Jump to content

Opinie o OS Max FS-40 Surpass


grafvader
 Share

Recommended Posts

Co sądzicie o powyższym silniczku szczególnie w cenie 599zł?

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ZAROWE/Zarowe-4-taktowe-OS-Max/OS-Max-FS-40-Surpass.html

 

Chcę go wsadzić do małego modelu redukcyjnego o rozpiętości 1.4m i wadze do max 1.8kg mam nadzieje zmieścić się w 1.6kg. Czy ta seria os max jest w porządku?

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem te osmaxy są bardzo dobre, ale nie mogę powiedzieć nic więcej o tych silnikach bo z os maxa mam kilka 2taktow a jeśli 4takt to latam na saito ,pomyśl o tym http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ZAROWE/Zarowe-4-taktowe-SAITO/SAITO-FA-40-A.html, tutaj masz gwarancje jakości i niezawodności.

 

Pozdrawiam Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Pare lat temu słyszało się, że są jakieś problemy z modelem FS 70. Posiadam 1x Fx 20, 2x La 46 i jeden FS 91 - wszystkie pracują idealnie. To samo ASP FS 61 i FS 80.

W modelu dolnopłata Fw-190 o podobnej wadze i rozp 120cm siedział OS 20 FX i radził sobie chociaż zalecali MDS 28. FS 40 to jakieś 4cm w 2suwie więc powinno być OK. Zależy to też od charakteru samego modelu : trenerk, akrobacik itp;

Link to comment
Share on other sites

Musisz jednak zrobić model jak najlżejszy.

Saito nie grzeszy nadmiarem mocy i nie sugeruj się danymi fabrycznymi .W kombacie latamy w większości(ok 80%) na Osach i na Saito.

Tam gdzie osa wystartuje z ziemi saito ma trudności-wolniej wchodzi na obroty.

NATOMIAST -Saito ma lepszą kulturę pracy i nie przegrzewa się w warunkach ekstremalnych(7 min walki przy temp otoczenia + 40 stopni na dworze).

Co do wydajności to raczej porównałbym 40-tkę do 3,5 cm dwutakta.

Nie napisałeś czy silnik ma być do jedno czy dwupłata

Jeśli dwupłat to zakładane 1,6 kG to max. jeśli jednopłat to 1,8 kg będzie całkiem ,całkiem

Żona lata jednopłatem 1,4 m rozpiętości i wadze 1,5 kG z silnikiem OS 25 FX i zasuwa model jak rasowy myśliwiec.

Tymczasem OS 30 FS w Nieuporcie 21 przy wadze 1,4 kg o tak aby zrobić poprawnie pętlę ale beczka już niemrawo.

Natomiast taki sam,z tej samej formy, jednopłat syna lżejszy o 200g to już najwyższa półka światowa (sprawdzone na mistrzostwach )

Możemy się umówić na Rakowie i zaprosimy Wowę lub Karola Wdowikowskiego -oni latają na Saito to sobie porównasz.

Chyba że decyzja zapadła ale jak zadbasz o pierwsze minuty pracy silnika to będziesz miał pociechę.Obie te firmy robią porządne silniki a z wagą modelu sobie poradzisz :D ( można zawsze zrobić formę na skrzydła laminatowe i już uciekasz 120-180 g na jednym skrzydle)

P.S

Koledzy latają też na ASP tylko że wymieniają sprężyny od zaworów na OSmaxowe.

P.S.

Irek Foka przy obrotach na ziemi 16500 zasuwała na radarze 160 km/h - :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Irek Foka przy obrotach na ziemi 16500 zasuwała na radarze 160 km/h - :D :D :D

Ta moja foka?

Extra ale jak to sprawdziliście ? :D . Pisząc, że siedział w niej os fx skłamalem - chodziło o FP 20. Na filmie siedzi elektryk TP 2915-35. Mam już os la 4cm więc można instalować. Zastanawiam się tylko czy ta 0.1KM więcej sprawi różnicę.

Link to comment
Share on other sites

kolega z dobrą suszarką - ale tego nie czytałeś :ph34r:

Ta foczka miała silnik os max .15 cv

La- to panewkowiec ,u nas takie się nie sprawdzają ,mała moc ,łatwo zarżnąć latając ciągle na max.

Jeśli Twój samolot nie walczy to pod tym elektrykiem zasuwa pięknie i tak bym zostawił.

Ja odszedłem od elektryków tylko dlatego że w czasie kolizji pakiet szedł najczęściej do kubła.

Spalina jest bardziej urazoodporna

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście żartowałem pytając czy to mój :D. Elektryk nie bardzo sprawdza się gdyż musę doważać silnik, pakiet daleko i małej pojemności - mocno nagrzewał się. Wczesniej siedział FP 20 nie La. Teraz włożę La 25.

Podobny problem mam z Nieuportem w skali 1/7 - 107 rozp. czy jakoś tak. Z silnikiem i pakietami masa ponad 1800g. może być trochę mniej gdy zamienię ciężkie koła retro na zwykłe pianki. Tyle, że maska jeszcze większej średnicy niż foka więc śmigło spalina 10', a elektryk 11'.

Link to comment
Share on other sites

Alina (moja lepsza połowa)startowała w zawodach Nieuportami 21 skala 1/8 (+ 5% na rozpiętości ) czyli taka jak w twoim, silnik 400W kv 1250 śmigło APC 10x5 elektro pakiet kokam 3600 waga startowa 1420 g ,no i może by latały żeby nie brak możliwości wyważenia mimo umieszczenia pakietu ,regulatora i serwa wysokości pod kapą silnika a serwa lotek tuż za krawędzią natarcia.

Teraz wywaliła to wszystko i włożyła Osę .30 FS :) śmigło Master aircraft 10x4 waga 1270 no i to jest to, i ten warkot i zapach czterosuwa. :D

I TAK ZESZLIŚMY OD SILNIKÓW DO MODELIVideo%25205%25200%252000%252007-25.jpg

 

Video%25206%25200%252001%252035-15%2520%25282%2529.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście polecał bym OS .

Miałem 0.40 fs surpass świetny motorek zero problemów, kręcił śmigłem APC 11 x 6 i paliwko 10% nitro.

Latał w tych dwóch modelach pitss i mniejszy edge.

 

 

post-3492-0-80417800-1366065090.jpg

post-3492-0-68233900-1366065112.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mój Nieuporcik co prawda w skali 1/7 ale żadna makieta i t p więc i latanie rekreacyjne. Skoro nie makieta to maskę mogę z 1-2cm przesunąć do przodu , a to dużo daje. Mój raz tylko poleciał w zimie na nartach ale tak sypał snieg, że jak najszybciej ąadowałem gdziebądź ;)

post-33-0-17787700-1371683079_thumb.jpg

post-33-0-68495300-1371683123_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Osa .30 fs + śmigło 10x4 Master aircraft +paliwo pro power 16 z dodatkiem 3% rycyny A NA LOTNISKU+ 36 STOPNI CELSJUSZA

 

Tak wyglądał finał zawodów gdzie Polski Pilot ( niepełnosprawny na zielonym krześle) łoi Niemców na niemieckim niebie.

Szachownice górą :)Trzeba to było przeżyć

Nie mogłem się powstrzymać ryzykując że dostanę bana za pisanie nie na temat.

 

http://www.youtube.com/watch?v=pIlkA1UZKGg&feature=player_detailpage

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.