majewski2 Opublikowano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 a skąd wziąłeś pilota ? i ile ma wzrostu ? pilota zamówiłem w ol pen model, został kupiony w http://www.premierpilots.net/id78.html w komplecie są też pasy i maska tlenowa, jest też wersja animowana ma ruchome oczy, głowę i rękę http://www.premierpilots.net/id69.html wzrost pilota to 38 cm x 4,5=171cm tak więc pasuje idealnie do skali modelu w innym sklepie można zamówić pilota, który może mieć naszą twarz http://bestpilots.typepad.com/my_weblog/a-pilot-that-looks-like-you.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 No ten patent z twarzą pilota na zamówienie jest fantastyczny! Nie zdawałem sobie sprawy że ktoś coś takiego robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Witam. Ostatnio pomalowałem pilota do swojego Zera zakupionego w BestPilots -z drugiego linku .Szczegółowość wykonania pilota jest niesamowita-zdjęcia tego nie oddają.Producentem jest modelarz z USA.Cena gotowca pomalowanego przez f-mę BestPilots jest kosmiczna -dlatego spróbowałem własnymi siłami i wyszło całkiem przyzwoicie. Pozdrawiam i kibicuję w budowie- Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 7 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 witaj Adam Fajny pilot, możesz podać jego wymiary? Na stronie sklepu jest 1/5 skali, ale widziałem, że pasują do większych modeli. Również śledzę budowę zera, podniosłeś wysoko poprzeczkę wyposażeniem kokpitu, tak że ciężko będzie Ci dorównać, co widać na przykładzie części mojego kokpitu, które nie zrobiły większego wrażenia na forumowiczach. Wiem, że zastanawiasz się nad silnikiem saito FG84 do swojego modelu, niedawno pojawił się film z oblotu fw 190 (takiego jak mój) z tym silnikiem, model waży 17,5 kilo i silnik całkiem dobrze sobie radzi. Więcej na http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=22117&PN=1&TPN=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Dzięki. Do kokpitu przyłożyłem się dość mocno ale mam obawy czy te szczególiki nie poodpadają od wibracji.Odnośnie pilota,to ma on bardzo nietypową sylwetkę -siedzi z prawie wyprostowanymi nogami jak pilot szybowca-dlatego musiałem mu amputować nogi od kolan w dół i na nowo wkleić, ale już w pozycji zgiętej -inaczej nie za bardzo mieścił się w kabinie.Temat z silnikiem FG-84 śledzę na bieżąco na RCscalebuilder .Silnik jest strasznie drogi -mam jeszcze sporo czasu -niedawno wprowadzono do sprzedaży FG-60 też trzycylindrowy.Na tym forum jest bardzo dużo relacji z budowy Fw-190 między innymi ta bardzo ciekawa: http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=20274&PN=1&TPN=38 -może śledzisz.A tak w ogóle foka to chyba najpiękniejszy myśliwiec II wojny światowej -ma niesamowitą sylwetkę w locie i na ziemi na kołach.Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 RCscalebuilder ,,odkryłem” dopiero pod koniec grudnia zeszłego roku, znalazłem na tym forum sporo zdjęć oryginału i relacji z budowy FW 190 dlatego też kilka przeróbek mojego modelu. Temat z linku śledzę, model jest wzorem do naśladowania. Teraz pracuję nad odsuwaną owiewką, tu jest ciekawy artykuł http://www.rcmodel.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=510:winda-aglowa-handmade-&catid=67:rc-przegld-modelarski-12014-97&Itemid=17 w którym podpatrzyłem podłączenie sterowania silnikiem, tak że przerobiłem też sterowanie podwoziem głównym. Zastosowanie diod uprościło całe podłączenie mikro wyłączników i sterownika zmian obrotów . Czekając na zamówiony vivak zrobiłem chowaną stopkę Po pierwszych niepowodzeniach udało mi się wytłoczyć szybę do owiewki kabiny, sporo nieudanych owiewek wylądowało w koszu zanim osiągnąłem jakość nieco lepszą od tej kupionej ps. tu jest tani pilot w skali 1:4 http://www.marvio-rc.pl/j-3-cub-1-4-pilot,3,1964,2397 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Krzyśku, w tej chwili rozłożyłeś mnie na łopatki. Naprawdę szacun. Dla mnie majstersztyk to co robisz. Piękna zegarmistrzowska robota! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Owiewka kabiny gotowa, ale nie obeszło się bez problemów przykręciłem szybę do laminatu, nakrętki wkręcałem na loctit i po chwili szybka zaczęła pękać wokół śrub. Okazało się, że vivak nie jest odporny na loctit, powoduje on twardnienie vivaku tak, że staje się on kruchy, zrobiłem testy i wiem teraz, że nie jest odporny również na rozpuszczalnik nitro a nawet przyśpieszacz do CA. skoro już tak się stało to przerobiłem kopyto i poprawiłem profil szyby, teraz jest bardziej podobna do oryginału, wymagało to również wykonanie nowego laminatu, musiałem też zamówić nowy vivak i wytłoczyć szybkę, niestety tym razem nie udało mi się osiągnąć takiej jakości jak poprzednio. czasem próbuję iść na łatwiznę i robię coś takiego następnie wykonuję to tak jak być powinno imitacja szyby pancernej wyciąłem kilka części do kokpitu kończę rysować pozostałe części kokpitu, narysowałem też część naklejek, jak skończę to zlecę wydruk kalkomanii koledzy i tu potrzebuję waszej pomocy, może ktoś wie co powinno być na tych kartkach, niestety zdjęcie jakie mam jest w niskiej rozdzielczości i nie mogę rozszyfrować napisów w tabeli, wystarczy mi np. scrin z gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 przykręciłem szybę do laminatu, nakrętki wkręcałem na loctit i po chwili szybka zaczęła pękać wokół śrub. Okazało się, że vivak nie jest odporny na loctit, powoduje on twardnienie vivaku tak, że staje się on kruchy, zrobiłem testy i wiem teraz, że nie jest odporny również na rozpuszczalnik nitro a nawet przyśpieszacz do CA. Witaj Krzysztof, dziwna trochę ta reakcja vivaku ,gdzie kupowałeś materiał na wytłoczkę,jesteś pewien że to vivak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arghael Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Coś takiego? http://www.242sqn.