samolocik Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Ja przykładowo kiedyś latałem swoim Cularisem z modelarzem, który miał Elipsoida Evolution Reicharda (obecnie ok. 950pln pusty). Lataliśmy razem, w tych samych kominach - różnicy w locie pomiędzy modelami brak. Kilka zdjęć mojego pierwszego Cularisa
matmax Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Plus na korzyść Cularisa jest taki że posiadał klapy. Lądowanie nim jest bardzo precyzyjne. Elipsoid klap nie posiada chociaż jest szybszy.
samolocik Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Przeczucie odnośnie jakości silnika RAY G2 C3542-1000 niestety mnie nie myliło. Przestał działać zanim zaczał. Przekręciłem osią kilkanaście razy i przestał się kręcić. Albo łożyska albo coś mu się w środku odkleiło i go zablokowało. Trzeba będzie odesłać do modelemax i czekać aż rozpatrzą reklamację. No to jestem 100pln do tyłu bo zaufania do takiego sprzętu tak, czy inaczej już miał nie będę... Mam nadzieję, że regulator napięcia, który był z silnikiem w komplecie jest lepszej jakości.
wakul Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Ja znowu mam zupełnie odmienne doświadczenia z silnikami Ray. Pierwszy z nich jest ze mną już 4 czy 5 lat, przeżył kilka różnych modeli, właśnie wylądował w kolejnym motoszybowcu. Łącznie mam aktualnie 4 sztuki różnych silników Ray i wszystkie działają bez zarzutu... widać można z nimi różnie trafić.
sbogdan1 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Przeczucie odnośnie jakości silnika RAY G2 C3542-1000 niestety mnie nie myliło. Przestał działać zanim zaczał. Przekręciłem osią kilkanaście razy i przestał się kręcić. Albo łożyska albo coś mu się w środku odkleiło i go zablokowało. Trzeba będzie odesłać do modelemax i czekać aż rozpatrzą reklamację. No to jestem 100pln do tyłu bo zaufania do takiego sprzętu tak, czy inaczej już miał nie będę... Mam nadzieję, że regulator napięcia, który był z silnikiem w komplecie jest lepszej jakości. Piotrek to faktycznie lipa, może akurat trefna sztuka Ci się trafiła,no ja akurat Dualski_ego silnik upalam już drugi sezon w swoim Soliusie. Jak do tej pory sprawuje się idealnie, zakupiłem przy okazji kupna Solka , a że do Nastika mam rzut beretem więc właśnie tam go nabyłem.Zapas mocy jest wystarczający więc Cularisa też spokojnie pociągnie.
samolocik Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Tomek, ja kupiłem silnik RAY z nowej linii G2, która widzę na rynku jest od niedawna. Chciałem zakupić silnik o owadze ok. 130g I tym samym miejscu co reszta wyposażenia a że nie mieli w modelemax zbyt dużego wyboru silników to padło na RAYa. Gdyby był większy wybór to miał być DUALSKY XM3542EA-5. Latałem na Dualsky i mogę powiedzieć, że na moje potrzeby do rekreacyjnych modeli wystarczają. No może jedynie oś mogły by mieć twardszą - wielokrotnie przetestowane w Fun Cubie :-) No nic, właśnie wysłałem maila do sklepu i czekam na zgodę na odesłanie a potem zobaczymy, czy wymienią od razu, czy też pójdzie do naprawy gwarancyjnej. A miało być tak ładnie, weekend, piękna pogoda, Culris na niebie, a wyszło jak zawsze...
sbogdan1 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Piotrze no ja właśnie ten model silnika posiadam i naprawdę polecam, 1450g ciągnie model w pionie.Oczywiście nie o to chodzi aby tak startować ale stać go na taki start.Tak naprawdę nie przewidzisz awaryjności, więc życzę pozytywnego załatwienia awarii i ew.wymiany napędu.
robas69 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Apropos Mentora http://pfmrc.eu/index.php?/topic/60770-s-multiplex-mentor-z-wyposa%C5%BCeniem/&do=findComment&comment=616078 .
PanByku Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 A zapytam przewrotnie - jak nie Cularis to co?
samolocik Opublikowano 2 Maja 2016 Opublikowano 2 Maja 2016 No i zaczął się czwarty tydzień mojego czekania na powrót silnika Ray G2 z naprawy gwarancyjnej pomimo, że silnik praktycznie rozpadł mi się w rękach po wyjęciu z opakowania (zacięła się oś po obracaniu jej ręką). Trzeba będzie zakupić inny bo ten pewnie fabryka rozebrała na części pierwsze i składają od nowa To była moje pierwsza i ostatnia przygoda slnikami tej marki.
kinemax Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Fajnie latają styro-forniry z Arthobby. A cena nie jest zabijająca...
