robertus Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Rozumiem, że cofa się wręgę bo będzie za ciężki przód. łatwiej chyba przykleić podkładkę na ogonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Z dwojga złego wolę już doważyć ogon. Szkoda, że Mirek - autor projektu, nic o tym nie wspomniał. bo jest do bardzo ważna, wręcz kluczowa sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Witam. Wersja modelu , którą zrobiłem jest przeznaczona pod napęd elektryczny i nie trzeba doważać ogona ołowiem. W momencie zakupu Kacper, nic nie wspominałeś o napędzie spalinowym. Gdybyś powiedział , że masz taki zamiar, to bym Ci powiedział jak to zrobić . Jeśli masz zamiar założyć OS Maxa to zmierz ile należy przedłużyć boczki kadłuba , żeby schować silnik, napisz do mnie na maila, to podeślę Ci gotowy rysunek nakładek na boczki kadłuba . Zeby nie doważać ogona , myślę, że wystarczy dać cięższe serwa do kierunku i wysokości i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 ja wpakowałem spalinę do maxa bez cofania wręgi, ale gdybym robił to raz jeszcze napewno bym ją cofnął, u mnie pakiet zasilajacy znalazł się w ogonie aby można było to wyważyć Naklejki naklej przed pierwszym paleniem bo na modelu zapapranym olejem już nic się nie trzyma 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Kacper, bez cofania wręgi też poleci - tylko nie wygląda to zbyt estetycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Dlatego ja będąc na tym etapie wywaliłbym wręgę i wkleił od nowa około 3cm do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 Chyba tak właśnie zrobię. Zobaczę jak już wszystko będę miał w rękach. Dzięki Patryku, że wspomniałeś o temacie. Mirku : No fakt, że nie mówiłem bo nie było mi nawet w głowie, ale w relacji często wspominałem, że jeden Michaś będzie pod elektryka a drugi właśnie pod OS'a. Nic się jednak wielkiego nie stało, nie ma kłopotu Myślę, że nie będę przedłużał boczków a jednak zajmę się wręgą. Teraz jest to sztywka konstrukcja i nie będzie problemu z przeróbką. Myślę, że obecnej wręgi też nie muszę ciąć po samej du....ie, a na tyle by swobodnie weszło łoże montowane do nowej wręgi. Ciężko mi to teraz rozplanować, jak będę w PL i będę miał w ręku kadłub, zbiornik paliwa i silnik to na pewno będzie dużo łatwiej. Póki co trzymaj kciuki bym za szybko nie musiał zamawiać "części" zamiennych modelu Dzięki za wszelką pomoc i podpowiedzi na etapie budowy. Jakiś czas temu wysłałeś mi wiadomość na Skypie, przepraszam ale na szybko przeczytana w ogromie zajęć wyleciała mi potem z głowy. Postaram się po niedzieli odezwać i dłużej pogawędzimy, jak to się nie raz zdażało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Kacper i jak tam z Michasiem ?? Ja mam male pytanie w poscie 109 masz pokazane skrzydlo jeszcze nie oklejone a w 113 juz oklejone, jak wyglada konstrukcyjna czesc splywu skrzydla w miejscu gdzie nie ma lotek (na srodku) ? przepraszam za glupie pytanie ale nie moge nigdzie znales odpowiedzi na moje pytanie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Zrobię Ci zdjęcie wkrótce, bo mam jeszcze drugie nie oklejone płaty Myślę, że to będzie najlepsza odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 podziekowal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Kacper, dziś trafiłem na ten wątek i przeczytałem cały z rozdziawioną gębą. Fantastyczny opis dla zielonego, takiego jak ja. Już widzę ile błędów popełniłem przy składaniu mojego Mikrusa. Na szczęście nie będą one miały drastycznego wpływu - tak sądzę - na jego właściwości lotne. Teraz jestem na etapie rwania resztek włosów z głowy by dobrze skleić skrzydła. Z pomocą tego opisu powinno mi pójść łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Dziękuję w mojej relacji (czyt. budowie) też jest sporo błędów, ale ważne by się nie zniechęcić a iść dalej do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Kacper i jak tam z Michasiem ?? Ja mam male pytanie