Skocz do zawartości

Śmigiełko - struganie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Adam ja troszeczkę inaczej strugam swoje śmigła ja zaczynam od otworu potem wycinam do szablonu kształt śmigła następnie montuje śmigło na frezarce i na tej frezarce je obrabiam mierząc od blatu konty natarcia itd. poniżej zdjecia jak to mniej wiecej wyglada do mniejszych smigeł mam mniejszy przyrząd bardzo podobny do tej frezarki ze zdjęcia ale zrobiony własnoręcznie

 

Potem wyważanie juz na wyważarce wstępnie wyważam przycierając lewą lub prawą łopatę resztę wyważam lakierem na jedna mniej lakieru na drugą wiecej :)

 

Teraz będziesz miał ciężko wytrasowac nie mówiąc o przewierceniu tego śmigła tak żeby było dobrze (a musi byc idealnie bo przy takich obrotach można zrobić komuś krzywdę ) to musiał byś je przewiercić na dobrej jakości wiertarce lub frezarce stołowej bez luzów oczywiście bardzo dobrze (stabilnie) mocując śmigło do blatu bo drewno ma to do siebie ze ściągą podczas wierceni

Wiem co pisze ponieważ zrobiłem juz nie jedno smigło nie tylko modelarski niektóre lataja do dzis nie w modelach a w paralotniach i motolotniach i nikomu krzywdy nie zrobiły

 

post-158-0-76391500-1361215210.jpg

 

post-158-0-29201900-1361215198.jpg

 

post-158-0-73085600-1361215224_thumb.jpg

 

post-158-0-98813900-1361215230.jpg

 

post-158-0-17833400-1361215187_thumb.jpg

 

W razie czego służę pomocą w budowie

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

TOMEK.CEKALA to małe było pierwsze, nie testowałem i raczej nie wsadzę go do samolotu bo ma kilka ukrytych wad ;)

balcerseb88 kurna no jestem pod wrażeniem, ale nie bardzo rozumiem jak wygląd proces produkcji tych Twoich cudeniek. Bardziej łopatologicznie proszę a najlepiej jakaś fotorelacja :D

Opublikowano

Jak na razie nie mam żadnego do zrobienia tak ze ciężko będzie z fotorelacja ale jak tylko cos bede robił pojawi sie na forum bo tak to faktycznie dość ciężko jest opisać krok po kroku wykonanie takiego smigła jeszcze tak zeby to ktos zrozumiał

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie ! Do dzisiaj produkuje się śmigła drewniane. Nasze Jaki12, Wilgi PZL mają takie śmigła.Robione są z listew sosnowych z wklejanymi czopami z drewna Delta. Struga sie je ręcznie do szablonu, potem okleja sklejką 0,8 mm pokrywa płutnem lnianym lub jutowym, maluje żelowanym celuloidem, szlifuje , wyważa, dobiera parami i lakieruje.

Od wielu lat zajmowałem sie obliczniem i wykinaniem smigieł do motolotni. Śmigło jiczy się do silnika. Dawniej(lata 70 te 80 te)kazdy robił sam taki silnk. Przetabiało się silniki od motoru lub od Trabanta (najczęściej). Ja miałem silnik od EMztki 250,zwiększony stopień sprężania, podpiłowywane kanały, ręcznie robiona gardzieldo gaźnika (najlepsze były Tilstona bezpływakowe).

Dobra

ale co do śmigła

Panuje mit, że śmigło tylko fabryczne.

Jak sie wie. to tylko troche pracy i cierpliwości i dużo staranności i mamy TO

 

Adam ja troszeczkę inaczej strugam swoje śmigła ja zaczynam od otworu potem wycinam do szablonu kształt śmigła następnie montuje śmigło na frezarce i na tej frezarce je obrabiam mierząc od blatu konty natarcia itd. poniżej zdjecia jak to mniej wiecej wyglada do mniejszych smigeł mam mniejszy przyrząd bardzo podobny do tej frezarki ze zdjęcia ale zrobiony własnoręcznie

 

Potem wyważanie juz na wyważarce wstępnie wyważam przycierając lewą lub prawą łopatę resztę wyważam lakierem na jedna mniej lakieru na drugą wiecej :)

 

Teraz będziesz miał ciężko wytrasowac nie mówiąc o przewierceniu tego śmigła tak żeby było dobrze (a musi byc idealnie bo przy takich obrotach można zrobić komuś krzywdę ) to musiał byś je przewiercić na dobrej jakości wiertarce lub frezarce stołowej bez luzów oczywiście bardzo dobrze (stabilnie) mocując śmigło do blatu bo drewno ma to do siebie ze ściągą podczas wierceni

Wiem co pisze ponieważ zrobiłem juz nie jedno smigło nie tylko modelarski niektóre lataja do dzis nie w modelach a w paralotniach i motolotniach i nikomu krzywdy nie zrobiły

 

post-158-0-76391500-1361215210.jpg

 

post-158-0-29201900-1361215198.jpg

 

post-158-0-73085600-1361215224_thumb.jpg

 

post-158-0-98813900-1361215230.jpg

 

post-158-0-17833400-1361215187_thumb.jpg

 

W razie czego służę pomocą w budowie

Tu kolega ma zasadniczo racje. Zaczyna się od otworu, jest on bazą do osiowego wykonania reszty śmigła.Wiercenie po wystruganiu, to porażka.

