Skocz do zawartości

MX-2 50 145cm Axarmodels


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakładam nowy wątek, w którym jako żółtodziób w dziedzinie samolotów będę sładał swój pierwszy model smolotu do kupy. Może napisze co obecnie posiadam i na jakim etapie jest model.

 

 

Zakupiłem w miarę świeży model MX-2 firmy Axarmodel dokładnie taki jak ten:

http://www.ef3m.pl/3...ly-xi-2012.html

 

Parametry

  • Rozpiętość -1450mm
  • Długość - 1350mm
  • Powierzchnia wing area:647sq in(41,7sq dm)
  • Waga do lotu 2100g-2400g ( w zależności od wyposażenia)
  • Waga pustego modelu 1065 g (kadłub,maska, skrzydła, stateczniki, podwozie,rura)
  • Silnik żarowy 2 takt 0.46-0.55 (nie jest w zestawie)
  • Silnik żarowy 4 takt 0.61-0.82 (nie jest w zestawie)
  • Radio 5 kanałowe (nie jest w zestawie)
  • Serwa 1 szt analogowe metal - silnik żarowy przepustnica
  • Serwa 4,5 szt analogowe/cyfrowe min. 4kg/cm

 

Jest wyposażony w następujące serwa:

AIL: 2x Graupner C677 ( http://www.servodata.../graupner/c-677 )

ELE: 1x Graupner C677 ( http://www.servodata.../graupner/c-677 )

RUD: 1x Futaba 3001 ( http://www.servodata...vo/futaba/s3001 )

 

Ogólnie mam doświadczenie z modelami latającymi ale były to śmiglaki 6CH.

Sporo latałem i latam samolotami na symulatorze i spodobało mi się to stąd mój zakup.

Wiem, to model dla średniozaawansowanych ale szybko się uczę i nie zamierzam za miesiąc pluć sobie w brodę i żałować, że zacząłem latać chińskim górnopłatem.

Przygodę z helikami też zacząłem z grubej rury. Mój pierwszy moodel to 700 nitro. Nie wyobrażałem sobie latania mniejszym i mocno nerwowym i niestabilnym modelem. OK, ale miało być o samolotach...

Zamierzam ustawić model na małe wychylenia i uczyć się spokojnych lotów bez żadnych wygłupów (przynajmniej na początku :P).

W związku z powyższym aby ulotnić model potrzebuję kilku rzeczy.

Podstawa to dobór silnika. Całe szczęście dylemat spalina czy elektryk odpada. Nie wyobrażam sobie latania elektrykiem tak samo jak golenia się maszynką spalinową. Stawiam tu chyba na dwa modele silnika OS .46AX lub OS .55AX. Skłaniał bym się ku temu drugiemu ponieważ jest bardziej rozwojowy, ma więcej mocy przy prawie takiej samej wadze jak .46AX a cenowo prawie to samo. Nie jestem uparciuchem więc jeżeli koledzy podpowiedzą co można tam jeszcze sensownego wrzucić aby to jakoś latało to rozważę każdą opcję ( a może 4T???) Potrzebował bym też serwa do gazu. Dajcie jakąś propozycję. Co do serw, w które jest wyposażony model to szału nie ma i ich parametry są trochę poniżej wymaganych przez producenta ale na początek powinny wystarczyć (chyba, że są totalną porażką to prosze o taki sygnał). Musze się też rozejrzeć za układem podgrzewaniem świecy z pakietu. Jeżeli macie coś sprawdzonego za sensowne pieniążki to również proszę o info.

Jak będę miał chwilkę to wrzucę fotki modelu. Po zakupie silnika i serwa na 100% pociągnę jeszcze temat modelu gdyż będę miał jeszcze kilka rzeczy do kupienia i sporo pytań. Zdaję się na Waszą wiedzę i doświadczenie a w zamian służę pomocą w sprawie helików i szybkich łodzi RC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Masz rację z serwami..szału nie ma, a jak trochę wlatasz się w model i pokusi Cię do kręcenia akrobacji to może się okazać że coś niewydoli ;)

Sugeruję zastąpienie ich czymś współczesnym,choć by na 6V i z metalowymi trybami.

Niekoniecznie musisz mieć układ podgrzewania świecy -to fajne ale zupełnie wystarczy żarka

Z silnikiem to bardziej doświadczeni w temacie Ci doradzą :) (wyszedłem z żarek już kupę czasu temu)

Może ten temacik Ci coś wyjaśni

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/37741-mx-2-axarmodel/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeśli chodzi o silnik to 55 Ax na smigle 14x4 bambula powinien Ci do podstawowego 3D wystarczyć .Mam yaczka z takim motorkiem i nie jest zle jesli zmieścisz się z wagą do 2.5 kg do lotu . To tego silnika najlepsze smigło to Graupner Cam Prop 14,5 x 4, ale niestety nie kupisz na polskim rynku . Serwo na gaz może być nawet hs 81 . Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... chyba że uparcie chcesz lipola to przez jakiegoś beca.

