Skocz do zawartości

projekt fpv


obsydian1000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę zapytać czy mogę wsadzić nadajnik video blisko regulatora z tym że antena będzie wyprowadzona na zewnątrz(tak jak na załączonym obrazku) - nie będzie zakłóceń?, może tak być?

Chciałbym rozmieścić elektronikę jak najkorzystniej . Jak macie jakieś sugestie to piszcie.

post-8489-0-29767500-1380048526_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Poprawiłem parę rzeczy .

m.in: przednie zawieszenie, rura ogonowa wymieniona na lżejszą plecioną z włókna węglowego, zrobiłem też porządek z rozmieszczeniem elektroniki (a wogóle to przeprojektowałem trochę kadłub).

Na razie mam sporo pracy ale pod koniec tygodnia wrzucę kilka nowych zdjęć po modyfikacjach

 

Kombinuję też nad żyroskopem mechanicznym stabilizującym kamerę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem nieco kadłub samolotu.

zdjęcia ze zmianami:

 

post-8489-0-78535900-1384022358_thumb.jpg

-mocowanie silnika niżej niż poprzednio

post-8489-0-73020200-1384022461_thumb.jpg

-trochę dłuższy kadłub

post-8489-0-07625900-1384022539_thumb.jpg

-zmieniłem zawieszenie przednie

post-8489-0-76794000-1384022712_thumb.jpg

post-8489-0-69859500-1384022726.jpg

-dodałem wentylator do chłodzenia nadajnika Av

post-8489-0-24601100-1384022833_thumb.jpg

- światła pozycyjne, długie do lądowania i Serwo -w jednej wtyczce (na skrzydło)

-powiększyłem trochę komory na akumulatory i zrobiłem trochę porządku z kablami.

 

post-8489-0-56911400-1384023861_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

trochę modyfikacji :

-zmiana obiektywu na regulowany z możliwością przybliżenia.

-hamulec na przednim kole (zsynchronizowany z przepustnicą gazu)oczywiście koło amortyzowane.

-trochę więcej kabli

-gibal 3-osiowy

I parę innych rzeczy

Jutro może zrobię zdjęcia w pracowni całego samolotu

post-8489-0-00459000-1395092843_thumb.jpg

post-8489-0-91517500-1395092861_thumb.jpg

post-8489-0-92434100-1395092870_thumb.jpg

post-8489-0-40280700-1395092883_thumb.jpg

post-8489-0-17846600-1395092908_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wentylator to niewiem czy przypadkiem przerost formy nad treścią, będziesz latał tym modelem czy nie?

Bo jak do latania to wystarczy i lepszy będzie odpowiedni chwyt powietrza, ten wiatraczek raczej nie zassie powietrza w locie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak powoduje że skoki temperatury podczas pracy i na wyłączonym nadajniku AV są zminimalizowane poza tym wentyluje on cały kadłub wzdłuż łącznie z regulatorem ,na końcu pod silnikiem jest ujście powietrza.

Ogólnie radiator i wiatrak na nadajniku to rzecz obowiązkowa czytałem o tym. Chyba że ktoś lubi niestabilną pracę tego urządzenia bądź awarie.

Zresztą wystarczy poszukać w necie jakiś pierwszy trochę lepry nadajnik i zaraz ukaże się razem z nim radiator i wiatrak.

 

Co do latania samolot już oczywiście latał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co prawda jaki masz nadajnik AV, ale np. FOX-800 ledwie się grzeje bez radiatora, z radiatorem wystarczy mu delikatny powiew.

 

Co do wiatraka - zgadzam się, że jakiś chwyt powietrza byłby dużo skuteczniejszym rozwiązaniem.

 

Nadajnik nie powinien być umieszczony blisko ESC, ale widzę, że go chyba przeniosłeś na przód kadłuba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wiatraczki montuje się by wyciągały gorące powietrze a nie nadmuchiwały zimne ... Po to są szczeliny w radiatorach, by wiatraczek wyciągając gorące powietrze tworzył cyrkulację w radiatorze i skutecznie go studził. Nadmuchiwanie powietrza z zewnątrz nie jest na tyle sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W srodku wyglada jak wnetrze jakiegos robota :)

Odnosnie wentylatorka to tak jak koledzy pisali: lepiej wywal ten wentylator a z depronu lub innej pianki zainstaluj cos takiego: Bedzie to bardziej efektywna metoda niz taki wentylatorek.

 

hairpin-cover.jpg

 

Np przy predkosci przelotowej 40 km/h i polu powierzchni wlotu np 3 x 6 cm (11m/s x 0.03 x 0.06 = 0.02 m3/s = 72m3/h) bedziesz mial przeplyw chladzacy ok 72 m3/h a zeby osiagnac taki wynik za pomoca wentylator komputerowego to musialbys zainstalowac taki wentylator:

http://allegro.pl/aa...4039313092.html (63m3/h) To co zainstalowales daje taki sam przeplyw jakbys wycial w nosie otwor o srednicy 1.5cm...

 

aab_cooling_super_silent_fan_8_pro_dscf7418.JPG

wymiary-wentylatora-80mm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celna uwaga.

Widzialem kiedys na ILA w Berlinie cos takiego:

bw_drohne_luna_fluggeraet-001.jpg

To jest LUNA. W przedniej czesci kadluba wystawiony radiator do chlodzenia elektroniki. Na ILA ten UAV byl zamocowany na maszcie jako demonstrator kamery - mial wlaczona elektronike I rzeczywiscie do dlugotrwalej pracy na ziemi zamocowany mial wentylatorek na tym radiatorze.

 

O dokladnie tak:

LUNA_UAV.jpg

 

Wiec... Mozesz sam radiator wystawic na zewnatrz - konwekcja swobodna powinna dac sobie rade z jego chlodzeniem na ziemi - chyba nie bedziesz non stop na ziemi. W locie schlodzi sie sam no i te dodatkowe chwytaki powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.