Jump to content

Piper j3 1/5 wyważenie..


czester
 Share

Recommended Posts

Witajcie i znów się zawiesiłem ,miało już nie być spaliniaka ale to jest silniejsze od mnie ,model w sumie gotowy dopieszczony zostało wyważenie obczytałem się i nic z tego nie nie rozumiem jedni twierdzą tak drudzy przeciwnie i dlatego postanowiłem zaciągnąć informacji w centrum tematu ,sprawdziłem instrukcję i jest napisane że sc znajduje się 85mm od krawędzi natarcia ,no niech będzie ale teraz jak z pustym zbiornikiem czy pełnym ,paliwa mieści się 380mil.czyli sporo standardowe (początkowe)wyważenie na 1/3 nic mi nie mówi bo płat ma 300mm czyli 1/3 wychodzi mi 100mm a nie 85mm a instrukcja (o ile ją zrozumiałem)nic nie mówi o paliwie .

ps.załączam instrukcjęhttp://www.thewingsmaker.com/products/airplanes/manuals/GA023.pdf

Link to comment
Share on other sites

SC ustalasz bez paliwa. Słyszałem też, że niektórzy wyważają z połową zbiornika -boi tak ląduje się nie na pusty ale ja również zawsze wyważałem bez paliwa. Bardzo często praktykuje się zasadę , iż SC znajduje się w 1/3 cięciwy skrzydła. Jednak jeśli instrukcja podaje konkretną to raczej na niej bym się opierał. Możesz to jeszcze zweryfikować programem do ustalania SC schwer....co tam. Prawdopodobnie będzie w pobliżu któregoś z już znanych punktów SC.

Link to comment
Share on other sites

I oto mi chodziło wiem że przy takim modelu to centymetr różnicy nie wiele zmienia ,zatankuje z 200ml.i tak wyważę na 85 mm to jak paliwa będzie końcówka to sc przeniesie się do tyłu i nie powinno przekroczyć 1/3 chociaż może cały zbiornik zalać nie mogę się zdecydować, troszkę się pieszczę z tym modelem ale najbardziej szkoda mi silniczka bo to najcenniejsza rzecz w tym modeliku i chciał bym a żeby został w takim stanie jak jest ma wypalone dwa litry paliwa chodzi i wygląda nadal jak z półki,a i jeszcze jedno ,mam do wyboru śmigło 12x6,12x8,12x12 ,13x4,13x8 jak myślicie koledzy większe czy mniejsze silnik jest ten:http://www.modelmotor.pl/saito-fa-90ts-twin-cylinder.html

Link to comment
Share on other sites

No cóż cena czyni cuda kosztował mnie połowę ceny i miał iść do extry ale okazało się że ta extra nie jest (extra )a w tym świetnie wygląda i pięknie schował się w maseczkę jak nadejdzie nowy sezon to zobaczymy jak będzie za co to zakupie jakiś model 3d pod ten motorek.czyli ustawić sc na 85 bez paliwka?

Link to comment
Share on other sites

SC ustawia sie na 25-35% średniej cięciwy,przy przednim wyważeniu model jest mułowaty na wysokość zas przy tylnym nerwus.Weź kalkulator ,zmierz cięciwe,i pomnóż x 0.25 bądź x0.3.otrzymany wynik to SC mierzone od natarcia.

Link to comment
Share on other sites

Tak zrobię ustawię na 85mm tak jak jest i zatankuje do pełna i wtedy zobaczę o ile się przestawi.od dawna nie miałem żadnego spaliniaka w sumie to dawno temu trenerka ,ale to było wszystko z odzysku i latał spokojnie na 1/3,tak muszę zrobić skoro producent nic nie mówi o paliwie a to typowy spaliniak to niech tak może zostanie przeczekam kilka dni pogoda zaczyna się wiosenna to muszę za wszelką cenę go oblatać ,(bo nie wytrzymam) :D :D :D

 

ps. Grześ a to my prawie ziomale gdzie latasz swoimi ptaszkami?

Link to comment
Share on other sites

Witajcie po wielu poszukiwaniach namierzyłem kolegę który (zjadł zęby na pajperkach)a więc twierdzi że model ma poprawnie opisaną instrukcję a model musi być wyważony z zatankowanym paliwem..

Link to comment
Share on other sites

nigdy w życiu!!!! każdy model wyważamy bez paliwa. w przeciwnym wypadku będziesz lądował z pustym bakiem na modelu z tylnym sc. a jak wyważasz bez paliwa to masz do startu lekko ciężki na przód model przez co mniej nerwowy ale lądujesz z poprawnym sc.

Link to comment
Share on other sites

Model wyważa się zawsze bez paliwa. Wpływ pełnego zbiornika na wyważenie warto sprawdzić, ale ma to znaczenie raczej w ekstremalnych układach czyli duży zbiornik daleko od środka ciężkości. Piperek ma na tyle krótki przód, że stan paliwa nie będzie miał praktycznie żadnego wpływu na wyważenie. Do dziewiczego lotu dla Cuba ustaliłbym środek ciężkości na poziomie 25% cięciwy - zawsze bezpieczniej jest wyważyć nieco na przód, a w kolejnych lotach korygować wyważenie.

Ważniejsze jest, czy sprawdziłeś kąty zaklinowania skrzydeł, statecznika poziomego i silnika. Piszę o tym dlatego, że ja i koledzy mieliśmy do czynienia z zestawami modelu Piper Cub-a wielu firm teoretycznie lepszych i gorszych. Dwa z nich utkwiły w pamięci ze względu na nie do wybaczenia błędy w geometrii płatowca. Pierwszej firmy nie pamiętam (jakaś egzotyczna). Druga to Great Planes, rozpiętość 2055mm numer katalogowy produktu GPMA1311 - o zgrozo statecznik względem skrzydła na plusie ok. 3 stopnie, oś silnika na zero wzgl. skrzydła. W tym przypadku nie wyobrażam sobie, aby model wykonany bezrefleksyjnie z tego zestawu miał szansę poprawnie latać (chyba, że wbrew zasadom aerodynamiki). Geometria modelu w trakcie budowy została poprawiona, samolocik od pierwszego lotu do dzisiaj świetnie lata, jak na Piperka przystało. Takich błędów w zestawach nie powinno być.

Link to comment
Share on other sites

Renart - w tym przypadku pytanie o położenie zbiornika jest bez sensu - dlatego nikt nie pytał o to. Zasadą jest by silnik był jak najbliżej zbiornika i odwrotnie :D. To nie jest silnik z pompą by rozważać taką opcję...

Autor już dawno dostał odpowiedź ale dalej brnie w jakieś dziwne teorie.

Link to comment
Share on other sites

Renart - w tym przypadku pytanie o położenie zbiornika jest bez sensu - dlatego nikt nie pytał o to. Zasadą jest by silnik był jak najbliżej zbiornika i odwrotnie :D. To nie jest silnik z pompą by rozważać taką opcję...

Autor już dawno dostał odpowiedź ale dalej brnie w jakieś dziwne teorie.

Ano właśnie...

Zasada zasadą, a rzeczywistość i pomysłowość ludzka płata figle. Piperki są króciutkie, 300 ml paliwka w niewielkiej odległości od ŚĆ robi niewielką różnicę.

A to, że model ma być poprawnie wyważony w stanie "bez paliwa" to kolejna zasada, z którą niektórzy i tak polemizują...

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.