Skocz do zawartości

Mój PZL P-24 "Puławski" z modelesuchocki.pl, opis budowy, loty


Rekomendowane odpowiedzi

MC Balanser możebyć stosowany  także  do pakietów LiFe, ponieważ można ustawić wbudowanym w to urządzenie przełącznikiem kontrolę napięcia na cel 2,7 V

 

Na zdjęciu krzywa rozładowania LiFe z zaznaczonym punktem 2,7V

 

post-5634-0-75971400-1400314637_thumb.jpg

 

i sposób podłączenia do MC Balansera jednego pakietu LiFe:

 

post-5634-0-45815100-1400315471_thumb.jpg

 

 

Oczywiście regulator musi umieć obsługiwać pakiety LiFe bo inaczej za wcześnie odetnie napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie rozumiem. 

2x4S =8S

Używasz 2 pakietów LiFe 6,6V połączonych szeregowo, czyli zasilasz silnik napięciem 13,2V, tak? Bo ja nigdzie pakietów LiFe 13,2V nie widziałem. Ale może źle szukałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie rozumiem. 

2x4S =8S

Używasz 2 pakietów LiFe 6,6V połączonych szeregowo, czyli zasilasz silnik napięciem 13,2V, tak?

 

 

Jeden pakiet to 4 ogniwa połączone szeregowo na 13,2 V a drugi taki sam pakiet jest dołączony do pierwszego równolegle.  Wynika to z tego że, do innego modelu Stearman Pt17 potrzebuję z kolei jeden pakiet 4S więc dlatego taka uniwersalna kombinacja. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr też używam balansera firmy robbe i muszę przyznać zasadność tego fajnego urządzenia, dzięki temu balanserkowi który mam zamontowany w swojej Extrze 300 pakiety jakich urzywam to 2600 lipo 3S ktore sa juz wiekowe ale dzieki balanserowi który jak tu juz opisał Piotr to utrzymuje parametry tak ażeby nie spadło napiecie ponizej 3volt a wczesnij korzystałem z brzeczyka ktory tez mial ustawine minimalne napiecie na cele i tak dwa pakiety spuchły i nadawaly sie juz tylko do utylizacji a balanser się sprawdził i planuje zakup nastepnego do Rwd 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że w przypadku akrobatów za puchnięcie pakietów może też odpowiadać słaba (niedostateczna) wydajnośc prądowa, stąd nowe pakiety staram się aby odpowiadały przynajmniej 40c.

Pakiety starsze z poprzedniej transzy zakupowej 30c wyraźnie puchły po lotach gdzie gwałtownie, dynamicznie używałem gazu, przechodząc ostro od zawisu do pionowego wznoszenia albo podobnych wygibasów, ale pomimo spuchnięcia latam na nich coś koło 8-10 miesięcy i sprawują się bez zarzutu, cele sprawdzane balancerem trzymają w miarę porównywalne napięcia, czas lotu nie uległ istotnej zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin te pakiety których używam też sa 40C i są troszkę starsze jak twoje, też trzymają spoko i mam nadzieję że ten sezon wytrzymają do końca i to dzieki temu balanserowi robbe :) a nowe już są i teraz wiecej latania bez obawy o uszkodzenie pakietów hurra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że w przypadku akrobatów za puchnięcie pakietów może też odpowiadać słaba (niedostateczna) wydajnośc prądowa, stąd nowe pakiety staram się aby odpowiadały przynajmniej 40c.

Pakiety starsze z poprzedniej transzy zakupowej 30c wyraźnie puchły po lotach gdzie gwałtownie, dynamicznie używałem gazu, przechodząc ostro od zawisu do pionowego wznoszenia albo podobnych wygibasów, ale pomimo spuchnięcia latam na nich coś koło 8-10 miesięcy i sprawują się bez zarzutu, cele sprawdzane balancerem trzymają w miarę porównywalne napięcia, czas lotu nie uległ istotnej zmianie.

Z moich doświadczeń wynika że pakiety puchną gdy napięcie w którejś z cel spadnie w locie poniżej 3V i to pokrywa się z Twiomi odczuciami. Pod obciążeniem napięcie w pakietach potrafi mocno spaść (mimo że są jeszcze niewyczerpane) - siadają najsłabsze cele. Z MC Balanserem taki przypadek nie ma miejsca, bo przy dojściu którejś z cel do ustawionego poziomu 3V zostaje płynnie ograniczana moc silnika i pakiet "wstaje".

Dzisiaj założyłem ten układ do PZL 24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze operacyjnie to tak naprawde jeden z przypadkow, z moich doswiadczen:

- ogolnie pakiety puchna z czasem jest to chyba pochodna ogolna technologii LiPo

- niekoniecznie ma to wplyw na ich pojemnosc

- zdarzylo mi sie ze spuchl pakiet nigdy nie uzywany po prostu lezac na polce - jego 2 cele zdechly na amen

- zdarzylo mi sie powiesic samolot na drzewie gdzie odbiornik wyczerpal go do cna tak ze pakiet zdechl ale nie spuchl

- fizyczne uszkodzenie pakietu (jak zgiecie przy krecie) czesto konczy sie spuchnieciem i uszkodzeniem celi/cel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wnioskuję, ze pakiety puchną jeśli pakiet jest niewydajny prądowo. Miałem pakiety 3S 1300mAh 20-30C i mi spuchły po którymś tam locie, a prąd był brany ledwie około 15A. Po locie był dość ciepły. Zmieniłem na pakiety 1300mAh 30-40C i te już nie puchną,mam je już drugi sezon. Dwa wnioski. Specyfikacja Turnigy to ściema. Pakiet nie powinien się grzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wiał dość spory wiatr dokładnie w poprzek naszego lotniska, więc oprócz normalnych lotów poćwiczyłem trochę starty i lądowania w poprzek lotniska. Przy sprzyjającym wietrze PZL P.24 jest w stanie b.krótko wystartować i również krótko wylądować z niskiego podejścia. Wiatr w porywach był znaczący a w powietrzu z racji upalnego dnia czuć było też działanie termiki.

Lądowania nie są zbyt efektowne, ale chodziło przede wszystkim o odpowiednie wcelowanie w wąski pas lotniska. Trzy próby startów i lądowań na krótkim odcinku zawiera poniższy film:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.