buri97 Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 Skrzydła już prawie zrobione brakuje tylko kesonów Materiały potrzebne do pokrycia płata kesonikiem:
idfx Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Widzę, że robota idzie do przodu Szkoda, że nie poczyściłeś krawędzi po opalaniu laserem, tak samo miejsca gdzie elementy się trzymały formatki. Teraz już trochę za późno, ale chociaż te dostępne miejsca poczyść zanim się zabierzesz za kesony. Klej tam nie będzie dobrze trzymał a i keson się będzie nad tym lekko podnosił tu i tam. Zastanawiam się też czy dobrze wkleiłeś pierwsze żebra płatów (od strony ich łączenia się). Pojawia się spora szczelina, tak jakby nie było zamierzonego wzniosu, może stabilizatory na otworach fasolowych to powodują, nie wiem ale doradzam, żebyś sprawdził. Ogólnie kawał dobrej roboty, jak widzisz model się klei całkiem przyjemnie i bez większych niespodzianek
buri97 Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 sczelina powstała gdyż nie miałem czym podłożyć i skrzydło się prężyło. Jesli chodzi o zmatowienie żeberek pod keson to spód skrzydła został dokładnie zmatowiony a miejca gdzie będzie przylegał keson górny zmatowie tak jak należy Widzę, że robota idzie do przodu Szkoda, że nie poczyściłeś krawędzi po opalaniu laserem, tak samo miejsca gdzie elementy się trzymały formatki. Właśnie poczyściłem tylko spodnią część płata a górną zmatowię i usunę te małe zadziorki.Przecież nie przykleję keson na nieprzygotowaną powierzchnie z tyloma elementami "nadpałków" HAH z tymi skrzydłami to kolorowo nie jest budowane na 2 razy z powodu moich prostych nie dociągnięć.
idfx Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Po wycięciu z formatek oczyściłem każdy pojedynczy element po laserze, potem się zabrałem za robotę, ale ... przygotowałem sobie zajęcie na zimę, więc miałem czasu a czasu Pewnie nie możesz się doczekać efektów i nic dziwnego bo sezon na latanie na całego
buri97 Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 Jeśli chodzi o tą "szparkę" na łączeniu płatów to wina otworów fasolowych gdy przykładam na sucho leży idealnie.Co z tym zrobić? Nie no po prostu uznałem ,iż mogę to zrobić po sklejeniu płatów.Dół płata tylko zmatowiłem i pozbyłem się naddatków aby skrzydło leżało gładko na stole montażowym.
idfx Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Zobacz u mnie post nr.54. Tak powinny wyglądać wszystkie elementy PRZED sklejaniem, opiłowane ze spalenizny i co najważniejsze spiłowanie pozostałości po wycięciu z formatek. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34598-michas-max-relacja-z-budowy/page__st__40 Jak już płaty i otwory fasolowe masz poklejone, to nic z tym nie zrobisz, możesz zostawić tak jak jest pod warunkiem, że masz "jednakowy" wzios, może on być nawet zerowy, ważne by nie było tak, że jeden płat ma np. zerowy wznios a drugi idzie pod kątem w górę ...
Zefirek Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Jak już płaty i otwory fasolowe masz poklejone, to nic z tym nie zrobisz, możesz zostawić tak jak jest pod warunkiem, że masz "jednakowy" wzios, może on być nawet zerowy, ważne by nie było tak, że jeden płat ma np. zerowy wznios a drugi idzie pod kątem w górę ... Zerowy wznios = większe zacięcie akrobatyczne Kamil, czy to Twój pierwszy model? Pozdrawiam, Marcin
buri97 Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Opublikowano 16 Lipca 2013 nie to nie mój pierwszy model.4 z kolei.1 dolnopłat reszta górno. Samolotami potrafię już latać bardzo dobrze tak wiec michaś nie sprawi mi problemu.Chciałem zbudować model konstrukcyjny prosty w budowie i o łagodnych właściwościach lotnych Jak już płaty i otwory fasolowe masz poklejone, to nic z tym nie zrobisz, możesz zostawić tak jak jest pod warunkiem, że masz "jednakowy" wzios, może on być nawet zerowy, ważne by nie było tak, że jeden płat ma np. zerowy wznios a drugi idzie pod kątem w górę ... Nie no nie wyrabiam \.Dźwigary główne i pomocicze zmatowiłem tak jak należy.Miejsca gdzie wchodzą żeberka w dzwigar także.Nie zmatowiałem powierzchni tylko górnych żeberek bo uznałem to za zbędne i mogę to zrobić po wklejeniu żeberek...Otworów fasolowych jeszcze nie wklejałem..Rurka aluminiowa była tylko wsadzona aby skrzydło trzymało się razem bym mógł zrobić zdjęcia..
dukeroger Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Nie wiem po co mialo by sie cos czyscic po laserze,poza miejscami ktore zetkna sie bezposrednio z okleina (tak jak zebra poza kesonami). Na bialym to za ladnie nie wyglada. CA dobrze przesyca nawet nadpalone miejsca i nie zdarzylo mi sie nigdy zeby cos sie w tym miejscu odkleilo. Co mozna zepsuc to idealnosc ciecia, napewno po szlifowaniu jak puzle juz sie nie bedzie trzymac.