Sage Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Piotrze, bardzo prosze, nie zrozum mnie zle ale w tym miejscu tak dla rownowagi wyraze swoja opinie na temat silnikow Ray. Od ladnych paru lat we wszystkich modelach rekreacyjnych (ESA, MPX Fun Cub, MPX Merlin, MPX Heron, Falcon Evo, Falcon 22, Edge 540 1.2mtr i paru innych) uzywam silnikow i regli Ray'a. Modele sa eksplatowane przez caly rok, czesto w trudnych jesienno zimowych warunkach. Na wszystkich modelach uczyl sie i lata dalej moj 10 letni Syn (drazek gazu tylko 'fruwa' gora - dol, u dziecka nie ma taryfu ulgowej, o ilosc wypadkow nie pytajcie). Nigdy nie mialem najmniejszego problemu ani z silnikami ani z reglami tej firmy. Jedyna znana mi wada wczesniejszych modeli silnikow 35XX Ray'a byly 4 mm waly wykonane z miekkiej stali, latwo sie giely ale to raczej z winy pilota. Jakis czas temu w silnikach 35XX firma zwiekszyla srednice walow do 5 mm. Mysle, ze i Koledzy z lotniska ktorzy za moja namowa nabyli produkty Rey'a i eksploatuja je intensywnie (kol Piotr) podziela moja opinie. Kolejne 2 rekreacyjne kadluby rozniez dostana silniki Ray'a Dla porownania kilku kolegow uzywajacych silniki i regle HK sa zgodni, ze w przypadku HK trzeba miec farta i dobrze traffic z egzemplarzem. Duza zaleta tych silnikow i regli jest rowniez to, ze za bardzo rozsadne pieniazki (pozostawione w kraju) mamy do wyboru stale dostepna pelna game napedow do modeli rekreacyjnych. Piotrze daj tym silnikom szanse. Zgadzam sie, ze czas reklamacji jest zbyt dlugi. Ale czy to po trosze nie nasza, modelarzy wina (HK) ? Ale to juz dyskusja na inny czas. Nie skromnie jeszcze dodam, ze jestem osoba bardzo wymagajaca jesli chodzi o napedy i nie tylko. W modelach 'z wyzszej polki' uzywam produktow Kontronik, SNew. Z mojej strony modele rekreacyjne to jak najbarzdiej Pelikan - Ray. Przepraszam za przydlugi OT. Pozdrawiam
samolocik Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Może ta kiepska jakość dotyczy tylko serii Ray G2, która jest w naszych sklepach od niedawna lub trafiłem na felerny egzemplarz. Podejrzewam odklejenie się magnesów w moim egzemplarzu. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Lepiej, że stało się to na stole a nie w powietrzu.
S.Papa Opublikowano 4 Czerwca 2016 Opublikowano 4 Czerwca 2016 Piotrze, miałeś chyba niefart ze swoim napędem. Silnik Ray katuję, w dosłownym tego słowa znaczeniu, w Blizzardzie MPX i zero problemów mimo wielu twardych lądowań a ostatnio potężnego kreta na skutek utraty zasięgu. Jestem tak zadowolony z wyrobów Pelikan Daniel, że zakupiłem kolejny silnik do Fascination z TM, oczywiście w zestawie z reglem i kartą programującą. Dzięki karcie ustawienie parametrów regla jest dziecinnie proste i trwa kilkadziesiąt sekund. Polecam szczerze zakup zamiast wyrobów innych firm.PozdrawiamSławek
blekis Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 Panowie ...takie nurtujące mnie pytanie... różnicowe wychylenie lotek? tak czy nie? Co zyskuję w takiej konfiguracji?
sbogdan1 Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Karol dużo trzeba było by pisać a jeszcze więcej zostało już napisane w tym temacie.Myślę że ten artykuł to najlepsza odpowiedź i może na początku wydaje się skomplikowany ale w rezultacie lepiej nie dało się przedstawić.Jak dla mnie to kompendium wiedzy, polecam... Dodam że ja zastosowałem to w swoim SOLIUS_sie + expo na lotki i jest OK nawet bardzo OK Oczywiście każdy robi wedle swoich preferencji i upodobań. Pozdrawiam... http://www.piotrp.de/MIX/roznic.htm
andgdy Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Witam miłośników Cularisa :-) Mam problem taki że mój model "pompuje". Wyważenie zgodnie z instrukcją. Proszę o pomoc i sugestie. Pozdrawiam.
robas69 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Andrzej, z moim jest tak samo. Musiałem na stałe ustawić mocną kontrę wysokością.
samolocik Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Co do pompowania przy prawidłowym wyważeniu również zacząłbym od sprawdzenia położenia statecznika poziomego, który obraca się cały co powoduje zmianę różnicy kątów jego zaklinowania względem skrzydła. W Cularisie pozycja neutralna statecznika poziomego nie jest dobrze oznaczona więc można się łatwo pomylić.
cZyNo Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 pompuje..to trzeba oddać na wysokości i przestanie
Rekomendowane odpowiedzi