balcerseb88 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Adam ja troszeczkę inaczej strugam swoje śmigła ja zaczynam od otworu potem wycinam do szablonu kształt śmigła następnie montuje śmigło na frezarce i na tej frezarce je obrabiam mierząc od blatu konty natarcia itd. poniżej zdjecia jak to mniej wiecej wyglada do mniejszych smigeł mam mniejszy przyrząd bardzo podobny do tej frezarki ze zdjęcia ale zrobiony własnoręcznie Potem wyważanie juz na wyważarce wstępnie wyważam przycierając lewą lub prawą łopatę resztę wyważam lakierem na jedna mniej lakieru na drugą wiecej Teraz będziesz miał ciężko wytrasowac nie mówiąc o przewierceniu tego śmigła tak żeby było dobrze (a musi byc idealnie bo przy takich obrotach można zrobić komuś krzywdę ) to musiał byś je przewiercić na dobrej jakości wiertarce lub frezarce stołowej bez luzów oczywiście bardzo dobrze (stabilnie) mocując śmigło do blatu bo drewno ma to do siebie ze ściągą podczas wierceni Wiem co pisze ponieważ zrobiłem juz nie jedno smigło nie tylko modelarski niektóre lataja do dzis nie w modelach a w paralotniach i motolotniach i nikomu krzywdy nie zrobiły W razie czego służę pomocą w budowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 TOMEK.CEKALA to małe było pierwsze, nie testowałem i raczej nie wsadzę go do samolotu bo ma kilka ukrytych wad balcerseb88 kurna no jestem pod wrażeniem, ale nie bardzo rozumiem jak wygląd proces produkcji tych Twoich cudeniek. Bardziej łopatologicznie proszę a najlepiej jakaś fotorelacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Jak na razie nie mam żadnego do zrobienia tak ze ciężko będzie z fotorelacja ale jak tylko cos bede robił pojawi sie na forum bo tak to faktycznie dość ciężko jest opisać krok po kroku wykonanie takiego smigła jeszcze tak zeby to ktos zrozumiał Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGajewski Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Panowie ! Do dzisiaj produkuje się śmigła drewniane. Nasze Jaki12, Wilgi PZL mają takie śmigła.Robione są z listew sosnowych z wklejanymi czopami z drewna Delta. Struga sie je ręcznie do szablonu, potem okleja sklejką 0,8 mm pokrywa płutnem lnianym lub jutowym, maluje żelowanym celuloidem, szlifuje , wyważa, dobiera parami i lakieruje. Od wielu lat zajmowałem sie obliczniem i wykinaniem smigieł do motolotni. Śmigło jiczy się do silnika. Dawniej(lata 70 te 80 te)kazdy robił sam taki silnk. Przetabiało się silniki od motoru lub od Trabanta (najczęściej). Ja miałem silnik od EMztki 250,zwiększony stopień sprężania, podpiłowywane kanały, ręcznie robiona gardzieldo gaźnika (najlepsze były Tilstona bezpływakowe). Dobra ale co do śmigła Panuje mit, że śmigło tylko fabryczne. Jak sie wie. to tylko troche pracy i cierpliwości i dużo staranności i mamy TO Adam ja troszeczkę inaczej strugam swoje śmigła ja zaczynam od otworu potem wycinam do szablonu kształt śmigła następnie montuje śmigło na frezarce i na tej frezarce je obrabiam mierząc od blatu konty natarcia itd. poniżej zdjecia jak to mniej wiecej wyglada do mniejszych smigeł mam mniejszy przyrząd bardzo podobny do tej frezarki ze zdjęcia ale zrobiony własnoręcznie Potem wyważanie juz na wyważarce wstępnie wyważam przycierając lewą lub prawą łopatę resztę wyważam lakierem na jedna mniej lakieru na drugą wiecej Teraz będziesz miał ciężko wytrasowac nie mówiąc o przewierceniu tego śmigła tak żeby było dobrze (a musi byc idealnie bo przy takich obrotach można zrobić komuś krzywdę ) to musiał byś je przewiercić na dobrej jakości wiertarce lub frezarce stołowej bez luzów oczywiście bardzo dobrze (stabilnie) mocując śmigło do blatu bo drewno ma to do siebie ze ściągą podczas wierceni Wiem co pisze ponieważ zrobiłem juz nie jedno smigło nie tylko modelarski niektóre lataja do dzis nie w modelach a w paralotniach i motolotniach i nikomu krzywdy nie zrobiły W razie czego służę pomocą w budowie Tu kolega ma zasadniczo racje. Zaczyna się od otworu, jest on bazą do osiowego wykonania reszty śmigła.Wiercenie po wystruganiu, to porażka. Piękną robote tu widze. Fajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Piękny ...silnik . Nie bardzo odważyłbym się odpalić silnik z takim śmigłem.Jak łączone są prostopadłe łopaty do głównego elementu śmigła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGajewski Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Piękny ...silnik . Nie bardzo odważyłbym się odpalić silnik z takim śmigłem.Jak łączone są prostopadłe łopaty do głównego elementu śmigła ? Ato niby czemu??? To śmogło, to jest monolit. Lamele drewniane przekładane włuknen szklanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Ok ,po prostu byłem ciekaw jak jest to śmigło zrobione bo wygląda na zdjęciu jakby łopaty były jakoś doklejane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGajewski Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Nie, nie. To tylko tak wygląda. Śmigło jest klejone z pasków wysokiej jakości sklejki lotniczej i gęstej cienkiej tkaniny. ma średnice 450 mm i na hamowni kręciłem go 25 000 obr/min. Miałem cichą nadzieje je rozerwać, ale się nie udało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Dzięki za informację ,i znowu człowiek się coś dowiedział ciekawego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGajewski Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 A to będzie z ty śmigłem latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 To jest FA 200 R3? Paliłeś już ten motor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Może się komuś przyda.. http://www.zoklet.net/bbs/showthread.php?t=12855 http://www.homebuiltairplanes.com/forums/firewall-forward-props-fuel-system/10967-my-home-made-propeller-design-software-download-video-tutorial.html m/in. projektowanie i wykonanie http://www.culverprops.com/culverintro.php do troszkę większych modeli http://www.culverprops.com/galleryculvercustomer.htm http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=122737 laminaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Adam ja troszeczkę inaczej strugam swoje śmigła ja zaczynam od otworu potem wycinam do szablonu kształt śmigła następnie montuje śmigło na frezarce i na tej frezarce je obrabiam mierząc od blatu konty natarcia itd. poniżej zdjecia jak to mniej wiecej wyglada do mniejszych smigeł mam mniejszy przyrząd bardzo podobny do tej frezarki ze zdjęcia ale zrobiony własnoręcznie Potem wyważanie juz na wyważarce wstępnie wyważam przycierając lewą lub prawą łopatę resztę wyważam lakierem na jedna mniej lakieru na drugą wiecej Teraz będziesz miał ciężko wytrasowac nie mówiąc o przewierceniu tego śmigła tak żeby było dobrze (a musi byc idealnie bo przy takich obrotach można zrobić komuś krzywdę ) to musiał byś je przewiercić na dobrej jakości wiertarce lub frezarce stołowej bez luzów oczywiście bardzo dobrze (stabilnie) mocując śmigło do blatu bo drewno ma to do siebie ze ściągą podczas wierceni Wiem co pisze ponieważ zrobiłem juz nie jedno smigło nie tylko modelarski niektóre lataja do dzis nie w modelach a w paralotniach i motolotniach i nikomu krzywdy nie zrobiły W razie czego służę pomocą w budowie W końcu jakaś porządna modelarska robota!! Sam wykonałeś te wszystkie śmigiełka? Szczególnie interesują mnie te z ostatniej fotki, jakie drewno zastosowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 W końcu jakaś porządna modelarska robota!! Sam wykonałeś te wszystkie śmigiełka? Szczególnie interesują mnie te z ostatniej fotki, jakie drewno zastosowałeś? może nie tak modelarska jak lotnicza Ostatnie smigło to klejonka jesionowa i sapelli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Nie, nie. To tylko tak wygląda. Śmigło jest klejone z pasków wysokiej jakości sklejki lotniczej i gęstej cienkiej tkaniny. ma średnice 450 mm i na hamowni kręciłem go 25 000 obr/min. Miałem cichą nadzieje je rozerwać, ale się nie udało Robert a czym zakręciłeś to śmigiełko do 25000 rpm?? balcerseb88 A gdzie kupujesz drewno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Drewna specjalnie nie kupuje jestem stolarzem tak ze zawsze znajdzie sie kawał deski jesli chodzi o egzotyczne mozna nabybc w ostrudzie ART WOOD Okleiny Naturalne, Sklejki, Tarcice Egzotyczne Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie, kod 14-100 Ulica: Składowa 2/10 Telefon: 896422607 Fax: 896460348 Strona www: http://www.art-wood.pl a nasze polskie jak wiadomo na pobliskich tartakach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGajewski Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Robert a czym zakręciłeś to śmigiełko do 25000 rpm?? balcerseb88 mam silnik elektryczny z falownikiem i przekładnią pasową. A gdzie kupujesz drewno? To jest FA 200 R3? Paliłeś już ten motor? nieee... to nówczka jeszcze nie tykana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Robert, a jaką moc ma ten silniczek elektryczny z Twojej stojanki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGajewski Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 to nie silniczek, to silnik ze stacji wentylatorowej VTS z falownikiem 1 860 W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 na dwóch kilowatach rozpędziłes to śmigło do 25000 obrotów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi