stema Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 "Fałszywe napisy" jak raczyłeś napisać są naklejone a nie malowane. Nie mam zamiary ich zmieniać - konstruktor samolotu urodził się i spoczął w Lublinie i stąd na jego cześć model otrzymał takie napisy. Pisałem o tym wcześniej przy budowie modelu w p.#648 . Ale nic nie szkodzi żebyś zbudował własnego "oryginała" z barwą i napisami tak jak trzeba i się tym pochwalił, jeżeli Ciebie to tak razi. To nie jest Stefanie dział makiet ani pół-makiet. Mój "Puławski" jest i pozostanie niepowtarzalny. To piękny model, który jak Piszesz Piotrze powstał na cześć Zygmunta Puławskiego i jeżeli będziesz go przedstawiał dzieciom w szkołach i przedszkolach oraz w prasie jako "Mój Puławski" to jest wszystko w porządku. Natomiast jeśli przedstawiasz go tam jako PZL P24 to już nie jest w porządku bo takiego P24 NIE BYŁO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 28 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Pioterku, czy aby kierunki wymuszania przepływu oknami wirnika (też wentylator - odśrodkowy) i tym dodatkowym wentylatorem nie są sobie przeciwne ? Proponowałbym obydwa skierować od tyłu ku przodowi (ku śmigłu), a szkodliwe działanie odśrodkowe tego dodatkowego - bo jest takie - ograniczyć krótkim "tunelem" z impregnowanego papieru na przykład, takim pierścieniem o średnicy wewn. 2...4 mm większej niż zewnętrzna łopatek tego całkiem fajnego zresztą wentylatorka. Sama idea poprawy chłodzenia silnika IMO bardzo słuszna . Nie zastanawiałem się jeszcze nad nad wentylacją dokładnie. Na zdjęciu jest adoptowany wirnik wentylatora od chłodzenie procesora w PC. Próby zrobię jak będę miał już zamontowany napęd w modelu. Też myślałem żeby zrobić nadmuch w kierunku śmigła. Wentylator ma kierunek łopat już określony, więc jak nie będzie pasował to mam w głowie jeszcze wariant z wentylatorem własnej roboty z łopatami z blaszek aluminiowych które mogę wygiąć dowolnie. Co do obudowania wentylatora tunelem to jest to pomysł (w oryginale tak turbinka pracowała). Ale wszystko pokażą próby po zamontowaniu napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 5 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Wręga A do mocowania silnika gotowa: i od tyłu Zabrałem się za odtwarzanie atrapy silnika, która uszkodzona wygląda tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 Powstał dzisiaj szkielet do mocowania elementów atrapy silnika. Wykorzystam tylko cylindry a resztę trzeba dorobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Dzisiaj naprawiałem cylindry i czekam na dostawę farb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 10 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Skręciłem atrapę silnika na śruby - jutro włożę popychacze zaworów i mogę skleić całość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Atrapa silnika odtworzona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Przytargałem dzisiaj model z garażu i zająłem się oględzinami uszkodzeń. Model zrobił przysłowiowego kreta, więc uszkodzeniu uległa maska i przednia część za raz za nią z fragmentami poszycia. Uderzenie było dość mocne bo ścięło z jednej strony mosiężne śruby zamocowania skrzydeł. Na całe szczęście co bardzo ważne podłużnice kadłuba i wzmocniona rurkami węglowymi klatka mocowania skrzydeł i podwozia są nie naruszone więc jest na czym bazować. Podwozie również wymaga remontu, ale to dobrze bo i tak zamierzałem poprawić jego geometrię. Skrzydła modelu są bez uszkodzeń. Jak pisałem wcześniej największe szkody zrobił mi rozszczelniony pakiet, który odymił mi metalem silnik i regulator oraz czujnik telemetrii, które są do wyrzucenia. ścięta mosiężna śruba mocowania skrzydła widok uszkodzeń z przodu modelu uszkodzona goleń podwozia widok na nie uszkodzoną podłużnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Przód modelu został oczyszczony tak że można już przymierzyć pierwszą wręgę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Dotarł do mnie dzisiaj kołpak fi=110mm wykonany z laminatu. Kołpak ma ażurowaną aluminiowa podstawę i nadaje się świetnie do zrobienia z niego wersji "turbo" czyli z otworami do wentylacji silnika. Model będzie miał więc dwa kołpaki - jeden ażurowany do lotu i "paradny" dla oka Więcej o chłodzeniu silnika elektrycznego w modelu PZL: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65484-pzl-p11c-ep-ze-stajni-masklechmirkiewicz/page-3 p.#44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Założyłem kolki ustalające a na noc wkleję magnesy, więc będzie można przymierzyć maskę: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Pierwsza przymiarka napędu, pakiety radia mocowane na uchwycie-skrzynce: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Popracowałem trochę nad skrzynką-uchwytem na pakiety radia. Chodziło o umożliwienie odprowadzenia powietrza z uzwojeń silnika i wyszło takie coś: teraz trzeba zorganizować napływ powietrza na uzwojenia silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 "Turbizacja" kołpaka był taki: A ten kołpak będzie używany do lotu modelu i ma zapewnić dobre chłodzenie mojemu napędowi - powietrze trafi przez wydrążenia w kołpaku i otwory w jego podstawie do wnętrza silnika. W locie wydrążeń nie widać. W "Popylaczu" zdało to świetnie egzamin. Do pokazów statycznych i samego kołowania po placu używany będzie kołpak pełny. Przed remontem używałem kołpaka aluminiowego z powodu koniecznego do wyważenia ciężaru na nosie modelu. Kołpak ten musiałem dokładnie wyważyć bo był ciężki i powodował wibracje. Teraz mam cięższe pakiety, więc mogę pozwolić sobie (mam nadzieję ) na kołpak laminatowy, który łatwo się obrabia i jest bardzo lekki. Nie powinien powodować wibracji, ale to się okaże po włączeniu napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Taki mały przerywnik: 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micro Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 O kurza twarz!, śliczny ci on . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 31 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 To jedno z pierwszych zdjęć przed oblotem. Obu nam się nogi wtedy trzęsły, mnie z nerwów a jemu z braku zastrzałów w podwoziu, które przyszły później więc rozjeżdżały się trochę koła. Podwozie z wprowadzonymi zastrzałami Dzięki za opinię. Szczęśliwego Nowego Roku 2017 i sukcesów modelarskich wszystkim Kolegom życzę ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Mocowanie magnesów: Ponieważ magnesy neodymowe są grubsze niż materiał wręgi trzeba było porobić na nie gniazda. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Wręga z wklejonymi magnesami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Mocowanie regulatora: Model jest bardzo pojemny w środku. Jednak po pokryciu go poszyciem, dostęp z zewnątrz pozostaje ograniczony do niewielkiej przestrzeni dostępnej po zdjęciu skrzydeł. Taka jego uroda - trudno. Chciałem schować regulator do kadłuba, teraz jest to łatwe, ale jak zamknę kadłub, trzeba zapewnić możliwość jego wymiany z zewnątrz. Więc wymyśliłem takie coś: Regulator wisi sobie w powietrzu na 5 grubych kablach i jest dobrze chłodzony ze wszystkich stron. Kable od strony pakietu zepnę dodatkowo trytyrytką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi