f-150 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zapowiadałem ten model już w 2012 roku ale dopiero w grudniu 2013 dotarł do mnie. Dane techniczne: Rozpiętość skrzydeł 1400 mm Długość 1060 mm Waga do lotu 1300 g Rozmiar śmigła 12x6 Rozmiar silnika 4023-850 KV Regulator 30A Serwa 9-gram Serwo * 4szt Pakiet zasilający 11.1V 1800mAh 20C Li-Po Ładowarka 3s LiPo z balanserem Klapy opcjonalnie Aparatura zalecana 6 kanałów Dla tych co jeszcze nie widzieli tego filmu reklamowego Model zapakowany w solidne kartonowe pudło Po rozpakowaniu zawartość przedstawia się następująco: Kadłub wykonany z ABS Skrzydła i stery z pianki EPO. Jakość wykonania bez zarzutu ,zarówno kadłuba jak i elementów piankowych. Zestaw zawiera maskę silnika także z ABS,koła gumowe średnicy 70mm z owiewkami z ABS,podwozie duraluminiowe,snapy,popychacze,wkręty i śruby,śmigło i kołpak,śrubokręt i klucz imbusowy czyli wszystkie potrzebne elementy do zmontowania modelu.Dodatkowo w zestawie ARF znajduje się akumulator 1800 3S oraz ładowarka,instrukcja montażu oraz instrukcja do regulatora. Montaż rozpocząłem od zamontowania silnika ,czyli w innej kolejności niż zaleca instrukcja.Powód był jasny.Chciałem korzystać przy ustawianiu serw z zasilania pokładowego modelu. Silnik w odróżnieniu od poprzednich konstrukcji Lanyu Hobby jest nową jednostką.Posiada cały korpus i wirnik wykonany CNC oraz ma możliwość montażu przed jak i za wręgą. Jest on już zamontowany do łoża,które posiada fabrycznie nadany skłon i wykłon.Dodatkowo otwory w łożu posiadają różny rozstaw ,więc nie ma możliwości pomyłki przy montażu. Jedyny problem na jaki natrafiłem ,to po zamontowaniu okazało się że oś delikatnie ociera o kadłub.Rozwiązaniem jest delikatne nawiercenie w tym miejscu wiertłem o średnicy 5mm i po kłopocie. Następnie podłączamy kable pomiędzy silnikiem i regulatorem. Włączmy nadajnik,podłączamy akumulator i sprawdzamy kierunek obrotów silnika.Jeżeli obraca się odwrotnie zamieniamy dwa kable między sobą.Prawidłowa konfiguracja to;czerwony-czerwony,czarny-niebieski,żółty-czarny. Montujemy maskę silnika trzema wkrętami Teraz przystępujemy do montażu usterzenia. Producent wzmocnił usterzenie prętami węglowymi oraz dodatkowo połączenie połówek steru głębokości za pomocą wkładki z tworzywa Przykręcamy dźwignie za pomocą wkrętów w miejscach do tego przeznaczonych.Proszę tylko zwrócić uwagę ,aby dźwignia montowana do steru kierunku znajdowała się od strony gdzie znajduje się specjalny naddatek pianki. Montaż do kadłuba zaczynamy od włożenia plastikowego elementu od spodu kadłuba ,tak aby przeszedł na wylot przez znajdujące się w kadłubie otwory Wkładamy drugi element od góry i przykręcamy go dwoma wkrętami koloru czarnego od dołu. Od góry wkładamy statecznik pionowy i mocujemy za pomocą dwóch długich wkrętów. Mocujemy tylne koło przy pomocy wkręta i podkładki. Właczamy nadajnik i odbiornik,ustawiamy serwa w neutrum oraz zakładamy popychacze do dźwigni steru kierunku i steru wysokości Teraz kolej na podwozie główne.Z załączonego zestawu montujemy podwozie.Przykręcamy koła za pomocą nakrętek samokontrujących a owiewkę blokujemy za pomocą załączonych wkrętów. Całość przykręcamy do kadłuba za pomocą dwóch śrub oraz plastikowej nakładki. Teraz czas na skrzydła. Producent przewidział możliwość wykonania klap.Wystarczy tylko odciąć naddatek pianki i zamontować serwa.Dodatkowe dźwignie i popychacze oraz y-kabel znajdują się w zestawie. Dodatkową zaletą są poszerzone końcówki skrzydła które tak jak w modelach E-flite'a mają zapobiegać możliwości przeciągnięcia przez niedoświadczonego pilota. Podłączamy nadajnik,zerujemy serwa. Zakładamy orczyki oraz przykręcamy dźwignie do lotek.Regulujemy i zapinamy popychacze. Analogicznie postępujemy z drugą połową skrzydła Następnie montujemy aluminiowy bagnet,składamy skrzydła razem i zakładamy plastikową nakładkę. Teraz możemy przykręcić skrzydła do kadłuba,założyć śmigło i kołpak oraz zamontować akumulator Pozostało nam upiększyć model załączonymi kalkomaniami i oczekiwać na dobrą pogodę do oblotu Film z dzisiejszego oblotu
szpieg Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Tak z przeglądania forum i z wskazówek jakie dajesz Wojtek użytkownikom i mi osobiście to wydaje mi sie ze ten samolocik to za łatwy dla Ciebie. to tak jakby przesiać sie z Ferrari do malucha
f-150 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 A to jest tylko tutorial dla żółtodziobów.Żeby wiedzieli że istnieje coś fajniejszego niż klony Easystaro podobne i Funcab.Jest jeszcze coś takiego i takiego Ale to jutro.Dziś mam już dość
robertus Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Bardzo fajny opis. Pomysł z montażem silnika jest świetny. W sumie składa się jak klocki. Wyważenie też już samo wychodzi? Tworzywo ABS to chyba takie jak w zderzakch samochodowych? Wytrzymałe, ale jak pęknie to już trudno je skleić. Gruby jest ten plastik?
f-150 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Środek ciężkości jest już zaznaczony przez producenta na skrzydle, pozostaje tylko kwestia poprawnego umiejscowienia pakietu. Plastik jest gruby, w przyszłym tygodniu będziemy testować specjalny klej do ABS.
idfx Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Całkiem ładny model. Czy i kiedy można się będzie spodziewać w wersji KIT ?
Wojtek Sz Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 (edytowane) Całkiem ładny model. Czy i kiedy można się będzie spodziewać w wersji KIT ? Kacper już jest na sklepie VOLANTEX RC ASW28 2.6m Plastic Unibody Scale Glider (759-1) KIT P.S Kacper zasugerowałem się zdjęciem Wojtka z ASW28, a w sklepie jest też ten VOLANTEX RC Trainstar trainer (747-4) KIT Edytowane 4 Stycznia 2014 przez Wojtek Sz
idfx Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Mam na myśli TrainStara opisywanego od początku tematu znalazłem już i TrainStara w Kicie i nawet nie drogo. Dzięki
f-150 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Dostępne są wszystkie konfiguracje KIT,ARF,RTF.Ja wybrałem ARF z dwóch powodów.Pierwszy to brak czasu na zabawę z kitem.Po drugie ktoś kto będzie chciał kupić ten model w konfiguracji fabrycznej też chciałby zobaczyć jak lata na wyposażeniu stockowym. ASW składałem podczas pracy w przerwach między klientami.Trainstara po pracy w domu w ciągu dwóch godzin i jeszcze pisałem relację.Dziś rano poskładałem Bellance i oblatałem wszystkie trzy modele i zaraz napiszę o pozostałych dwóch modelach.Teraz Foczka wgra filmy na Youtube jak będą gotowe to załączę i napiszę podsumowanie.
f-150 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Edytowałem główny post,załączyłem film z oblotu
ahaweto Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 No, to jest film przy nagrywaniu którego operatorowi kamery nie trzęsą się ręce. Nawet przy dużych zbliżeniach. Model świetny.
idfx Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Super, Wojtku możesz mi odłożyć jeden KIT na czas Wielkanocy :-) jak będę w PL to bez zastanowienia się zabiore za dlubanie.
f-150 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2014 W jakim kolorze czerwony czy niebieski?
Foczka Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Na dokładkę kilka zdjęć z oblotu wykonane przez kolegę Psychotropa:
Adampl Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 F-150 własnie dostałem ten samolot i mam takie pytanie, ile tego naddatku musiałeś ściąć? ponieważ nie ma tak długiej śruby w zestawie i nie wiem czy warto znaleźć taka śrubę czy lepiej podpiłować?
f-150 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Nic nie ścinałem,ale jutro sprawdzę.Ściśnij lekko to śruba załapie. W niedzielę miałem okazje polatać z trawiastego lotniska przy silnym wietrze .Jak model sobie radzi w takich warunkach możecie sami ocenić.Lot Traistarem zaczyna się od 2 min filmu. Dodatkowo z ciekawostek w zeszłym tygodniu poleciałem Traistarem na kablu z 9 letnim chłopcem który nadajnik miał pierwszy raz w życiu w rękach.Powiem wam że radził sobie świetnie,oczywiście gazu nie dotykał ,miał ustawiony około połowy,ale sam lot nie sprawiał problemów.Jako że nie rozróżniał komend prawo-lewo zakręty wykonywał na komendę" drążek do mnie,drążek do ciebie" .
Adampl Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 dzięki, śrubce brakuje aż z 3 mm, żeby wystawała.
JMRC Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Niektórzy producenci piankolotów zostawiają takie naddatki, aby po ściśnięciu dźwignia była równo z powierzchnią steru.
Rekomendowane odpowiedzi