Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapowiadałem ten model już w 2012 roku ale dopiero w grudniu 2013 dotarł do mnie.

Dane techniczne:

 

 

Rozpiętość skrzydeł

1400 mm

 

Długość

1060 mm

 

Waga do lotu

1300 g

 

Rozmiar śmigła

12x6

 

Rozmiar silnika

4023-850 KV

 

Regulator

30A

 

Serwa

9-gram Serwo * 4szt

 

Pakiet zasilający

11.1V 1800mAh 20C Li-Po

 

Ładowarka

3s LiPo z balanserem

 

Klapy

opcjonalnie

 

 

Aparatura zalecana

 

6 kanałów

 

 

Dla tych co jeszcze nie widzieli tego filmu reklamowego

 

 

Model zapakowany w solidne kartonowe pudło

 

post-388-0-36063400-1388787199_thumb.jpg

post-388-0-51122800-1388787265_thumb.jpg

 

Po rozpakowaniu zawartość przedstawia się następująco:

Kadłub wykonany z ABS

Skrzydła i stery z pianki EPO.

Jakość wykonania bez zarzutu ,zarówno kadłuba jak i elementów piankowych.

 

post-388-0-44906300-1388787451_thumb.jpg

 

Zestaw zawiera maskę silnika także z ABS,koła gumowe średnicy 70mm z owiewkami z ABS,podwozie duraluminiowe,snapy,popychacze,wkręty i śruby,śmigło i kołpak,śrubokręt i klucz imbusowy czyli wszystkie potrzebne elementy do zmontowania modelu.Dodatkowo w zestawie ARF znajduje się akumulator 1800 3S oraz ładowarka,instrukcja montażu oraz instrukcja do regulatora.

 

post-388-0-89403800-1388787843_thumb.jpg

post-388-0-94387400-1388788146_thumb.jpgpost-388-0-95786900-1388788162_thumb.jpg

 

Montaż rozpocząłem od zamontowania silnika ,czyli w innej kolejności niż zaleca instrukcja.Powód był jasny.Chciałem korzystać przy ustawianiu serw z zasilania pokładowego modelu.

Silnik w odróżnieniu od poprzednich konstrukcji Lanyu Hobby jest nową jednostką.Posiada cały korpus i wirnik wykonany CNC oraz ma możliwość montażu przed jak i za wręgą.

post-388-0-70946500-1388788542_thumb.jpg

Jest on już zamontowany do łoża,które posiada fabrycznie nadany skłon i wykłon.Dodatkowo otwory w łożu posiadają różny rozstaw ,więc nie ma możliwości pomyłki przy montażu.

post-388-0-12066700-1388788781_thumb.jpg

Jedyny problem na jaki natrafiłem ,to po zamontowaniu okazało się że oś delikatnie ociera o kadłub.Rozwiązaniem jest delikatne nawiercenie w tym miejscu wiertłem o średnicy 5mm i po kłopocie.

Następnie podłączamy kable pomiędzy silnikiem i regulatorem.

post-388-0-24125900-1388789089_thumb.jpg

Włączmy nadajnik,podłączamy akumulator i sprawdzamy kierunek obrotów silnika.Jeżeli obraca się odwrotnie zamieniamy dwa kable między sobą.Prawidłowa konfiguracja to;czerwony-czerwony,czarny-niebieski,żółty-czarny.

Montujemy maskę silnika trzema wkrętami

post-388-0-15110400-1388789236_thumb.jpg

Teraz przystępujemy do montażu usterzenia.

Producent wzmocnił usterzenie prętami węglowymi oraz dodatkowo połączenie połówek steru głębokości za pomocą wkładki z tworzywa

post-388-0-26566800-1388789450_thumb.jpg

Przykręcamy dźwignie za pomocą wkrętów w miejscach do tego przeznaczonych.Proszę tylko zwrócić uwagę ,aby dźwignia montowana do steru kierunku znajdowała się od strony gdzie znajduje się specjalny naddatek pianki.

post-388-0-80714300-1388789731_thumb.jpg

post-388-0-84369100-1388789791_thumb.jpg

Montaż do kadłuba zaczynamy od włożenia plastikowego elementu od spodu kadłuba ,tak aby przeszedł na wylot przez znajdujące się w kadłubie otwory

post-388-0-00422800-1388789907_thumb.jpg

post-388-0-56900500-1388789923_thumb.jpg

Wkładamy drugi element od góry i przykręcamy go dwoma wkrętami koloru czarnego od dołu.

Od góry wkładamy statecznik pionowy i mocujemy za pomocą dwóch długich wkrętów.

post-388-0-41792200-1388790148_thumb.jpg

post-388-0-20706200-1388790184_thumb.jpg

Mocujemy tylne koło przy pomocy wkręta i podkładki.

Właczamy nadajnik i odbiornik,ustawiamy serwa w neutrum oraz zakładamy popychacze do dźwigni steru kierunku i steru wysokości

post-388-0-98959900-1388790472_thumb.jpg

Teraz kolej na podwozie główne.Z załączonego zestawu montujemy podwozie.Przykręcamy koła za pomocą nakrętek samokontrujących a owiewkę blokujemy za pomocą załączonych wkrętów.

post-388-0-88365200-1388790764_thumb.jpg

post-388-0-58935800-1388790791_thumb.jpg

Całość przykręcamy do kadłuba za pomocą dwóch śrub oraz plastikowej nakładki.

post-388-0-26495700-1388790881_thumb.jpg

 

 

Teraz czas na skrzydła.

Producent przewidział możliwość wykonania klap.Wystarczy tylko odciąć naddatek pianki i zamontować serwa.Dodatkowe dźwignie i popychacze oraz y-kabel znajdują się w zestawie.

Dodatkową zaletą są poszerzone końcówki skrzydła które tak jak w modelach E-flite'a mają zapobiegać możliwości przeciągnięcia przez niedoświadczonego pilota.

 

Podłączamy nadajnik,zerujemy serwa.

Zakładamy orczyki oraz przykręcamy dźwignie do lotek.Regulujemy i zapinamy popychacze.

post-388-0-11102000-1388791219_thumb.jpg

post-388-0-98576900-1388791249_thumb.jpg

post-388-0-89220100-1388791276_thumb.jpg

Analogicznie postępujemy z drugą połową skrzydła

Następnie montujemy aluminiowy bagnet,składamy skrzydła razem i zakładamy plastikową nakładkę.

post-388-0-80601800-1388791527_thumb.jpg

post-388-0-62236500-1388791553_thumb.jpg

 

Teraz możemy przykręcić skrzydła do kadłuba,założyć śmigło i kołpak oraz zamontować akumulator

post-388-0-57774100-1388791703_thumb.jpg

post-388-0-28338400-1388791727_thumb.jpg

 

Pozostało nam upiększyć model załączonymi kalkomaniami i oczekiwać na dobrą pogodę do oblotu :)

post-388-0-05473900-1388791845_thumb.jpg

post-388-0-01394400-1388791884_thumb.jpg

post-388-0-52801900-1388791906_thumb.jpg

 

 

Film z dzisiejszego oblotu

Opublikowano

Tak z przeglądania forum i z wskazówek jakie dajesz Wojtek użytkownikom i mi osobiście to wydaje mi sie ze ten samolocik to za łatwy dla Ciebie. to tak jakby przesiać sie z Ferrari do malucha

Opublikowano

A to jest tylko tutorial dla żółtodziobów.Żeby wiedzieli że istnieje coś fajniejszego niż klony Easystaro podobne i Funcab.Jest jeszcze coś takiego

post-388-0-73353900-1388793382_thumb.jpg

i takiego

post-388-0-87735100-1388793586_thumb.jpg

 

Ale to jutro.Dziś mam już dość :)

Opublikowano

Bardzo fajny opis. Pomysł z montażem silnika jest świetny. W sumie składa się jak klocki. Wyważenie też już samo wychodzi?

Tworzywo ABS to chyba takie jak w zderzakch samochodowych? Wytrzymałe, ale jak pęknie to już trudno je skleić. Gruby jest ten plastik?

Opublikowano

Środek ciężkości jest już zaznaczony przez producenta na skrzydle, pozostaje tylko kwestia poprawnego umiejscowienia pakietu.

Plastik jest gruby, w przyszłym tygodniu będziemy testować specjalny klej do ABS.

Opublikowano

Mam na myśli TrainStara opisywanego od początku tematu ;) znalazłem już i TrainStara w Kicie i nawet nie drogo. Dzięki

Opublikowano

Dostępne są wszystkie konfiguracje KIT,ARF,RTF.Ja wybrałem ARF z dwóch powodów.Pierwszy to brak czasu na zabawę z kitem.Po drugie ktoś kto będzie chciał kupić ten model w konfiguracji fabrycznej też chciałby zobaczyć jak lata na wyposażeniu stockowym.

ASW składałem podczas pracy w przerwach między klientami.Trainstara po pracy w domu w ciągu dwóch godzin i jeszcze pisałem relację.Dziś rano poskładałem Bellance i oblatałem wszystkie trzy modele i zaraz napiszę o pozostałych dwóch modelach.Teraz Foczka wgra filmy na Youtube jak będą gotowe to załączę i napiszę podsumowanie.

Opublikowano

Super, Wojtku możesz mi odłożyć jeden KIT na czas Wielkanocy :-) jak będę w PL to bez zastanowienia się zabiore za dlubanie.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

F-150 własnie dostałem ten samolot i mam takie pytanie, ile tego naddatku musiałeś ściąć? ponieważ nie ma tak długiej śruby w zestawie i nie wiem czy warto znaleźć taka śrubę czy lepiej podpiłować?

 

post-13277-0-45879000-1397144968.jpg

Opublikowano

Nic nie ścinałem,ale jutro sprawdzę.Ściśnij lekko to śruba załapie.

 

W niedzielę miałem okazje polatać z trawiastego lotniska przy silnym wietrze .Jak model sobie radzi w takich warunkach możecie sami ocenić.Lot Traistarem zaczyna się od 2 min filmu.

 

Dodatkowo z ciekawostek w zeszłym tygodniu poleciałem Traistarem na kablu z 9 letnim chłopcem który nadajnik miał pierwszy raz w życiu w rękach.Powiem wam że radził sobie świetnie,oczywiście gazu nie dotykał ,miał ustawiony około połowy,ale sam lot nie sprawiał problemów.Jako że nie rozróżniał komend prawo-lewo zakręty wykonywał na komendę" drążek do mnie,drążek do ciebie" :).

Opublikowano

Niektórzy producenci piankolotów zostawiają takie naddatki, aby po ściśnięciu dźwignia była równo z powierzchnią steru. :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.