szirokez Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Polecam przegladnąć i poczytać. Jest to skarbnica wiedzy o budowaniu modeli z depronu. Jest tam i jakie kleje stosowac jak wykańczać modele i wiele tricków ułatwiających budowę. http://www.motylasty.pl/warszt_4.html
JOKER 2 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Ja osobiście używam kleju styropian glu . Podaje stronę producenta kleju gdzie są wszystkie dane tegoż ; http://www.dragon.biz.pl/product.php?ca ... item_id=68 Podane są tam też rozpuszczalniki i masy szpachlowe . Ja rozcięczam klej spirytusem ( denaturat bezbarwny ) zwykły przebarwia styropian , no i przez chlebak nie trzeba przepuszczać przed konsumpcją . Klej jest przezroczysty dość gesty . Pełna wytrzymałość po 24 godzinach . Przy klejeniu spokojnie można spasować elementy , zaczyna wiązać dopiero po około godzinie . Spoina bardzo mocna mało elastyczna ale nie krucha , twarda dość trudna w obróbce . Pozdrowienia Joker
rajaner Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Bardo dziękuję za informacje, w kadłubie jest kilka ubytków depronu może tego nie widać ale mnie to drażni postaram się to usunąć odpowiednią szpachlom, jak to nie pomorze kadłub pójdzie na półkę zrobię nowy, model zaczęty i musi być skończony. Pozdrawiam Andrzej.
szirokez Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Jeszcze wracając do klejów , ja sobie bardzo chwalę dragona do styropianu i gabki. Klei sie nim podobnie jak uhu porem ale jest wiecej czasu na ewentualne poprawki. Andrzeju pisałeś coś o soudalu 67, słabo kojarze ale on jest chyba do drewna taki biały jak wikol, do depronu dobry jest soudal 66a D4 o kolorze miodu w butelce jak ponizej. Klej ma dość ciekawa zdolność bo przy schnięciu pieni się co jest idealne w wypełnianiu wszelkich szczelin i byc może sprawdziłby się w uzupełnianiu ubytków w Twojej Prząśniczce. Po wyschnięciu trzeba jednak uważnie szlifować bo spoina jest twradsza od depronu i łatwo z powrotem o wyrwy ale jest to do zrobienia jak najbardziej. I lepiej sie nim nie pobrudzic bo ciezko sie zmywa.
rajaner Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Serdeczne dzięki po tych wszystkich radach wiem o co chodzi z tym depronem, jutro do sklepu na zakupy. Pozdrawiam Andrzej.
rajaner Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Witam wszystkich. Przyszła pora na skrzydła i tu się zastanawiam nad profilem myślałem nad KFm3 takim jak w P.11.c robertusa ale nie wiem czy to dobry pomysł ? Czy może taki jak jest w planach,czy można zrobić grubszy niż KFm3, chciał bym żeby model latał jak najwolniej Proszę o jakieś porady. Pozdrawiam Andrzej.
robertus Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Profile kfm muszą mieć odpowiednią grubość aby spełniały swoje zadanie, jak każdy inny profil. Profil KFM3 musi mieć grubość 9-12% cięciwy. To oczywiście plus minus. Jak cięciwę skrzydła masz 24cm to grubość jest w idealna z trzech stopni podkładu 3x6mm=24mm. Powiedziałbym, że to taki odpowiednik profilu Clarky. Jeśli chcesz jak najwolniej to wydłuż nieco rozpiętość tak powiedzmy po 10cm na stronę i dbaj o wagę. Niskie obciążenie skrzydła to wolny lot. Możesz zrobić skrzydło nieco inaczej, używając stopni z depronu 3mm ale na podkładkach 3mm. Nie wiem czy to widzisz, tak aby z zewnątrz wyglądał tak jak zrobiony z 6mm a w środku bedą puste przestrzenie pod stopniami. Wtedy będzie skrzydło lżejsze. Tu mam wing dragona o rozpiętości 130cm na profilu kfm3 (orginał miał 105cm), waga już nie pamiętam, coś koło 700g. Lata dość wolno. http://youtu.be/RKT65wzIQR0
rajaner Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Dziękuję ale mam takie pytanie? Chodzi mi oto żeby natarcie skrzydła nie było tak ostre i czy można zrobić coś takiego to tylko przykład i niema żadnych konkretnych wymiarów.może to bezsensu ale zapytać nie zaszkodzi. Pozdrawiam Andrzej.
robertus Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Można. PS. Jak to jest gotowe skrzydło to masz w złych miejscach stopnie. Powinno być na 50% i 75%.
rajaner Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Bardzo dziękuję, to tylko zrobiłem tak na przykład o co mi chodziło teraz zabieram się za robienie skrzydła. Pozdrawiam Andrzej.
rajaner Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Witam wszystkich. Zacząłem sklejać skrzydła w czasie kiedy klej wysycha zrobiłem podwozie tak to wygląda.
robertus Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 W kadłubie jest tylko taka mała deseczka do mocowania? Trochę mała powierzchnia, może ją wyrwać przy lądowaniu.
szirokez Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Robertus ma racje. Jesli od wewnątrz mocowanie podwozia jest do wręgi to ok ale nawet wtedy dałbym takie szersze łoże pod przykręcenie podwozia jak na foto. Zwiekszy to wytrzymałość na wyrywanie. Jedno ze zdjęć nasunęło mi też myśl że wkleiłeś od wewnątrz kadłuba takie szersze łoże. Jesli tak to dobrze, nawet lepiej bo nie widać nic na zewnątrz, w takim wypadku nie zważaj na moje uwagi i buduj dalej.
rajaner Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Bardzo dziękuję za uwagi W kadłubie jest wklejona listwa 8 mm doklejona do pierwszej wręgi i listew wzmacniających boki kadłuba szersza od podwozia o jeden centymetr mogłem zrobić szerszą ale teraz już po fakcie, mam nadzieję że wytrzyma a prace nad modelem trwają nadal. Pozdrawiam Andrzej. .
rajaner Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Witam wszystkich. Ostatnie dni to prace nad kadłubem, postanowiłem że model nie będzie oklejany pomalowałem kadłub farbą akrylową potem szlifowałem papierem o granulacji 600. 800 nie wiem czy to dobry sposób ale podobno tak można. Teraz pozostało domalować elementy ozdobne na czerwono i nie wiem czy malować?. Może jakaś folia samo przylepna Cz może ktoś doradzić? . . Pozdrawiam Andrzej.
szirokez Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Doradzić mi trudno bo sam często eksperymentuję z wykańczniem modeli na różne sposoby i z różnym efektem końcowym . Do wyboru masz taśmy pakowe kolorowe, folie reklamowe samoprzylepne lub folia modelarska termokurczliwa. Albo taśma maskujaca i malowanie ozdób farbami. Uwaga na farby nitro bo topią depron. Jak bym miał wybierać a ozdoby nie były by duże, wybrałbym taśmę pakową.
robertus Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Nie polecam taśmy pakowej, do ozdób lepsza by była folia reklamowa, albo taka z rolki z budowlanego. Folia pakowa jest przezroczysta i nie da się zrobić "soczystych" nalepek. Ewentualnie poszukaj może w papierniczym kolorowej taśmy samoprzylepnej, takiej szerokości 1cm lub mniejszej. Zrób parę pasków na kadłubie i będzie gitara.
szirokez Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Zgadza sie, pakowa jest lekko przeźroczysta ale na białym kadłubie aż tak tego nie widać, będzie tylko minimalnie jaśniejsza.
rajaner Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Bardzo dziękuję za porady chodzi mi o kolor czerwony kupię ze trzy rodzaje różnych oklein sprawdzę która przylega najmocniej. Jak pisałem wcześniej to mój pierwszy model z depronu i dużo eksperymentuje ale będzie następny i też elektryk. Teraz buduję Prząśniczkę ponieważ wydała ni się łatwa i szybka w budowie,a jako amatorska konstrukcja to bardzo ładny samolot zbudowany przez Jarosława Janowskiego o ile się nie mylę to w Łodzi i chyba w swoim mieszkaniu. Pozdrawiam Andrzej.
Andy. Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 samolot zbudowany przez Jarosława Janowskiego o ile się nie mylę to w Łodzi i chyba w swoim mieszkaniu. O ile dobrze pamiętam był program telewizyjny w którym opowiadał o budowie samolotu. Głupio mu było przed znajomymi, to na początku mówił, że buduje kajak , a później musiał poszczególne części transportować przez okno
Rekomendowane odpowiedzi