Skocz do zawartości

Hunter Killer Aerial Tcopter - plany


robertus

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zbudowania tego latadła. Znalazłem kiedyś film na youtubie, pewnie znacie.


Zrobił go Native118. Wywarł na mnie bardzo duże wrażenie. Nie ukrywam, że chcę zrobić coś podobnego.
Skontaktowałem się z Natiive118. Wiktor udzielił mi wielu ważnych wskazówek oraz podzielił się swoim doświadczeniem z budowania HKA za co mu w tym miejscu serdecznie dziękuję.

Do tej pory robiłem tylko samoloty, teraz chcę spróbować coś z multicopterów.

Pod elegancką obudową kryje się zmodyfikowany T-copter. Dwa silniki główne i jeden dodatkowy ukryty w kadłubie.
Wszystkie silniki są przymocowane na sztywno. Nie tak jak ruszający się silnik na ogonie w klasycznym Tcopterze. Z resztą układ jest odwrócony bo pojedynczy silnik jest z przodu a nie jak w Tcopterze na ogonie.
Aby zapewnić obrót Wiktor zastosował sterowanie ciągiem głównych silników. Zamontował kierownice na wylotach, które kierunkują wylatujące powietrze. Za sterowanie odpowiada multiWii.

Ale wszystko po kolei.
Najpierw chcę zbudować ramę z patyków i nauczyć się latać, potem opracuję kadłub.
Chcę zastosować poniższy sprzęt.
Waga docelowego HKA powinna wyjść ok 1000g
Kontroler KK2.0
Silniki główne Emax GF2215/15 KV1450 ze śmigłem 8x4,5x3
Regulatory Blue Series 30A
Silnik ukryty HD2613-KV1900 ze śmigłem 7x4x3 (silnik taki jak u native118)
Regulator 12A
Dwa serwa do sterowania ciągiem
Pakiet 2x1300mAh 30C

Odległość między głównymi silnikami to 600mm
Odległość do mniejszego silnika 400mm

Wszelkie rady mile widziane. Jeszcze nie złożyłem zamówienia.

 

Plany w poście #102

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wygląda świetnie, lata - kiepsko? Chyba te cilniki powinny się obracać i pozwolić na lot poziomy? A tu widać jak zadziera nosa ku ziemi! No i całkiem duży się wydaje, robi mimo wszystko wrażenie choć to tylko wideo (na żywo pewnie dużo większe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze super projekt i życzę powodzenia :>

A czy myślałeś o sterowaniu dyszami bocznymi? Mam nadzieje ze jasno opisze o co mi chodzi :P

Model startuje pionowo, wzbija sie na odpowiednią wysokość po czym dysze obracają sie o 90 stopni i powstaje samolot z dwoma dyszami edf. I tu juz można by było fajnie pokombinować sterowanie dyszami. w tedy nie musisz używać kontrolera do heli tylko podpinasz silniki pod jeden kanał, i myśle ze dysze mozna podpiąć osobno, i ustawic jako klapolotki (umożliwiają różne rodzaje lotu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat te ostatnie Terminatory to nie to samo co T1 lub T2. Za dużo efektów a za mało klimatu. Poszukaj pierwszą część i drugą, resztę sobie możesz odpuścić.

Czołówka z pierwszego Terminatora

i coś z dwójki

http://youtu.be/or-0aKdiI7k

 

Tymczasem czekam na graty z HK, więc nic sie nie dzieje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zważyłem to co widać, plus dwa aku 3S1300 i jestem zaskoczony jakie to ciężkie wyszło - 670gram, a dojdą jeszcze kierownice powietrza pod głównymi silnikami, no i w późniejszym czasie jeszcze docelowe body. Pewnie będzie ważył docelowo ok 1000g

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem KK2.0, fajne to :) Świeci się... i są napisy. Tyle, że nie zrozumiałe dla mnie :)

Zrobiłem kalibrację ECS z poziomu KK2.0. Wiem jak uzbroić układ i włączyć Self leveling.

Na razie wybrałem z menu Tricopter

Przydałoby się jakieś wsparcie w dalszej konfiguracji KK2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@robertus jaką wersję softu masz na kk2? Nie wiem czy ustawienie tego jako tricopter jest dobrym rozwiązaniem bo przy tricopterach oprócz silników dochodzi jeszcze serwo, a u Ciebie jego nie ma jak widzę na zdjęciach. Mogę zerknąć u siebie jak to wygląda na tricopterze tylko napisz proszę z czym dokładnie masz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firmware standardowy z HK - 1.2

Serwo będzie, tylko zamiast majtać ogonem, w moim przypadku przednim silnikiem ma kierować strumien powietrza z bocznych silników w odpowiednią stronę.

Na razie mam taki problem, że chciałbym sie wznieść stabilnie w górę, pomijając fakt, że bez serwa będzie się kręcił wokół swojej osi pionowej.

Jest to dla mnie zupełna nowość i wychodzi brak doświadczenia w nowejdla mnie dziedzinie. Chyba zrobię najpierw klasycznego tricoptera, aby nauczyć się podstaw a potem będę kombinował.

Wcześniej padło pytanie o wyważenie, wiesz jak poznac dobre wyważenie w Tcopterze? Bo w Ycopterze będzie zapewne w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Tcopterze będzie bardziej na tyle, zerknij na te linki, powinny Ci pomóc

http://lloydhassell.brinkster.net/rcgroups/t-copter%20dimensions%20calculator.html

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=18798387&postcount=15

Proponuję update do 1.6 wg. mnie bardziej stabilnie się zachowuje i ma więcej opcji, tyko trzeba pamiętać, aby na płytce wejść później w ustawienia i jeszcze raz go skalibrować dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. I tu już mam rozbieżność, bo ja wymiary aktualnie mam identyczne jak ma native18, czyli A=600mm i B=400mm. Wg kalkulatora B=520mm. Poza tym silnik z przodu jest mniejszy i słabszy niż boczne, tak jak u Wiktora.

O zmianie firmware pomyślę za chwilkę, gdy kupię kabelek.

Załóżmy, ze model się uniesie, jak poznać, że środek ciężkości jest w dobrym miejscu? jak to sprawdzić. Złapać palcem w SC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie trudno bo żyra w kk2 od razu go wypoziomują model, 2 kwestia jak nałożysz budę trzeba będzie jeszcze raz cg ustawić. Ustawiłbym go jak wychodzi Ci z obliczeń i aż tak bardzo na testy bym się tym nie przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.