majek Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Jeżeli chcesz to 'opędzić' dwoma kanałami, to najlepiej wg. mnie będzie jak zrobisz kierunek i lotki - wtedy odpadnie Ci też robienie wzniosu (łatwiej zrobisz skrzydła). Marek troszkę pobłądziłeś. Rzeczywiście się 'przeklawiaturzyłem' Oczywiście chodziło o ster wysokości :oops: W tym kontekście, to rzeczywiście jedyny prawidłowy rysunek, to ten pierwszy (i to pod warunkiem, że będzie wznios). Pisałem wcześniej, że do szybowca jest lepszy wznios+kierunek, ale przynajmniej z moich doświadczeń wychodzi, że łatwiej jest z depronu zrobić proste skrzydło niż łamane, sklejane i później być może zwichrowane. Pewnym wyjściem są też uszy... Owszem, na pierwszy model najlepiej mieć wznios, bo model 'sam lata' i tak jak napisałeś: pilot mu tylko przeszkadza Czy dla Ahorexa łatwiej jest zrobić wznios (jak w końcu doczyta co to wogóle jest) czy latać na lotkach, to już jego decyzja. Głównie chodziło mi o ostrzeżenie, że wywalenie lotek z Tota bez innych zmian w konstrukcji dla całkiem nielotny model. W oryginalnym wątku w sumie były przerobione wszystkie możliwe scenariusze przeróbki Tota tak, żeby dało się latać, jak i również doświadczenia z dziwnych nielotnych przeróbek - wg. mnie idealny materiał do nauki jak robić i jak nie robić
Ahorex Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Dobra, jestem początkujący, czytałem dużo o modelarstwie zdalnie sterowanym i o budowie szybowców ale nadal nie wiem co to jest ten wznios. Może mi ktoś narysować na podstawie skrzydła głównego jak i gdzie on sie znajduję. W statecznikach zamontuje stery (czy tam klapy, ale na pewno nie lotki bo już wiem, że lotki są w skrzydle głównym) poziome czyli do wysokości i pionowe do kierunku lotu. Także wszystko powinno być dobrze. Ale co to jest ten wznios??? Pozdrawiam
Rafal B. Opublikowano 7 Lipca 2007 Opublikowano 7 Lipca 2007 wznios skrzydła jest to: hmm tak łopatologicznie: wtedy gdy lewa i prawa połówka skrzydła nie są w poziomie patrząc od przodu modelu tylko są podniesione tzn środek skrzydła jest niżej niż końcówki (lub kiedy końcówki są niżej niż środek płata ale taki wznios ujemny jest rzadko stosowany). W ogonie masz statecznik wysokości z sterem wysokości (lub inaczej statecznik poziomy) Drugi statecznik to statecznik kierunku/pionowy z sterem kierunku. W skrzydle możesz mieć: lotki (zazwyczaj są na krawędzi spływu płata i w dodatku na końcówce) i klapy które znajdują sie przy kadłubie w centropłacie (czyli tej głównej części skrzydła)
Motylasty Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2007 Wydobywam z czeluści stary temat. Przy okazji przerysowywania planów ToTa-1 zmieniłem też plany ToTa-2. Plany modelu zostały gruntownie przerysowane i wyeksportowane do pliku PDF, zajmują 30 arkuszy A4 do posklejania. Mając szacunek dla kieszenii w planach zrezygnowałem z koloru, są ot po prostu czarno białe. Plany poprzednie ( w wersji CorelDraw) zostały usunięte z serwera. http://www.tbm.lasowice.net/modeldok/toto2_pl.pdf
Gość Anonymous Opublikowano 14 Grudnia 2007 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Dzięki wielke za plany naprawde zacne to z Twojej strony, że udostepniasz efekty swojej pracy szerszemu gronu Ale mam jeden problem, który powinniśmy skomentować (a piszę wogóle o tym żeby się upewnić)... Przy tak stworzonym pliku PDF nie jest możliwe wydrukowanie tych planów na drukarce A4 w skali 1:1, mam racje? Chodzi o to, że plik nie ma marginesów, a nawet drukarki które drukują bez marginesów, tak naprawde maja margines. ( <- to jest ten problem)
Motylasty Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2007 Chodzi o to, że plik nie ma marginesów, a nawet drukarki które drukują bez marginesów, tak naprawde maja margines. ( <- to jest ten problem) OOps nie zwróciłem na to uwagi, no nic muszę jeszcze pokombinować.
Robot_ Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 Witam, odkopuje temat, Zaczynam budowę toto-2 i w związku z tym mam parę pytań: - Skrzydło zrobić dzielone czy zostawić monolityczne? Boję się że moja żona w spółce z synem w końcu mi go rozwalą - Czy wznios płata 3° na stronę wystarczy? - Czy silnik Bm 2408-21 wystarczy na początek? - Toto-2 w oryginale nie ma steru kierunku. Bawić się w jego dołożenie? - depron 3mm mam ząbkowany. Ząbki dąć wewnątrz czy zewnątrz pokrycia. Jak prace ruszą to dodam parę fotek. Pozdrawiam
Motylasty Opublikowano 9 Maja 2008 Autor Opublikowano 9 Maja 2008 Witam Obawy co do zony są słuszne, moja żona pierwsze skrzydło połamała Proponuję je zrobić dzielone - łatwiejszy transport. W pierwszej wersji miałem skrzydło bez wzniosu, w drugiej zrobiłem wznios po 4 stopnie na stronę, model latał poprawniej. Wspomniany silnik wystarczy pod warunkiem zrobienia lekkiego modelu.( ok 700-750g do lotu ), śmigło dla tego silnika to 8X4. Co do steru kierunku, można dorobić, aczkolwiek model bardzo ładnie zachowuje się bez niego. Ząbki pokrycia oczywiscie do wewnątrz
Robot_ Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 Mógłbym prosić o rady jak zrobić dzielenie płatów. Spotykam się z tym pierwszy raz i nie chce tego zepsuć. Przy zrobieniu steru kierunku w jakich proporcjach podzielić statecznik? Jaką masę uzyskał twój model? Pozdrawiam --Edit--- Mógłbym prosić o zdjęcia wnętrza modelu, chcę zobaczyć jak rozmieściłeś wyposażenie.
kev21 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Witam wszystkich Czy jest znany chociasz wstępny kosztorys? ps. Gratulacje, piękny model, wyszedł bardzo profesionalnie
baczek Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 coś nic się tu nie dzieje więc dodam zdjęcia mojego toto2 (przeróbka) polega na zmianie kadłuba z depronowego na laminatowy http://img46.imageshack.us/i/toto28.jpg/ http://img31.imageshack.us/i/toto21.jpg/ http://img686.imageshack.us/i/toto22.jpg/ http://img689.imageshack.us/i/toto23.jpg/ http://img252.imageshack.us/i/toto24.jpg/ http://img101.imageshack.us/i/toto25.jpg/ http://img46.imageshack.us/i/toto26.jpg/ http://img46.imageshack.us/i/toto27.jpg/ pozdrawiam Rafał
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.