Miałczek Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Witam mam pytanko czy ten silniczek silnik O.S. MAX 32F nada się do trenerka Rozpiętość skrzydeł około 150cm - 170cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszluk Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 O.S. MAX 32F-H Helicopter Engine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałczek Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 to do samolotu nie może być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 32F, to bardzo dobry silnik. Wersja heli ma prostokątną głowicę i tłok z pierścieniem, lotnicza jest ABC. Pamiętam, że wersja pierścieniowa bardzo ładnie pracowała na zwykłej zupie 80/20. Niezależnie od wersji spokojnie możesz go wsadzić do trenerka o rozpiętości ~140, może 150 cm. 150 i więcej, to już silniki 40-50. Jeśli masz wersję heli, to możesz głowicę zanieść tokarzowi aby Ci ogolił nadmiar radiatora, ale na prawdę nie jest to konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 A jak wygląda dobór śmigła do silnika heli? czy wg pojemności że standardowym silnikiem lotniczym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Tej klasy silniki helikopterowe nie różnią się niczym od lotniczych z wyjątkiem powierzchni radiatora/głowicy, nie ma się więc czym przejmować, tylko latać. Dla tego silnika odpowiednie śmigła to będą np. takie: 9x5-6, 10x4-5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mushroom Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 tak samo jak w każdym silniku. ważne jaka jest moc i obroty silnika. silnik heli niczym szczególnym sie nie wyróżnia. dla tego 32H można dać np. 10x6 lub 11x6 (taka sama moc przy 18000 obr jak w jego tradycyjnym odpowiedniku ABC). śmigła dobieraj z instrukcji, które znajduja sie na stronie producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 ja kupiłem 32sx. zalecane śmigła w przedziale 9x7 - 11x6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Dzięki! Mam Conrada .12 nóweczkę którego kupiłem jakiś czas temu za 50 pln na allegro a nigdy paliwa nie wąchał Jakiegoś trenerka 120cm trza do niego ulepić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 A ten Conrad .12, to nie samochodowy przypadkiem? Swoją drogą trudno znaleźć mi uzasadnienie dla używania większych śmigieł niż 10x6 (standard dla 40) do silnika 32. Po co silnik dławić do 11-12k i latać na 60% mocy jeśli można na 90-95% i z prędkością obrotową ~15k? Jeśli miałbym stosować śmigła z zakresu 10x6, 11x6 i z tą prędkością obrotową, to pewnie wolałbym wstawić 40,46 LA, albo nawet jakiś stary, czterdziestoletni, silnik z płukaniem poprzecznym kupiony na aukcji internetowej za 50 PLN. To oczywiście tylko moja opinia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi