Skocz do zawartości

Model rzutka klasy f3k...krok po kroku


Góra

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Racja Bhp powinno być na I miejscu, więc zapas rękaiczek mam uzupełniony :)

 

Mało tu piszę, a kończę już powolutku praktycznie 2 modele, juz mogę planować obloty.

 

Tymczasem zdjęcia skrzydeł, zaraz po wyjęciu z worka, przed jaką kolwiek obróbką:

skrzydekogotowe004ey0.jpg

skrzydekogotowe005xq5.jpg

skrzydekogotowe007bw2.jpg

 

Jak widać powierzchnia skrzydła jest gładka, tkanina dobrze przesączona, myślę że profil jest dobrze odwzorowany, bardzo mi na tym zależało, więc sporo uwagi do przygotowania każdej połówki z osobna przykładałem.

 

2 Połówki czyli jedno skrzydełko z nich jest na sprzedaż, wystawię niedługo ogłoszenie,na wszelkie pytania dotyczące skrzydeł chętnie odpowiem.

 

Następnym razem opiszę jak skleciłem kadłuby do moich modeli...

Poniżej połówki kadłuba po wyjęciu z formy i wstępnym wyrównianiu brzegów.

f3k009lt5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po dłuugim czasie nie pisania...

Olo: Zrobiłem zdjęcia krawędzi natarcia :D

1304016dt5.jpg

2r23vv7.jpg

 

Krawędź tak wyglądała po szlifowaniu drobnym papierem, potem ją lekko potraktowałem wałkiem z żywicą i wyszlifowałem, tak, że tych białych szklanych włosków nie widać, zrobię nowe zdjęcia to wstawię.

 

 

Ciąg dalszy opisu...

Kadłub

 

Kadłub jest sklejony z 2 warstw węgla 160g/m2 i jednej warstwy tkaniny jednokierunkowej 125g, laminowany w formie, można powiedzieć, że instruktażowo przez RafałaB (następny już będę mógł zmontować sobie sam) - thx.

 

Po wyjęciu z formy, brzegi połówek nie są równe - wymagają wyrówniania, więc tradycyjny papier ścierny naklejony na płaską deskę idzie w ruch aż do uzyskania równego brzegu.

 

Następnie, wewnątrz połówek kadłuba laminowałem nosek wewnętrzny (2x węgiel 160g):

1304040gx4.jpg

 

- Skleiłem połówki paskami tkaniny 1cm szer. (szkło 33g), dodając mocowanie skrzydła:

1304011ml9.jpg

 

- Na koniec dodałem wręgę pod serwa i odbiornik i wsio gotowe, niestety nie mam na tę chwilę więcej zdjęć kadłuba.

 

 

 

Stateczniki

Na pierwszej stronie tego wątku napisałem jak robione są stateczniki, dlatego przedstawiam jedynie kilka fotek.

Rdzenie gotowe do laminowania:

1304046dm5.jpg

1304045eg2.jpg

 

Wypastowana sztywna folia + dodanie koloru:

1304050ts6.jpg

1304049bk0.jpg

 

Stateczniki po wyjęciu z wora:

1304053xs0.jpg

1304051vp5.jpg

 

 

I teraz 2 sposoby na przyczepienie stateczników na swoje miejsce:

- zwyczajny poziomy statecznik ze sterem (mocowany w moim przypadku pod rurką)

f3k003pc8.jpg

 

- nowy statecznik mi się spodobał, tak bardzo, że nie chciałem go rozcinać, więc zrobiłem sobie prostą formę i zrobiłem mocowanie V - jak narazie statecznik mi się nie telepie w żadnym kierunku, zobaczymy jak bedzie się sprawował po kilku rzutach:

a1304001zh5.jpg

a1304002qa6.jpg

a1304011kj8.jpg

 

 

I Gotowy kadłub (na zdjeciu prawie gotowy)

a1304006bt7.jpg

 

Na koniec tego długawego postu zdjęcie modelu/i w akcji:

1304080me0.jpg

1304088hf9.jpg

 

 

 

 

EDIT:

 

Model sprawuje się całkiem całkiem, w Bielsku na zawodach udało mi się być 5/19 w stawce :) Dlatego został ochrzczony tak: "Góra v.II" (na forum można znaleźć wersję v.I -skrzydło robione bez użycia pompy).

 

 

I drobny materiał dowodowy:

 

youtube - rzutek

 

 

Gotowy, wyważony model ma masę ok. 260g - i własności lotne lepsze niż longshot (mam porównanie, bo latam też modelem ze skrzydłem longshota).

 

Mam nadzieję, że przybliżyłem Wam trochę zdjęciami i opisem budowę modelu z laminatu, i że się komuś to przyda podczas realizacji własnego projektu.

Gyby ktoś miał jakieś pytanka to proszę śmiało pytać, czy to tu czy na gg :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aczkolwiek moja mutter dostalaby chyba "wscielkizny" jak zaczolbym laminowac...Zapachy tego typu zle znosi =P.

Trzeba zapomniec o przedwojennych wynalazkach jak epidian 52, 53 i Z1 i uzywac nowszych zywic i utwardzaczy. Praktycznie bezwonne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LH-160 jest bardzo sympatyczna (rzadka, dobrze się miesza, łatwo przeącza etc.), ale jest trochę kapryśna. Najlepiej mieć do laminowania nią, około 25 st.C lub więcej, bo w mniejszej temperaturze może mieć problemy ze schnięciem.

 

No i warto ją wygrzewać.

Nie zmienia to faktu, że ją szczerze polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie takie skrzydło zemnie to masz jakis pomysł jak to naprawic??

 

Takie skrzydło nie zemnie się co najwyżej złamie . . .

 

Słyszałem o takiej metodzie (nie sprawdzałem):

Pod laminat wpuszczasz piankę budowlaną żeby uzupełnić ubytki gdy to wyschnie to nakleja się na to tkaninę na żywicy i już gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe skąd myśl o zmięciu się skrzydła, może chodzi Ci o odkształcanie pod wpłwem temperatury, jeśli o to chodzi, to skrzydło było wygrzane i wg producenta żywicy jest odporne na 90*C.

 

Co do ewentualnej naprawy to możnaby tak jak napisał Rafał, a tutaj masz to opisane:

naprawa skrzydła

 

Masz jakąś fotkę takiego zmięcia?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie, jak sie wyrzuca f3k :? .Trzyma sie ster kierunku w prawo i rzuca- po prostu, parabola w gore, czy jak?

 

Toś dowalił.

Stery na zero (tzn zero jakiś tam wychyleń w prawo czy w lewo itp) rzucasz trzymając za końcówkę skrzydła:

http://it.youtube.com/watch?v=FBTXOUzEG_c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.