motyl Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Atrapa silnik anie może ci się obracac ze śmigłem, bo po pierwsze w orginale tak nie było po drugie rozpadni ci się model bo w wyważenie tego klocka nie wierze
Irek M Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Z tym drugim - motyl - to się zgodzę, ale nie z pierwszym. uzywane były wtedy silniki rotacyjne, tzn. że silnik - cylindry obracały się razem ze śmigłem w tę samą stronę. Były też silniki birotacyjne(lub biorotacyjne?), w których cylindry obracały się przeciwnie do obrotu śmigła. Miało to na celu zmniejszenie drgań obracających się mas :rotfl:
marcin133 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 ... bo po pierwsze w orginale tak nie było ... Fokker E.III wyposażony był w silnik rotacyjny - czyli tak było i w oryginale - silnik kręcił się ze śmigłem. Były też silniki birotacyjne(lub biorotacyjne?), w których cylindry obracały się przeciwnie do obrotu śmigła. Miało to na celu zmniejszenie drgań obracających się mas :rotfl: Biorotacyjne
TEQ Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Jeśli jedna atrapa cylindra poleci, to cały okład wpadnie w taką wibrację, że obawiał bym się na Twoim miejscu o całą konstrukcję Jeśli cylinder odleci na max obrotach (nawet jeśli jest idealnie wyważone, to może odpaść !! ) to nawet nie zdążysz zredukować mocy, a silnik już będzie wykonywał samodzielny lot szybowy... Z czego zrobiłeś te cylindry ? Mógł byś zrobić zdjęcia które by oddawały prawdziwe kolory modelu ? Np. przy świetle słonecznym. Bo na zdjęciach model dziwnie wygląda....
motyl Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Fokker, marcin133, takei starocie nie sa w moim guście więc przyznaje się do błędu :oops: że przespałem coś :]
marcin133 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 .....takei starocie nie sa w moim guście .... Nie drażnij Fokkera :devil:
Tomek Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Hm... a chłodzenie silnika to którędy? Z kręceniem sie atrapy , to zły pomysł i z powodu wyważenie i obciążenia silnika nie wiadomo po co.
Milko Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Co do srebrnej taśmy samoprzylepnej widziałem je w kilku sklepach budowlanych-casto, Obi itp.
motyl Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Z kręceniem sie atrapy , to zły pomysł i z powodu wyważenie i obciążenia silnika nie wiadomo po co. a to wypowiedź to zwykłe floodawanie forum, skoro już od3 postów wcześniej wiadomo w czym problem, jak na ober-moderatora to nie przystoi :] qpa: a co to jest floodawanie?
Irek M Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 A jak by atrapa była lużna na osi silnika? Wtedy napewno zaczęłaby się z opóżnieniem ale swobodnie obracać i chyba już nie wpływało by na wyważenie mas obracających się?
motyl Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 A jak by atrapa była lużna na osi silnika? Wtedy napewno zaczęłaby się z opóżnieniem ale swobodnie obracać i chyba już nie wpływało by na wyważenie mas obracających się? to jeszcze gorsze rozwiązanie !! udeżała by w wał co powodowało by jego wibracje i wybijanie z "rytmu"
Adam P. Opublikowano 19 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2008 Jeszcze raz przypomnę: To miejsce czeka na jeszcze nie zaczętą makietkę silnika, oczywiście ze względów bezpieczeństwa do lotów bedzie zdejmowana :devil: Jeszcze raz przypomnę: Oberursel U.I obracał się razem ze śmigłem :mrgreen: Jeszcze raz przypomnę: ...i tak model będzie latać(jeśli w ogóle będzie :mrgreen: ) ze zdjętą atrapą-względy bezpieczeństwa. Silnik wytrzymuje ok. 50% max obrotów i to z delikatnym obchodzeniem się z drążkiem(w razie przekroczenia 50% lub machnięcia drążkiem