Jump to content

RCGF 26 dwa problemy !!! .


kamilos1600
 Share

Recommended Posts

Witam posiadam model Ultimate 1.4m z silnikiem RCGF na smigle 18x6 kupiony jako uzywany . silnik nie mial duzo przepalone . Przy oblocie modelu zadrapalem koncowki smigla poniewaz strzelily 2 sroby mocujace podwozie troszke za twardo zeszedlem do ladowanie przyczym lekko o asfalt zachaczyl tumnik i przydarl sie . Na konce smigla zalozym kilka kropel zywicy. Tumnik wymontowalem oczyscilem i zalozylem na nowo . Po tym zdarzeniu mam dwa problemy . Moze nie jest to wogole zwiazane z ladowaniem . Prosze o opinie expertow :

 

 

Problem pierwszy Napaczatku wszystko wygladalo dobrze silnik palil od strzala . Teraz rownierz niemam problemu . Na poczatku gdy zamykalem przepustnice na max silnik wiadomo zgasl . Teraz jest problem nie gasnie , schodzi na minimalne obroty przy zamknietej przepustnicy ale nie gasnie ,sprawdzilem nadajnik ustawilem nawet epa na wieszke wychylenia nic ustawilem T CUT wiecej niic zamyka przepustanica na maxa nie chce zgasnac .

 

 

Natomiast drugi problem to ; Po 10 min pracy na srednim gazie silnik dziwnie reagowal na gas , ja mu w gas a on tak jakby mial problem z wejsciem na te obroty jak by go trzymalo , ale nie przerywal nic, wydawalo mi sie przez chwile jak bym mial wrazenie ze odkrecilo sie smiglo i plozi .

 

ale po chwili ustapilo wszystko ,odrazu zaczolem schodzic do ladowania . Po tygodniu znowy wybralem sie na lot bez problemow wchodzil na obroty ale po 12 min znowu czulem wrazenie tego odkrecajacego sie smigla . zaczolem schodzic do ladowania ; minimalny gas przy schodzeniu i dodalem lekko gas on zgasl , ( malo nie skonczylo sie kraksa , ledwo dociagnolem do pasa asfaltu , pas byl dosc duzy jakiej 300-400m na 150 asfaltu ale model byl dosc daleko .

 

 

Co Poradzicie . Z tego co wiem silnik byl niedawno dotarty ma moze przepalone 8 -10litrow max

 

 

Zapomnialem dodac po tym zdarzeniu z podwoziem postanowilem kupic kolpak smigla zamocowalem go i ma minimalny odchy tzn przy zapalonym silniku widac bardzo minimalne nierowne krecenie .

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie silnik może wymagać po prostu właściwej regulacji -przynajmniej z tego co opisujesz.

Skoro przytarłeś silnikiem sprawdż też fajkę,przewód od niej.Znam przypadek że po takim ostrym przyziemieniu silnik tak jak u Ciebie ,zaczął kaprysić ,gasnąć i okazało się iż raz iskra była, raz się gubiła -po prostu wewnątrz fajki przerwaniu uległ drucik.

Co do gaszenia silnika to polecam -jeśli masz wolny kanał- http://www.ef3m.pl/1203,kill-switch-radiowy-wylacznik-zaplonu.html

Po prostu silnik ustawiasz tak, że jak ściągasz gaz do "zera" to ma on ładnie ustawione wolne obroty a tym urządzeniem gasisz silnik w dogodnym dla Ciebie momencie ,przy lądowaniu, w sytuacjach ekstremalnych.Piszę to z ostatniego doświadczenia kiedy to kolega miał gaszenie tak jak Ty w Extrze 2.2m i pech chciał iż serwo od gazu uległo awarii.Efektem był brak możliwości zgaszenia silnika,latanie ok 20min. na 3/4 gazu w kółko do wyczerpania paliwa.Stres,zdrętwiałe ręce.. ;) . Polecam naprawdę to "urządzonko" !

Link to comment
Share on other sites

Witam

Podstawa to w tym silniku zainstalować kill switch jak wspomniał kolega Shock , z objawów opisanych przez ciebie wygląda to na niewłaściwą regulację , silnik w okresie docierania ma tendencję do rozjechania się ( jego sprawność wzrasta ) i jest konieczność skorygowania składu. Podstawa to ustalenie uchylenia przepustnicy ok. 0.5 mm na śrubie krzyżakowej (przepustnica musi być lekko uchylona), zapalasz i ustalasz wolne obroty korygując skład śrubą L ( ustaw lekko na bogato wykręcając śrubę ) obroty ok na 1800 ( ( silnik ładnie reaguje obrotami na zubażanie i wzbogacanie składu ),następnie pełny gaz i korygujesz śrubą H uzyskując najwyższe obroty ( wykręcasz lub wkręcasz max po 1/4 obrotu i obserwujesz pracę silnika ) sprawdzasz ponownie wolne obroty i wkręcanie się na wysokie (gasisz odcinając zapłon a nie zaciskając przepustnicę) . Sam użytkuję RCGF-a już drugi sezon i jestem z niego bardzo zadowolony

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien czy to wina gaznika . Poniewaz :

 

srobe ostawiajaca przepustnice mam wykrecana calkiem i silnik nie gasnie ...