w poscie 109 masz pokazane skrzydlo jeszcze nie oklejone a w 113 juz oklejone, jak wyglada konstrukcyjna czesc splywu skrzydla w miejscu gdzie nie ma lotek (na srodku) ? przepraszam za glupie pytanie ale nie moge nigdzie znales odpowiedzi na moje pytanie pozdrawiam W sobotę chyba się wreszcie doczeka spaliny, czekam na specjalistę, który mnie poprowadzi za rękę nie bardzo rozumiem pytania, czy chodzi o samo okrycie balsą ? Warto też pomyśleć o zabezpieczeniu balsy w miejscach, gdzie płaty będą dociskane gumą. Wspomniałem o tym w poście #68. Jeżeli jeszcze coś trzeba, pisz śmiało. Jak będę potrafił to z chęcią pomogę. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Powoli zaczynam się posuwać do przodu z budową jak i relacją. Zaczynam od wspomnianej wcześniej przeróbki. Wycinam obecną wręgę silnikową, buduję nową i wklejam kilka centymetrów dalej. Nie wiem jeszcze ile, okaże się to po przymiarce do silnika i jego łoża. Oczywiście mowa obecnie o przeróbce na silnik spalinowy. Będzie trochę zdjęć, postaram się uzupełnić w niedzielę lub zaraz po weekendzie. Kacper, bez cofania wręgi też poleci - tylko nie wygląda to zbyt estetycznie. Wręcz paskudnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Myślę, że tu nie trzeba chirurgicznej precyzji i wręgę zacząłem wycinać po bokach brzeszczotem. Wraz z wręgą wyciąłem "półeczkę" z magnesem do mocowania klapki komory, gdzie będzie umiejscowiony zbiornik paliwa. Od spodu wręge wyciąłem miniszlifierką. Jak widać, wręga nie musi być wycieta po samych krawędziach. Osłabiłoby to nieco przód, a łoże silnika spokojnie wejdzie w obecny obrys tej wyciętej. Jeśli nie to zawsze mam co dociąć / dopiłować. Lepiej ujmować niż dokładać i sztukować materiał w tak newralgicznym punkcie modelu. Wyciąłem kawałek sklejki z magnesem do mocowania klapki. Pod wyciętą sklejkę "półeczki" wkleje nowy pasek sklejki a na wierzch dokleję wycięty kawałek z magnesem tak by był na pierwotnym poziomie i klapka była prawidłowo domykana. Biorę się za wycinanie nowej wręgi i klejenie na krzyż z dwóch kwadratów sklejki lotniczej. Nie będę jej wklejał, jutro przymierzę silnik i zadecyduję gdzie ją umieścić, tak by wszystko pasowało i zbiornik paliwa miał swoje miejsce. cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 O magnesie zapomnij. Pokrywę przyklei się na stałe a zbiornik będzie wsuwany przez otwór na skrzydło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Ok, to nic z nim na razie nie robię. Jeszcze pozostała sprawa laminowania wnętrza by zabezpieczyć sklejkę przed wpływem paliwa. Muszę podjechać do miasta po pędzelki i biorę się dalej za robotę. Jutro wszystko w Twoich rękach Andrzeju Nie mogę się też doczekać by zobaczyć Twoje nowe cacko w akcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 dzieki wlasnie o toni chodzilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Powoli staram się ogarnąć, ale nie jest łatwo Tym bardziej, że nie mam żadnego doświadczenia w budowie modelu spalinowego i w zasadzie w relacji napiszę jak ja to robię w oparciu o dostępne w internecie źródła i pomoc Andrzeja (andrzej_t). W przerwie prac miałem okazję obejrzeć nowe dzieło Andrzeja i zobaczyć jak ładnie to śmiga. Jak dla mnie posłuszna latająca bomba !! Latania było od groma przez weekend i tym bardziej decyduję się na przejście na spaliny. Wkrótce plany budowy kombata Dla zainteresowanych zaprezentuję model Andrzeja : http://pfmrc.eu/uploads/monthly_06_2014/msg-11729-0-49145600-1401712353.jpg http://pfmrc.eu/uploads/monthly_05_2014/msg-3199-0-59973400-1401376951.jpg a tu Andrzeja stronka i coś więcej o modelu : http://www.modelarz.one.pl/aircombat/porady/mitsubishi-j2m3-raiden-jack-aircombat-rc-cz-1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Zaprezentuję efekt końcowy Trochę od d... strony, ale w końcu jestem na urlopie. Relację uzupełnię wstecz ze zdjęciami i opisami po weekendzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi