Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"Fałszywe napisy"  jak raczyłeś napisać są naklejone a nie malowane. Nie mam zamiary ich zmieniać - konstruktor samolotu urodził się i spoczął w Lublinie i stąd na jego cześć model otrzymał takie napisy. Pisałem o tym wcześniej przy budowie modelu w p.#648 .

 

Ale nic nie szkodzi żebyś zbudował własnego "oryginała" z barwą i napisami tak jak trzeba i się tym pochwalił,  jeżeli Ciebie to tak razi. To nie jest Stefanie dział makiet ani pół-makiet. Mój "Puławski" jest i pozostanie niepowtarzalny. 

 

To piękny model, który jak Piszesz Piotrze powstał na cześć Zygmunta Puławskiego i

jeżeli będziesz go przedstawiał dzieciom w szkołach i przedszkolach oraz w prasie jako "Mój Puławski" to jest wszystko w porządku.

Natomiast jeśli przedstawiasz go tam jako PZL P24 to już nie jest w porządku bo takiego P24 NIE BYŁO.

Opublikowano

Pioterku, czy aby kierunki wymuszania przepływu oknami wirnika (też wentylator - odśrodkowy) i tym dodatkowym wentylatorem nie są sobie przeciwne ? Proponowałbym obydwa skierować od tyłu ku przodowi (ku śmigłu), a szkodliwe działanie odśrodkowe tego dodatkowego - bo jest takie - ograniczyć krótkim "tunelem" z impregnowanego papieru na przykład, takim pierścieniem o średnicy wewn. 2...4 mm większej niż zewnętrzna łopatek tego całkiem fajnego zresztą wentylatorka. Sama idea poprawy chłodzenia silnika IMO bardzo słuszna :).  

 

Nie zastanawiałem się jeszcze nad nad wentylacją dokładnie. Na zdjęciu jest adoptowany wirnik wentylatora od chłodzenie procesora w PC. Próby zrobię jak będę miał już zamontowany napęd w modelu. Też myślałem żeby zrobić nadmuch w kierunku śmigła. Wentylator ma kierunek łopat już określony, więc jak nie będzie pasował to mam w głowie jeszcze wariant z wentylatorem własnej roboty z łopatami z blaszek aluminiowych  które mogę wygiąć dowolnie. Co do obudowania wentylatora tunelem to jest to pomysł (w oryginale tak turbinka pracowała). Ale wszystko pokażą próby po zamontowaniu napędu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przytargałem dzisiaj model z garażu i zająłem się oględzinami uszkodzeń. Model zrobił przysłowiowego kreta, więc uszkodzeniu uległa maska i przednia część za raz za nią z fragmentami poszycia. Uderzenie było dość mocne bo ścięło z jednej strony mosiężne śruby zamocowania skrzydeł. Na całe szczęście co bardzo ważne podłużnice kadłuba i wzmocniona rurkami węglowymi klatka mocowania skrzydeł i podwozia są nie naruszone więc jest na czym bazować. Podwozie również wymaga remontu, ale to dobrze bo i tak zamierzałem poprawić jego geometrię. Skrzydła modelu są bez uszkodzeń.

 

Jak pisałem wcześniej największe szkody zrobił mi rozszczelniony pakiet, który odymił mi metalem silnik i regulator oraz czujnik telemetrii, które są do wyrzucenia.

 

ścięta mosiężna śruba mocowania skrzydła

post-5634-0-81008900-1482923667_thumb.jpg

 

widok uszkodzeń z przodu modelu

post-5634-0-11417600-1482923669_thumb.jpg

 

uszkodzona goleń podwozia

post-5634-0-20177900-1482923670_thumb.jpg

 

widok na nie uszkodzoną podłużnicę 

post-5634-0-82759300-1482923670_thumb.jpg

Opublikowano

Dotarł do mnie dzisiaj kołpak fi=110mm wykonany z laminatu. Kołpak ma ażurowaną aluminiowa podstawę i nadaje się świetnie do zrobienia z niego wersji "turbo" czyli z otworami do wentylacji silnika. Model będzie miał więc dwa kołpaki - jeden ażurowany do lotu

 

post-5634-0-49086300-1482955232_thumb.jpg

 

i "paradny" dla oka

 

post-5634-0-70615200-1482955331_thumb.jpg

 

Więcej o chłodzeniu silnika elektrycznego w modelu PZL:

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65484-pzl-p11c-ep-ze-stajni-masklechmirkiewicz/page-3       p.#44

Opublikowano

Popracowałem trochę nad skrzynką-uchwytem na pakiety radia. Chodziło o umożliwienie odprowadzenia powietrza z uzwojeń silnika i wyszło takie coś:

 

post-5634-0-95473700-1483109286_thumb.jpg

 

post-5634-0-66037700-1483109481_thumb.jpg

 

post-5634-0-47760100-1483109794_thumb.jpg

 

teraz trzeba zorganizować napływ powietrza na uzwojenia silnika :)

Opublikowano

"Turbizacja" kołpaka

 

był taki:

 

post-5634-0-81616000-1483117626_thumb.jpg

 

A ten kołpak będzie używany do lotu modelu i ma zapewnić dobre chłodzenie mojemu napędowi - powietrze trafi przez wydrążenia w kołpaku i otwory w jego podstawie do wnętrza silnika. W locie wydrążeń nie widać. W "Popylaczu" zdało to świetnie egzamin.

Do pokazów statycznych i samego kołowania po placu  używany będzie kołpak pełny.

 

post-5634-0-90994900-1483117427_thumb.jpg

 

post-5634-0-65464900-1483117425_thumb.jpg

 

post-5634-0-18722900-1483117427_thumb.jpg

 

 

Przed remontem używałem kołpaka  aluminiowego z powodu koniecznego do wyważenia ciężaru na nosie modelu. Kołpak ten musiałem dokładnie wyważyć bo był ciężki i powodował wibracje. Teraz mam cięższe pakiety, więc mogę pozwolić sobie (mam nadzieję :) ) na kołpak laminatowy, który łatwo się obrabia i jest bardzo lekki. Nie powinien powodować wibracji, ale to się okaże  po włączeniu napędu.

Opublikowano

To jedno z pierwszych zdjęć przed oblotem. Obu nam się nogi wtedy trzęsły, mnie z nerwów a jemu z braku zastrzałów w podwoziu, które przyszły później więc rozjeżdżały się trochę koła.  :)

 

Podwozie z wprowadzonymi zastrzałami 

post-5634-0-26416600-1483216066.jpg

 

 

Dzięki za opinię.  :)

 

 

Szczęśliwego Nowego Roku 2017 i sukcesów modelarskich wszystkim Kolegom życzę !

Opublikowano

Mocowanie regulatora:

 

Model jest bardzo pojemny w środku. Jednak po pokryciu go poszyciem, dostęp z zewnątrz pozostaje ograniczony do niewielkiej przestrzeni dostępnej po zdjęciu skrzydeł. Taka jego uroda - trudno. Chciałem schować regulator do kadłuba, teraz jest to łatwe, ale jak zamknę kadłub, trzeba zapewnić możliwość jego wymiany z zewnątrz. Więc wymyśliłem takie coś:

 

post-5634-0-69002300-1483792283_thumb.jpg

 

post-5634-0-84647900-1483792284_thumb.jpg

 

post-5634-0-31401000-1483792281_thumb.jpg

 

Regulator wisi sobie w powietrzu na 5 grubych kablach i jest dobrze chłodzony ze wszystkich stron. Kable od strony pakietu zepnę dodatkowo trytyrytką. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.