 

na gas tez dobrze reaguje ale niewiem dlaczego po duzym zagrzaniu sie inaczej pracuje .

 

czuc tez malutnki luz jak ruszam smiglem

 

a do gaznika nie mam dostempu zajzec zeby widziec czy przepustnica ma luz jak jest zamknieta na maxa

 

jutro nagram filmik z pracy silnika i moze latania .

Link to comment
Share on other sites

dzis odbyl sie lot 12 min podejscie do ladowania opuszczenie dzwigni przepustnicy i bardzom deliikatne dodanie gazu - zgasl .wyladowalem po ogledzinach wszystko wporzadku , jedyne co to zauwazylem poluzowany tumnik , wczesniej tego nie bylo . Oznacza to ze cos dziwnego dzieje sie po okolo 12 minutach .. niewiem co jest grane . Ostatnim razem tez 12-13 min problem z silnikiem . Co myslicie ?

 

 

 

chyba jutro wykrece ten gaznik i sprawdze przepustnice moze jest poluzowana , niewiem juz sam ..

 

nie wiem na ile wystarcza paliwa . Mam zbiornik 500-550ml na ile minut powinno wsytarczyc paliwa ?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy gaźnik się nie poluzował bo może dostaje lewe powietrze i dlatego pracuje na wolnych przy całkiem zamkniętej przepustnicy (a regulacja po dotarciu wskazana tak było z moim RCGF 20 ccm ) Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

może pomoże instrukcja: http://www.zjrcgf.com/upload/7d9879f4-d826-48b0-9973-df5e3353a5cf.pdf

a to text przetłumaczony przez translator:

 

Przeciętne ustawienia mieszaninie 1 i 1/4 okazuje się dla niskich prędkości obiegu (patrz nr 4), i 1 i 3/4 obraca się na obwodzie szybki (patrz nr 5). Korekta składu mieszanki gaźnika rozpoczyna się od obwodu niskiego prędkości.Niskie obroty powinny być ustawione tak, że przejście z biegu jałowego do pełnej przepustnicy jest gładka, nawet jeśli przepustnica jest przyciągany do pełna. To będzie prawdopodobnie prowadzić do nieznacznie bogatej mieszanki biegu jałowego, ale jesteś lepiej z tym niż surowca przejścia. Jeżeli silnik umiera, gdy przepustnica jest zaawansowany, mieszanka jest prawdopodobnie zbyt uboga. Jeżeli silnik potyka się, gdy przepustnica jest zaawansowany, mieszanka jest prawdopodobnie zbyt bogata. Ponieważ niska mieszanka speed ma pewien wpływ na mieszance szybkich, zawsze ustawić wysoką prędkość po uwzględnieniu niski.Szybki układ jest odpowiednio dostosowana, gdy silnik jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość obrotową, podczas gdy w powietrzu, który jest zwykle nieznacznie bogatszą niż gdy jest na ziemi.Ogólna zasada jest Richen od maksimum na obrotach ziemi o około 200 rpm. Jeśli kiedykolwiek silnik spowalnia lub umiera przy pełnym otwarciu przepustnicy, szybki mieszanka jest prawdopodobnie zbyt uboga i należy ustawić go tak szybko, jak to możliwe, lub uszkodzenia mogą spowodować.

UWAGA: Należy uważać, aby nie zabrakło śruby mieszanki zbyt daleko jak uszkodzenie ślimaka i / lub organu gaźnika może doprowadzić. Ponadto, nie ulec pokusie, aby uruchomić zbyt bogatą mieszankę. Układ smarowania silnika gazu pochodzi od stężenia oleju w gazie, a nie z bogatej mieszanki paliwo / powietrze. Jeśli chcesz uzyskać więcej smarowanie, można zmieniać proporcji mieszania oleju.Zbyt bogata mieszanka tylko pogorszyć pracę silnika i zanieczyszczonego korkiem i komory spalania.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

I wymień śmigło na nowe bo od takiego klejonego to może ktoś stracić wzrok :/ Poza tym napewno nie jest już ono dobrze wywarzone i strasznie drży stąd samoistne odkręcanie się śrub w wydechu. Może to nie pewnik ale trzeba eliminować wszystko po kolei

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.