Właśnie tego BECa Aligna z linka już posiadam. Znalazł by się też jakiś lekki LiPo 2S 1.3Ah. Zastanawiam się tylko jak puścić prąd. Zrobić to następująco?: LiPo->BEC->dołączony reglator 5.1V-> Odbiornik Tx czy pominąć dołączony regulator i wejść bezpośrednio z BEC`a do odbiornika Rx ? . Serwa, które posiadam są na 4,8V, natomiast z BEC`a mam na wyjściu prąd 5.8V 6A.

Do BECA tak jak wspomniałem jest dodany regulator a do niego następujący opis:

For some servos such as Futaba servo models 9241, 9251, 9253, 9254, 9255, 9256 and other digital servos are not capable of handling 6V, please connect a 5.1V step-down voltage regulator to the rudder servo, or connect it between BEC (ex. RCE-B6X) and the receiver for all servos. It could avoid the servos overloading and damaged.

Pytanie czy mogę użyć tego regulatora wpinając go przed odbiornikiem czy musiał bym posiadać kilka takich regulatorów wpiętych za Rx tuż przed każdym serwem?

 

Witam. Jeśli chodzi o silnik to 55 Ax na smigle 14x4 bambula powinien Ci do podstawowego 3D wystarczyć .Mam yaczka z takim motorkiem i nie jest zle jesli zmieścisz się z wagą do 2.5 kg do lotu . To tego silnika najlepsze smigło to Graupner Cam Prop 14,5 x 4, ale niestety nie kupisz na polskim rynku . Serwo na gaz może być nawet hs 81 . Pozdrawiam .

 

Czyli do mojego modelu pdpuścić sobie O.S. .46AX? i skupić się na 55AX, tak?

 

Jeżeli chodzi o to serwo Hitec`a to brałem go pod uwagę i chyba właśnie go zastosuję.

 

Dualsky liniowy z wylacznikien z chorągiewka na dwa lipole. Koledzy to z powodzeniem używają, sam używam w Katanie 180cm 30ccm

Marcin, podrzuć linka do tego co posiadasz. Tych duali jest cała masa. Nasuwa mi się tylko pytanie czy to nie będzie zbędne dodanie masy do modelu ( dual + dodatkowy aku)? Jak bym miał elektryka to rozważył bym takie rozwiązanie ale chyba to spaliny to zbyteczne... a może się mylę bo w końcu jestem zielony z samoltów :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko odpowiedzieć jak zachowają się te stare serwa pod napięciem 5,1/5.8 V ,pewnie przeżyją ale ja bym sobie darował taki układ...

Oczywiście układ - lipo ,bec ,odbiornik wystarczy.

Skoro latałeś helikami tym bardziej 700-tką to na pewno wiesz że oszczędności i dziwne układy się mszczą tak więc ja bym na Twoim miejscu kupił jakieś budżetowe ,z metalowymi zębami serwa o sile 5-10 kg przystosowane do napięcia 6 V i tak rozpoczął przygodę z tym modelem.To rasowy akrobacik który sporo wytrzyma , te serwa które posiadasz obecnie mogą się szybko poddać ;) .

Te które masz to do szybowca,trenerka itp.

To tylko moje zdanie,niekoniecznie musisz brać je pod uwagę :rolleyes: .

W temacie który Ci podesłałem jest wszystko jak na dłoni ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shock, Temat z linka jest mi znany ale nie mam takiego szczęścia jak kolega i żona nic fajnego mi nie kupi. Już widziałem jej zdziwienie na twarzy jak pojawiłem się bez zapowiedzi z moim prawie złożonym MX-2 :) W związku z powyższym przejmuję temat kolegi i Was jeszcze trochę pomęczę :) Co do tych serw, które posiadam to tak jak wspomniałem zapewne przez nadchodzący sezon modelem będę latał jak trenerkiem - zero wygłupów tylko nauka precyzyjnych startów lądowań i podejść do lądowania. Jak model przetrwa to na pierwszy ogień pójdą do wymiany obecne serwa. W międzyczasie podłączę serwa pod mojego BECa i zaobserwuje ich reakcję. Postaram się nimi kręcić dłuższy okres czasu poddając je małym naciskom.

Temat doboru silnika uważam za rozwiązny i model zostanie zasilony silniczkiem O.S 55AX.

