robertus Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Ustaw śmigło napisami w kierunku lotu a w regulatorze zmieniasz miejscami 2 kable które idą do silnika, żadne inne. 1
paytoread Opublikowano 3 Października 2013 Autor Opublikowano 3 Października 2013 Ok, zamieniłem bieguny i silnik kręci się w drugą stronę Jeśli chodzi o profil śmigła to czy zamontowałem je w dobrą stronę? To jest śmigło APC 6x5,5. Napisy na śmigle znajdują się po przeciwnej stronie niż silnik i patrzą w stronę ogona samolotu.
robertus Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Obróć śmigło w drugą stronę. Napisami do dziobu.
Francka Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 I sprawdź obroty silnika czy jest ciąg będzie ok
Pietuh Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Pstryknij jeszcze z góry, zobaczymy czy są prawidłowe skłony. 1
paytoread Opublikowano 3 Października 2013 Autor Opublikowano 3 Października 2013 Hejo! A czym są skłony? Bo nie wiem za bardzo co mam uwiecznić na zdjęciu? Dodatkowo chciałem polatać na symulatorze. Podłączyłem do mojego Laptopa Win 7 64-bit aparaturę Turnigy 9x za pomocą kabla jack-jack, po uprzednim usunięciu nadajnika (to ta część z antenką, tak?) Zainstalowałem PPJoy i SmartPropoPlus. Mam wbudowany mikrofon i jedno wyjście na jacka z laptopa. Gdy chcę w managerze urządzeń USB skalibrować moją aparaturę, to sygnał chyba idzie z tego wewnętrznego mikrofonu i wszystkie wskaźniki szaleją. Pomóżcie! Jak zmienić, żeby sygnał szedł z aparatury po kablu Jack, zamiast wbudowanym mikrofonem?
PK999 Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Pstryknij jeszcze z góry, zobaczymy czy są prawidłowe skłony. Tożto RTF, kąty są takie jak komuś wyszło przy składaniu i tak już się tego nie zmieni a model będzie latał dobrze żeby nie wiem co. to sygnał chyba idzie z tego wewnętrznego mikrofonu i wszystkie wskaźniki szaleją. Gdy podłączasz kabel pod wejście mikrofonowe ten wbudowany jest automatycznie odłączany. Widzisz efekty przesterowania wejścia. Zmniejsz czułość czyli "głośność" mikrofonu w systemie do min, i będzie ok.
idfx Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Tożto RTF, kąty są takie jak komuś wyszło przy składaniu i tak już się tego nie zmieni a model będzie latał dobrze żeby nie wiem co. Gdy podłączasz kabel pod wejście mikrofonowe ten wbudowany jest automatycznie odłączany. Widzisz efekty przesterowania wejścia. Zmniejsz czułość czyli "głośność" mikrofonu w systemie do min, i będzie ok. ???? Nie do końca się zgodzę. W zestawie RTF, zdaża się, że tu trzeba przyciąć a tam podłożyć by miało to ręce i nogi a nie składać "jak Bozia dała". Ostatni kadłub miałem mega skopany, połówki przesunięte względem siebie góra / dół oraz przód / tył. Gdybym tak złożył, w życiu by nie poleciało Musiałem się sporo nagłowić, łącznie z podłożeniem 3 mm sklejki pod prawą połówkę statecznika poziomego, tak by po wklejeniu był prosto i równolegle z płatami w skrócie pisząc. Zestawy RTF pozostawiają wiele do życzenia i trzeba pilnować każdego detalu. Przemku, czy to oznacza, że jak składasz piankolota RFT'a to tak kleisz jak elementry "pasują" pod nacięcia i klej dobrze leży ? Trochę się pogubiłem, nie wiem czy miałeś na myśli kąty, czy skłon i wykłon silnika.
