kbugatii Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Widok kadłuba po kolejnych poprawkach: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Próby z owiewką koła: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Owiewka zamontowana w modelu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Kolejna wątpliwość to sposób górnego zamocowania amortyzatora w RWD-5 bis. Początkowo narysowałem je tak jak w wątku Pana Henryka: Na tej fotografii wygląda ono jednak tak: co może przedstawiać się po wyrysowaniu następująco: Zauważyłem, że Pan Henryk w drugim modelu RWD-5 bis wykonał zamocowanie zgodnie z załączoną fotografią. Która wersja wydaje się być bardziej odpowiednia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Zamień na rysunku zawleczkę na śrubę i szukaj potem dalej lepszego rozwiązania. Zawleczka jest bardzo makietowa i pasuje jak ulał do RWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 To tymczasowo w ramach ćwiczeń z CAD. Będzie sworzeń z zabezpieczeniem a w kadłubie śruba "oczkowa". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Mniej więcej tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Proponuję wzmocnić (gdyż jest zdecydowanie za słaby) węzeł mocowania końcówki amortyzatora do kadłuba. Widoczną wstawkę ze sklejki należałoby wzmocnić od środka kadłuba poprzez podklejenie takiej samej wstawki ze sklejki gr.1,5mm tak, aby zakleić również rozpórkę sosnową do której przyklejona jest wstawka sklejkowa widoczna na rysunku. Również gwint węzła powinien być dłuższy i przechodzić przez bukowy klocek o wymiarach dobranych tak, aby był on przyklejony do podłużnicy kadłuba. Wówczas węzeł będzie bardzo wytrzymały na przyjęcie wszelkich sił pochodzących od podwozia i nie będzie ich przenosić na delikatne elementy kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 No to kolejny szczegół poprawiony (dzięki za uwagi). Było tak - pojedynczy element ze sklejki 5 mm: Proponowane wzmocnienie z klocka bukowego: Przychylał bym się do zastosowania podwójnego wypełnienia - 2x sklejka 5 mm (chciałbym żeby wszystko było wycinane CNC): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Również uważam,że wariant "2x sklejka 5 mm" jest najlepszy, z tym jednak, że drugą warstwę sklejki 5mm przedłużyłbym do pokrycia się z sosnową rozpórką kratownicy (od strony wewnętrznej kadłuba). Chyba, że rozpórka nie ma gr. 5mm...Chodzi mi o to, żeby "przykryć" rozpórkę od wewnątrz kadłuba sklejką, która będzie również przyklejona do wypełnienia, o którym teraz dyskutujemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romigraf Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Cześć, Załączam lepszej jakości, powiększony fragment dyskutowanego tutal przegubu. W całej rozciągłości zgadzam sie z uwagami kol. stan_m; mnie też (mino, ze od dawna już modeli nie projektuję/buduję) początkowe rozwiązanie wydawało się jakieś takie "wątlutkie". Roman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Widać mam kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem! Dzięki za cenne uwagi. Czy tak jest dobrze? Czy tak to już przesada? Wspaniałe foto Pana Romana pokazuje, że zamocowanie amortyzatora do kadłuba zrealizowano przy pomocy podwójnego przegubu. Tak to sobie wyobrażam w wersji CAD: Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Dla mnie - Bardzo Dobrze (mogą być obie wersje). Zaś opracowanie przegubu - Wzorowe i nowatorskie jeżeli chodzi o model RWD-5bis... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Rozwiązanie zgodne z oryginałem przy podwoziu to dolne mocowanie chyba za bardzo wystaje z kadłuba? Owiewka koła w przekroju z przodu nawet nie przypomina tej planów i samolotu ale może to wina CAD-a że tak rysuje Zrobiłem kiedyś RWD i trochę jeszcze pamiętam jak wyglądała gdy robiłem owiewkę na formę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Widok kadłuba z lewej strony: Zamki maski: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 I co, i co, i co dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Witam!. Słaby zapał do budowy ale mam nadzieję, że chwilowy. https://pfmrc.eu/topic/88780-rwd-5-bis-skala-143/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi