Wojtass_nt Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Pianka z której jest zrobiony EGP nie ma nic wspólnego ze styropianem. To ELAPOR- odmiana spienionego polipropylenu a styropian to polistyren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Pianka z której jest zrobiony EGP nie ma nic wspólnego ze styropianem. To ELAPOR- odmiana spienionego polipropylenu a styropian to styren. spieniony polistyren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtass_nt Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 spieniony polistyren Oczywiście. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart07 Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Dolna część ten sam schemat tylko odwrotnie więcej czerwonego mniej niebieskiego Jak poleci, to i tak kolorów nie rozpoznasz. Dałbym od spodu powierzchnie kontrastowe tak, aby bez problemu odróżnić górę od dołu. Ja mam (i często widzę) czarne łaty 15x15cm w środku skrzydeł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk900 Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Zobaczę jak to wyjdzie ale wydaje mi się ze czerwone końcówki wystarcza od dołu jakby co są jeszcze duże czarne nalepki "D-KTMB" to dokleić będzie można najwyżej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk900 Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Pianka z której jest zrobiony EGP nie ma nic wspólnego ze styropianem. To ELAPOR- odmiana spienionego polipropylenu a styropian to polistyren. o co tobie chodzi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Pewnie o to, że napisałeś, że robiłes próby malowania farbą na styropianie, czyli na innym materiale niż model. Na styropianie mogło być ok a model mogło wypalić. W tym sensie test był do niczego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk900 Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 widocznie niedoczytanie bo testy były na styropianie i kołpaku (epo) z zestawu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 No właśnie o to chodzi skoro z zestawu, to był to elapor, który jest bliższy EPP niż styropianowi.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk900 Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 dokładne ale najpierw sprawdziłem agresywność farby na innym materiale dla pewności Link to comment Share on other sites More sharing options...
szpachla Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Witam. Te "wypustki" "kwiatki" "turbulanty" czy jak tam zwał które są na płacie skrzydła zeszlifowałeś w końcu czy nie? Bo widzę na zdjęciu że nie ma ty piszesz że nie szlifowałeś.... czyli Multiplex musiał zmienić formę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk900 Posted January 7, 2014 Author Share Posted January 7, 2014 Witam. Te "wypustki" "kwiatki" "turbulanty" czy jak tam zwał które są na płacie skrzydła zeszlifowałeś w końcu czy nie? Bo widzę na zdjęciu że nie ma ty piszesz że nie szlifowałeś.... czyli Multiplex musiał zmienić formę Masz o tym w pierwszym poście w pierwszej linijce napisane w nawiasie ... Kolejnym krokiem w budowie mojego EGP jest wyważenie modelu na "sucho" skleiłem kadłub małymi kawałkami taśmy malarskiej i wsadziłem całe wyposażenie tam gdzie będzie się docelowo znajdować(tak jak samolot w 100% gotowy do lotu). Dlaczego najpierw na sucho ? a żeby sprawdzić czy nie będzie konieczne wklejenie metalowych kulek w ogon jednej lub więcej, na szczęście potwierdziły się moje prognozy i model bardzo dobrze wywarza się bez owych kulek. Dzięki temu uniknąłem niepotrzebnego dokładania złomu do kadłuba. Za środek ciężkości zgodnie z instrukcją wyznaczyłem 70mm od kąta natarcia skrzydła (przy pomocy kątownika). Oczywiście jest to tylko wstępne wyważenie model dokładnie wywarze dopiero jak kilka razy go rzucę. Teraz skleję Kadłub za pomocą kleju UHU-por a po wyschnięciu klejem CA wkleję statecznik poziomy i pionowy pomysłem zapożyczonym z głównego wątku o EGP. Podczas gdy kadłub będzie się kleić poszukam odpowiednika takich pięknych kielonków Dołożę jeszcze też zapożyczona instrukcje składania kołpaka od MPX Napisana przez Konrad_P 1. Na wał zakładamy nr 1 2. Na ten (no właśnie jak to sie nazywa) dynks wkładamy tą dużą sześcienną podkładkę. 3. Dalej ten plastikowy talerz do którego przykręcamy łopatki. 4. Zaraz za nim na przyjść ta gruba podkładka. 5. Za tą grubą podkładką dajemy tą płaską cienką podkładkę. 6. Za ta cienką przychodzi ta powyginana podkładka. 7. A na koniec sześciokątna cienka nakrętka. Mając znów otwarty kadłub wkleję 2 pręty węglowe jeden 3mm w miejsce kanału anteny i o mniejszym przekroju 2mm w grzbiet naszego EGP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk900 Posted January 8, 2014 Author Share Posted January 8, 2014 Dzisiaj udało się wkleić ogonek wydaje mi się względnie równo, a sprawdzając najlepszym narzędziem pomiarowym na ziemi czyli naszym okiem patrząc od przodu wygląda bardzo dobrze Wzmocniłem jeszcze delikatnie statecznik poziomy węgielkiem 2mm i podkleiłem brzuch taśmą. Model gotowy mam nadzieje ze wam się podoba a moje wypociny komuś się przydadzą, pozostało jeszcze sprawdzić SC w przyrodzie a potem czekać na lepszy odbiornik bo z FrSky V8R4-II boje się dalej latać . Zwarzyłem model gotowy do lotu wyszło 1001g więc chyba nie najgorzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk900 Posted January 23, 2014 Author Share Posted January 23, 2014 Dzisiaj udało się złapać egp w obiektyw (dzięki koledze Grześkowi)to mój 3 lot bardzo amatorski, niestety okazuje się ze trzeba dołożyć złomu na dziób bo zadziera delikatnie nos do góry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk900 Posted March 25, 2014 Author Share Posted March 25, 2014 Mały update egp jakiś czas temu został zmodernizowany(nowy regiel 40A no name 30A się gotował). Jestem bardzo zadowolony z niego lata bardzo przewidywalnie dużo lepiej łapie termikę niż sky-surfer czas lotu to średnio 60 min na pakiecie 2200/2650 polecam każdemu jako drugi/trzeci model. Teraz zastanawiam się czy zmienić łopatki na trochę mniejsze czy jakoś poprawić chłodzenie silnika bo przy lotach na silniku robi się gorący da się dotknąć ale niepokoi mnie to. Szukałem kołpaka turbo niestety nie znalazłem z pasująca średnicą i otworem na oś silnika, może macie jakieś namiary na takie kołpaki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeBe Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Ten regulator ma 40A ??? Co to za firma/model? Pierwszy raz widzę taki mały 40A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk900 Posted March 25, 2014 Author Share Posted March 25, 2014 Tomku Turnigy Plush 40A tylko w pionie jest 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeBe Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Aaaa, w pionie :-) Przepraszam, myślałem że on w poziomie i taki malutki ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luko Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 60 minut, na jednym pakiecie powiadasz ... to albo ze mną jest coś nie tak, albo z moim EG. W kazdym badz razie ja jak nim latam to mam pakiet na 30 minut. Ale termiki jeszcze nie chwyciłem no i może jest tak, że nie umie latać motoszybowcem . Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
darqo Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 http://www.sklep.rc-...2C-kolpaki/66/4 Szukaj jako wetylowane. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts