_BRODA_ Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Myślałem że modelarstwo uczy dokładności, cierpliwości i pewnego ułożenia a po zdjęciach tego nie widać Jak tak będziesz szanował aparaturę to za długo Ci nie posłuży. Po malowaniu model chyba przybrał 50% na wadze? Przyłączę się również do sugestii arkoziego abyś poćwiczył trochę na symulatorze. Powodzenia w kolejnych oblotach.
Jacek T Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Opublikowano 26 Lutego 2014 Co do symulatora to mam pada, symulator też mam, tylko to nie jest symulator lotu samolotem RC tylko prawdziwym samolotem ( nazywa się: microsoft combat flight simulator WWII Europe series) i nie umiem na nim latać ponieważ nie mogę wznieść samolotu w powietrze a jak wybiorę tryb, w którym zaczynam lot już w górze to zaraz spadam. Co do skłonów silnika i trymerów to w ogóle się na tym nie znam, a model był wyważony w jednej trzeciej skrzydła. pozdrawiam Jacek T PS. Prosiłbym o linka do ściągnięcia jakiegoś darmowego symulatora.
polpakpol Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Co do skłonów silnika i trymerów to w ogóle się na tym nie znam Bez odpowiedniego skłonu model nie poleci NIGDY a trymerami to tylko ustawiasz wychylenia sterów (lotek, wysokości) PS. Aby skręcić modelem trzeba przechylić model lotkami i korygować wysokość sterem wysokości
Jacek T Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Opublikowano 27 Lutego 2014 Dziękuję za odpowiedź w sprawie symulatora, dzisiaj albo jutro postaram się go ściągnąć. Nie wiem, jak zrobić skłon silnika ani jak ustawić trymery poniżej załączam zdjęcie wyświetlacza (model puściłem na trybie sterowania helikopterem ponieważ nie umiałem go przestawić, a, że wszystko działało normalnie, więc myślałem, że na razie nie będę go przestawiał) : ,,trzeba przechylić model lotkami" moje modele nie mają lotek, ponieważ nie wiedziałem jaką długość miałyby mieć te lotki. pozdrawiam Jacek T
polpakpol Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Na sterze kierunku też się da ale dla mnie to jest czarna magia, po prostu nie wyobrażam sobie modelu bez lotek, odnoszę wrażenie że nie mam kontroli nad samolotem
macowca Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Oto skan, na którym widać jaką długość powinny mieć lotki w górnopłatach. Może się przyda
robertus Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 A tu instrukcja od aparatury http://abc-rc.pl/templates/images/files/995/th9-instrukcja-pl.pdf
arkozi Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Bez odpowiedniego skłonu model nie poleci NIGDY Bzdura, poleci i to dobrze, jedynie może inaczej reagować na "dodawanie gazu". W takich modelach można ustawić sobie silnik na 0 i na początek to wystarczy.
Jacek T Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor Opublikowano 28 Lutego 2014 Dziękuję za odpowiedzi. Co do symulatora to jak wybieram opcję dowolands to wyskakuje mi kilaka rzeczy do ściągnięcia i nie wiem którą ściągnąć. Jeśli chodzi o instrukcję to wydrukowałem ją i zacząłem czytać (zmieniłem już tryb sterowania helikopterem na tryb sterowania samolotem. Nie jestem pewien, czy na tym skanie jest napisane, że lotki mają mieć 5% długości skrzydła: ,,Bzdura, poleci i to dobrze, jedynie może inaczej reagować na "dodawanie gazu". W takich modelach można ustawić sobie silnik na 0 i na początek to wystarczy." Czyli robić ten skłon silnika czy nie? Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jaka jest różnica reakcji modelu ze skłonem silnika i bez skłonu na dodawane gazu, I jeszcze czy mam coś robić z tymi trymerami? pozdrawiam Jacek T
Masło Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Model bez skłonu najprawdopodobniej będzie zadzierał do góry przy dodawaniu gazu, lepiej będzie jak do zrobisz. Wykłon też nie zaszkodzi.
polpakpol Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Model bez skłonu najprawdopodobniej będzie zadzierał do góry przy dodawaniu gazu, lepiej będzie jak do zrobisz. O tym samym pomyślałem na starcie pewnie dał gaz na full i stało się
Jacek T Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Opublikowano 1 Marca 2014 O tym samym pomyślałem na starcie pewnie dał gaz na full i stało się Tak, silnik przy każdym starcie był na pełnej mocy. (ten akumulator, który ja mam z ogniw li-lon daje dużą moc, trochę ponad 8V po naładowaniu) Model bez skłonu najprawdopodobniej będzie zadzierał do góry przy dodawaniu gazu, lepiej będzie jak do zrobisz. Wykłon też nie zaszkodzi. Jak się robi skłon i wykłon? (tak w ogóle, nie wiem, co to jest wykłon)? pozdawiam Jacek T
Masło Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Wykłon to wychylenie silnika w prawo. Ma za zadanie zniwelować działanie momentu obrotowego śmigła. Skłon jak i wykłon robisz montując podkładki pod łoże silnika. Tutaj możesz poczytać o tym szerzej: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3080-wyklon-i-sklon-silnika/ http://pfmrc.eu/index.php?/topic/19744-sklon-i-wyklon-silnika/ Google jest Twoim przyjacielem, warto czasami go odwiedzić
Jacek T Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Opublikowano 1 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedz. Co to znaczy że ten temat jest gorący? pozdrawiam Jacek T
macowca Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Nie jestem pewien, czy na tym skanie jest napisane, że lotki mają mieć 5% długości skrzydła: Lotki mają mieć długość 2 cięciw skrzydła ( 2 l ) i szerokość 0,2 cięciwy skrzydła ( 0,2l ).
Jacek T Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Opublikowano 1 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedzi. że lotki mają mieć 5% chciałem napisać 10% ale się pomyliłem i napisałem 5%.Lotki mają mieć długość 2 cięciw skrzydła ( 2 l ) i szerokość 0,2 cięciwy skrzydła ( 0,2l ). Tylko, że ja nie wiem jak się wyznacza cięciwę skrzydła .Skłon jak i wykłon robisz montując podkładki pod łoże silnika. Jaką grubość mają mieć podkładki?.Poza tym dzisiaj byłem w HK i pytałem się o cenę akumulatora li-pol 2s 1000mah i sprzedawca mi powiedział że kosztuje on 35 zł ale kiedy wszedłem na stronę modelarnia.pl to znalazłem ten akumulator za 39 zł a li-pola 3s 100mah za 35zł jeśli to nie jest pomyłka i w sklepie stacjonarnym są właśnie takie ceny to jeśli już, to kupię 3s. pozdrawiam Jacek T
macowca Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Cięciwa skrzydła to szerokość zmierzona w najszerszym miejscu skrzydła, co zresztą jest zaznaczone na dołączonym przeze mnie skanie jako literka l
Jacek T Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Opublikowano 2 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedź. Znalazłem na rysunku punkt oznaczony literą l: tak dla pewności czy to jest cięciwa skrzydła? pozdrawiam Jacek T
Rekomendowane odpowiedzi