rozpada się ) Sprawdzałem to na (oczywiście z ekranowanej) hamowni Cytat:Jesli moge cos zasugerowac to moze jakas wytloczka vacu na podstawie tego co wydlubales? Lekkie a i kupy sie bardziej trzyma niz klejone. :idea: Nie wpadłem na to! Pójdę w tą stronę i pokombinuję Wytłoczka jest wytrzymalsza i duuużo lżejsza. Przygotowałem już maszynkę vacuum, teraz szukam żródła jakiejś dobrej to tego folii. Co do srebrnej taśmy samoprzylepnej widziałem je w kilku sklepach budowlanych-casto, Obi itp. Problem w tym, że na terenie mojego domu gdzieś leży sobie taka taśma, a do sklepu nie pozwala mi iść lenistwo i sknerstwo :roll: Mimo to dzięki za chęć pomocy Hm... a chłodzenie silnika to którędy?Z kręceniem sie atrapy , to zły pomysł i z powodu wyważenie i obciążenia silnika nie wiadomo po co. Jeśli zajdzie taka potrzeba to podziurawię trochę atrapę. Jak narazie testy nie wykazują takiej potrzeby :mrgreen: Mógł byś zrobić zdjęcia które by oddawały prawdziwe kolory modelu ? Np. przy świetle słonecznym. Bo na zdjęciach model dziwnie wygląda.... Drugie i trzecie dzjęcie mojego ostatniego postu dobrze oddają kolory Z czego zrobiłeś te cylindry ? I wyażurowana tektura :mrgreen: Z tektury :mrgreen:
Eryk Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 w kwestii atrapy silnika, zgadzam sie z Tomkiem, cały silnik może mieć bicie, lepiej zrobić dłużysz cylinder i odciążyć rotor. Adam, podoba mi sie sam pomysł jak wykonać ową atrapę, czego używałeś do wycinania tych kółek, jakiegoś wybijaka? edit: dzięki Eryk ,czasami trzeba szklankę wody zamiast. Tomek
Adam P. Opublikowano 19 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2008 czego używałeś do wycinania tych kółek, jakiegoś wybijaka? Sprytnego urządzonka firmy olfa: A tak to działa : Ale ta atrapa służy tylko do ozdoby zdjęć i jako forma do wytłoczki. Sama wytłoczka z osprzętem będzie ważyć bardzo niewiele(zwłaszcza cylindry), więc problem przeciążenia silnika znika. Z chłodzeniem pewnie nie będzie problemu-nawet jak na hamowni "wylatywałem" pół pakietu na pełnym gazie to stojan i rotor prawie się nie nagrzewały. Jedyną grzejącą się częścią jest tylne łożysko-silnik jest jeszcze na dotarciu
Eryk Opublikowano 20 Stycznia 2008 Opublikowano 20 Stycznia 2008 no tak, o cyrklu nie pomyślałem sami używamy czegoś takiego: jest to samoróbka więc nie grzeszy urodą, ale jest bardzo fajne i przydatne w użyciu no to czekam na dalszą relację z budowy... :twisted:
Adam P. Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 no to czekam na dalszą relację z budowy... :twisted: Mówisz-masz Niestety wizyta w sklepie castoramą zwanym... T_T nie opiszą tego słowa...Sami spójrzcie(wcześniejsza cena depronu 6mm-2.50zł) Dziwnym trafem to zdjęcie zapisało się jako obraz0666 Taak...Apokalipsa spełnia się...Bestia o liczbie 0666 to rosnąca cena depronu... Ale teraz czas przejść do modelu Chociaż jedna dobra wiadomość-udało mi się nabyć taśmę aluminiową, w dodatku nie jakiś "wyrób aluminiopodobny" tylko prawdziwą samoprzylepną blaszkę aluminiową Tak wygląda teraz model: a tak kadłub: Głowa pilota dostała owiewke z aluminiową ramką: Co do jakości pokrycia... chociaż z dołu wyszło o niebo lepiej wszystko pasuje prawie idealnie...prawie-ten błyszczący element(depron+taśma) jest wygięty we wszystkie możliwe strony-ciężko nie przyklejając go uzyskać bezszczelinowość Na szczęście niedoskonałości widać tylko pod światło Jak widać przód maski to porażka-zbyt zaokrąglony pod taśmę. Znacie może jakiś lakier(coś jak nitrocellon) przyjazny depronowi? aha. I jeszcze co zrobić z wnętrzem maski? Może zostawić tak: A może pokryć czarną taśmą :mrgreen: Nie mam żadnego sensownego pomysłu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.