Skocz do zawartości

Rozrusznik elektryczny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z kolegów ma lub stosował keidyś takie lub podobne urządzenie?

http://www.sdshobby....er-p-11463.html

 

Interesuje mnie jakie zastosowano łożysko w największej zębatce , tej na osi. Z mojego prostego umysłu wyszło na jaw, że w zasadzie powinno to chyba być łożysko jednokierunkowe, takie jak na wałach w helikach, aby po uruchomieniu silnika benzynowego nie kręciło silniczkiem elektrycznym. . Wydaje się, że konstrukcja takiego rozrusznika nie jest zbyt trudna , a jaki byłby efekt! Z drugiej strony , gdyby jeszcze coś zamówic do tego rozrusznika ( bez silnika) to cena wydaje się atrakcyjna. Ale zastanawiam się czy nie spróbować zmajstrować coś takiego samodzielnie.

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

One way jest prawdopodobnie na kole pośrednim.Tak według mnie było by najłatwiej wykorzystać ogólnodostępne łożyska z modeli samochodów.Tym bardziej że koszt takiego łożyska to od 3-10 zł.

Opublikowano

Hmmmm. Kusi mnie wykonanie czegoś takiego do popularnych silników. Znalazłem w sieci kilka takich systemików , może zakupię jeden do testów na wiosnę.

Pozdrawiam

i dzięki za odpowiedzi.

Piotr

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

 Zmajstrowałem  dwa rozruszniki: jeden- to adaptacja  do ASP180 FS rozrusznika  do EME 55, a drugi  ( na prośbę Kolegi Henryka) to przeróbka tegoż rozrusznika do DA 50 . 

Pierwszy wymagał modyfikacji piasty śmigła. Drugi dorobienia 3 części i klina - w przypadku DA50 chodziło o to aby nie naruszać konstrukcji samego silnika. Obie prace  oprócz toczenia zostały wykonane całkowicie ręcznie.  Po próbach można podsumować. 

1. Materiał z którego wykonane są zębatki jest fatalnej jakości. "Odbicie" silnika 4suwa na 90% spowoduje połamanie  zębów zębatki napędzającej wał silnika.

2. Rozwiązaniem byłoby skonstruowanie systemy przekazania napędu z silnika elektrycznego na wał silnika benzynowego, który nazwałem "hybrydowym" tj . częściowo przekazanie napędu zębatką a częściowo paskiem klinowym. 

3. niezbędny jest do włączania silnika elektrycznego wyłącznik sterowany RC, albo EME albo jakiś własnoręcznej konstrukcji. 

4. Bateria do rozrusznika powinna mieć  możliwość dostarczenia  w krótkim czasie  napięcia min 12 V DC i ok 80-100 A.  

5.  Rozrusznik do EME 35 również daje sobie radę z silnikami o większej pojemności.

6. Nie należy włączać silników elektrycznych rozruszników na dłużej niż kilka sekund.

7. Można wykorzystać sporo części z oryginalnego zestawu rozrusznika. 

8. Zębatka pośrednia nie może mieć luzu większego niż 0,1 mm. Inaczej połamane ząbki pewne. 

 

Poniżej 2 filmiki z "suchych" uruchomień i kilka fotek DA50 w trakcie składania rozrusznika:

 

ASP180

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=o35tCgSweBw

DA50 Henryka

http://www.youtube.com/watch?v=5_bI_w8hjJk

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zamontowałem rozrusznik od skutera ,kreci dwoma 50 kami połączonymi bez problemu wykorzystałem przekładnie i sprzegło od skutera dwusówowego

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.