Piękną robote tu widze. Fajne

post-8912-0-82740400-1361649494_thumb.jpg

post-8912-0-41292100-1361649563_thumb.jpg

Opublikowano

Piękny ...silnik :D .

Nie bardzo odważyłbym się odpalić silnik z takim śmigłem.Jak łączone są prostopadłe łopaty do głównego elementu śmigła ? :huh:

Opublikowano

Piękny ...silnik :D .

Nie bardzo odważyłbym się odpalić silnik z takim śmigłem.Jak łączone są prostopadłe łopaty do głównego elementu śmigła ? :huh:

Ato niby czemu???

To śmogło, to jest monolit. Lamele drewniane przekładane włuknen szklanym.

Opublikowano

Nie, nie. To tylko tak wygląda. Śmigło jest klejone z pasków wysokiej jakości sklejki lotniczej i gęstej cienkiej tkaniny. ma średnice 450 mm i na hamowni kręciłem go 25 000 obr/min. Miałem cichą nadzieje je rozerwać, ale się nie udało

Opublikowano

Adam ja troszeczkę inaczej strugam swoje śmigła ja zaczynam od otworu potem wycinam do szablonu kształt śmigła następnie montuje śmigło na frezarce i na tej frezarce je obrabiam mierząc od blatu konty natarcia itd. poniżej zdjecia jak to mniej wiecej wyglada do mniejszych smigeł mam mniejszy przyrząd bardzo podobny do tej frezarki ze zdjęcia ale zrobiony własnoręcznie

 

Potem wyważanie juz na wyważarce wstępnie wyważam przycierając lewą lub prawą łopatę resztę wyważam lakierem na jedna mniej lakieru na drugą wiecej :)

 

Teraz będziesz miał ciężko wytrasowac nie mówiąc o przewierceniu tego śmigła tak żeby było dobrze (a musi byc idealnie bo przy takich obrotach można zrobić komuś krzywdę ) to musiał byś je przewiercić na dobrej jakości wiertarce lub frezarce stołowej bez luzów oczywiście bardzo dobrze (stabilnie) mocując śmigło do blatu bo drewno ma to do siebie ze ściągą podczas wierceni

Wiem co pisze ponieważ zrobiłem juz nie jedno smigło nie tylko modelarski niektóre lataja do dzis nie w modelach a w paralotniach i motolotniach i nikomu krzywdy nie zrobiły

 

post-158-0-76391500-1361215210.jpg

 

post-158-0-29201900-1361215198.jpg

 

post-158-0-73085600-1361215224_thumb.jpg

 

post-158-0-98813900-1361215230.jpg

 

post-158-0-17833400-1361215187_thumb.jpg

 

W razie czego służę pomocą w budowie

W końcu jakaś porządna modelarska robota!!

Sam wykonałeś te wszystkie śmigiełka?

Szczególnie interesują mnie te z ostatniej fotki, jakie drewno zastosowałeś?

Opublikowano

W końcu jakaś porządna modelarska robota!!

Sam wykonałeś te wszystkie śmigiełka?

Szczególnie interesują mnie te z ostatniej fotki, jakie drewno zastosowałeś?

 

może nie tak modelarska jak lotnicza :)

Ostatnie smigło to klejonka jesionowa i sapelli

Opublikowano

Nie, nie. To tylko tak wygląda. Śmigło jest klejone z pasków wysokiej jakości sklejki lotniczej i gęstej cienkiej tkaniny. ma średnice 450 mm i na hamowni kręciłem go 25 000 obr/min. Miałem cichą nadzieje je rozerwać, ale się nie udało

Robert a czym zakręciłeś to śmigiełko do 25000 rpm??

balcerseb88

 

A gdzie kupujesz drewno?

Opublikowano

Drewna specjalnie nie kupuje jestem stolarzem tak ze zawsze znajdzie sie kawał deski :) jesli chodzi o egzotyczne mozna nabybc w ostrudzie

ART WOOD Okleiny Naturalne, Sklejki, Tarcice Egzotyczne

 

Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie, kod 14-100

Ulica: Składowa 2/10

Telefon: 896422607

Fax: 896460348

Strona www: http://www.art-wood.pl

 

a nasze polskie jak wiadomo na pobliskich tartakach :)

Opublikowano

Robert a czym zakręciłeś to śmigiełko do 25000 rpm??

balcerseb88

mam silnik elektryczny z falownikiem i przekładnią pasową.

A gdzie kupujesz drewno?

 

To jest FA 200 R3? Paliłeś już ten motor?

nieee... to nówczka jeszcze nie tykana

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.