Skocz do zawartości

WICHEREK 25 - troszeczkę modyfikowany.


jarek1303

Rekomendowane odpowiedzi

No pewnie Piper to też motoszybowiec według Mentora.

Jeszcze jedna rzecz jeżeli chodzi o moc Twojego silnika że taka duża. Na zdjęciu opakowania tego silnika jest napisane że zasilanie to 2...3 cele LiPo czyli 14,6 V przy max. naładowanym pakiecie, pobierany prąd ciągły to 40A a max chwilowy 50A. Wychodzi więc z tego moc 590W ciągła a chwilowa 730W więc daleko jej do 900 W. Jeżeli chcemy uzyskać max. sprawność silnika to powinniśmy użyć jego 70% mocy i wtedy wychodzi realnie 410W mocy ciągłej i 511W chwilowej. A przecież pakiet ma 14,6 V tylko na początku a najdłużej pracuje na napięciu 3,8 V więc wyliczona moc jeszcze spadnie na 320W/ max 400W. Trochę fizyki Panowie, chcecie latać na wirtualnych watach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć Jarek 1303 jezeli nie wiesz, co sądzić to oprzyj się na opinii producenta np. fm Multiplex rc która twierdzi, że do modelu starującego z ziemi minimalna ilość mocy W potrzebna do startu modelu to 110W na kg. masy modelu gotowego do lotu.

 

 

 

The design of the power system must reflect the model type, the

type of flying envisaged, and the model aircraft’s all-up weight. If

hand-launched, models require a minimum of around 80 Watts

per kg of take-off weight, while for ground take-off the figure

should be at least 110 Watts. You can calculate the required

power based on the model’s all-up weight and its flying

capability. Take 90% of the nominal battery voltage as the basis

for your calculation; this means 1.1 Volts for one NC or NiMH

cell, and 3.3 Volts for one LiPo cell. You can find the required

current by dividing the desired Wattage by the Voltage. You can

then read off the required propeller size from the graphs.

 

 

 

Always keep within the maximum permissible motor speed.

Note that a 3-D model requires an entirely different propeller

from a model which is to fly very fast.

In general terms, 3-D models require a diameter : pitch (D:P)

ratio of up to 0.5 (around 10 x 5” or 12 x 5”). Faster models need

a D:P ratio between 0.6 and 0.8. Model aircraft designed for

high-speed flying require propellers with a D:P ratio of 1.0, such

as 10 x 10” or 13 x 13”. Maximum static thrust is obtained with a

D:P ratio of 0.5, whereas maximum speed comes with a ratio of

1.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci napisałem według parametrów na opakowaniu to jest to silnik idealny dla modelu ok 1,5 kg. Wicherek będzie na tym silniku latał ale będziesz używał max możliwości silnika a więc duże jego grzanie i mniejsza sprawność napędu.

Ja bym wsadził silnik na 4 cele. W swoim Wicherku zastosuję silnik Robbe 4250/06 o realnej mocy katalogowej dla 5S 1250W. Silnik ten przy prądzie 37A i śmigle 13x8 da ciąg 2,10kg dla naładowanych pakietów 4S LiPo. Moc dostarczona z pakietu w tym modelu wyniesie 620W czyli połowę mocy max. katalogowej.

Twój silnik ma moc 590 W i pracuje wtedy już na max swoich możliwości, optimum było by mieć motor uzyskujący realnie 1000 W lub wyżej.

Dodatkową zaletą większego silnika jest też brak konieczności doważania modelu ołowiem (cięższy silnik) o której to konieczności wspominałeś. Po co wozić ołów skoro można w zamian poprawić sprawność napędu.

 

 

Dla zainteresowanych instrukacja doboru silnika wg EFlite

 

EFLPower90OutrunnerInstructions.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Sam już nie wiem, co o tym sądzić.

 

Silnik masz jak najbardziej odpowiedni do modelu,

Śmigło tylko mogłoby być większe, zapewne 13 a nawet 14/8 będzie odpowiednie.

Śmigło najlepiej jest tak dobrać, aby w próbach statycznych prąd dochodził do maksymalnego przewidzianego przez producenta. Czyli tu 60 A.

W locie pobór maksymalny i tak spadnie, no i przecież nie będziesz latał ciągle na pełnym gazie.

Ale ten model i tak poleci na tym co masz i to po paru metrach rozbiegu z ziemi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioterek, widzę że masz problem z rozumieniem specyfikacji silników elektrycznych.

 

Max efficiency current to PRĄD PRZY MAKSYMALNEJ SPRAWNOŚCI silnika. Tu 40A. I taki prąd jest ZALECANY dla tego silnika dla pracy ciągłej ( w rozumieniu zastosowań modelarskich, tj. do wyczerpania akumulatora).

