Jump to content

Nowy model - Pfalz E.IV


Irek M

Recommended Posts

No niestety Darku to byłoby za proste :shock:

 

Wstępne wymiary to 220cm rozpietości, 26cm średnicy maski silnika, a cięciwa skrzydła to ...45cm. Zastanawiam się tylko nad profilem - napewno chyba :lol: CLARK Y jak naj mniej.

Link to comment
Share on other sites

No niestety Darku to byłoby za proste :shock:

 

A już myślałem że Fokker to musi koniecznie zbudować tylko Fokkera :D

Eindecker rzeczywiście ma trochę inne podwozie i chyba inne uzbrojenie

Link to comment
Share on other sites

Naprawde macie problemy z tym modelem ?? Nie wiecie co to jest ??

 

Przecie to odrazu widać że to kolejny "Staroć" w którym 4t się będzi emarnował :D :roll:

 

Ja stawiam na benzynę :D

Link to comment
Share on other sites

Hubert !!!!! Z nieba mi spadłeś !!! własnie próbowałem odnależć wersję E.V własnie z tym innym przodem - to wynik zastosowania silniuka rzedowego. ( przód identyczny jak w Fokkerze D.VII) Wiec jeśli mógłbyś coś przesłać to bardzoooooo chętnie. Oczywiście trafiłeś - jest to Pfalz E.IV.

 

Masz rację Darku - projekt specjalnie pod benzynę co bym tylko se jej w garażu nie odpalał :lol:

Link to comment
Share on other sites

Robert - moja benzyna to przecież 2suw.

 

Planów nie mam dopiero je zrobię. Wystarczy mi rzut boczny, który posiadam, nastepnie na skanerze pousuwam wszystko co niepotrzebne. Potem powiekszam do rzadanego rozmiaru i idę z tym do profesjonalnego zakładu, który mi to zeskanuje na format A0 chyba. Potem na obramowaniu kadłuba rysuję sobie podłuznice, wręgi itp... W ten spodób powstanie plan. Tak zrobiłem z Nieuportem. Zarówno Pfalz jak i Fokker wzorowały się na tym samym modelu czyli Nieuporcie więc wyglądają prawie identycznie.

Link to comment
Share on other sites

O tym modelu też bardzo poważnie rozmyślałem i rozmyslam nadal. Jednak Fokkera E. intuicyjnie kazdy kto jest w miarę zorientowany rozpozna, a Pfalza już nie :wink:

Ten Twój to jakiś olbrzym! Gdyby nie sceneria mieszkania powiedzialbym, że to oryginał :roll: Czy to latajaca kopia? Za wszelkie rysunki byłbym wdzięczny, zwłaszcza za rozwiązania moicowania skrzydła.

Dla uproszczenia u mnie skrzydło będzie nie dzielone. będzie to cały fragment z kabina pilota.

Link to comment
Share on other sites

Ten DVII ze zdjęcia - no poprostu cudo, uwielbiam sylwetkę tego samolotu :)

 

Fokker - czy będziesz powiększał ster kierunku? Mam wrażenie że oryginalny jest przeokrutnie mały.

 

Edit: Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie - jak rozwiążesz sterowanie przechyleniem?? Tak jak miał oryginał? W inny sposób (lotki) byłaby to herezja, ale rozwiązanie oryginalne jest raczej skomplikowane do realizacji...

Link to comment
Share on other sites

Aleś Heniu zasunął foty! :D Tak dla porzadku i przypomnienia z dobrego serca Ci radzę - podawaj żródło fotek, aby się ktoś nie czepiał. I powinieneś mieć przynajmniej ustną zgodę autora na publikację.

Ja Twoja zgode zawsze miałem i zawsze też podkreślałem, że mam taką Twoją zgodę. Może zrzędzę i przypominam tym gadaniem niektórym Kolegom, pewnego pana, ale prawa autorskie obowiazują i trzeba ich przestrzegać.

A wracając do tematu, dopiero teraz Irka rozboli głowa... :D Ma to jak w banku! A ile dodatkowych nieprzespanych nocy?... :D

Link to comment
Share on other sites

Spokojna rozczochrana- nic mnie nie rozboli :lol: Jednak złośliwość to moja druga natura więc ulżę sobie; czytajcie dokładnie wątki :twisted:

Heniu ten albinos to przecież Fokker D.VII. Specjalnie do Pragi jechałem odebrać jego zestaw w skali 1/5,6 firmy Flair. Pisałem o tym w temacie " Fokker D. VII" :wink:

Wracając do wersji E. III z Anglii mogę zakupić jego zestaw za 140Ł czyli ok 800zł + 8Ł presyłka. Jak za tej wielkości model to nie jest wygórowana cena. ednak samodzielnie wykonany wyjdzie raczej znacznie mnie, dlategpo postanowiłem raczej zrezygnować z zestawu.

Dodam jeszcze że interesuje mnie również Roland D. II z uwagi na bardzo proste istabilne mocowanie górnego płata. Może ktoś z Was posiada rysunki ?

 

Zapomniałem odniesć się do sterowania. Ster kierunku nie jest za mały i raczej nie zwiększałbym cgyba że nieznacznie przy okazji lamelowania czy coś w tym guście. Jesli chodzi o lotki to jaknajbardziej wykonam je :cry:

Jest firma , ktora robi " gotowce" w skali 1/5 i one mają właśnie oryginalne sterowanie poprzez skręcanie płata.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.