Skocz do zawartości

FunJet po sowiecku...


JacekK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wpadł w moje ręce wypust Multiplexa, znany i lubiany FunJet. Miało być tak:

 

20130925_210721_zps0b191e95.jpg

 

 

Moim zdaniem jednak szkoda tak fajne kształty ubierać w jakieś badziewne nalepeczki rodem z chińskiego samochodziku :)

 

20130922_205042_zps6c8b13b6.jpg

 

 

Podpasował mi więc taki schemat:

 

20130924_143301_zps7a9abf21.jpg

 

20130925_211619_zps6ddc07ac.jpg

 

Malowanie rodem z Suchoja - 27, w barwach Rosji.

 

Wyposażenie: Inrunner Emax 2846/13 2500kV, regiel E-flite 30A, pakiet Rockamp 3S 2200 mAh 35C, 2 x 9g, odbiornik Orange.

 

W tej chwili model ma założone APC 6 x 4, jutro dorwę się do obrotomierza i watt - metera. Wtedy zacznę knuć z doborem najlepszego śmigła. Jest to o tyle problematyczne że ten silnik jest dedykowany helikom i nie ma nawet wyjściowej wielkości śmigła... Może APC 5 x 5 będzie lepsze, zobaczymy.

 

Wadą tego silnika jest masa - 135g kloc. Może pomyślę nad jakimś lżejszym outrunnerem, ale to po oblocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały jasny szary, chciałem dać pasy czarne, ale myślę że ten kamuflaż z daleka mógłby się z nimi mylić...

 

Wojtass - chodzi o to że taką samą moc, jeśli nie lepszą można by uzyskać z o połowę lżejszego silnika. Wtedy stosunek mocy do masy byłby jeszcze korzystniejszy. Na co się to przekłada nie muszę mówić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byl oblot? bo cos mi sie nie widzi tu reglerek 30A.. jak na moje celowalbym w 50-80

 

silnik z helika wazacy okolo 130g to troche ciezszy niz w klasie 450

 

kumpel do funjeta wlozyl silnik na 5s , fakt outrunner ale to dopiero byl klocek bo silnik wazyl jakos 200g lub cos kolo tego. rekordy predkosci byly bite ;) mnie korci kupic taki model i wlozyc tam typhoona 1800KV ale na 5s ze smigle 6x5 lub cos kolo tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik w maksie ma brać 26A. Dlatego uważam, że stosunek moc/masa w przypadku tego silnika jest niekorzystny.

 

Ja nie mam ambicji latać po 350 km/h jak niektórzy posiadacze tego modelu. Na początek jakieś 120 mi wystarczy... A że później będę chciał więcej?

 

Na pewno tak :D, tyle że ten silnik mam za dobrego sześciopaka :)

 

PS. jedno jest pewne - zostaję na 3S. Pakiety 4-5S mnie w tym momencie nie interesują.

 

PS.2 oblot w sobotę jak pogoda pozwoli, do tego czasu pomierzę obroty i prądy na różnych śmigłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szary to podkład w sprayu Śnieżka, kamo to farby Tamiya "jechane" z pędzla...

 

 

Edit: pierwsze pomiary statyczne

 

- APC 6 x 4 - 39A max, 415W, 21,700 obr/min ( dużo za dużo)

 

- APC 5 x 4 - 32A max, 340W, 25,320 obr/min ( myślę całkiem OK)

 

Szacuję że prąd w locie spadnie do jakichś 25-27A na pełnym gazie więc będzie dobrze. Zwłaszcza że upały mamy zdecydowanie za sobą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po oblocie: jezuuu - szybki jest. Wiem że obiektywny nie jestem bo latam głównie ESA, ale to mój najszybszy model ever. Oceniam prędkość na jakieś 120-140 km/h. Potwierdzi się jak ktoś mię nagra :D

 

Pakiet 2200 mAh po 4 min lotu - weszło 1678 mAh. Chyba tak zostawię. Ewentualnie poszukam lżejszego outrunnera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.