buri97 Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Opublikowano 16 Lipca 2013 Dokladnie panuje przekonanie żeby matowić.matowić,matowcie ...Teoretycznie wytrzymalsza spoina.Ja tylko delikatnie zmatowiłem Tak radził pan Mirek ,więc jego rad się radze ma już spore doświadczenie. Dobra czas na porcje zdjęć Zabrałem się za kesonowanie skrzydłeł: Spiłowałem ,także miejsce łączenia płatów: Przez taką ilość szpilek powstało sporo małych dziurek postanowiłem się nimi zająć szpachla w dłoń i jazda!! i po Nie przymocowałem całych kesonów gdyż trzeba jeszcze umiejscowić rurkę węglową w otworach fasolowych. Przymiarka: Nie bardzo pasuje mi ten wznios czy jest szansa aby skrzydła były na płasko?
robertus Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Wzniosu prawie nie ma, na pewno nie będzie przeszkadzał w robieniu beczek.
buri97 Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Opublikowano 17 Lipca 2013 Czyżby brat bliżniak :) http://www.youtube.com/watch?v=HMG58TkodLI
f-150 Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Nie ,ale też kawał historii.To Telemaster
buri97 Opublikowano 20 Lipca 2013 Autor Opublikowano 20 Lipca 2013 tak, tak słynny telemaster chyba każdy o nim słyszał
buri97 Opublikowano 4 Września 2013 Autor Opublikowano 4 Września 2013 Dobra jazda! Mam bardzo mało czasu teraz wstaje o 5:30 i przyjeżdżam o 17...wymordowany ze szkoły teraz już z górki oklejanie to banał nie bójcie się bo to najprostsza i najbardziej przyjemna robota w całej budowie modelu... Wycinacie z grubsza kilka kawałków balsy np. 5 na 5 cm ściągacie podkład ustawiacie żelazko i próbujecie uzyskać optymalny efekt i tyle ja tak robiłem i wyszło elegancko Oklejanie folią transparentną czyli półprzeżroczystą z model partnera ok 20zł za 1mb Folia ma bezkonkurencyjną szerkość 80cm i może trochę droższa ale 80cm szerokości to jest to ^^ Dobrze się kurczy i ma bardzo dobry klej POLECAM Ok trochę danych ale ,żeby nie było ,że pierdziałem w stołek okleiłem na gotowo statecznik i górną powierzchnie skrzydła! i statecznik poziomy.Usterzenie otrzymało zawiasy z braku CA w okolicznych sklepach nie zostały zaklejone Ale ześ się chłopie narobił Nie będę kupywał kropelki tak drogiej ,że Hej i to jeszcze za 2ml /2zl 50gr papapa KROPELKO! Ma być originalny chinski cyjanoakryl ! za Piątaka i tyle! Aha ostateczna wersja silnik żarowy dosyć zabawy w ładowanko li poli i ryzykowania dla nich życia Samolot ma dymić,śmierdzieć ,brudzić,pierdzieć chyba dobrze powiedziane poprawcie mnie Jak się pobrudzi to wyciągnę Karchera i go ukąpie szamponem BAMBINO
tomekst16 Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Folia 80cm szerokości za 20 zł 1m Ja Płaciłem 50zł za 1.8m(rolka) 66cm szerokości monokote też transparent czerwony. Widać będę musiał zmienić sklep z folią . A Michaś bardzo ładny
buri97 Opublikowano 4 Września 2013 Autor Opublikowano 4 Września 2013 własnie ja tez myślałem ze drogo ale się okazało ,że jeszcze lepsza niż wszystkie inne i obsługa miła.Na spokojnie sobie wybrałem heh bez pośpiechu... Cóż słaba reklama tego sklepu mało kto wie ,że jest taka folia i to jeszcze w rolkach 80cm http://www.modelpart...ist&sWord=folia I jeszcze 8 minut rowerkiem do miasta powolutku Zdjęcia całego modelu ukończonego będą robione lustrzanką ,więc nie ma się co martwić o jakość zdjęć. AAA jeszcze w hobbyking bardzo ją chwalą kosztuje ok 10 dolarów za 5m Tylko wysyłka....
Zefirek Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Samolot ma dymić,śmierdzieć ,brudzić,pierdzieć chyba dobrze powiedziane poprawcie mnie Kwestia gustu, ale... ja też lubie jak dymi, hałasuje i przy tym się brudzi Powodzenia przy oblocie PS Wręgę silnikową mogłeś trochę przesunąć do tyłu, planując silnik spalinowy, łatwiej wyważyłbyś później michasia.
buri97 Opublikowano 4 Września 2013 Autor Opublikowano 4 Września 2013 Jak dodajesz gazu na drążku w aparaturze to jest to wyrazny wzrost dżwieku i mocy ,i banan na twarzy Wiem Wiem ale widziałem ,że z tak umieszczoną wręgą też latają i nie ma dużych problemów jeszcze bym sknocił ułożenie wręgi i potem by było chłopie coś ty zrobił
Zefirek Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 widziałem ,że z tak umieszczoną wręgą też latają Gdzie widziałeś? Pewnie u mnie Pakiet zasilający i odbiornik trzeba przesunąć maksymanie do tyłu.
Rekomendowane odpowiedzi