M.Ch. Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Dzięki za miłe słowa, ale jeszcze mnóstwo pracy mnie czeka - nie śpieszy mi się specjalnie.Odnośnie silnika to marzy mi się czterosuw SAITO,ale benzynowy . Pozdrawiam Adam. Witaj, źle podlinkowałem - oczywiście w tym rozmiarze to już benzyna. Chodziło mi dokładnie o ten motorek (SAIEG84R3D): http://www.horizonhobby.com/products/84cc-3-cylinder-gas-radial-engine-br-SAIEG84R3D#t1
dyra63 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Witaj, źle podlinkowałem - oczywiście w tym rozmiarze to już benzyna. Chodziło mi dokładnie o ten motorek (SAIEG84R3D): http://www.horizonhobby.com/products/84cc-3-cylinder-gas-radial-engine-br-SAIEG84R3D#t1 Fajny silnik ,dźwięk jeszcze lepszy ale najlepsza cena ,pożyjemy- zobaczymy. Idealnie wpasował by się pod maskę Zera.Mimo, iż jest to Saito na zagranicznych forach modelarskich ma zróżnicowane oceny-przede wszystkim chodzi o to ,że jest niejako na siłę adoptowany pod benzynę- dlatego jego parametry dotyczące ciągu nie są powalające.Może ktoś u nas lata na takim silniku i mógłby się podzielić swoimi spostrzeżeniami?. Pozdrawiam Adam.
gewiner Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Witam, A ja ostatnio dostałem folie miedziana samoprzylepna miękka i łatwa w obróbce, niestety skąd pochodzi jeszcze nie wiem. Koledze z pracy pozostała rolka i mi podarował. Grubość tej folk trudno określić ale tak około jak grubsza kartka papieru. Pozdrawiam: Maciek
dyra63 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udało mi się wyprofilować elementy z blaszki drukarskiej - taka miedziana też by się nadawała i dodatkowo składki można połączyć lutem. Pozdrawiam Adam.
dyra63 Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Opublikowano 16 Listopada 2014 Witam po dłuższej nieobecności.Praktycznie od ostatniego postu z kwietnia niedużo posunęło się do przodu ,natłok prac przy domu spowodował,że nie miałem za bardzo czasu.Pomalowałem jedynie pilota i zabudowałem celownik.Od wczorajszej soboty prace ruszyły do przodu -zabrałem się za ukończenie kabiny-która będzie otwierana -czeka mnie "trochę dłubania",ale myślę ,że efekt będzie zadowalający.W dalszej kolejności chcę zabudować na stałe popychacze wraz z serwami oraz zamknąć całkowicie kadłub.Wrzucam parę fotek.Pozdrawiam Adam. 1
M.Ch. Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Miło, że robota znowu ruszyła !!! Naprawdę podziwiam Twój zapał i talent. A jak w między czasie idzie nauka pilotażu? Mam nadzieję, że nie wsadzisz do tak pracochłonnego i czasochłonnego modelu jakiegoś taniego wyposażenia elektronicznego? Tu wszystko powinno być z najwyższej półki, żeby nie było później bólu, że serwo od gazu lub wysokości się zacięło.... Sorry, że tak piszę, ale mnóstwo ludzi zapomina, że serwo z HK jest gorsze niż markowe - to dotyczy też reszty elektroniki.
dyra63 Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor Opublikowano 17 Listopada 2014 Dzięki-myślę ,że zapału mi nie braknie.Odnośnie pilotażu to jest coraz lepiej ,ale gdy oglądam innych to jeszcze sporo nauki mnie czeka.Serwa zakupiłem już na początku roku -myślę ,że się sprawdzą - to cyfrowe "Hiteki" 7954 SH 7,2V -dwa na ster wysokości -każda strona będzie miała osobny napęd oraz 1 szt. na ster kierunku mają ponad 20 kg uciągu.Pozdrawiam Adam.
M.Ch. Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Witaj Adamie, to dobrze, że ćwiczysz, warbirdy z tytułu dużego obiążenia powierzchni są wymagającymi modelami. Serwa - pierwsza klasa! Jeszcze tylko lotki, gaz i zawór od podwozia i będzie komplet. Widziałem ostatnio, że udzielałeś się na jakimś wątku o silnikach Kolm. Znajomy mi je wskazał kilka miesięcy temu. Marzenie i muzyka dla uszu. Zwłaszcza 3 cylindrowe rzędówki.... Nie śpiesz się z zakupem silnika do modelu. Po pierwsze leci gwarancja jak silnik leży na półce, a po drugie 4 taktowe benzyniaki są jeszcze nie do końca dopracowane.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Jak patrzę Adam na tą robotę to bym chyba tego modelu nie oblatał tylko postawił za szybą piękna robota i model , który zawsze mi się podobał . Myślę ze do treningów warto by było wykonać model treningowy bez redukcyjnych szczegółów na nim dopieścić pilotaż i dopiero ulotnić to cacko . Wykonanie golasa doważenie go do identycznej masy startowej i trening ...
dyra63 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Opublikowano 18 Listopada 2014 Z silnikiem wcale mi się nie śpieszy.Zero jak już kiedyś pisałem wymaga doważenia na nos- więc poczekam z zakupem do czasu gdy cały płatowiec będzie wstępnie gotowy.Silniki Kolm to bajka ,ale niestety dla większości z nas finansowe harakiri-choć w Poznaniu buduje się model Mustanga z silnikiem KOLM- gdzieś na YT można zobaczyć filmik z uruchomiania silnika.Niedawno Saito wprowadziło trójcylindrowy silnik FG-60 R3 jest sporo lżejszy od FG-84 a ciąg niewiele mniejszy.Odnośnie modelu treningowego to myślałem o czymś takim ,lecz raczej zestaw jakiegoś warbida o podobnych proporcjach.Pozdrawiam Adam.
M.Ch. Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Adamie, myślę że Kamilowi chodziło o warbirda (model treningowy nie trenerek) tylko bez tylu detali. Wielkość proporcje i masa, wyważanie jak Twoja cudna makieta i na tym nauka. To byłaby idealna koncepcja. Jak się w to wlatasz, to przekładasz całe wyposażenie do makiety i czekasz na wielki dzień. Warto pogadać z użytkownikami takich silników (raczej RC Groups) i popytać jaki ciąg jest w praktyce i jak się one zachowują. Z Rybnika blisko do Czech - zrobisz furorę na zlotach !!!
dyra63 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Opublikowano 18 Listopada 2014 To jeszcze wszystko daleka przyszłość- baaaaardzo daleka .Na razie jeszcze sporo pracy-przy Zero oraz przy modelu Fun-Fly Dragon - stylizowanym na U-Can-Do ,który zacząłem jeszcze w ubiegłym roku.Tematy z silnikami śledzę na bieżąco ale na forum makietowym RcScalebuilder -tam dopiero można doznać "oczopląsów".
robas69 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Aktualnie na allegro jest Kolm 64 cm3.
Radek Oleksy Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Tego Kolma sprzedaje mój kolega Robert właściciel Albatrosa z Silnikiem KOLM 135 cm . Są to naprawdę rewelacyjne silniki do makiet .
dyra63 Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Opublikowano 21 Listopada 2014 Wiem - niestety silnik zbyt wysoki - dużo cylindra wystawałoby poza obrys maski - nie chcę aby cokolwiek wystawało poza obrys maski -jakoś zawsze mnie to raziło.
stdarek80 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 hej jesli potrzebowalbys jakis informacji i rysunkow pogladowych itp to mam duzy zbior monografi odmosnie tego modelu plus caly model (jeszcze nie złożony z kolekcji deagostini w skali 1:16 z metalu wielki szacun za budowe tak trzymac zdjecie
dyra63 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2014 Dzięki.Na razie mam wszystkie potrzebne rysunki i materiały ,ale gdybym kiedyś potrzebował to się odezwę.Duży będzie ten Zero z De Agostini.Pozdrawiam Adam.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Adam ono nie będzie duże ono będzie drogie w zakupie i jak ktoś się tylko zaczyna pucować na model w takim wydaniu proponuję świnkę skarbonkę i co zeszycik myk do skarbonki te 30 PLN . na końcu okaże się że za tą kasę mamy piękny zestaw markowego producenta który świetnie lata i zostanie nam jeszcze na paliwo i inne pierdoły ... Tak czy inaczej czekam Adam niecierpliwie na dalszą relację z postępów nad ZERO
dyra63 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2015 Cześć. Z tego co się orientuję to Zero jest repliką, ale w przeciwności do Spita czy Fokkera nie latającą -mimo wszystko nie będzie to na pewno tani model.Cały czas dłubię przy pokryciu kabiny-obramowanie z blachy alu oraz przesuwanie części ruchomej-środkowej .Zdjęcia wrzucę jak będzie wszystko gotowe-strasznie dużo przymiarek ,szablonów ale już nabiera to jakiegoś wyglądu.Pozdrawiam i życzę wszystkim udanego modelarskiego roku- Adam.
Rekomendowane odpowiedzi