lisartur Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Witam Proszę o pomoc jeżeli ktoś z Was miał doświadczenie w laminowaniu jak do tego tematu podejść dobrze urwałem cały przód kadłuba szybowca laminatowego mam w częściach i nie wiem jak zabrać się do odbudowy tzn da się kształt posklejać na szybko np kropelką ale co dalej tkanina od wewnątrz jest poszarpana lakier na zewnątrz popękany czy laminować od wewnątrz całość czy od zewnątrz proszę o pomoc zdjęcia lub filmiki Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 wrzuci Kolega jakies zdjecia uszkodzen. Laminowanie od wewnatrz, a z zewnatrz szpachla, szlifowanie i lakierowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Pytanie czy od zewnątrz kadłub malowany czy pokryty żelkotem? Jesli to żelkot to trzeba zdrapac całkowicie. Jesli - wstepnie posklejany kadłub da wię przelaminować od wewnątrz to warto tak zrobić. Gdy wszystko będzie już sie trzymało mocno wtedy papierem ściernym gruboziarnistym lub nozykiem zdzieraj żelkot aż do laminatu. Gdy tak nie zrobisz to laminat z zewnątrz odejdzie od żelkotu. Chyba, że to nie żelkot tylko farba ale i ją trzeba usunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Tak mniej więcej to wygląda przynajmniej ma już kształ bo było w częściach ale dopasowałem i skleił na szybko teraz co dalej czy najpierw wylaminowac w środku? I co to jest ten zielony kolor Od zewnątrz lakier odszedł w niektórych miejsach aż do tkaniny Nie wiem czy tu był żelkot Co radzicie jak zacząć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 To białe na zewnątrz to żelkot - laminat odpadnie od niego bardzo szybko więc trzeba usunąć. Jesli dasz radę to wylaminuj najpierw wewnatrz by to jakoś związało w całość. Może okazać się, że wystarczy wtedy zadecydujesz czy na zewnątrz też laminat czy tylko przeszlifować i zaszpachlować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ok biorę sie za laminowania środka mam pytanie czy dawać ten zelkot na zewnątrz jak to się nakłada i co on daje a wracając do laminowania to ile warstw tkaniny nałożyć i jakiej grmaturze czuje 250 będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Pamiętaj o geometrii! Ja bym zrobił to w ten sposób, że połapałbym wszystko na CA, środek oczyścił z wystających elementów, żeby tkanina nam się nie podnosiła, na to 2-3 warstwy tkaniny 100-150, później z zewnątrz szpachla. W miejscach gdzie masz poważne ubytki warstwy zewnętrznej nawet 4-5 warstw. Żelkot nakłada się w formie przy produkcji kadłuba, tutaj używasz żywicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 A czy tkanina 250 będzie się nadawać bo taka mam na stanie a czy zewnątrz zedrzec lakier i zelkot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ja bym zrobił tak jak pisze Eryk najpierw połapac na CA a potem laminować ,250 nada sie ale musisz tak z 3-4 warstwy położyć i lepiej o mniejszej gramaturze bo ci wagi przybędzie niepotrzebnie, choć tez samej tkaniny nie będzie aż tak wiele. a nawiasem mówiac zdrowo walnąłeś w ziemie, i czemu nie ma w kadłubie chociażby rowingu węglowego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Na razie to co było w środku tzn wregi i wzmocnienia wycialem do laminowania a co do wagi to przód musiałem dać 250gram olowiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Nie mieszajcie autorowi w głowie: 4 warstwy tkaniny 250 ? To ma być latający czołg? Miejsce laminowania przeżyje ale wszystko co obok już nie. Tą ciężką tkanina zalaminuj najpierw wnętrze. Jesli będzie trzeba to z jedną warstwę na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Mam jeszcze jedno pytanie bo mam tkaninę 25g a skończyła mi się już 250g czy mogę dalszą część laminować tkaniną 25g czy nie bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Pewnie, że możesz tylko musisz dać odp. więcej warstw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Mam pytanko nalozylem dwie trzy warstwy tkaniny i zostawiłem do schniecia kiedy nakładać kolejne warstwy czy wy nakladacie od razu tyle warstw ile ma być czy kilka razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Warstwy nakłada się mokre na mokre, jeżeli już wyschło to najlepiej jest lekko zmatowić powierzchnię i nakładać dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Powoli odbudowa idzie do przodu Mam tylko pytanie czym to szpachlujecie i malujecie żeby miało wygląd tak jak oryginalny żelkot? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 No i Condor wraca do życia ,nieżle nieżle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Mam tylko pytanie czym to szpachlujecie Zwykła szpachlówka poliestrowa. Ja używam NOVOLa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Mam pytanko co do wykłonu i skłonu silnika Jak mam to zrobić bo jak położę kadłub na stole i przyłożę poziomicę do miejsca montowania ustrzenia poziomego to poziomica nie pozauje poziomu dopiero po podniesieniu ogona o jakieś 8cm do góry wtedy ustrzenie poziome jest w pozimie czy to znaczy że skłon i wykłon silnika mam robić w stosunku do poziomu ustrzenia poziomego ? Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem przykładowy rysunek akurat samolotu czy skłon i wykłon ma być mierzony gdy tak jest podniesiony ogon czy ogon ma leżećna ziemi i wtedy zrobić skłon i wykłon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Wychylenie silnika względem osi długiej modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi