Jump to content

Nowy polski samolot


rapier
 Share

Recommended Posts

Model (latajacy) byl przed prototypem -Jezeli mnie pamiec nie myli.

Tak ale wyglądał ciut inaczej jeśli chodzi o kabinę tzn. nie była to makieta , zresztą nie o to chodziło przecież.

Mi chodzi, kto z modelarzy zbuduje taki model a nie o chodziło mi o producenta. Wiadomo p[rzecież że wiele z konstrukcji wpierw powstaje jako modele.

 

 

A z ta swiezoscia to bym nie przesadzal ...

a masz gdzieś podobną konstrukcję

Link to comment
Share on other sites

Nie to zebym sie czepial, kibicuje i mam nadzieje ze projekt dotrwa do konca (a nie jak wiekszosc projektow z dotacja) uzyskujac certyfikat typu dla tego samolotu (a nie experimental) a bedzie to nie lada wyzwanie, a czy beda klienci i jakie bedzie on mial charakterystyki - czas pokaze bo potrzeba duzo pieniedzy i pytanie czy one beda.

Dla mnie w ksztalcie ten samolot nie ma nic futurystycznego ale o 'gustach' sie nie dyskutuje, futurystyczna to jest technologia jak na polskie warunki.

Nie jestem takze gleboko w temacie GA ale jak przyjzysz sie firmie Eclipse to zobaczysz cos bardzo podobnego (inny uklad usterzenia) i latajacego, zreszta Cirrus tez dzialal z podobnym troche wiekszym 'projektem'. Caly czas podtrzymuje ze "...z ta swiezoscia to bym nie przesadzal .." I mam nadzieje ze nie skoncza jak Eclipse

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Chciałem wam zwrócic uwage, że ponad 60% części do silników z rodziny PW600, (a więc i wybranego PW615) jest produkowanych w Polsce w Rzeszowie i w Kaliszu.

 

Projekt rozwija się mniej wiecej w planowanym tempie , wiec badźmy optymistami. W tej chwili trwają testy wytrzymałościowe struktur.

 

Co do Eclipse - był to najbardziej ambitny program Personal Jet'ów z planami na 500 samolotów rocznie, niestety został przeinwestowany na progu kryzysu i praktycznie nic z niego nie zostało. Z podobnych projektów opartych na silnikach PW600, żywe sa nadal Phenomy od Embraera i Mustangi Cessny - oba projekty sa jednak znaczaco wieksze od Flarisa i dwusilnikowe.

http://www.embraerexecutivejets.com/en-US/jets/phenom-100E/Pages/design.aspx

http://www.cessna.com/citation/mustang

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja mam dwa pytanka odbiegające od tematu:

1. Ile takie coś może kosztować? mimo, że kolega wyżej podał 2 przyładowe samoloty to nie potrafie na tych stronkach znaleźć ich ceny i jakich kolwiek dystrybutorów u których mogłoby się to kupić(tak z ciekawość, nie wiem ślepy chyba jestem ;d)

2.

a ) Jak się zdobywa licencje(prawo jazdy) nie wiem jak to się nazywa na taki samolot, by móc nim legalnie latać? wiem, że w moim mieście można zrobić kursy szybowcowe (drogo to kosztuje) i sam nie wiem co mi to daje.

Zrobie taki kursy i co otrzymuje jakąś licencje? i co dalej? moge kupić se szybowca wynając kogoś kto mnie wyciągnie i latać? ogólnie to w tym pytaniu mnie bardziej interesuje jak zrobić licencje na takie samoloty jak w tym temacie typu ''flaris''(nie wiem może macie jakas strone gdzie moge o tym poczytać) i jeszcze w moim mieście jest ''SZKOLENIE DO LICENCJI PILOTA SAMOLOTOWEGO TURYSTYCZNEGO PPL(A)'' nie wiem do czego ono służy, ale może ktoś mnie uświadomi ;d,

 

b ) a i jeszcze jedno jak zrobie jakąś tam licencje do tego potrzebną to co kupuje se samolot i moge od tak sobie latać startując z własnego podwórka? czy przed każdym startem musze wnieść o jakieś pozwolenie załóżmy na jakąś trase? raczej to nie możliwe, bo nie jestem bogaty ledwo mnie stać na zabawy rc, ale z chęcią bym się zapoznał jak to jest z tym, może ktos się z was tutaj zna lub zna stronki gdzie jest o tym fajnie opisane

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.