Irek M Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Po wielu nie przespanych nocach chyba się coś wykluwa :wink: Jest to jeszcze mglisty obraz ale chyba wyklaruhe się... Ciekawe czy już ktoś rozpoznaje te kształty ?
Irek M Posted December 5, 2006 Author Posted December 5, 2006 No niestety Darku to byłoby za proste :shock: Wstępne wymiary to 220cm rozpietości, 26cm średnicy maski silnika, a cięciwa skrzydła to ...45cm. Zastanawiam się tylko nad profilem - napewno chyba CLARK Y jak naj mniej.
hubert_tata Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Mam plany RC Revue nr 007 (RC polomaketa stihacky z I svetove valky Pfalz E V), model odrobinkę podobny, przód troszkę inny. Może to jakiś inny Pfalz ?
olo Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 No niestety Darku to byłoby za proste :shock: A już myślałem że Fokker to musi koniecznie zbudować tylko Fokkera Eindecker rzeczywiście ma trochę inne podwozie i chyba inne uzbrojenie
motyl Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Naprawde macie problemy z tym modelem ?? Nie wiecie co to jest ?? Przecie to odrazu widać że to kolejny "Staroć" w którym 4t się będzi emarnował :roll:
olo Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Naprawde macie problemy z tym modelem ?? Nie wiecie co to jest ?? Przecie to odrazu widać że to kolejny "Staroć" w którym 4t się będzi emarnował :roll: Ja stawiam na benzynę
Irek M Posted December 5, 2006 Author Posted December 5, 2006 Hubert !!!!! Z nieba mi spadłeś !!! własnie próbowałem odnależć wersję E.V własnie z tym innym przodem - to wynik zastosowania silniuka rzedowego. ( przód identyczny jak w Fokkerze D.VII) Wiec jeśli mógłbyś coś przesłać to bardzoooooo chętnie. Oczywiście trafiłeś - jest to Pfalz E.IV. Masz rację Darku - projekt specjalnie pod benzynę co bym tylko se jej w garażu nie odpalał
olo Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Irek będziesz rysował plany czy masz juz gotowe a ewentualnie je tylko przeskalujesz do rozmiaru w którym planujesz zrobić ten model?
Irek M Posted December 5, 2006 Author Posted December 5, 2006 Robert - moja benzyna to przecież 2suw. Planów nie mam dopiero je zrobię. Wystarczy mi rzut boczny, który posiadam, nastepnie na skanerze pousuwam wszystko co niepotrzebne. Potem powiekszam do rzadanego rozmiaru i idę z tym do profesjonalnego zakładu, który mi to zeskanuje na format A0 chyba. Potem na obramowaniu kadłuba rysuję sobie podłuznice, wręgi itp... W ten spodób powstanie plan. Tak zrobiłem z Nieuportem. Zarówno Pfalz jak i Fokker wzorowały się na tym samym modelu czyli Nieuporcie więc wyglądają prawie identycznie.
hubert_tata Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Te plany są bardzo mało makietowe, jest to wersja spalinowa na 1,5cm3. Ale może się przydadzą, podaj adres (na PW) to Ci skseruję i je podeślę.
Irek M Posted December 5, 2006 Author Posted December 5, 2006 Mówiłem do Ciebie Marcin Tak wygląda kadłub z rysunku na opakowaniu;
Irek M Posted December 6, 2006 Author Posted December 6, 2006 O tym modelu też bardzo poważnie rozmyślałem i rozmyslam nadal. Jednak Fokkera E. intuicyjnie kazdy kto jest w miarę zorientowany rozpozna, a Pfalza już nie :wink: Ten Twój to jakiś olbrzym! Gdyby nie sceneria mieszkania powiedzialbym, że to oryginał :roll: Czy to latajaca kopia? Za wszelkie rysunki byłbym wdzięczny, zwłaszcza za rozwiązania moicowania skrzydła. Dla uproszczenia u mnie skrzydło będzie nie dzielone. będzie to cały fragment z kabina pilota.
Pawel_W Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Ten DVII ze zdjęcia - no poprostu cudo, uwielbiam sylwetkę tego samolotu Fokker - czy będziesz powiększał ster kierunku? Mam wrażenie że oryginalny jest przeokrutnie mały. Edit: Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie - jak rozwiążesz sterowanie przechyleniem?? Tak jak miał oryginał? W inny sposób (lotki) byłaby to herezja, ale rozwiązanie oryginalne jest raczej skomplikowane do realizacji...
MareX Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Aleś Heniu zasunął foty! Tak dla porzadku i przypomnienia z dobrego serca Ci radzę - podawaj żródło fotek, aby się ktoś nie czepiał. I powinieneś mieć przynajmniej ustną zgodę autora na publikację. Ja Twoja zgode zawsze miałem i zawsze też podkreślałem, że mam taką Twoją zgodę. Może zrzędzę i przypominam tym gadaniem niektórym Kolegom, pewnego pana, ale prawa autorskie obowiazują i trzeba ich przestrzegać. A wracając do tematu, dopiero teraz Irka rozboli głowa... Ma to jak w banku! A ile dodatkowych nieprzespanych nocy?...
Irek M Posted December 6, 2006 Author Posted December 6, 2006 Spokojna rozczochrana- nic mnie nie rozboli Jednak złośliwość to moja druga natura więc ulżę sobie; czytajcie dokładnie wątki :twisted: Heniu ten albinos to przecież Fokker D.VII. Specjalnie do Pragi jechałem odebrać jego zestaw w skali 1/5,6 firmy Flair. Pisałem o tym w temacie " Fokker D. VII" :wink: Wracając do wersji E. III z Anglii mogę zakupić jego zestaw za 140Ł czyli ok 800zł + 8Ł presyłka. Jak za tej wielkości model to nie jest wygórowana cena. ednak samodzielnie wykonany wyjdzie raczej znacznie mnie, dlategpo postanowiłem raczej zrezygnować z zestawu. Dodam jeszcze że interesuje mnie również Roland D. II z uwagi na bardzo proste istabilne mocowanie górnego płata. Może ktoś z Was posiada rysunki ? Zapomniałem odniesć się do sterowania. Ster kierunku nie jest za mały i raczej nie zwiększałbym cgyba że nieznacznie przy okazji lamelowania czy coś w tym guście. Jesli chodzi o lotki to jaknajbardziej wykonam je :cry: Jest firma , ktora robi " gotowce" w skali 1/5 i one mają właśnie oryginalne sterowanie poprzez skręcanie płata.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.