 

Co do Hiteca HS 81po obejrzeniu tego filmiku chyba się na niego nie zdecyduję:

http://www.youtube.com/watch?v=hmZH82DHSfk

 

Poprosił bym o zasugerowanie czegoś innego w rozsądnej cenie a może przynajmniej zakup jego wersji z metalową zębatką : http://www.arthobby.pl/index.php?page=8&prod_id=93

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko,rozumiem,Ja Ci nic nie nakazuję tylko sugeruję :) .

Widzisz jak szybko się uczysz...filmik pokazuje ile warte są te hs 81.

Nie wierze iż po opanowaniu podstawowym modelu będziesz latał jak trenerkiem cały sezon -model sam sprowokuje Cie do kręcenia acro.

Jeśli chcesz ciut lepsze (zdecydowanie ) serwa które mają łożysko górne,metalowe tryby a co za tym nie będą mieć takich luzów to polecam

http://www.nastik.pl...2mg-p-1932.html chociaż na gaz, bo na lotki czy wysokość to za mało.

Edit ,nie doczytałem koment .pod filmikem i poleciłem Ci to samo ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Shock i Danielstol.

Rozglądam się już za motorkiem, śmigłem i serwem.

Czy powiniennem odrazu zakupić dwa śmigiełka? Obawiam się, że moge przy lądowaniu wbić się dziobem w glebę bo już wielokrotnie widziałem takie niegroźne lądowania aczkolwiek kończące się na śmigle.

Jak jest z ich odpornością przy delikatnym kontakcie z trawą?

 

Nasuwa mi się też pytanie. Czy te śmigła, które podałeś występują z różnymi średnicami otworów mocujących czy jest jakiś standard?

 

Tak a`propos tego Graupnera to nawet w necie tych śmigieł w tym rozmiarze odnaleść nie mogę.

Co do bambuli znalazłem kilka słabych komentarzy szczegółnie jeżeli chodzi o ich wyważenie nawet na naszym forum.

Czy one są naprawdę takie słabe czy dla początkującego będą OK?

Nie zrozum mnie źle Danielstol nie chcę tu w żaden sposób się wymądrzać bo nie mam na ten temat nawet podstawowej wiedzy :) Jestem w 100% skazany tylko na Wasze opinie i doświadczenie.

Z ciekawości zapytam jeszcze ile kosztował by używany 55AX w dobrym stanie?

 

Czy tego typu stabilizator lotu ułatwił by mi w czymkollwiek naukę latania czy nie zawracać sobie tym głowy? http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNA35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latam głownie na tych smigłach i złego słowa nie powiem . Mozesz spróbować z innymi śmigłami ale z doświadczenia wiem ze się sprawdza i nie jest drogie .Wyważyć drewniane smiglo to nie problem ,odrobina lakieru i gotowe. Używany 55 AX to koszt około 300 zł . Zdarza się ze otwór trzeba czasem rozwiercić ale nie powinieneś mieć z tym problemu .Dobre zamocowanie i wiertarka stołowa załatwi sprawę .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nastiku dostępny ->http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-dualsky-liniowy-p-4448.html

Patrząc na wielkość modelu, gdzie trzeba gonić masę to troche to waży. A co powiesz na Digi Swith? http://www.ef3m.pl/4,powerbox-systems-digi-switch.html Mam na zbyciu jeden...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin K., dzięki za linki.

Myślę, że wymienione przez Ciebie regulatory mają takie samo zadanie jak mój Align z linka, który podałem powyżej (notabene bardzo porządny BEC).

Jest między nimi jedna różnica, że do tych, które podałeś można podłączyć 2x LiPo2S.

W zasadzie nie zamierzam ładować do mojeg modelu drugiego pakietu bo to przecież dodatkowa waga więc chyba odpuszczę sobie to rozwiązanie. Jak będę brał pod uwagę podgrzewanie świecy to rozważę Twoją propozycję.

 

Używany 55 AX to koszt około 300 zł

Danielstol, Właśnie wczoraj kupiłem ten silnik :) Już do mnie leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hs 82 mg na gaz będzie dobre .Wybór silnika też dobry . Tylko pamiętaj o śmigle o jakim pisałem . Bambula 14x4 i bedziesz zadowolony ;) Lub Graupner bedzie jeszcze lepszy ale w Polsce raczej nie znajdziesz .

 

Danielstol, czy mówiłeś o tych śmigłach?

http://headrc.com/air/drive/props/eprops/GR-1360.36.10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj o śmigle o jakim pisałem . Bambula 14x4 i bedziesz zadowolony ;) Lub Graupner bedzie jeszcze lepszy ale w Polsce raczej nie znajdziesz .

 

Panowie,

polecacie takie śmigła ale one mają otwór na wał 8mm a 55AX ma wał 1/4" - stosujecie jakieś redukcje jak w elektrykach?

 

Sam latam moim Yakiem z takim samym silnikiem na APC13x6 i chętnie bym sprawdził te śmigiełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.