Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Udało się zejść z wagą do 397g - rozmieszczenie wyposażenia jak na poniższym zdjęciu - to żółte to akumulator. Przy okazji przerobiłem podpinanie skrzydełka ze zwykłych wtyczek wtykanych do odbiornika na przedłużkę ze złączem MPX jako, że odbiornik poszedł do tyłu i dostęp do niego jest niewygodny.

 

Dzisiaj odbył się też oblot choć trochę przywiewało.Po oblocie mogę powiedzieć tylko jedno; przy wiaterku lepiej jak model jest cięższy. Odchudzony to tylko na spokojne warunki z ew. lekkim wiaterkiem ;)

 

post-1402-0-24114500-1403556038.jpg

  • 10 lat później...
Opublikowano

Dzień dobry :) postanowiłem trochę odgrzebać temat, mam nadzieję że autor nie będzie miał mu tego za złe.

Od jakiegoś czasu poszukiwałem nie dużego modelu którym mógłbym polatać na terenach które mam w pobliżu domu. Tak się złożyło że kolega miał na sprzedaż Gammę od Arthobby, chwilę się zastanawiałem ale w końcu padła decyzja- biorę. 

Zacząłem szukać informacji na forum, i trafiłem na ten temat. Gdy zobaczyłem jak autor naprawia końcówki skrzydeł tak sobie pomyślałem... gdzieś to już widziałem 😅

Patrzę na swój model i co się okazało- to ten sam! Przez przypadek, po 11 latach zakupiłem motoszybowiec z tego tematu.

Ale do rzeczy 😃

Model jak na tyle lat, wygląda bardzo dobrze. Widać że to porządna konstrukcja. Oczywiście po tylu latach ma kilka niedociągnięć które będę chciał poprawić. Głównie jest to mocowanie silnika, serwa w kadłubie, osłony serw w skrzydłach i kilka innych. Wymieniam kołpak na lżejszy żeby ułatwić wyważenie. Planuję również montaż akumulatora 1300 mAh pod skrzydłami, powinienem zmieścić się w 450g. Zobaczymy co z tego wyjdzie

20250319_210859.jpg

20250319_210841.jpg

20250319_210837.jpg

20250319_210818.jpg

20250319_210807.jpg

20250319_215117.jpg

20250319_211026.jpg

20250319_214334.jpg

20250319_213510.jpg

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i udało się oblatać model 😄 

Nie zrobiłem jeszcze wszystkiego co chciałem, ale ogarnąłem kilka tematów żeby mógł już latać;

-zmieniłem mocowanie serwa. Aktualnie jest na balsowej półce wzmocnionej sklejką, tuż pod przednią krawędzią skrzydła. Pozwoliło mi to na ułożenie wyposażenia "po swojemu"

-zmieniłem popychacz na bowden.

-zwiększyłem ilość otworów we wrędze silnika

-zmieniłem regulator na lekki 12A

Zostało jeszcze kilka tematów do ogarnięcia, głównie wizualnych. Na ten moment waga do lotu to 415g na akumulatorze 3s 850. Ten zestaw pozwala na pionowe wznoszenie, piękna sprawa. Całe to przemeblowanie pozwoliło mi na wyważenie modelu bez grama ołowiu! A umiejscowienie akumulatora pod skrzydłami pozwala mi na założenie np 3s 1300.

Mimo tylko jednego wylatanego akumulatora muszę powiedzieć- jak to lata! Coś pięknego.

Jedyne co, to strasznie dzisiaj wiało więc trochę za lekki był, na 1300 mAh będzie równo 450g.

20250406_164231.jpg

20250406_165818.jpg

20250406_165823.jpg

20250406_165830.jpg

20250406_165848.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Gratulacje z okazji udanego oblotu :)

Ale 2 sprawy... Co to z "goła" płytka ? regulator ? słabo to trochę wygląda.. Może da się jakiś termokurcz założyć żeby nie było jakiejś zwory ?

Druga sprawa bardziej przyziemna ;)-uzupełnij profil zgodnie z regulaminem bo nawet nie wiadomo jak się do Ciebie zwracać 

Opublikowano

Tak, ta goła płytka to regulator. Niestety przy tym napędzie regulator 12A jest dość na styk więc jest ogołocony żeby miał najlepsze chłodzenie.

Profil uzupełniony :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i trochę już polatałem, mogę coś o tym modelu powiedzieć.

Przede wszystkim jakość wykonania przekłada się na właściwości lotne. Gamma lata świetnie. Na oryginalnym silniku wznosi się niemal pionowo do góry. Latałem na 850 mAh i 1300, na których waży odpowiednio 415 i 450g. Szczerze mówiąc, przy 450g zachowuje się znacznie lepiej w powietrzu. Taki akumulator pozwala na godzinę w miarę spokojnego latania, co moim zdaniem jest świetnym wynikiem.

Jedna natomiast rzecz mnie nurtuje i może ktoś mi pomoże. Model ten praktycznie nie jest w stanie zrobić pętli. O ile na silniku można jakoś tam koślawo próbować, o tyle szybując praktycznie niema szans. W górnej fazie lotu lubi przepaść sobie na skrzydło, nawet zdarzy się kawałek korkociągu. Czego to może być kwestia? Wychylenia mam raczej dosyć duże, może powierzchnie sterowe są za małe?

20250412_173808.jpg

20250413_172515.jpg

Messenger_creation_381150EB-9444-4287-863F-F55AB5A1025D.jpeg

Messenger_creation_FE0A0AF6-AC32-42FE-A6B5-471DEF71D54D.jpeg

Opublikowano
3 godziny temu, rkrzysztof napisał:

Zrobi, zrobi, tylko odpowiednio wcześniej musisz rozpędzić.

No właśnie nie chciał 😃 nawet próbowałem lekkiego nurka najpierw żeby nabrać prędkości, może muszę bardziej go rozpędzić. Albo wychylenia zbyt małe?

Wygląda to jakby nagle tracił całą prędkość i zrywał strugę pod skrzydłami, ogólnie dziwna sprawa.

Opublikowano

nie mam tego modelu -mam mniejszy i dużo lżejszy -Bobolink przerobiony na elektro.   Tak więc zachowanie modelu niekoniecznie przekłada się jak 1:1 ale tendencje raczej będą podobne

      Pętla na dużo słabszym silniku -bezproblemowa  -jednak trzeba w locie odwróconym bardzo delikatnie kontrolować lotkami -model ucieka "na skrzydło" -dobrze mieć na radiu ustawione jakieś wychylenia wykładnicze żeby w okolicach neutrum na lotkach było baaaardzo delikatnie.

 

   Pętla bez silnika -trzeba mocno rozpędzić nurkując -potem dość zdecydowanie zaciągnąć wysokością na dosłownie ułamek sekundy i trochę odpuścić jak model podniesie nos i zaczyna iść w górę żeby ta pętla była względnie łagodna. Nie można też dopuścić do utraty szybkości.

 

Potrzeba kontrolowania lotkami w pętli bez silnika jest większa -model w pozycji odwrócone jeszcze mocniej ucieka na skrzydło -i czymś w rodzaju półbeczki połączonej z ześlizgiem sam wraca do lotu normalnego.

 

Nie wiem na ile to zachowanie przełoży się na większą Gamę ale myślę, że może być podobnie -tuż przed górnym położeniem w pętli/ tuż przed lotem odwróconym trzeba bardzo pilnować lotek -model w lot odwrócony musi wejść bez przechyleń na skrzydło.  Prawdopodobnie ze względu na wznios ma bardzo dużą tendencję do przejścia w normalną pozycję ze skrzydłami poziomo. W locie odwróconym to jak balansowanie równowagą chwiejną jak mała piłeczka na szczycie dużej piłki.

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.