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2140&start=15&sid=c72c8d235ed9840c8b7861191766e00f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Mam te zdjęcia, ale potrzebuję je w lepszej rozdzielczości Robert vivak kupiłem tu http://techniczny24.com/vivak.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulu Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Witaj Sądząc po tej fotografii to jest tylko wnęka na opis http://airandspace.si.edu/webimages/highres/2001-130h.jpg Pozdrawiam Z.R. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Kurcze dwie godziny grzebałem na necie ,ale chyba znalazłem -jest to coś w rodzaju karty pracy silnika BMW -trzeba będzie jedynie wydrukować i korektorem zakryć ten napis po przekątnej a potem zmniejszyć lub lepiej pobawić się w Poincie zakreślaczem.Pilot to chyba przeginał ten dokument na pół i składał tak,że prawa połówka była pod spodem a następnie wsuwał do tego schowka Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Dzięki Adam za poświęcony czas, o to mi chodziło, a ja znalazłem tą drugą kartkę, na której jest tabela korekcji wskazań kompasu. Muszę to w całości przepisać w corelu, firma która robi kalkomanię wymaga pliki w grafice wektorowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Skończyłem rysować elementy kokpitu i udało się je wyciąć jeszcze przed świętami przy okazji wyciąłem maski część elementów jest już sklejona stery do poprawienia, mała niezgodność planów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Miodzik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Ja przy takich modelach zawsze podziwiam dbałość o szczegóły tylko z niepokojem zerkam na wagę niby to tylko kilka elementów ze sklejki ale w całym modelu jest ich wiele i często faktycznie modele wychodzą bajeczne ale ich waga powoduje tak duże trudności w pilotażu ,że model zaczyna być muzealnym i statycznym jak makieta kolejki . Przy niekapryśnym laserze warto pomyśleć żeby możliwie najlepszy efekt otrzymać stosując najlżejsze rozwiązania i warto o tym pamiętać . Taki sam kokpit wycięty laserem w balsie będzie ważył ca 1/5 tego co ten sklejkowy , a czy warto zastanów się sam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Tylko skąd weźmiesz tak cienką balsę i jaka będzie sztywność przy tej grubości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Taki sam kokpit wycięty laserem w balsie będzie ważył ca 1/5 tego co ten sklejkowy , a czy warto zastanów się sam... I tu się z Tobą kolego nie zgodzę, używam sklejki 0,6mm i 0,4mm nie wiem czy kiedykolwiek lakierowałeś sklejkę i balsę, na sklejkę nakładam jedną warstwę podkładu, w balsę wsiąka więcej kleju i podkładu dlatego trzeba nałożyć trzy, cztery warstwy, by uzyskać taką samą powierzchnię, więc różnica w wadze będzie znikoma, natomiast dużo stracimy na wytrzymałości, co przy silniku benzynowym jest bardzo ważne, a ja nie zamierzam stosować w modelu silnika elektrycznego. Jak myślisz, ile zaoszczędzę na wadze wykonując te elementy z balsy? Siedzisko fotela wykonane jest z sklejki o grubości 0,6 mm nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego jakim nakładem pracy uzyskałbym taki sam efekt, wykonując je z balsy takiej samej grubości i ile bym zyskał na wadze? Oczywiście zdaję sobie sprawę z wagi części kokpitu wykonanych ze sklejki i dlatego staram się nie używać jej tam gdzie nie jest potrzebna a ile zaoszczędziłbym na wadze wykonując ramkę steru z balsy, a ile stracę na wytrzymałości? pozostałe części są z balsy, a sama ramka jest z sklejki 0,4 mm, w planach jest sklejka 0,8mm Jeszcze jedna sprawa, laminatowe drzwiczki po lewej podklejone balsą i pomalowane podkładem trzy warstwy, widać tu powierzchnię, która wymaga szpachlowania i jeszcze jednej warstwy podkładu. Dodatkowo podkład ścisnął balsę, musiałem wyprostować drzwiczki tak by pasowały do kadłuba i efekt tego widać na zdjęciu, całość wylądowała w koszu i zrobiłem nowe drzwiczki z sklejki, te po prawej i teraz są sztywne, nie odkształcają się i są lżejsze. Obawiam się, że to sam mogło by się stać z balsowym kokpitem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Wnętrze kokpitu gotowe, wkleję je po szlifowaniu i malowaniu modelu, a może dopiero po oblocie. kokpit FW 190 A8 znalazłem wymiary celownika revi 16B i okazało się, że mój jest za duży i musiałem wykonać nowy, też działający. miałem zlecić wydruk kalkomanii, ale cena 150 zł. za format A4 to trochę dużo za kilka białych liter, tak więc kupiłem białą kalkomanię za 8 zł i wydrukowałem białe litery z tłem, a większe litery na kadłubie będę malował przy pomocy masek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi