instruktor Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 kupywałem balse to za 1 mm dawałem 14 zł. tego sprzedawcę należy zlinczować :wink:
motyl Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Deska sosny 10x100x1000mm kosztuje ok 8zł 2zł oszczędności finansów a ile wzrostu wagi ?? Deska 1mm kusztuje 3,6zł Szczepan to może my zaczniemy sprzedawać promocyjnie po 10zł za taką deske, to wszyscy będa zadowoleni
tomgart Opublikowano 4 Lutego 2008 Autor Opublikowano 4 Lutego 2008 Kończę offtop o cenie balsy Orginalnie, szerokość Wicherka wynikająca z przeskalowania powina wynosić 16 cm. (przy wysokości samego kadłuba około 50 cm) Myślę jednak zrobić co najmniej 20 cm. Czy może jednak zrobić jescze więcej np. 24 lub 28 cm. Dziś będę docinał sklejkę na wręgi i wacham się jaką szerokość zamówić. Budowa w końcu rusza z miejsca. Burty kadłuba już wyrysowane na sklejce 4mm. Zmieniłem lekko ich kształt. Jutro wycinam.
meteor Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 Burty kadłuba już wyrysowane na sklejce 4mm. Zmieniłem lekko ich kształt Jakieś modyfikowane są te boki kadłuba. przecież napisał
Eryk Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 w tym momencie to już nie jest Wicherek jaką grubość sklejki zastosowałeś we wręgach?
olo Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 Miała być lekka zmiana a tu wyglądana to że chyba i cały kadłub,będzie lekko zmieniony
tomgart Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 6 mm. Różnica w sztywności w porównaniu do 4 jest znaczna. A zmiana w bokach jest naprawde kosmetyczna, nie zmienia się nic w sylwetce ani samej konstrukcji modelu. Ot, po prosu w kabinie będzie jescze jedno okno wiecej. Po pomalowaniu nie będzie widać czy tam jest sklejka czy pokrycie.Przy modyfikacji podpierałem się wytycznymi samego konstruktora, u mnie będzie coś pośredniego pomiedzy 2 i 3 rozwiazaniem: Jutro może uda mi się na sucho złożyć tę przednią część kadłuba. P.S. Praca przy nim przypomina bardziej pracę stolarza niż modelarza Piła otwornica do drewna to podstawowe narzędzie ( dobrze się prowadzi po łuku )
tomgart Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Opublikowano 6 Lutego 2008 Budowy ciąg dalszy. Wycięte wręgi:
tomgart Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Opublikowano 9 Lutego 2008 Na forum alexa zaproponowano mi zastosowanie w skrzydle profilu NACA M6, Co o nim sądzicie, będzie lepszy do takiego wolnolota niż klasyczny wicherkowy R310?
olo Opublikowano 9 Lutego 2008 Opublikowano 9 Lutego 2008 Tomasz rób najpierw tego małego Wicherka,będziesz miał szansę polatać jeszcze w tym sezonie. Tego dużego zostaw na później jak zdobędziesz więcej wiedzy i doświadczenia w budowie i lataniu. Jak polatasz Wicherkiem to może się okazać że będziesz miał go dość i stwierdzisz że jeden Wicherek w karierze wystarczy
tomgart Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Opublikowano 9 Lutego 2008 Darku na pewno tem maluch poleci pierwszy Chocby ze względów finansowych. Strumień gotówki ma tylko pewną wydajność, drewno na razie jest tanie Pierwszą barierą będą serwa, potem silnik i jakaś pewna aparatura. Szkoda by mi było go teraz zostawić. Powiem Ci że nie robię go żeby nim dużo latać, bo po pierwsze będzie chyba bardzo niepraktyczny w transporcie a po drugie potrzebował dużo miejsca do latania. Chciałbym jednak aby się wzniósł. Jego budowa daję mi dużo satysfakcji. A czy potem może pozostanie tylko miłą pamiątką, czasami gdzieś pokazaną czy też będzie dużo eksplatowany nie myślę na razie o tym.
kirow Opublikowano 9 Lutego 2008 Opublikowano 9 Lutego 2008 Mały Wicherek ma swój urok, jedni budują go z sentymentu a inni jako trenerka. Taki duży rozmiar modelu jakoś nie pasuje do Wicherka. Może wyglądać jak rower dla dorosłych z dokręconymi dziecięcymi kółkami. Szkoda też energii pieniędzy w tak kłopotliwe przedsięwzięcie. Pozdrawiam
instruktor Opublikowano 9 Lutego 2008 Opublikowano 9 Lutego 2008 U mnie w modelarni mamy Wicherka tylko 2.3 m i już wydaje sie wielki
japim Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Na forum alexa zaproponowano mi zastosowanie w skrzydle profilu NACA M6, Obrazek Co o nim sądzicie, będzie lepszy do takiego wolnolota niż klasyczny wicherkowy R310? Nie wiem jak wygląda oficjalny profil R310 (brak informacji w sieci), ale np w porównaniu z Clark Y profil Naca M6 ma ok 10 razy mniejszy współczynnik momentu pochylającego. Widać optycznie, że końcówka profilu jest trochę "podgięta" do góry. Jest to charakterystyczne dla profilów samostatecznych... stosowanych przeważnie do latających skrzydeł. Jeżeli tak znacząco zmienisz profil to możesz mieć problemy ze statecznością... Jeżeli już chcesz zmieniać profil to na taki, który będzie miał większy maksymalny współczynnik siły nośnej przy jednoczesnym zmniejszonym oporze (hehe - trochę trudno będzie to osiągnąć jednocześnie), ale jednocześnie nie pozmieniasz momentów...
robraf Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 tomgart, wyażuruj boki kadłuba to będzie troszkę za ciężki :] :L
tomgart Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Opublikowano 10 Lutego 2008 robraf: na razie nie będę ażurował, zachodzi poważna obawa że będzie i tak za ciężki na ogon. jakby coś to zawsze mogę podfrezować potem. japim: zaraz wrzucę na forum jak wygląda ten R310 - to twórczość W. Schiera, specjalnie opracowana dla Wicherka kirow: masz rację, będzie wygladał jak duża zabawka :wink:
instruktor Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Z całym szacunkiem dla p.Schiera ale czy nie lepiej zastosowac jakis normalny profil np Clark Y modyfikowany aby nie był zbyt gruby
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.