Skocz do zawartości

Rozrusznik elektryczny


pietka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z kolegów ma lub stosował keidyś takie lub podobne urządzenie?

http://www.sdshobby....er-p-11463.html

 

Interesuje mnie jakie zastosowano łożysko w największej zębatce , tej na osi. Z mojego prostego umysłu wyszło na jaw, że w zasadzie powinno to chyba być łożysko jednokierunkowe, takie jak na wałach w helikach, aby po uruchomieniu silnika benzynowego nie kręciło silniczkiem elektrycznym. . Wydaje się, że konstrukcja takiego rozrusznika nie jest zbyt trudna , a jaki byłby efekt! Z drugiej strony , gdyby jeszcze coś zamówic do tego rozrusznika ( bez silnika) to cena wydaje się atrakcyjna. Ale zastanawiam się czy nie spróbować zmajstrować coś takiego samodzielnie.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

 Zmajstrowałem  dwa rozruszniki: jeden- to adaptacja  do ASP180 FS rozrusznika  do EME 55, a drugi  ( na prośbę Kolegi Henryka) to przeróbka tegoż rozrusznika do DA 50 . 

Pierwszy wymagał modyfikacji piasty śmigła. Drugi dorobienia 3 części i klina - w przypadku DA50 chodziło o to aby nie naruszać konstrukcji samego silnika. Obie prace  oprócz toczenia zostały wykonane całkowicie ręcznie.  Po próbach można podsumować. 

1. Materiał z którego wykonane są zębatki jest fatalnej jakości. "Odbicie" silnika 4suwa na 90% spowoduje połamanie  zębów zębatki napędzającej wał silnika.

2. Rozwiązaniem byłoby skonstruowanie systemy przekazania napędu z silnika elektrycznego na wał silnika benzynowego, który nazwałem "hybrydowym" tj . częściowo przekazanie napędu zębatką a częściowo paskiem klinowym. 

3. niezbędny jest do włączania silnika elektrycznego wyłącznik sterowany RC, albo EME albo jakiś własnoręcznej konstrukcji. 

4. Bateria do rozrusznika powinna mieć  możliwość dostarczenia  w krótkim czasie  napięcia min 12 V DC i ok 80-100 A.  

5.  Rozrusznik do EME 35 również daje sobie radę z silnikami o większej pojemności.

6. Nie należy włączać silników elektrycznych rozruszników na dłużej niż kilka sekund.

7. Można wykorzystać sporo części z oryginalnego zestawu rozrusznika. 

8. Zębatka pośrednia nie może mieć luzu większego niż 0,1 mm. Inaczej połamane ząbki pewne. 

 

Poniżej 2 filmiki z "suchych" uruchomień i kilka fotek DA50 w trakcie składania rozrusznika:

 

ASP180

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=o35tCgSweBw

DA50 Henryka

http://www.youtube.com/watch?v=5_bI_w8hjJk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.