JarekL Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Witam Mam na imię Jarek, jestem nowy na forum. Około rok temu, po wieloletniej przerwie wróciłem do modelarstwa lotniczego, jestem więc na etapie odzyskiwania umiejętności i nawyków w tej dziedzinie:-) Po długich wahaniach i „przełamywaniu się”, postanowiłem pochwalić się moimi dotychczasowymi dokonaniami. Na pierwszy ogień – sylwetkowy trenerek z depronu, model samolotu PZL-101 Gawron. Gawron był pierwszym prawdziwym samolotem, jakim leciałem (w wieku ok 4 lat), więc akurat ten wybór do nauki latania samolotami RC był niejako oczywistym dla mnie:-) Modelik z założenia miał być prosty w budowie, szybki w naprawach i stosunkowo łatwy w pilotażu. Zdecydowałem się na sterowanie tylko SK i SW. W konstrukcji skrzydła zastosowałem profil KFm 2, silnik Ray CD 2822/27, regler 18A, serwa 9g. Tak naprawdę w przypadku takiego modelu nie da się zbyt dużo rozpisywać, myślę więc, że zdjęcia starcza za tysiąc słów. Dodam tylko, że Gawron lata naprawdę fajnie, majestatycznie niemal, i daje mi naprawdę wiele radości z każdego lotu:-) Ponadto, krótki filmik z jednego z lotów Gawrona, jakość niestety "taka sobie", ale to co widać, myślę, że ogólne pojęcie o samolociku daje :-) http://www.youtube.com/watch?v=TWtlFI_j9R4 Pozdrawiam serdecznie Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Bardzo fajny model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgmusic Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Gratulacje. Ładnie lata, aż prosi się o narty na ten śnieg. Skróć ośkę silnika Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekL Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Dzięki za miłe słowa. Co do nart, to nie ukrywam, że przeszły mi przez głowę, ale narazie Gawron jest intensywnie eksploatowany w każdej nadarzającej się chwili i obawiam się, że może ich poprostu już nie doczekać Tymczasem pracuję już nad nowym projektem. Niedługo, mam nadzieję, pozwolę sobie pochwalić się efektami. Pozdr Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MuraS Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Gratuluję modelu bo naprawdę fajny . A można wiedzieć z kąt kolega ma plany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOSNA_NS Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 tez by mnie plany interesowały bo samolocik b-ładny:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Z czego masz zrobiony kadłub? Bardzo ładny! Cały czas myślę nad sylwetkowym Gawronem bo w szufladzie siedzi 1.5ccm motorek:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapral Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Bardzo podobny model Gawrona, gdzie kadłub wykonany jest z balsy grubości 10mm, skrzydła konstrukcyjne ze skosem skrzydeł do tyłu był opisany w Modelarzu 4/2006, tam też jest wkładka z pierwszą częścią planów, w nr 5/2006 była druga część. Model był napędzany silnikiem szczotkowym 280 z przekładnią. Miał ok 1m rozpiętości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekL Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Witam, Przepraszam za opieszałość z odpowiadaniem, różne zawirowania życiowe spowodowały czasowy spadek mojej aktywności. Gawronka zbudowałem wg własnych planów. Zainteresowanym chętnie podeśle na maila te które stworzyłem i z których korzystałem w trakcie budowy. Kadłub zbudowany jest z styroduru, reszta depron 3 i 6 mm. Na dzień dzisiejszy Gawron jest już emerytem i ozdabia tylko ściane ( trudno mi się go całkiem pozbyć, niech chociaż cieszy oko ) ;-) Pozdrawiam Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek0101 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Witam. Jestem zainteresowany tym modelem, ładny trenerek dla początkującego. Czy można prosić plany na maila? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekL Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Cześć, Nie ma sprawy, podaj tylko maila na jakiego mam wysłać te plany:-) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeo Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Ja bym również poprosił o plany na maila zew.had@gmail.com jeśli można. Na początek do złożenia wygląda bardzo ciekawie :-) Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekL Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Plany poszły, mam nadzieję, że pomogą, a w razie budowy Gawrona wg nich, liczę, że pochwalicie się efektami W razie jakichś pytań, czy niejasności, piszcie śmiało, postaram się odpowiedzieć na tyle na ile będę umiał Pozdrawiam Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Można też prosić o plany? Tasma16@wp.pl coś czuje że u mnie będzie pełen kadłub.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 I ja poprosze o plany. miroer@tlen.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Dzięki. Plany dotarły. Skrzydło na pewno profil kfm lecz troszke grubszy, dwuwypukly nie symetryczny. Miałeś jakieś duże wartoswci w trymowaniu? Czy kąty które zastosowales prowadzą model po sznurku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekL Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Poleciał praktycznie od razu jak po sznurku, jedynie z tego co pamiętam, po pierwszych lotach zwiększałem trochę skłon silnika bo miał tendencje do zadzierania. Charakterystyczne dla niego było natomiast to, że jest bardzo czuły na działanie sterów, zwłaszcza na ster kierunku. Pełnych wychyleń zacząłem używać dopiero jak się w niego naprawdę już wlatałem, wcześniej bardzo czujne ruchy drążków Być może to wpływ płyt brzegowych, nie jestem pewien, nie sprawdzałem jak by latał bez nich. Co do profilu, użyłem taki, bo Gawron zasadniczo nie jest samolotem akrobacyjnym , więc użycie profilu symetrycznego wg mnie mijało się z celem. Jak grubszy, to raczej bym użył KFm3 - bardziej nośny i wolniejszy, bo faktem jest że z tym użytym KFm2 prędkość podejścia do lądowania dość znaczna.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 A na wolnym lataniu mi zależy bo moja kobieta wyzywa że nie ma nic do nauki latania:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek0101 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Dziękuje za plany, za jakiś czas zbuduje go sobie i się pochwale, a zielony depronowy STC będzie dla narzeczonej do nauki latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeo Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Dzięki za plany. Projekt budowy zakolejkowany :-) Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi