zbipok Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 Jeśli masz takie obawy co do pierwszego lotu to najlepiej wykonać go w towarzystwie bardziej doświadczonego pilota. Dużym ułatwieniem jest jeśli pomocnik wypuszcza model a Ty możesz się skupić na początkowej fazie lotu. Jeśli latasz ESA to pilotaż EGP jest zdecydowanie prostszy, więcej czasu na reakcję. Co do lądowania trzeba uważać, żeby nie przeciągnąć go.
Konrad_P Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 Powiem Ci jak ja poraz pierwszy oblatywałem EGP Ustawiłem wszystko tak jak mi się wydawało że jest OK. Następnie poszedłem na łąkę z baaaaardzo wysoką trawą i zacząłem go puszczać z ręki bez silnika. No i patrzyłem jak się zachowuje. Jak zaraz po wyrzuceniu skręcał w którąś stronę to korygowałem kierunek SK. Jak lot wg. mnie był zbyt krótki to najpierw próbowałem korygować SW. Jak to nie pomagało za bardzo albo model natychmiast zaczynał zadzierać nosem do góry to znów poprawiałem SW i przesuwałem pakiet. Potem próbowałem na silniku. Na moment włączałem silnik aby podtrzymywać lot szybowy i znów patrzyłem jak leci. Jak już stwierdziłem, że leci prawie równo i stosunkowo daleko sam, to zakończyłem próby. No cóż nie powiem, ale się naganiałem jak wściekły, chyba z 1km albo i więcej zrobiłem biegając za nim. :twisted: Jak go potem wypuściłem to nie dotykałem żadnego drążka a EGP leciał jak po sznurku. Dopiero jak był wysoko to zacząłem sterować. Tak praktycznie oblatuje wszystkie EPP. Co do wyrzutu z ręki, to ja praktycznie go nie wyrzucam, on sam mi odlatuje z ręki. Włączam obroty silnika na 3/4 i (wołem :devil: :devil: sam jestem wół) oczywiście wołam leć. :mrgreen: Jak nie masz nikogo kto Ci pomoże to taką metodą (trochę upierdliwą) powinieneś sam spokojnie wystartować. Aaaaa jak masz w pobliżu jeszcze nie skoszone pola pszenicy to proponuje nad nimi próbować pierwszego silnikowego startu. Pszenica jak by co, dość dobrze amortyzuje upadek z wysokości. Wiem co mówię. :mrgreen: EDit w boldzie.
Tytan Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 Witam. Chriss jeśli potrzebujesz pomocy przy oblocie to zapraszam na łąkę pod Tychami. Pomogę,sam też latam Easy Glider-em PRO.
Chriss Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 Aaaaa jak masz w pobliżu jeszcze nie skoszone pola pszenicy to proponuje nad nimi próbować pierwszego silnikowego startu. Pszenica jak by co, dość dobrze amortyzuje upadek z wysokości. Wiem co mówię. :mrgreen: Hehe, wiem coś o tym :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Moje pierwsze loty ESĄ, też były amortyzowane przez pszenicę. Tylko z tym jest taki problem, że trzeba chodzić, by wyrządzić jak najmniej szkód. Postaram się coś wykombinować. Fakt najpierw porzucam go w pszenicę bez silnika, a jak będzie ok, to z kimś go oblatam. Olecki75 bardzo chciałby przy tym być, więc może z nim go gdzieś oblatamy. Dziękuję wszystkim za pomoc. @Tytan : Jak by co to podjadę na tą łąkę do Tychów. Pozdrawiam
lech-j Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Mam pytanie czy potrzeba jest dodatkowo wklejać w skrzydła magnesy przed ich rozłączeniem się w powietrzu :?:
KYK Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Mi oba skrzydła zgięły się w czasie lotu tworząc kąt 90 stopni i sie nie rozczepiły. Nie wiem jak trzeba by szaleć żeby same sie rozłączyły :rotfl: , no chyba że ta złączka jest już mocno wyrobiona to można zastosować magnesy a tak to nie ma potrzeby.
Konrad_P Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 W innych modelach bywało że się rozchodziły ale to w EGP nie miałem takiego problemu. To łączenie jest solidne.
pawel4090 Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Natomiast w moim EGP mam wklejone magnesy i w Focusie też, jestem bardziej pewny z powodu, iż skrzydła moją już pewien wyczuwalny luz po włożeniu do kadłuba.
Konrad_P Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Jak jest już wyczuwalny luz to też bym wkleił magnesy. Ale jak model nowy i nie będzie za mocno obijany to myślę, że sezon spokojnie przelata bez magnesów.
Artu Opublikowano 30 Lipca 2011 Opublikowano 30 Lipca 2011 Jak jest już wyczuwalny luz to też bym wkleił magnesy. Ale jak model nowy i nie będzie za mocno obijany to myślę, że sezon spokojnie przelata bez magnesów. Widziałem model (co prawda Beta 1400) jak przy drugim locie od nowości rozeszły się skrzydła podczas lotu na wysokości ok.30m Chyba nie muszę mówić co zostało z modelu... To niby łączenie skrzydeł, nie daje żadnej pewności, szczególnie gdy zachce się nam nieco "ostrzej" polatać.
d.a.r.o. Opublikowano 30 Lipca 2011 Opublikowano 30 Lipca 2011 W moim Floater-Jet był podobny problem ze skrzydłami. Zaradziłem temu wklejając na obu połówkach, blisko kadłuba, małe haczyki i po zamontowaniu skrzydeł, łączę je zwykłą gumką.
Konrad_P Opublikowano 30 Lipca 2011 Opublikowano 30 Lipca 2011 Nie wiem jak w Beta 1400 ale w EGP naprawdę dają rade. W EasyStar wkleiłem dwie pary przy natarciu i spływie bo po kilku lotach nie trzymały. :shock: No ale magnesy to raptem 2-5g i lepiej wkleić dla swojego spokoju a i też dla bezpieczeństwa.
korneliusz Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 Jeden z moich pierwszych lotów z kamerką: A raczej telefonem Telefon sporych rozmiarów, więc żeby uniknąć zbyt dużych oporów powietrza był on skierowany w bok, zapakowany w pudełko ze styropianu, podwieszony pod kadłubem.
robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Bardzo proszę o parę pomiarów samego skrzydła. Ile waży?Jaki profil? Jaka ma cięciwę?
Konrad_P Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Goła połówka skrzydła waży 120g, profil jak dla mnie płasko-wypukły. Cięciwę musze pomierzyć. Może wieczorem.
yoyo Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Witam. Mam takie pytanko gdyż posiadam regulator 50A może być do EGP?? :mrgreen:
pawel4090 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 0czywiście, że tak jeżeli nie założysz silnika, pobierającego aż tyle amper.
yoyo Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Mam takie pytanko, ustawiał ktoś regulator firmy RcMatsu?? Bardzo bym prosił o jakąś pomoc w ustawieniu go;) I jeszcze jedno pytanko jak długo powinien się ładować Li-Po 2200Mah?? Pozdrawiam Sebastian:)
Cimek Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Co do Regulatora, poszukaj instrukcji na stronie gdzie go kupowałeś. Pakiet lipo zależy jakim też prądem ładujesz
cobra Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 jak długo powinien się ładować Li-Po 2200Mah A jakim prądem będziesz go ładować? BTW: nie Mah, ale mAh
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.