Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz takie obawy co do pierwszego lotu to najlepiej wykonać go w towarzystwie bardziej doświadczonego pilota.

Dużym ułatwieniem jest jeśli pomocnik wypuszcza model a Ty możesz się skupić na początkowej fazie lotu.

 

Jeśli latasz ESA to pilotaż EGP jest zdecydowanie prostszy, więcej czasu na reakcję.

Co do lądowania trzeba uważać, żeby nie przeciągnąć go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Powiem Ci jak ja poraz pierwszy oblatywałem EGP

 

Ustawiłem wszystko tak jak mi się wydawało że jest OK.

Następnie poszedłem na łąkę z baaaaardzo wysoką trawą i zacząłem go puszczać z ręki bez silnika.

No i patrzyłem jak się zachowuje. Jak zaraz po wyrzuceniu skręcał w którąś stronę to korygowałem kierunek SK. Jak lot wg. mnie był zbyt krótki to najpierw próbowałem korygować SW. Jak to nie pomagało za bardzo albo model natychmiast zaczynał zadzierać nosem do góry to znów poprawiałem SW i przesuwałem pakiet. Potem próbowałem na silniku. Na moment włączałem silnik aby podtrzymywać lot szybowy i znów patrzyłem jak leci. Jak już stwierdziłem, że leci prawie równo i stosunkowo daleko sam, to zakończyłem próby. :)

No cóż nie powiem, ale się naganiałem jak wściekły, chyba z 1km albo i więcej zrobiłem biegając za nim. :twisted:

Jak go potem wypuściłem to nie dotykałem żadnego drążka a EGP leciał jak po sznurku. Dopiero jak był wysoko to zacząłem sterować. Tak praktycznie oblatuje wszystkie EPP.

 

Co do wyrzutu z ręki, to ja praktycznie go nie wyrzucam, on sam mi odlatuje z ręki. Włączam obroty silnika na 3/4 i (wołem :devil: :devil: sam jestem wół) oczywiście wołam leć. :mrgreen:

Jak nie masz nikogo kto Ci pomoże to taką metodą (trochę upierdliwą) powinieneś sam spokojnie wystartować.

Aaaaa jak masz w pobliżu jeszcze nie skoszone pola pszenicy to proponuje nad nimi próbować pierwszego silnikowego startu. Pszenica jak by co, dość dobrze amortyzuje upadek z wysokości. Wiem co mówię. :mrgreen:

 

EDit

w boldzie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa jak masz w pobliżu jeszcze nie skoszone pola pszenicy to proponuje nad nimi próbować pierwszego silnikowego startu. Pszenica jak by co, dość dobrze amortyzuje upadek z wysokości. Wiem co mówię. :mrgreen:

 

Hehe, wiem coś o tym :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Moje pierwsze loty ESĄ, też były amortyzowane przez pszenicę. Tylko z tym jest taki problem, że trzeba chodzić, by wyrządzić jak najmniej szkód. Postaram się coś wykombinować. Fakt najpierw porzucam go w pszenicę bez silnika, a jak będzie ok, to z kimś go oblatam. Olecki75 bardzo chciałby przy tym być, więc może z nim go gdzieś oblatamy. Dziękuję wszystkim za pomoc. @Tytan : Jak by co to podjadę na tą łąkę do Tychów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi oba skrzydła zgięły się w czasie lotu tworząc kąt 90 stopni i sie nie rozczepiły. Nie wiem jak trzeba by szaleć żeby same sie rozłączyły :rotfl: , no chyba że ta złączka jest już mocno wyrobiona to można zastosować magnesy a tak to nie ma potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest już wyczuwalny luz to też bym wkleił magnesy. Ale jak model nowy i nie będzie za mocno obijany to myślę, że sezon spokojnie przelata bez magnesów.

Widziałem model (co prawda Beta 1400) jak przy drugim locie od nowości rozeszły się skrzydła podczas lotu na wysokości ok.30m Chyba nie muszę mówić co zostało z modelu... To niby łączenie skrzydeł, nie daje żadnej pewności, szczególnie gdy zachce się nam nieco "ostrzej" polatać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Beta 1400 ale w EGP naprawdę dają rade. W EasyStar wkleiłem dwie pary przy natarciu i spływie bo po kilku lotach nie trzymały. :shock:

 

No ale magnesy to raptem 2-5g i lepiej wkleić dla swojego spokoju a i też dla bezpieczeństwa. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.