wicherek899 Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 Czołem. Relacji z budowy nie będzie, bo model już jest gotowy Ale wrzucam kilka fotek efektu końcowego. Generalnie Model wygląda o wiele lepiej niż się spodziewałem. Niestety ani zdjęcia ani filmiki nie oddają realnego wyglądu modelu. Na żywo robi ogromne wrażenie i jest przepiękny. Baza - sosna, sklejka, balsa i laminat. Silnik - czterosuwowy Saito FA-125 GK - czarny ze złotymi pokrywami zaworów. Silnik ma 20ccm3. Ma bardzo mocny ciąg i spory zapas mocy. Do tego brzmi rewelacyjnie. Nie wyobrażam sobie do tego modelu wsadzenia benzyny, która pyrkałaby jak kosiarka. Atrapa drewniana, nie żaden tandetny plastik. Mimo ogromnych gabarytów - 2 metry rozpiętości i prawie 1,5 metra długości, po rozłożeniu skrzydeł samolot jest dość mobilny i można go przewieźć w zwykłym kombiaku Waga - około 6 kg z zatankowanym zbiornikiem paliwa 400 ml. Ogromne dzięki dla Pana Wojtka i Pana Marcina z Marvio RC w Krakowie Samolot zrobiony rok temu, niestety z braku czasu latał tylko raz po zamontowaniu silnika. Ale właśnie po to założyłem wątek, żeby wrzucać fotki i filmiki z oblotów, które prawdopodobnie jeszcze w tym roku, ewentualnie w przyszłym sezonie Tak wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=536JqkO659Q A tak lata: http://www.youtube.com/watch?v=m1T7Ax1towY A tu nasza bliźniacza PZL 11-tka. Również 2 metrowa bestia. Nowiutka, 3 dni temu wyjechała z hangaru, aktualnie jest na sprzedaż z silnikiem Saito FA-150S (25 ccm3). W środku atrapa drewniana, nie plastikowa!
jetfan Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Super model - i lata , gratulacje. Możesz napisać w którym dokładnie miejscu masz środek ciężkości oraz jakie są wychylenia sterów + lotek?
Pit Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 A ja bym miał pytank jak jest ustawiony silnik? Ustawiałeś skłon i wykłon? Zbiornik paliwa pozostawiłeś w pierwotnym miejscu czy jakieś modyfikacje?
wicherek899 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Opublikowano 24 Października 2013 Koledzy obu modeli - P24 i P11 nie budowałem sam. Produkcja Pana Jarka a wyposarzenie i ustawienie robili Panowie z marvio RC w Krakowie, których zawsze będę polecał. Z tego co mi wiadomo - środek ciężkości jest w okolicach dźwigara, co do lotek i ustawień silnika trzeba poczekać aż do tematu włączy się Pan Wojtek - f-150 z forum
Pit Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 W takim razie Panie Wojtku. Prosimy, prosimy!!
Marcin K. Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Mógłbym prosić o zdjęcie makiety silnika od przodu? Bardzo mi się podoba ale z boku kiepsko widać.. I masz jakieś zdjęcia z pokazujące amortyzacje podwozia? na allegro mało widać, a chętnie poznam tajniki. Piękny model! Gratuluje!
wicherek899 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Opublikowano 24 Października 2013 Zdjęcia zrobię w wolnym czasie, bo aktualnie model jest zamknięty w zbitej drewnianej skrzyni Powiększyłem nieco zdjęcia atrapy. Jest drewniana, ale tutaj jeszcze przed zaimpregowaniem. W PZL 24 jest psiknięta specjalnym preparatem, żeby się nie zajęła od silnika
Marcin K. Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Świetnie to wygląda. Jest toczona z jednego kawałka drewna czy krążki sklejane?
