Skocz do zawartości

ToTo - 2 następne pokolenie, reaktywacja czy jak tam.


Rekomendowane odpowiedzi

Hoho, widać piękne wyonanie... :shock: . Już wiem dlaczego Twoje modele RC są tak starannie robione - nawyki z modeli redukcyjnych. Popieram staranne wykonanie modeli, sam też swego czasu wykonywałem makiety (zazwyczaj rakiety nośnej ARIANE i zdobywałem liczne medale) i też przykładam się do modeli RC.

 

Na zdjęciu ja (po lewo) z kolega Hubertem i instruktorem WOJCIECHEM KRZYWIŃSKIM:

 

turcja3hh6.jpg

Przepraszam za off topic!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 250
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Faktycznie jakoś żesmy z tematu wyskoczyli :)

Udało mi się dzisiaj wreszcie dopasować wał silnika do piasty śmigła.

Tak jak wcześniej pisałem, przykręciłem silnik pionowo do "stanowiska obróbczego",

podpiołem regler, zasilanie, odbiornik, właczyłem nadajnik i sru iglakiem po osi.

Po ok 10 minutach delikatnego "toczenia" wał wpasował się w piastę idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nastepny kawalarz sie znalazl. Jak tylko go oblatam, zaraz zabieram sie za cos powazniejszego. Ilekroc Tomek patrze na tego Twojego LOSIA takowe mysli mnie nachodza. Ciagnie mnie coraz bardziej w kierunku jakiejs makiety, oczywiście z przewaga depronu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem to jaknajbardziej powaznie to maja byc zawody inne niz te klasowe F5B. W szeroko pojetym skrucie liczy sie czas lotu i celnosc ladowania - mysle ze TOTO napewno sobie poradzi.Organizatorom zalezy na jaknajliczniejszym uczestnictwie-zaproszenie patrz dzial zawody.

Pozdrawiam Jacek 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że pogoda dzisiaj była nieodpowiednia na oblot modelu, potworny wiatr oblot modelu przenosze na następny weekend. Ale dzięki temu model porozbierałem na elementy pierwsze i całość natryskowo pomalowałem bezbarwnym lakierem dwuskładnikowym.

Fajnie wygląda. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Addriano
Ale dzięki temu model porozbierałem na elementy pierwsze i całość natryskowo pomalowałem bezbarwnym lakierem dwuskładnikowym.

Fajnie wygląda. :)

Tomek długo masz zamiar tak egoistycznie upajać się tym widokiem czy pokazesz nam tez co nieco ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno się nie odzywałem bo też nic się nie działo. Pomimo szumnych zapowiedzi w temacie oblotu oblotu jeszcze nie było, względy niestety zdrowotne.

Po analizach maści wszelkiej doszłem ( blisko byłem ) do wniosku że BM2408-21 może być za słaby, przeto też zamówiłem u Stośka silnik KEDA A22-15 .Podane na stronie Nastika dane wskazują że powinno go na tym silniku ładnie windować w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może funflaja to nie, ale przyznaj że nie ma piękniejszego widoku jak szybowiec idący pionowo w górę przy okazji wykręcający beczkę. Pierwszy raz widziałem coś takiego z 10 lat temu, gdy sędziowałem przy okazji zawody w Gliwicach ( to było moje pierwsze sędziowanie ). Wtedy pierwszy raz zobaczyłem silnik bezszczotkowy, właścicielem był Marcin Szender , był jednym ze startujących w zawodach uczelni lotniczych w USA razem z Jarkiem Hajdukiem, zajęli wtedy pierwsze miejsce. Zajmowali je chyba ze trzy razy. Cena silnika z reglerem wynosiła coś ok 800 dolarów, robiło to wrażenie. A teraz wystarczy kupić "hinczyka" za 80 zł, do tego wsadzić samogrzmota z CD-romu i włala.

Co za czasy :)

Mam nadzieję że mój ToTo na tym silniku pójdzie raźniej, z danych wynika że można go stosować w modelach o wadze 900g akrobaty i 1500 szybowce. Przy wadze mojego ok 750g powinno nieźle śmigać. Jedynym problemem może być śmigło, narazie wkładam CamPropa 8x4, nie wiem czy to nie za mało.

 

EDIT

 

Polska ekipa zajęła w kolejnych konkursach Aero Design następujące miejsca :

 

1991 24 miejsce

1992 25miejsce

1993 7 miejsce

1995 5 miejsce

1997 2 miejsce

1998 2 miejsce

1999 1 miejsce

2000 1 miejsce

2001 1 miejsce

2002 - ekipa nie pojechala na zawody

 

Warto poczytać : Artykuł na temat Aero Design

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym silniku na śmigle APC E 10x5 regulator 25A i pakiet li-pol 3s 1300mAh i 20C ciąg na świeżym pakiecie wynosił 840 gramów. Silnik lata obecnie w takim modeliku http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=5559&postdays=0&postorder=asc&start=36

Waga do lotu to 740 gram start z trawy po góra dwóch metrach rozbiegu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.