Skocz do zawartości

DC-3 Dakota


solainer

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeszcze w temacie zbiornika paliwa. A gdyby tak połączyć te wszystkie pomysły do kupy i:

1. duży zbiornik zainstalować w centropłacie.

2. podpiąć do niego pompkę Perry, którą ktoś już w temacie poruszał

3. pompka tłoczyłaby paliwo do małych zbiorników znajdujących się w gondolach

4. nadmiar paliwa powracałby przewodami zwrotnymi do zbiornika głównego

  • Odpowiedzi 192
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Tylko po co?

 

Dać po jednym zbiorniku za każdym silnikiem i tyle. Mam takie rozwiązanie przetestowane i działa. Jak będziesz miał zbiornik w kadłubie to może się zalewać/zubożać przy beczkach/zakrętach + dodatkowa komplikacja (rurki i pompki).

Opublikowano

Właśnie tak mam zrobione, a poza tym teraz to już trochę za późno na zmiany. Jak będę budował następny model to już się nie popełni tych błędów co w tym, wszystko zależy od tego jak bedzie latała ta Dakota. Myślałem już o budowie większej wtedy mógłbym zrobić wszytko to czego nie udało mi się upchnąć w tym modelu, ale to tak jak mówię, muszę zobaczyć czy takimi dwu silnikowcami da sie latać.

  • 9 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

jestem za elektryfikacją dakoty- 2 małe bezszczotkowce załatwią sprawę, w centrołacie można zamontować na stałe LiFe plus regulatory. Nawet mikroskopine zbiorniki i 4 suw typu OS max/ASP .30 zajmą dużo więcej miejsca

Opublikowano

Ja tez jestem za elektryfikacją w tej chwili w takim modelu nie ma sie co pchać w spalinę, przekonałem sie o tym na modelu Islandera, który jest tej wielkości co Dakota i napęd sprawdza sie znakomicie. Narazie z braku chęci prace stoją na etapie montażu składanego podwozia. Ostatnio więcej latam niż buduje modele ale mam nadzieję ze tej zimy ja skończę.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Jednak sentyment do spalinowych silników zwyciężył i zamontowałem w Dakocie 2 osmaxy. Zostały mi do zrobienia praktycznie tylko prace wykończeniowe. Jak mi zapał nie minie powinna wreszcie polecieć :)

 

dc3zsilnikami.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Budowa dobiegła końca dakota jest gotowa do lotu mam jednak mały problem z zgraniem obu silników. Gdy ustawie na maksymalnym otwarciu przepustnicy praktycznie jednakowe obroty na obu silnikach na innych położeniach przepustnicy obroty się rozjeżdżają. Czy to normalna rzecz ? Przyznam ze trochę się tego boje.

 

Ps. Zdjęcia z pierwszego lotu lub kraksy będą jutro albo w sobotę.

Opublikowano

Fajna rzecz jak sie nie będzie dało latać to to kupie. Nie wiem tylko jak teraz przeciągnę kable do gondoli silnikowych bo wszystko już jest złożone a żebra nie są ażurowane :/

Opublikowano
Fajna rzecz jak się nie będzie dało latać to to kupie.

Obawiam się, że synchronizacja silników musi być. W kilku spotkanych przez mnie wydawnictwach czytałem o technikach latania wielosilnikowymi modelami RC z niedomagającym system napędowym. Z opisów tych wynikało, że technika pilotażu w takiej sytuacji jest trudna i bardzo ważna. Tematy modeli wielosilnikowych śledzę od kilku lat. W TwinStarze jak odmaszerowało mi śmigło ciąg spadał tak drastycznie, że i tak trzeba było lądować po prostej.

Opublikowano

Tylko jak te systemy zamontować na śmigłach bez kołpaków. Będzie problem z mocowaniem magnesu, przydał by się system z fotokomórką żeby można było odczytywać prędkość tak jak to robią obrotomierze.

Opublikowano

Z tego co pamiętam kluczowym była praca lewego silnika jako że ma więcej do powiedzenia przy zwalczaniu moementu, zależy jakie róznice masz w obrotach, zresztą schodzenie za bardzo z obrotami zwłaszcza na początku jest dość ryzykowne (zwłaszcza przy tak ładnym modelu).

Opublikowano

Różnice w obrotach na pełnym gazie mam nieznaczne niecałe 200 wiec o lot na maksymalnych obrotach się nie boje gorzej w innych położeniach bo na połowie gazu rozjeżdżają się o ponad 800 obr.

 

Lewy patrząc od ogona ? Znalazłem na rc universe jak zamontować bez kołpaka ten sprytny system, jak loty okażą sie bardzo trudne to kupie ten wynalazek 49 dolarów to znośna cena jak za komfort i bezpieczeństwo lotów.

 

Przykładowy rysunek montażu magnesu i czujnika

 

Gs94506.jpg

 

W przypadku moich silników będzie jeszcze łatwiej bo mogę nawiercić piastę od czoła gdyż wystaje ona sporo poza obrys karteru

Opublikowano

Tak, oba mają wykłon w prawo o 2 stopnie i po 1 stopień w dół. Na planie mam niby -2 do profilu 0 do osi modelu ale zrobiłem większy skłon i dałem -1 do osi. Ustawienia wyjdą jak zawsze w "praniu". Środek ciężkości asekuracyjnie troszkę na dziób.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.