f-150 Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 Położenia środka ciężkości nie pamiętam.Został skopiowany z amerykańskich planów P-11z których wykonany model latał poprawnie.Dokładne położenie powinien podać Andrzej.Jest zaznaczone na płacie od spodu.Wychylenia lotek ok.20mm sterów 15-20.Nie pamiętam dokładnie ,bo zawsze robię to na oko.Dodatkowo jeszcze zmniejszenie na przełączniku D/R do 65- 70%.W obydwu pozycjach EXPO. Skłon i wykłon po 2stopnie mierzone od osi stateczników. Atrapa silnika wykonana jest przez twórcę modelu z balsosklejki lub sklejki topolowej 3mm.Krążki wklejane na kołek. Nie wiem jak wygląda umieszczenie zbiornika w oryginale,ja dorobiłem półkę z podcięciami , która wchodziła między elementy podwozia i pozwalała na zamontowanie zbiornika bez kolizji z pracującymi wewnątrz kadłuba elementami zawieszenia,Dodatkowo pozwoliła na powiązanie pierwszych trzech wręg zapewniając dodatkową sztywność kadłuba i mocowanie serwa gazu.Zbiornik zaraz za przednią wręgą.Pakiet zasilania pod domkiem za silnikiem.
Pit Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Panie Wojtku a jak wyszło wyważenie z Saito Fa-125. Tzn ile trzeba było dołożyć ołowiu na przód?
f-150 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Nie pamiętam dokładnie,150 na pewno.Cały model ważył 5kg bez paliwa.
Pit Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 Położenia środka ciężkości nie pamiętam.Został skopiowany z amerykańskich planów P-11z których wykonany model latał poprawnie.Dokładne położenie powinien podać Andrzej.Jest zaznaczone na płacie od spodu. W takim razie do Andrzeja prośba. Mógłbyś sprawdzić położenie tego sc. Z góry dzięki. Panie Wojtku ma Pan jeszcze dostęp do tych amerykańskich planów? Czy udało się rozwiązać problem z "myszkowaniem" ogona na dobiegu?
f-150 Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 Mam.Z ogonem nic nie robiłem.Podejrzewam że częściowo winę ponoszą płyty lotniska,Są już spore dziury i nawet lądowanie mniejszymi modelami nie zawsze wychodzi idealnie.W ten weekend uszkodziłem przednie koło w trenerze,rozpadła się felga w piankowym kole od uderzeń o łączenie płyt.
wicherek899 Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 Aktualnie model jest w domu w górach a ja jestem w Warszawie. Ale przy najbliższej okazji wszystko wymierzę i sfotografuję Co do myszkowania - ostatnio kołowałem sobie po asfalcie - nie ma tragedii, bez przesady
Pit Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Mam.Z ogonem nic nie robiłem.Podejrzewam że częściowo winę ponoszą płyty lotniska,Są już spore dziury i nawet lądowanie mniejszymi modelami nie zawsze wychodzi idealnie.W ten weekend uszkodziłem przednie koło w trenerze,rozpadła się felga w piankowym kole od uderzeń o łączenie płyt. Panie Wojtku jeżeli można to poproszę plany na pit@rcgostyn.pl Z góry bardzo dziękuję. Nie wiem jak wygląda umieszczenie zbiornika w oryginale,ja dorobiłem półkę z podcięciami , która wchodziła między elementy podwozia i pozwalała na zamontowanie zbiornika bez kolizji z pracującymi wewnątrz kadłuba elementami zawieszenia,Dodatkowo pozwoliła na powiązanie pierwszych trzech wręg zapewniając dodatkową sztywność kadłuba i mocowanie serwa gazu.Zbiornik zaraz za przednią wręgą.Pakiet zasilania pod domkiem za silnikiem. Jak przy takim przesunięciu do przodu wyszło położenie zbiornika względem gaźnika (u mnie i u Pana chyba też takie przesunięcie wymusza podniesienie żeby nie było kolizji z "nożycami" podwozia. U mnie wychodzi, że przy takim zamontowaniu oś zbiornika będzie ok. 3cm powyżej gaźnika. 1
wicherek899 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 Czas tak szybko zlecial a zmian niestety tak niewiele. Decyzja zapadła - oba modele zostają u nas. 11tka zostanie wyposażona w silnik saito i też zacznie latać Mamy nadzieję, że wraz z otwarciem sezonu na wiosnę uda się oblatać obie bestie i będzie co oglądać
Rekomendowane odpowiedzi