Max. burst current to PRĄD MAKSYMALNY KTÓRY SILNIK WYTRZYMA PRZEZ OKREŚLONY CZAS. Tu 60 A przez 15 sekund, lub 55 A przez 60 sekund, według różnych dostępnych źródeł.

I przy dotrzymaniu takich parametrów nic nie będzie się paliło.

 

Silnik o takich wymiarach to naprawdę potężna jednostka napędowa , zdolna do napędu modelu akrobacyjnego o podobnych rozmiarach, a gdzie tu Wicherek 25.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki Dualsky znoszą dużo mam kilka traktowałem je nieraz daleko poza dopuszczalne parametry i jak razie nie usmażyłem żadnego B) . Fakt, że dane producentów należy traktować bardziej orientacyjnie i czasami marketingowo ale ten silnik ma potencjał i warto z nim poeksperymentować :rolleyes: .

 

 

... zasilanie to 2...3 cele LiPo czyli 14,6 V przy max. naładowanym pakiecie, ...

Trochę fizyki Panowie, chcecie latać na wirtualnych watach.

Potencjał po pełnym naładowaniu Lipol 3 S to 12,6 V (3 x 4,2V) jak by z matematyką był problem.

 

​Nie ma się co spinać i dołować autora majstruje fajny tradycyjny model, który z tym napędem poleci na luzie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, patrząc jeszcze bardziej krytycznie 3 cele LiPo to max 12,6V.

Zaczynam wątpić czy mój Wicherek wogóle wzleci do góry.

 

Sam już nie wiem, co o tym sądzić.

 

rób spokojnie model, poleci. Wywal tylko to trójłopatowe śmigło i zastąp je jakimś godziwym, dedykowanym do elektryków. Przy 3S daj 12 - 13 calowe o skoku 5-6.

 

P.S. Wicherek to bardziej trenerek niż motoszybowiec, więc jednak nie ten dział ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i za radą kolegów przeprowadziłem próby.

Zmieniłem śmigło na 12x6 E dwułopatowe i jest dużo lepiej.

- na częściowo rozładowanym pakiecie 10,2V

- moc 465W

- prąd pobierany na max.gazie 45,6A

 

dsc4852ze.jpg

 

- ciąg 1,65 kg

 

dsc4853v.jpg

 

dsc4854e.jpg

 

I tak już zostawie.

 

A jeszcze jedno- zrobię nowy statecznik poziomy mocno odchudzony ( ten co mam waży 110g).Mam nadzieje, że 100g ołowiu jaki daje na przód się zmniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjał po pełnym naładowaniu Lipol 3 S to 12,6 V (3 x 4,2V) jak by z matematyką był problem.

Nie ma się co spinać i dołować autora majstruje fajny tradycyjny model, który z tym napędem poleci na luzie. :D

Masz rację z napięciem to oczywista moja pomyłka. Dobrze że temat zmusił do ciekawych przemyśleń.

 

No i za radą kolegów przeprowadziłem próby.

- prąd pobierany na max.gazie 45,6A

- ciąg 1,65 kg

I tak już zostawie.

Przy takim prądzie pakiet powinien mieć z jakieś 4500 mAh co da jakieś 10 minut lotu z silnikiem i lądowaniem na 20-30 % zapasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i za radą kolegów przeprowadziłem próby.

Zmieniłem śmigło na 12x6 E dwułopatowe i jest dużo lepiej.

- na częściowo rozładowanym pakiecie 10,2V

- moc 465W

- prąd pobierany na max.gazie 45,6A

 

 

 

- ciąg 1,65 kg

 

I tak już zostawie.

 

A jeszcze jedno- zrobię nowy statecznik poziomy mocno odchudzony ( ten co mam waży 110g).Mam nadzieje, że 100g ołowiu jaki daje na przód się zmniejszy.

 

Ja też dzisiaj sprawdzałem napęd w swoim Wicherku:

ciąg max 2,2kg prąd 36A

ciąg 1,6 kg prąd 25 A

śmigło 12x6

pakiet 4S 4500 naładowany w 80%

model wyważony lekko na nos - czyli jest super.

post-5634-0-70978400-1362064741_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki silnik i regulator zastosowałeś? - wyniki super!!

Jaka Ci wyszła masa modelu gotowego do lotu?

 

Masa modelu 2,1kg z pakietem Foxy 4S/4500 35C

Silnik Robbe 4250/06 Imax 56 A

Regulator Robbe ROXXY BL-CONTROL 960-6 60A

 

Elelementy włożyłem jakie miałem na zapasie, silnik jest przewyniarowany (ciężki) ale za to nie mam problemów z wyważeniem modelu. Model był gotowy więc nie miałem pola manewru z wyważaniem konstrukcją. Niski prąd to mała moc tracona na ciepło moc W=I2R jest w kwadracie płynącego prądu dlatego dobrze jest stosować niskie prądy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.