macowca Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 po uprzednim usunięciu nadajnika (to ta część z antenką, tak?) Ta część z antenką to moduł. Nadajnik, to aparatura Hejo! A czym są skłony? Bo nie wiem za bardzo co mam uwiecznić na zdjęciu? Miłego czytania, co to skłon i wykłon. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3080-wyklon-i-sklon-silnika/
Wojtek Sz Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Hejo! A czym są skłony? Bo nie wiem za bardzo co mam uwiecznić na zdjęciu?... Przeczytaj ten temat Skłon i wykłon. zdjęcia i opis z w/w tematu Wykłon silnika przy prawych obrotach (na przykładzie Beta 1400) Skłon silnika - oś silnika powinna przecinać punkt SC skrzydła: _________________
Pietuh Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Właśnie często jest tak jak pisze Kacper, trzeba trochę poprawić nawet w zestawach RTF. Było już na na forum, że początkujący poprawił ustawienia "bo było krzywo" dlatego zwróciłem na to uwagę. Jak powinno być pokazał Wojtek.
robertus Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Stary, nie chciałeś kupować modelu, który tylko złożysz, ale jednocześnie nie szukasz odpowiedzi na swoje pytania. Wszystko jest opisane na forum, w większości w podklejonych wątkach.
PK999 Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Przemku, czy to oznacza, że jak składasz piankolota RFT'a to tak kleisz jak elementry "pasują" pod nacięcia i klej dobrze leży ? Model o którym jest temat czyli ES jest tak pomyślany przez producenta że nawet chińczyk sklejający 138 takich kadłubów na godzinę nie jest wstanie niczego popsuć. Zdażają się, choć rzadko, zestawy w których trzeba coś poprawiać ale nie dotyczy to ES.
Pietuh Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Masz rację zwłaszcza w produktach Multiplexa, ale ponieważ Andrzej jest zupełnie zielony warto żeby wiedział. Ostatnio sklecałem Pandę Sport Multiplexa i po oblocie zwiększyłem minimalnie skłon, ale może to są moje osobiste zboczenia
Chrab Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 Podłączę się pod temat. W weekend odbyłem moje pierwsze loty na Yii Sky (http://abc-rc.pl/Yi-Sky-1400-ARTF) i niestety już po pierwszych lotach poluzował mi się silnik. Pomijając wycięty rowek w kadłubie samolot jest niestabilny przy dużym ciągu. I tu moje pytanie: w jaki sposób mogę ustabilizować silnik? Czy muszę rozłożyć całość kadłuba i po ponownie zamontować silnik? I jeszcze pytanie bonusowe: w jaki sposób mocujecie pakiety w samolotach? Proste umocowanie pakietu za pomocą opaski rzepowej nie zapewnia odpowiedniej stabilizacji.
paytoread Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 Witajcie! Model złożyłem i zrobiłem 2 króciutkie testowe obloty. Nie jest to takie proste jak mi się wydawało Z rzeczy które mnie zaniepokoiły to: 1. Sterówka PRAWO-LEWO na ogonie ma odwrócone kierunki. Jak skręcam w lewo, samolot leci w prawo. Czy da się to jakoś zmienić? 2. Skrzydła pomimo wklejenia magnesów do środka i teoretycznie wkręcenia śrubek rozchodzą się, a wręcz nawet wypadają w czasie lotu. Pomijam fakt, że nie jestem w stanie docisnąć skrzydeł tak by całkowicie chowały się w dziurze w kadłubie.
Wojtek Sz Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Witajcie! Model złożyłem i zrobiłem 2 króciutkie testowe obloty. Nie jest to takie proste jak mi się wydawało Z rzeczy które mnie zaniepokoiły to: 1. Sterówka PRAWO-LEWO na ogonie ma odwrócone kierunki. Jak skręcam w lewo, samolot leci w prawo. Czy da się to jakoś zmienić? Ad. 1. Sterówka to jest na statku , to jest ster kierunku wystarczy włączyć lub wyłączyć rewers na kanale steru kierunku zazwyczaj jest to kanał 4. 1
paytoread Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 A w którym miejscu w ustawieniach aparatury Turnigy jest taka możliwość? Bo ja znalazłem póki co możliwość włączenia rewersu kanału odpowiadającego za ciąg.
Wojtek Sz Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Działanie każdego kanału możemy przestawić na odwrotnie proporcjonalne w menu: MENU>FUNC SETTING>REVERSE 1
Rekomendowane odpowiedzi