mirolek Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Skrzydła mam bardzo lekkie pokryte selekcjonowaną balsą 1mm, są większe ale lżejsze od skrzydeł SUM-a o prawie 150g :-) zważyłem model: ił-2 uzbrojony do lotu bez paliwa to 1,39 kg ...... dlatego szybuje doskonale. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Waga super .Mój miał do spotkania z Michaiłem 1320 . Jest to maszyna Piotrka jeszcze z WASGu 2010. Prawidłowa waga Iła to 1300 -1400 g Inna to będzie albo za słabe albo za ciężkie. Co do skrzydeł to chodziło mi o to, że tnąc rdzeń styropianowy na 10% dodajesz potem balsę 1 mm + klej i wychodzi ok.11% u podstawy skrzydła do nawet 13% na końcówkach, Chyba że to uwzględnisz przy cięciu. Rdzeń styro + tkanina zawsze dale to co wytniesz a różne kleje( zwłaszcza pieniące ) dają nieprzewidywalne wyniki. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej-ko Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Witam ja składam takiego samego IŁ-a , jestem na etapie wycinania lotek skrzydeł ( to mój pierwszy kombat) i stoje nad dylematem jakie wybrać serwa na lotki. Mam pytanie jakie sewa Wy szanowni koledzy stosujecie w swoich IŁ-ach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Tak jak wielokrotnie było to pisane jeden z najlepszych wyborów to Tower Pro MG16R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej-ko Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Tak naprawde myślałem nad takim zestawem: przepustnica i lotki 3x MG-90S + wysokość właśnie MG16R dodam że napęd to ASP 0.28 model ma być do treningu o "wojnie" narazie nie myślę. Co myślicie o takim zestawie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Jeśli masz taki silnik to dramatu nie będzie, natomiast jeśli zamierzasz kupić to jest błędny wybór . Silnik .25 to już jest b.dużo .Model z takim napędem leci 160-180 km/h Co do serw na lotki to powinny być w tak dużym modelu o sile co najmniej 3 kg, natomiast na gaz to wystarczy dowolne ,bo siły są znikome a nie regulujesz obrotów tylko latasz na pełnym gazie. Takie serwo służy jedynie do gaszenia silnika. MG 90 stosuję na wysokość kiedy daję dwa serwa zamiast jednego np w saiunie który jest mniejszylub na lotki w F4U bo są o połowe mniejsze(lotki nie serwa ). Na wysokość oprócz serwa klasy MG 16 dobrze spisuje się szybkie serwo typu standart. Co do MG 16 to obecnie produkowane nie dorównują jakością tym starszym(pękają dźwignie i wyciera się szybko potencjometr). Dlatego przekładam dźwigienki ze starych serw. Możesz więc spokojnie zastosować dowolne serwo metalowe o szybkości deklarowanej przez producenta poniżej 0,1 sek przy 4,5 V P.S Nie ma kombatów "treningowych" Model albo dobrze lata albo się męczysz. Kiedy moja żona poleciała pierwszy raz Latecoerem L 299, ustawiłam jej obroty na 12 000 i lotki na 50% tego co miał wbite w aparaturze Piotrek ( miszczu ) W połowie lotu mówi - coś mi tu dał i musiałem w czasie lotu przemiksować model na stare ustawienia . Dopiero wtedy poczuła się bezpiecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej-ko Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 OK czyli lotki 2x MG16 przepustnica powiedzmy MG-90S a wysokość jakiś standard o uciągu ponad 3kg np SG5010 będzie OK lub po prostu MG16 i w razie kuku może z dwóch uda się zrobić jedno :-) , wydaje się że unifikacja sprzętu w tym wypadku jest najlepszym rozwiązaniem . Lotki planuje szerokości 3,5cm przy kadłubie i 2,5 na końcówce skrzydła, chyba będą ok Mam jeszcze jedno pytanko jaki wznios skrzydel macie u siebie i iłach ? Co do silnika nie zamierzam kupować po prostu mam nie dotartego ASP 28 i muszę go wykorzystać pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Silnik .25 to już jest b.dużo .Model z takim napędem leci 160-180 km/h Zrobiłem w weakend pomiar prędkości swojego Ił`a. Silnik OSmax 25FX na śmigle 9x5 prędkość max 172 km/h przy wadze modelu 1,55 kg I można było by jeszcze odrobine wycisnąć. OK czyli lotki 2x MG16 przepustnica powiedzmy MG-90S a wysokość jakiś standard o uciągu ponad 3kg np SG5010 będzie OK lub po prostu MG16 i w razie kuku może z dwóch uda się zrobić jedno Na lotki i wysokość dałem MG16. Na gazie MG90. Błąd który popełniłem podczas budowy to zbyt słaby montaż półki na serwo wysokości. Wkleiłem na CA i wzmocniłem żywicą 5 min na wszystkich łączeniach z kadłubem. I to nie wytrzymało!!! Na szczęście wylądowałem szczęśliwie a straty to tylko ułamana dźwignia serwa. Obecnie półka jest zalaminowana po obydwu stronach zawijając około 2 cm takaniną na kadłub. Ił jest niesamowicie zwinny a gwałtowne wyjścia z szybkiego nurkowania robią dobre wrażenie. Nie wyobrażam sobie w takim modelu montażu słabszych serw Aha ...szybuje bajecznie... polecam początkującym spalinowcom gdyż nie straszne mu niekontrolowane wyłączenie silnika w locie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek B Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Aha ...szybuje bajecznie... polecam początkującym spalinowcom gdyż nie straszne mu niekontrolowane wyłączenie silnika w locie Przyczepka w Płocku cos o tym może opowiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Rozumiem że autor tego tematu nic się nie odzywa ponieważ nie może oderwać się od latania swoim Ił`em ?? Hop Hop Bastian co tam słychać w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Na razie ił stoi w miejscu. Funduszy brakło a jeszcze muszę kupić nowe pakiety do ESY . Przy okazji robię coś nowego do WWII i do WWI jednocześnie, oraz dopieszczam sukhoia i męczę się z chyba 10 kabinką do niego... Mam nadzieję, że po zawodach w Łodzi znajdę trochę czasu na iła . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 A to ja chętnie przygarnę Twój kadłubek jak nie jest Ci śpieszno Co dwa Iły to nie jeden tym bardziej że mam gotowe skrzydła drugą parę i silniczek. A zawody w Grabicy zbliżają się P.S. Przy okazji odbioru kadłubka przekaże Ci serwa cierpliwie oczekające nowego właściciela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Bardzo chętnie Coś mi się wydaję, że się trochę napaliłem a brakło funduszy. Na pewno jeszcze zrobię spalinkę ale chyba nie w tym roku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi