TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Tak sobie pomyślałem, że można by coś zrobić razem. I wydaje mi się, że nikt jeszcze M-15 RC nie zrobił. Sam nie dam rady, ale może ktoś się chce dopisać? Deklaruję wsad w postaci turbiny, regulatora i chęci do klejenia. Głupi pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Nie ma głupich pomysłów. Ja bym go trzasnął tradycyjnie z depronu z kfm3 edf 70mm, nie byłoby problemów z wyważaniem bo przód długi. W skali 1:12 miałby 1m długości i 1,8 rozpiętości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Ja jestem tradycyjny. Optowałbym za konstrukcją sosnowo -balsową. Do napędu oddam 1 sztukę 90mm 1000 kV. Robertus, widzę, że się nakręciłeś :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Lubię takie nietypowe projekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Szukajmy zatem planów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 http://www.rc-networ...-M-15-Belphegor http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=95018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Przy ciągu 40kN model powinien ważyć nie więcej niż 18kG. Będziemy się zatem borykać z takimi samymi problemami jak oryginalni twórcy tego samolotu. Z ciekawostek, dopuszczalna maksymalna prędkość wynosiła 130km/h (zalecana maksymalna przez biuro konstrukcyjne), a prędkość przy której samolot zwalał się na glebę wynosiła 110km/h. Nie było łatwo tym latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Że tak zapytam ,te 18kg chcesz napędzić tą 90? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpieg Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Jet pol sie kłania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Wojtku, M-15 przy masie startowej 5750 kG latał z ciągiem 15000 kN. Zatem przeliczając skalowanie, z ciągiem 40kN (tyle daje mój EDF) maksymalny ciężar startowy modelu nie powinien przekroczyć 15,33 kG. To nie jest łatwe, ale możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbruski Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Chcialbym z EDFa dostac 40 kN, oj tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Niemożliwe na tym EDFie.Na tym sprzęcie model max 4kg.Ten model samolotu ma duży opór czołowy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 No tak, dałem ciała. Ciąg tej turbiny to 50N, Poproszę nie zabijać śmiechem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpieg Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Szkoda na ten pomysł hajsu i czasu Pomysl dlaczego nie latają do dziś bo to jedno odrzutowe g... Było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Norbert, masz rację. Ale dlaczego nie spróbować? Zakładając ciąg 50N dałoby się ulotnić model o masie max. 12kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpieg Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Luknij tu http://www.turbinen-flieger.de/html/plz_m15.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Znów Niemcy nas wyprzedzili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Tomasz, , M-15 przy masie startowej 5750 kG latał z ciągiem 15000 kN. Tak na moje oko to sie pomylisles, przy takim ciagu to byla by rakieta ktora zapewne po paru sekundach uzyskala by 3 kosmiczna Ciag zapewne byl na poziomie 15kN co daje stosunek ciagu do masy ~1/3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Pomijając pomyłkę, to uważam, że masz straszne parcie na redukcję. Robisz też błąd dzieląc wszystko wg przelicznika skali. Tak się nie da. Model, który będzie sześć razy mniejszy, sześć razy lżejszy nie poleci. Zmieniając rozmiary liniowo, powierzchnia zmniejsza się w kwadracie a objętość w sześcianie. Na podstawie doświadczenia w depronolotach myślę, że lepszym przelicznikiem wg mnie jest obciążenie powierzchni nośnej. Zeskaluj powierzchnię skrzydła dla wielkości, którą chcesz osiągnąć. Wg mnie jak obciążenie będzie rzędu do 60g/dm2 to samolot będzie w miarę wolno i przyjemnie latał. Gdy będzie powiedzmy powyżej 100g/dm2 będzie już szybszy, z większą prędkością do lądowania i przeciągnięcia. Wyjdzie Ci wtedy waga jaką powinieneś mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Konstrukcja: Jedno- lub dwumiejscowy dwupłat o konstrukcji metalowej. Zbiorniki chemikaliów (2200 kg) między skrzydłami. Kabina zakryta. Za kabiną pilota miejsce do przewozu dwóch mechaników. Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe. Silnik- turboodrzutowy, dwuprzepływowy AI-25 o ciągu 1470 daN (1500 kG). Dane techniczne PZL M15 (wg [1]): Rozpiętość- 22,4 m, długość- 12,72 m, wysokość- 5,34 m, powierzchnia nośna- 67,5 (wg [2]- 67,9) m2. Masa własna- 3090 (wg [2]- 3180) kg, masa użyteczna- 2560 (wg [2]- 2570) kg, masa całkowita- 5650 (wg [2]- 5750) kg. Prędkość max- 200 km/h, prędkość przelotowa- 165 km/h, prędkość min.- 89 km/h, wznoszenie- 4,5 m/s, pułap- 4500 m, zasięg- 400 km. tutaj http://www.samolotyp...ZL-M15-Belfegor więcej na temat tego samolotu A tutaj http://www.liczby.pl/przelicznik/sily przelicznik jednostek miar siły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi