Skocz do zawartości

Laminowanie uszkodzonego kadłuba


lisartur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o pomoc jeżeli ktoś z Was miał doświadczenie w laminowaniu jak do tego tematu podejść dobrze

urwałem cały przód kadłuba szybowca laminatowego mam w częściach i nie wiem jak zabrać się do odbudowy

tzn da się kształt posklejać na szybko np kropelką ale co dalej tkanina od wewnątrz jest poszarpana

lakier na zewnątrz popękany czy laminować od wewnątrz całość czy od zewnątrz

proszę o pomoc zdjęcia lub filmiki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy od zewnątrz kadłub malowany czy pokryty żelkotem? Jesli to żelkot to trzeba zdrapac całkowicie. Jesli - wstepnie posklejany kadłub da wię przelaminować od wewnątrz to warto tak zrobić. Gdy wszystko będzie już sie trzymało mocno wtedy papierem ściernym gruboziarnistym lub nozykiem zdzieraj żelkot aż do laminatu. Gdy tak nie zrobisz to laminat z zewnątrz odejdzie od żelkotu. Chyba, że to nie żelkot tylko farba ale i ją trzeba usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mniej więcej to wygląda przynajmniej ma już kształ bo było w częściach ale dopasowałem i skleił na szybko teraz co dalej czy najpierw wylaminowac w środku?

I co to jest ten zielony kolor

Od zewnątrz lakier odszedł w niektórych miejsach aż do tkaniny

Nie wiem czy tu był żelkot

Co radzicie jak zacząć

 

3con.jpg

 

4con.jpg

 

5con.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To białe na zewnątrz to żelkot - laminat odpadnie od niego bardzo szybko więc trzeba usunąć. Jesli dasz radę to wylaminuj najpierw wewnatrz by to jakoś związało w całość. Może okazać się, że wystarczy wtedy zadecydujesz czy na zewnątrz też laminat czy tylko przeszlifować i zaszpachlować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o geometrii! Ja bym zrobił to w ten sposób, że połapałbym wszystko na CA, środek oczyścił z wystających elementów, żeby tkanina nam się nie podnosiła, na to 2-3 warstwy tkaniny 100-150, później z zewnątrz szpachla. W miejscach gdzie masz poważne ubytki warstwy zewnętrznej nawet 4-5 warstw.

Żelkot nakłada się w formie przy produkcji kadłuba, tutaj używasz żywicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił tak jak pisze Eryk najpierw połapac na CA a potem laminować ,250 nada sie ale musisz tak z 3-4 warstwy położyć i lepiej o mniejszej gramaturze bo ci wagi przybędzie niepotrzebnie, choć tez samej tkaniny nie będzie aż tak wiele.

 

a nawiasem mówiac zdrowo walnąłeś w ziemie, i czemu nie ma w kadłubie chociażby rowingu węglowego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko co do wykłonu i skłonu silnika

Jak mam to zrobić bo jak położę kadłub na stole i przyłożę poziomicę do miejsca montowania ustrzenia poziomego to poziomica nie pozauje poziomu

dopiero po podniesieniu ogona o jakieś 8cm do góry wtedy ustrzenie poziome jest w pozimie czy to znaczy że skłon i wykłon silnika mam robić w stosunku do poziomu ustrzenia poziomego ?

Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem

images.jpg

przykładowy rysunek akurat samolotu czy skłon i wykłon ma być mierzony gdy tak jest podniesiony ogon czy ogon ma leżećna ziemi i wtedy zrobić skłon i wykłon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.