Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki Marek za rady. Jak pogoda pozwoli to spróbuję raz jeszcze. Problem jest taki, że ta łąka na której latałem jest dosyć mała, a model zupełnie inaczej się zachowuje przy lądowaniu, niż moje dotychczasowe sprzęty latające. Nimi ląduję do nogi. Dlatego muszę znaleźć większa przestrzeń i potrenować, coby go wyczuć. Bo sam model mi się bardzo spodobał. Mam nadzieję, że przeżyje moje wyczyny.

Opublikowano

Albo robisz lotko-hamulce ( obie lotki do góry ) lub klapo-lotki ( obie lotki w dół ) oczywiście nie w pełnym zakresie cobyś miał jeszcze jakąś kontrolę nad modelem. Wylatujesz na 50-100 m w górę, zakręt pod wiatr i włączasz owy "hamulec" i obserwujesz / reagujesz SW co robi model ( zaciągasz lub oddajesz ) i po kilku takich próbach na "słusznej" wysokości próba generalna na łące. Albo jak to nazywamy u nas - poszukaj krzaczory ( wysoka trawa ) i lądowanie z "amortyzacją" ^_^

Opublikowano

Próbowałem z nim klapolotki i mogę cię zapewnić,ze bedziesz biegał po polu i szukał gdzie twój kret..Mikron wali się na skrzydło,a druga sprawa jest taka,jesli dasz mniejsze wychyły na klapolotkach to sytuacja sie powtórzy i znowy trzeba 200metrów do podejscia..Jak masz małe lotnisko to radze ci tylko lotki w góre..Ten model pięknie lata,ale tylko z odpowiednią prędkoscią.Chyba ,ze naprawde wiało konkretnie wtedy lądowac można jak smigłowcem..Najlepiej wklej film wtedy ocenimy. Może te lotnisko ma 20m kwadratowych :D

Opublikowano

Mikron ma zasadniczą wadę jak na taki model. Zbyt mały ster wysokości. Tym modelem lądujesz niestety na dużej prędkości często łamiąc śmigło . Jest to nieudany substytut pylona. Lata za wolno na silniku a bez silnika przestaje reagować na ster wysokości. Latałem konstrukcjami ŚP. Jana Ochmana i czeskimi pylonami, te modele nawet bez gazu są nadal sterowne i idzie je jednak podciągnąć mocno podczas dolotu. Płat mikrona jest zbyt gruby a stateczniki za małe. Tą teorie wysnułem mając w ręku 5 innych pylonów z prawdziwego zdarzenia.

Opublikowano

Mikron to nie pylon więc porównanie takie trochę naciągnięte ;) Profil zbyt gruby,bo to profil termiczny..Więc znowu bym nie porównywał..SW osobiście nigdy mnie nie zawiódł,bo zawsze do lądowania miałem większe wychyły..Problemy z ladowaniem nie maja nic wspólnego ze sw tylko z prędkoscią i jej wytraceniem. Sw na pewno mógłby być większy,ale to kwestia wprawy..

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Marek, dzięki za zainteresowanie.

Nie, nie odpuściłem.

Drugi lot był lepszy - straty - złamane śmigło. Aktualnie śmigło zmienione na składane (6x3 - bo takie znalazłem), a model wisi pod sufitem i czeka, gotowy do lotu, do wiosny :).

Generalnie zaprzestałem już latania na ten sezon, bo jakoś nie sprawia mi przyjemności latanie zimą.

Za to mam do zrobienia Slavię (2,3m) z TopModel i tym mam się zamiar zająć w najbliższym czasie.

Może nawet założę jakiś temat z relacją z budowy, bo chyba nie było tego na forum.

 

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Eryk, jeszcze w tym sezonie nie latałem. Mikron na razie wisi pod sufitem i ładnie wygląda :)

Jest gotowy do lotu. Założyłem mu składane śmigło w nadziei, że przy następnym lądowaniu przeżyje.

 

Pozdrawiam

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzięki, ale to akurat jest oczywiste (jakie wpakujemy serwa o tyle waga się zwiększy). Pytam ponieważ zauważyłem, że dane podawane na stronie producenta w rzeczywistości mają się nijak. Pusty CAŁY model ma "niby" wagę 120 gram. Swojego Microna robię też na latanie "termiczne". Zobaczymy co z tego wyjdzie :) Moje skrzydełko waży 126 gram ( z serwami).

Opublikowano

Właśnie odebrałem nowego micronika.To będzie niestety trzeci ,bo dwa zostały pogrzebane ;). Gotowy zawsze mi wychodził 480gram.A jak u was?

Opublikowano

Przecież to 400 na stronie producenta odnosi się nie do wagi a klasy silnika szczotkowego speed 400 pod który ten model był projektowany

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.