Skocz do zawartości

TrainStar ARF Volantex rc


f-150

Rekomendowane odpowiedzi

Zapowiadałem ten model już w 2012 roku ale dopiero w grudniu 2013 dotarł do mnie.

Dane techniczne:

 

 

Rozpiętość skrzydeł

1400 mm

 

Długość

1060 mm

 

Waga do lotu

1300 g

 

Rozmiar śmigła

12x6

 

Rozmiar silnika

4023-850 KV

 

Regulator

30A

 

Serwa

9-gram Serwo * 4szt

 

Pakiet zasilający

11.1V 1800mAh 20C Li-Po

 

Ładowarka

3s LiPo z balanserem

 

Klapy

opcjonalnie

 

 

Aparatura zalecana

 

6 kanałów

 

 

Dla tych co jeszcze nie widzieli tego filmu reklamowego

 

 

Model zapakowany w solidne kartonowe pudło

 

post-388-0-36063400-1388787199_thumb.jpg

post-388-0-51122800-1388787265_thumb.jpg

 

Po rozpakowaniu zawartość przedstawia się następująco:

Kadłub wykonany z ABS

Skrzydła i stery z pianki EPO.

Jakość wykonania bez zarzutu ,zarówno kadłuba jak i elementów piankowych.

 

post-388-0-44906300-1388787451_thumb.jpg

 

Zestaw zawiera maskę silnika także z ABS,koła gumowe średnicy 70mm z owiewkami z ABS,podwozie duraluminiowe,snapy,popychacze,wkręty i śruby,śmigło i kołpak,śrubokręt i klucz imbusowy czyli wszystkie potrzebne elementy do zmontowania modelu.Dodatkowo w zestawie ARF znajduje się akumulator 1800 3S oraz ładowarka,instrukcja montażu oraz instrukcja do regulatora.

 

post-388-0-89403800-1388787843_thumb.jpg

post-388-0-94387400-1388788146_thumb.jpgpost-388-0-95786900-1388788162_thumb.jpg

 

Montaż rozpocząłem od zamontowania silnika ,czyli w innej kolejności niż zaleca instrukcja.Powód był jasny.Chciałem korzystać przy ustawianiu serw z zasilania pokładowego modelu.

Silnik w odróżnieniu od poprzednich konstrukcji Lanyu Hobby jest nową jednostką.Posiada cały korpus i wirnik wykonany CNC oraz ma możliwość montażu przed jak i za wręgą.

post-388-0-70946500-1388788542_thumb.jpg

Jest on już zamontowany do łoża,które posiada fabrycznie nadany skłon i wykłon.Dodatkowo otwory w łożu posiadają różny rozstaw ,więc nie ma możliwości pomyłki przy montażu.

post-388-0-12066700-1388788781_thumb.jpg

Jedyny problem na jaki natrafiłem ,to po zamontowaniu okazało się że oś delikatnie ociera o kadłub.Rozwiązaniem jest delikatne nawiercenie w tym miejscu wiertłem o średnicy 5mm i po kłopocie.

Następnie podłączamy kable pomiędzy silnikiem i regulatorem.

post-388-0-24125900-1388789089_thumb.jpg

Włączmy nadajnik,podłączamy akumulator i sprawdzamy kierunek obrotów silnika.Jeżeli obraca się odwrotnie zamieniamy dwa kable między sobą.Prawidłowa konfiguracja to;czerwony-czerwony,czarny-niebieski,żółty-czarny.

Montujemy maskę silnika trzema wkrętami

post-388-0-15110400-1388789236_thumb.jpg

Teraz przystępujemy do montażu usterzenia.

Producent wzmocnił usterzenie prętami węglowymi oraz dodatkowo połączenie połówek steru głębokości za pomocą wkładki z tworzywa

post-388-0-26566800-1388789450_thumb.jpg

Przykręcamy dźwignie za pomocą wkrętów w miejscach do tego przeznaczonych.Proszę tylko zwrócić uwagę ,aby dźwignia montowana do steru kierunku znajdowała się od strony gdzie znajduje się specjalny naddatek pianki.

post-388-0-80714300-1388789731_thumb.jpg

post-388-0-84369100-1388789791_thumb.jpg

Montaż do kadłuba zaczynamy od włożenia plastikowego elementu od spodu kadłuba ,tak aby przeszedł na wylot przez znajdujące się w kadłubie otwory

post-388-0-00422800-1388789907_thumb.jpg

post-388-0-56900500-1388789923_thumb.jpg

Wkładamy drugi element od góry i przykręcamy go dwoma wkrętami koloru czarnego od dołu.

Od góry wkładamy statecznik pionowy i mocujemy za pomocą dwóch długich wkrętów.

post-388-0-41792200-1388790148_thumb.jpg

post-388-0-20706200-1388790184_thumb.jpg

Mocujemy tylne koło przy pomocy wkręta i podkładki.

Właczamy nadajnik i odbiornik,ustawiamy serwa w neutrum oraz zakładamy popychacze do dźwigni steru kierunku i steru wysokości

post-388-0-98959900-1388790472_thumb.jpg

Teraz kolej na podwozie główne.Z załączonego zestawu montujemy podwozie.Przykręcamy koła za pomocą nakrętek samokontrujących a owiewkę blokujemy za pomocą załączonych wkrętów.

post-388-0-88365200-1388790764_thumb.jpg

post-388-0-58935800-1388790791_thumb.jpg

Całość przykręcamy do kadłuba za pomocą dwóch śrub oraz plastikowej nakładki.

post-388-0-26495700-1388790881_thumb.jpg

 

 

Teraz czas na skrzydła.

Producent przewidział możliwość wykonania klap.Wystarczy tylko odciąć naddatek pianki i zamontować serwa.Dodatkowe dźwignie i popychacze oraz y-kabel znajdują się w zestawie.

Dodatkową zaletą są poszerzone końcówki skrzydła które tak jak w modelach E-flite'a mają zapobiegać możliwości przeciągnięcia przez niedoświadczonego pilota.

 

Podłączamy nadajnik,zerujemy serwa.

Zakładamy orczyki oraz przykręcamy dźwignie do lotek.Regulujemy i zapinamy popychacze.

post-388-0-11102000-1388791219_thumb.jpg

post-388-0-98576900-1388791249_thumb.jpg

post-388-0-89220100-1388791276_thumb.jpg

Analogicznie postępujemy z drugą połową skrzydła

Następnie montujemy aluminiowy bagnet,składamy skrzydła razem i zakładamy plastikową nakładkę.

post-388-0-80601800-1388791527_thumb.jpg

post-388-0-62236500-1388791553_thumb.jpg

 

Teraz możemy przykręcić skrzydła do kadłuba,założyć śmigło i kołpak oraz zamontować akumulator

post-388-0-57774100-1388791703_thumb.jpg

post-388-0-28338400-1388791727_thumb.jpg

 

Pozostało nam upiększyć model załączonymi kalkomaniami i oczekiwać na dobrą pogodę do oblotu :)

post-388-0-05473900-1388791845_thumb.jpg

post-388-0-01394400-1388791884_thumb.jpg

post-388-0-52801900-1388791906_thumb.jpg

 

 

Film z dzisiejszego oblotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny opis. Pomysł z montażem silnika jest świetny. W sumie składa się jak klocki. Wyważenie też już samo wychodzi?

Tworzywo ABS to chyba takie jak w zderzakch samochodowych? Wytrzymałe, ale jak pęknie to już trudno je skleić. Gruby jest ten plastik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem ładny model. Czy i kiedy można się będzie spodziewać w wersji KIT ?

Kacper już jest na sklepie VOLANTEX RC ASW28 2.6m Plastic Unibody Scale Glider (759-1) KIT

 

 

P.S Kacper zasugerowałem się zdjęciem Wojtka z ASW28, a w sklepie jest też ten VOLANTEX RC Trainstar trainer (747-4) KIT

Edytowane przez Wojtek Sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostępne są wszystkie konfiguracje KIT,ARF,RTF.Ja wybrałem ARF z dwóch powodów.Pierwszy to brak czasu na zabawę z kitem.Po drugie ktoś kto będzie chciał kupić ten model w konfiguracji fabrycznej też chciałby zobaczyć jak lata na wyposażeniu stockowym.

ASW składałem podczas pracy w przerwach między klientami.Trainstara po pracy w domu w ciągu dwóch godzin i jeszcze pisałem relację.Dziś rano poskładałem Bellance i oblatałem wszystkie trzy modele i zaraz napiszę o pozostałych dwóch modelach.Teraz Foczka wgra filmy na Youtube jak będą gotowe to załączę i napiszę podsumowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nic nie ścinałem,ale jutro sprawdzę.Ściśnij lekko to śruba załapie.

 

W niedzielę miałem okazje polatać z trawiastego lotniska przy silnym wietrze .Jak model sobie radzi w takich warunkach możecie sami ocenić.Lot Traistarem zaczyna się od 2 min filmu.

 

Dodatkowo z ciekawostek w zeszłym tygodniu poleciałem Traistarem na kablu z 9 letnim chłopcem który nadajnik miał pierwszy raz w życiu w rękach.Powiem wam że radził sobie świetnie,oczywiście gazu nie dotykał ,miał ustawiony około połowy,ale sam lot nie sprawiał problemów.Jako że nie rozróżniał komend prawo-lewo zakręty wykonywał na komendę" drążek do mnie,drążek do ciebie" :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.