Jump to content

M-15 Belfegor


Recommended Posts

Tak sobie pomyślałem, że można by coś zrobić razem. I wydaje mi się, że nikt jeszcze M-15 RC nie zrobił.

Sam nie dam rady, ale może ktoś się chce dopisać? Deklaruję wsad w postaci turbiny, regulatora i chęci do klejenia.

Głupi pomysł?

Link to comment
Share on other sites

Przy ciągu 40kN model powinien ważyć nie więcej niż 18kG. Będziemy się zatem borykać z takimi samymi problemami jak oryginalni twórcy tego samolotu. Z ciekawostek, dopuszczalna maksymalna prędkość wynosiła 130km/h (zalecana maksymalna przez biuro konstrukcyjne), a prędkość przy której samolot zwalał się na glebę wynosiła 110km/h. Nie było łatwo tym latać.

Link to comment
Share on other sites

Wojtku, M-15 przy masie startowej 5750 kG latał z ciągiem 15000 kN. Zatem przeliczając skalowanie, z ciągiem 40kN (tyle daje mój EDF) maksymalny ciężar startowy modelu nie powinien przekroczyć 15,33 kG. To nie jest łatwe, ale możliwe.

Link to comment
Share on other sites

Tomasz,

 

, M-15 przy masie startowej 5750 kG latał z ciągiem 15000 kN.

 

Tak na moje oko to sie pomylisles, przy takim ciagu to byla by rakieta ktora zapewne po paru sekundach uzyskala by 3 kosmiczna :)

Ciag zapewne byl na poziomie 15kN co daje stosunek ciagu do masy ~1/3.

Link to comment
Share on other sites

Pomijając pomyłkę, to uważam, że masz straszne parcie na redukcję. Robisz też błąd dzieląc wszystko wg przelicznika skali. Tak się nie da. Model, który będzie sześć razy mniejszy, sześć razy lżejszy nie poleci. Zmieniając rozmiary liniowo, powierzchnia zmniejsza się w kwadracie a objętość w sześcianie.

Na podstawie doświadczenia w depronolotach myślę, że lepszym przelicznikiem wg mnie jest obciążenie powierzchni nośnej. Zeskaluj powierzchnię skrzydła dla wielkości, którą chcesz osiągnąć. Wg mnie jak obciążenie będzie rzędu do 60g/dm2 to samolot będzie w miarę wolno i przyjemnie latał. Gdy będzie powiedzmy powyżej 100g/dm2 będzie już szybszy, z większą prędkością do lądowania i przeciągnięcia.

Wyjdzie Ci wtedy waga jaką powinieneś mieć.

Link to comment
Share on other sites

Konstrukcja:

Jedno- lub dwumiejscowy dwupłat o konstrukcji metalowej.

Zbiorniki chemikaliów (2200 kg) między skrzydłami.

Kabina zakryta. Za kabiną pilota miejsce do przewozu dwóch mechaników.

Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe.

Silnik- turboodrzutowy, dwuprzepływowy AI-25 o ciągu 1470 daN (1500 kG).

Dane techniczne PZL M15 (wg [1]):

Rozpiętość- 22,4 m, długość- 12,72 m, wysokość- 5,34 m, powierzchnia nośna- 67,5 (wg [2]- 67,9) m2.

Masa własna- 3090 (wg [2]- 3180) kg, masa użyteczna- 2560 (wg [2]- 2570) kg, masa całkowita- 5650 (wg [2]- 5750) kg.

Prędkość max- 200 km/h, prędkość przelotowa- 165 km/h, prędkość min.- 89 km/h, wznoszenie- 4,5 m/s, pułap- 4500 m, zasięg- 400 km.

 

tutaj http://www.samolotyp...ZL-M15-Belfegor więcej na temat tego samolotu

 

A tutaj http://www.liczby.pl/przelicznik/sily przelicznik jednostek miar siły ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.