Skocz do zawartości

Fokker E.III


Adam P.

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym drugim - motyl - to się zgodzę, ale nie z pierwszym. uzywane były wtedy silniki rotacyjne, tzn. że silnik - cylindry obracały się razem ze śmigłem w tę samą stronę. Były też silniki birotacyjne(lub biorotacyjne?), w których cylindry obracały się przeciwnie do obrotu śmigła. Miało to na celu zmniejszenie drgań obracających się mas :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... bo po pierwsze w orginale tak nie było ...

 

Fokker E.III wyposażony był w silnik rotacyjny - czyli tak było i w oryginale - silnik kręcił się ze śmigłem.

 

Były też silniki birotacyjne(lub biorotacyjne?), w których cylindry obracały się przeciwnie do obrotu śmigła. Miało to na celu zmniejszenie drgań obracających się mas :rotfl:

 

Biorotacyjne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jedna atrapa cylindra poleci, to cały okład wpadnie w taką wibrację, że obawiał bym się na Twoim miejscu o całą konstrukcję :) Jeśli cylinder odleci na max obrotach (nawet jeśli jest idealnie wyważone, to może odpaść !! ) to nawet nie zdążysz zredukować mocy, a silnik już będzie wykonywał samodzielny lot szybowy... Z czego zrobiłeś te cylindry ? Mógł byś zrobić zdjęcia które by oddawały prawdziwe kolory modelu ? Np. przy świetle słonecznym. Bo na zdjęciach model dziwnie wygląda....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kręceniem sie atrapy , to zły pomysł i z powodu wyważenie i obciążenia silnika nie wiadomo po co.

 

a to wypowiedź to zwykłe floodawanie forum, skoro już od3 postów wcześniej wiadomo w czym problem, jak na ober-moderatora to nie przystoi :]

 

qpa: a co to jest floodawanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak by atrapa była lużna na osi silnika? Wtedy napewno zaczęłaby się z opóżnieniem ale swobodnie obracać i chyba już nie wpływało by na wyważenie mas obracających się?

 

to jeszcze gorsze rozwiązanie !! udeżała by w wał co powodowało by jego wibracje i wybijanie z "rytmu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz przypomnę:

To miejsce czeka na jeszcze nie zaczętą makietkę silnika, oczywiście ze względów bezpieczeństwa do lotów bedzie zdejmowana :devil:

Jeszcze raz przypomnę:

Oberursel U.I obracał się razem ze śmigłem :mrgreen:

Jeszcze raz przypomnę:

...i tak model będzie latać(jeśli w ogóle będzie :mrgreen: ) ze zdjętą atrapą-względy bezpieczeństwa. Silnik wytrzymuje ok. 50% max obrotów i to z delikatnym obchodzeniem się z drążkiem(w razie przekroczenia 50% lub machnięcia drążkiem rozpada się :) )

Sprawdzałem to na (oczywiście z ekranowanej) hamowni :lol:

Cytat:

Jesli moge cos zasugerowac to moze jakas wytloczka vacu na podstawie tego co wydlubales? Lekkie a i kupy sie bardziej trzyma niz klejone.

 

:idea: Nie wpadłem na to!

Pójdę w tą stronę i pokombinuję :)

Wytłoczka jest wytrzymalsza i duuużo lżejsza. Przygotowałem już maszynkę vacuum, teraz szukam żródła jakiejś dobrej to tego folii.

Co do srebrnej taśmy samoprzylepnej widziałem je w kilku sklepach budowlanych-casto, Obi itp. :)

Problem w tym, że na terenie mojego domu gdzieś leży sobie taka taśma, a do sklepu nie pozwala mi iść lenistwo i sknerstwo :roll: Mimo to dzięki za chęć pomocy :)

Hm... a chłodzenie silnika to którędy?

Z kręceniem sie atrapy , to zły pomysł i z powodu wyważenie i obciążenia silnika nie wiadomo po co.

Jeśli zajdzie taka potrzeba to podziurawię trochę atrapę.

Jak narazie testy nie wykazują takiej potrzeby :mrgreen:

Mógł byś zrobić zdjęcia które by oddawały prawdziwe kolory modelu ? Np. przy świetle słonecznym. Bo na zdjęciach model dziwnie wygląda....

Drugie i trzecie dzjęcie mojego ostatniego postu dobrze oddają kolory :)

Z czego zrobiłeś te cylindry ?
I wyażurowana tektura :mrgreen:

8ce4f9ca2a9e00a9.jpg

Z tektury :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii atrapy silnika, zgadzam sie z Tomkiem, cały silnik może mieć bicie, lepiej zrobić dłużysz cylinder i odciążyć rotor.

 

Adam, podoba mi sie sam pomysł jak wykonać ową atrapę, czego używałeś do wycinania tych kółek, jakiegoś wybijaka?

 

edit:

dzięki Eryk ,czasami trzeba szklankę wody zamiast.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czego używałeś do wycinania tych kółek, jakiegoś wybijaka?

Sprytnego urządzonka firmy olfa:

cmp-1.jpg

A tak to działa :) :

9b0d8e80e9316f8ffb1efa4f320cb0a4500x500.jpg

Ale ta atrapa służy tylko do ozdoby zdjęć i jako forma do wytłoczki. Sama wytłoczka z osprzętem będzie ważyć bardzo niewiele(zwłaszcza cylindry), więc problem przeciążenia silnika znika. Z chłodzeniem pewnie nie będzie problemu-nawet jak na hamowni "wylatywałem" pół pakietu na pełnym gazie to stojan i rotor prawie się nie nagrzewały. Jedyną grzejącą się częścią jest tylne łożysko-silnik jest jeszcze na dotarciu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no to czekam na dalszą relację z budowy... :) :twisted:

Mówisz-masz :lol:

Niestety wizyta w sklepie castoramą zwanym... T_T nie opiszą tego słowa...Sami spójrzcie(wcześniejsza cena depronu 6mm-2.50zł)

bd515d11b85d6182.jpg

Dziwnym trafem to zdjęcie zapisało się jako obraz0666

Taak...Apokalipsa spełnia się...Bestia o liczbie 0666 to rosnąca cena depronu...

Ale teraz czas przejść do modelu :)

Chociaż jedna dobra wiadomość-udało mi się nabyć taśmę aluminiową, w dodatku nie jakiś "wyrób aluminiopodobny" tylko prawdziwą samoprzylepną blaszkę aluminiową

Tak wygląda teraz model:

6f401942b5f9e6d4.jpg

a tak kadłub:

406d6cb7e9cf155c.jpg

Głowa pilota dostała owiewke z aluminiową ramką:

2c6fa4b82c217a1d.jpg

Co do jakości pokrycia...

694aae62d8822b03.jpg

chociaż z dołu wyszło o niebo lepiej :lol:

d247a70502034dde.jpg

wszystko pasuje prawie idealnie...prawie-ten błyszczący element(depron+taśma) jest wygięty we wszystkie możliwe strony-ciężko nie przyklejając go uzyskać bezszczelinowość ;)

d4c6c18153702169.jpg

Na szczęście niedoskonałości widać tylko pod światło :lol:

5d6985720d775c7e.jpg

Jak widać przód maski to porażka-zbyt zaokrąglony pod taśmę. Znacie może jakiś lakier(coś jak nitrocellon) przyjazny depronowi?

aha. I jeszcze co zrobić z wnętrzem maski?

Może zostawić tak:

c74b3105d669993e.jpg

A może pokryć czarną taśmą :mrgreen:

Nie mam żadnego sensownego pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.