Jump to content

FW190 A8 1:4,5


majewski2
 Share

Recommended Posts

Witam Cię Krzysztof ;) Nieźle się zaczęło :D Będę kibicował Twojej pracy nad modelem. Zapowiada się wspaniale....Jęśli mogę coś doradzić.... to zastanawiam się dlaczego nie odchudziłeś trochę żeber skrzydłowych, tym bardziej, że jak widzę na załączonych zdjęciach , wykonałeś je ze sklejki. Powinieneś pilnować wagi co przy makietach jest największą bolączką i trudno zachować kompromis.To bardzo ważne....Pozdrawiam i będę sledził postęp Twoich prac.

Link to comment
Share on other sites

Maciek co do ażurowania żeber to zrobiłem je według planów, wykonane są z balso sklejki, w miejscu mocowania podwozia są wzmacniane sklejką lotniczą, ja zrobiłem dodatkowo dwa żebra w całości ze sklejki lotniczej, ze względu na długie golenie podwozia, wolę by ta część skrzydła była mocna, kosztem wagi.
Wstawiam jeszcze kilka zdjęć, wręgi i żebra wyciąłem wyrzynarką.
 

post-3639-0-02163700-1417036959_thumb.jpg
 
post-3639-0-35872300-1417036977_thumb.jpg
 

Lotki i stery miałem zamiar również wyciąć wyrzynarką, ale nie wyszły by równo, więc postanowiłem zrobić prosty wzornik. Łożysko wspiera się na listwie przyklejonej do sklejki wzornika, a ostrze frezuje sklejkę lotek, która jest przyklejona klejem na gorąco. Myślę że zdjęcia wyjaśniają wszystko.

post-3639-0-74892400-1417037023_thumb.jpg

 

post-3639-0-94393500-1417037054_thumb.jpg

 

post-3639-0-54289900-1417037066_thumb.jpg

 

post-3639-0-60878800-1417037079_thumb.jpg

klapy wykonane według planów, niestety wyginają się we wszystkie strony

post-3639-0-01777000-1417037132_thumb.jpg

i wykonane tak jak miał oryginał i teraz są sztywne

post-3639-0-70421000-1417037147_thumb.jpg

 

post-3639-0-47489800-1417037170_thumb.jpg

Obecnie pracuję nad podwoziem, tylne koło jest już gotowe. Tak wygląda dedykowane do tego modelu

post-3639-0-49668400-1417037220.jpg

tak wygląda oryginał

post-3639-0-99435800-1417037239.jpg

a tak moje

post-3639-0-53419000-1417037279_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam Krzysztof. Jestem pod wrażeniem! Piękne i dokładne wykonanie elementów. Duży szacunek......

Podwozie ogonowe wykonane perfekcyjnie! Moje uznanie.Czy zrobiłeś je sam a jeśli tak, jestem ciekaw, jeśli można jak połączyłeś jarzmo koła z goleniem? Domyślam się, że użyty materiał to aluminium....ale może jakiś inny. Napisz proszę coś o tym podwoziu. Ciekawe rozwiązanie godne polecenia i powielenia.

Pozdrawiam Maciej

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za słowa uznania.
Pokażę tutaj, że podwozie można wykonać samemu, wykonałem je z aluminium na maszynach stolarskich, jest to metoda pracochłonna ale można uzyskać dużą dokładność, oczywiście nie taką jak na maszynach CNC. Przepraszam ale nie zawsze pamiętałem by zrobić zdjęcie obrabianych elementów. Najpierw wykonuję wzornik gotowego elementu ze sklejki i przykręcam razem z kawałkiem aluminium, następnie obrabiam go frezarką ręczną, w taki sposób by łożysko opierało się na sklejce, wzorniku.

post-3639-0-32179200-1417037934_thumb.jpg

po wycięciu, innym frezem zaokrągliłem krawędzie, wygiąłem goleń i przylutowałem pierścień.

post-3639-0-71148600-1417037946_thumb.jpg

 

post-3639-0-39356400-1417037997_thumb.jpg

Tutaj inny element podwozia, obudowa przekładni.

post-3639-0-49054200-1417038037_thumb.jpg

 

post-3639-0-33495100-1417038058_thumb.jpg

szczegóły konstrukcji

post-3639-0-39665300-1417038094_thumb.jpg

 

post-3639-0-27057300-1417038107_thumb.jpg

 

post-3639-0-14630800-1417038281_thumb.jpg

zamontowane w modelu, i napęd chowania.

post-3639-0-93009000-1417038318_thumb.jpg

 

 

post-3639-0-76166900-1417038334_thumb.jpg

 

post-3639-0-07213200-1417038360_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam Krzysztof.

Wielki szacunek za pomysł i wykonanie! Wielki! Kawał dobrej roboty....!!!!!!!!!

Dziękuje za informacje i zdjęcia.

Czy możesz się podzielić jeszcze informacją jak i czym lutujesz elementy aluminiowe, to Bardzo ciekawe?

Pozdrawiam Maciej

Link to comment
Share on other sites

Niestety ale muszę Cię zmartwić co do zastosowania alumweldu, nie bardzo nadaje się do obciążeń dynamicznych. Próbowałem, po pewnym czasie sama spoina ciemnieje i jest podatna na pękanie w miejscu styku z alu. Dodatkowa informacja jest taka że po wygrzaniu aluminium staje się podatne na zginanie co w przypadku goleni nie jest pożądane.

Link to comment
Share on other sites

Niestety ale muszę Cię zmartwić co do zastosowania alumweldu, nie bardzo nadaje się do obciążeń dynamicznych. Próbowałem, po pewnym czasie sama spoina ciemnieje i jest podatna na pękanie w miejscu styku z alu. Dodatkowa informacja jest taka że po wygrzaniu aluminium staje się podatne na zginanie co w przypadku goleni nie jest pożądane.

To prawda, że goleń jest miękka po lutowaniu, ale ma grubość 4 mm więc powinna wytrzymać. Co do pękania spoiny to nie wiedziałem o tym, spróbuję lutowane elementy wykonać z jednego kawałka aluminium, dziękuję za informację.

 

 

Elementy podwozia głównego, które już wykonałem, metodą opisaną wcześniej.

post-3639-0-99666900-1417112554_thumb.jpg

 

najpierw obrobiłem z grubsza

post-3639-0-50973000-1417112591_thumb.jpg

 

i na gotowo

post-3639-0-07923500-1417112616_thumb.jpg

 

post-3639-0-09097500-1417112648_thumb.jpg

 

post-3639-0-55986600-1417112696_thumb.jpg

 

post-3639-0-55345700-1417112717_thumb.jpg

 

wahacz

post-3639-0-19824500-1417112772_thumb.jpg

 

post-3639-0-24234500-1417112786_thumb.jpg

 

post-3639-0-27103300-1417112809_thumb.jpg

 

goleń

post-3639-0-58354000-1417112830_thumb.jpg

 

post-3639-0-33341000-1417112851_thumb.jpg

 

post-3639-0-29231900-1417112868_thumb.jpg

 

post-3639-0-71459200-1417112978_thumb.jpg

 

post-3639-0-90388700-1417113001_thumb.jpg

 

post-3639-0-90151800-1417113019_thumb.jpg

 

felga

post-3639-0-94579500-1417113115_thumb.jpg

 

post-3639-0-81701800-1417113187_thumb.jpg

 

post-3639-0-69137500-1417113148_thumb.jpg

 

 
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jestem pod dużym wrażeniem jeśli chodzi o wykorzystanie maszyn stolarskich do obróbki metalu. Bardzo pomysłowe i jak widać skuteczne. Powodzenia w budowie.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za słowa uznania
Golenie podwozia i felgi wytoczyłem u kolegi na tokarce do metalu, pozostałe elementy wykonałem na maszynach stolarskich. Kolega posiada również frezarkę do metalu, ale nie bardzo wiem jak miałbym na niej wykonać większość części do podwozia, szczególnie frezowanie krzywizn.
Co do rysunków podwozia to nie do wszystkiego ich potrzebowałem, wstawiam te które mam, niektóre rysunki różnią się od gotowego podwozia, widać też, że podwozie tylne miało wyglądać inaczej.

post-3639-0-92381700-1417113799_thumb.jpg

 

post-3639-0-03602200-1417113838_thumb.jpg

Znalazłem trochę czasu i wykonałem nową część do podwozia tylnego bez lutowania, samą goleń wykonam po skończeniu modelu, na razie będzie ta lutowana.

post-3639-0-59674600-1417113920_thumb.jpg

 

post-3639-0-00473500-1417113950_thumb.jpg

nadmiar aluminium odcinam piłą kątową

post-3639-0-98927500-1417113977_thumb.jpg

 

post-3639-0-94157100-1417113997_thumb.jpg

 

post-3639-0-88820000-1417114014_thumb.jpg

 

post-3639-0-68515700-1417114041_thumb.jpg

Najlepiej było by skopiować jakieś gotowe podwozie, niestety niektóre części muszę dorabiać od nowa, po wykonaniu jakiegoś elementu przychodzi mi do głowy pomysł jak wykonać go inaczej a czasem coś nie działa tak jak powinno, dlatego wykonanie podwozia zajmuje sporo czasu.
Od lewej pierwszy prototyp, później wymyśliłem jak wykonać tą część inaczej, mniej lutowania i lepszy wygląd, trzeci element wykonany bez lutowania, wpadłem też na pomysł połączenia tych części gwintem.

 

post-3639-0-30656100-1417114064_thumb.jpg

Musiałem wprowadzić drobne zmiany w samym łożu mechanizmu chowania podwozia i wykonać je od nowa.

post-3639-0-25615700-1417114092_thumb.jpg

 

post-3639-0-29732100-1417114137_thumb.jpg

 

post-3639-0-93135700-1417114161_thumb.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.