Frato Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Witam czy ktoś z forumowiczów miał lub ma taki silnik: http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-15-levels-of-methanol-engine-model-aircraft-sets-novice-necessary-to-play-DIY-Model/868246963.html Chcę rozpocząc przygodę ze spalinami ale nie wiem czy to trwałe pragnienie stąd kierunek najtańsze. Prosze o opinię użytkowników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Przedłużka wału korbowego tylko po to, żeby zrobić silnik lotniczy z samochodowego to bardzo problematyczna sprawa. Te silniki bez "osprzętu lotniczego" można kupić na aukcjach internetowych już za ok $15. To nie jest najlepsze rozwiązanie na początek. Moim zdaniem lepiej zrobisz jeśli poszukasz używanego np. OS Maxa z serii LA. OS Max mniej traci na wartości i wciąż będziesz mógł go sprzedać jeśli napęd spalinowy Ci się nie spodoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mushroom Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Ten silnik już "na oko" budzi we mnie wątpliwości. Ta przedłużka to proszenie się wręcz o kłopoty... A jaka ergonomia ? jak sobie wyobrażasz regulację tego gaźnika śrubokrętem przy kręcacym sie śmigle? Pozostaje jeszcze kwestia nitra - silniczki samochodowe znane są z tego, że potrzebuja dużo nitra, więcej niż te 10%, które zadowala w 200% nawet leciwego os maxa LA. A może coś z ASP jeśli budżet niezbyt wielki? To całkiem fajne motorki, zyskują przy dalszym poznaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 I niech no tylko smigło trochę nie wyważone będzie i "bicia" dostanie . Tanie mięso psy jedzą ( przysłowie takie ) Tyle w temacie A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frato Opublikowano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Panowie nic sobie nie wyobrażam. Nie miałem doczynienia z takimi silnikami.Słucham:) Z uzywanymi w tej chwili bieda. Są jeszcze na krajowym rynku AP .15 i ASP .15. O AP przeczytać można niewiele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Kup sobie ten http://www.hobbyking...idProduct=49599 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafvader Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Popieram, bardzo dobry silniczek o nieco mniejszej pojemności od typowej .15 raczej bliżej mu do .12. Koniecznie trzeba zalać żywicą na całym obwodzie tylny dekiel tłumika inaczej będzie puszczał olej. Silniczek zapala od puknięcia palcem w śmigło. Oczywiście sukcesem jest dobre dotarcie tych motorków inaczej lubią znienacka zgasnąć. Minusem i zarazem jak dla mnie dużym plusem jest nietypowy tłumik znajdujący się z tyłu silnika z wylotem skierowanym w dół (kierunek wylotu można regulować podkładając pod gaźnik dodatkowe podkładki). Taka konstrukcja utrudnia zastosowanie standardowych łoży pod silnik ale nie jest to problemem wystarczy łoże ze sklejki 3mm a fakt że wylot spalin jest skierowany w dół ułatwia montaż we własnych konstrukcjach modeli. Przykładowo silnik bardzo dobrze wpasowuje się w latające skrzydła lub delty (brak wystającego z boku tłumika szalenie ułatwia ładne zamontowanie silnika w modelu tego typu). Zmierzony ciąg statyczny silniczka to około 900 gram. Silniczek można również dostać w polskim sklepie: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ZAROWE/Zarowe-2-taktowe-ASP/ASP-SILNIK-AP-09A.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Koniecznie trzeba zalać żywicą na całym obwodzie tylny dekiel tłumika inaczej będzie puszczał olej. Przepraszam, Kolegę, ale ja osobiście nie wyobrażam sobie "paskudzenia" nowego silnika. Starszego, z resztą także-żywicą, czy innym( w tym przypadku),.brudem. Myślę, że są inne sposoby uszczelniaia silników niż zywica.... . A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Popieram, bardzo dobry silniczek o nieco mniejszej pojemności od typowej .15 raczej bliżej mu do .12. Koniecznie trzeba zalać żywicą na całym obwodzie tylny dekiel tłumika inaczej będzie puszczał olej. Silniczek zapala od puknięcia palcem w śmigło. Oczywiście sukcesem jest dobre dotarcie tych motorków inaczej lubią znienacka zgasnąć. Minusem i zarazem jak dla mnie dużym plusem jest nietypowy tłumik znajdujący się z tyłu silnika z wylotem skierowanym w dół (kierunek wylotu można regulować podkładając pod gaźnik dodatkowe podkładki). Taka konstrukcja utrudnia zastosowanie standardowych łoży pod silnik ale nie jest to problemem wystarczy łoże ze sklejki 3mm a fakt że wylot spalin jest skierowany w dół ułatwia montaż we własnych konstrukcjach modeli. Przykładowo silnik bardzo dobrze wpasowuje się w latające skrzydła lub delty (brak wystającego z boku tłumika szalenie ułatwia ładne zamontowanie silnika w modelu tego typu). Zmierzony ciąg statyczny silniczka to około 900 gram. Silniczek można również dostać w polskim sklepie: http://www.modele.sk...NIK-AP-09A.html Co Kolega miał na myśli w tekście zaznaczonym na czerwono, bo nie rozumiem?? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafvader Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Ups, pomyłka, nie wiem czemu napisałem gaźnik widocznie myślałem o czymś innym. Chodzi oczywiście o tłumik. Z tymi podkładkami to jest tak że cały tłumik jest po prostu wkręcany na gwint w korpus silnika. Całość jest tak policzona że dokręcając tłumik do korpusu wylot z tłumika ustawia się pionowo w dół. Więc żeby zmienić kąt wylotu tłumika np w bok trzeba podłożyć podkładkę odpowiedniej grubości. Co do uszczelnienia to wyraźnie piszę że jest to tłumik a nie silnik. Nie bardzo wyobrażam sobie innego sposobu uszczelnienia tłumika od silnika AP. Konstrukcja tłumika jest bardo prosta. Cała tylna ścianka tłumika jest osadzona na wcisk i jest zwyczajnie nie szczelna we wszystkich silnikach AP jakie posiadam (3 sztuki). Odpowiednia żywica pociągnięta po rancie tłumika skutecznie załatwia sprawę. Jak macie jakiś inny pomysł jak to zrobić chętnie posłucham. Nie mniej takie uszczelnienie wcale nie wygląda jakoś tragicznie. Dla mnie taka operacja uszczelnienia jest konieczna w tych silnikach inaczej cała komora silnika w modelu będzie zapaskudzona olejem. Jutro wrzucę fotkę to najlepiej pokarze co mam na myśli. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Ja chyba też , zle przeczytałem... Myslałem o denku silnika . Ale i tak, jak myslę, jakoś bez chemii można ten tłumik uszczelnić. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frato Opublikowano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Jaka świeca do silnika AP 15? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Gorąca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frato Opublikowano 9 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 zamówiłem w HK silnik AP.15. Generalnie mają fatalne zaopatrzenie w magazynie na Europę.Brak interesujących mnie serw, zbiorników paliwa, klipsów do świec i samych świec.. Ups, pomyłka, nie wiem czemu napisałem gaźnik widocznie myślałem o czymś innym. Chodzi oczywiście o tłumik. Z tymi podkładkami to jest tak że cały tłumik jest po prostu wkręcany na gwint w korpus silnika. Całość jest tak policzona że dokręcając tłumik do korpusu wylot z tłumika ustawia się pionowo w dół. Więc żeby zmienić kąt wylotu tłumika np w bok trzeba podłożyć podkładkę odpowiedniej grubości. Co do uszczelnienia to wyraźnie piszę że jest to tłumik a nie silnik. Nie bardzo wyobrażam sobie innego sposobu uszczelnienia tłumika od silnika AP. Konstrukcja tłumika jest bardo prosta. Cała tylna ścianka tłumika jest osadzona na wcisk i jest zwyczajnie nie szczelna we wszystkich silnikach AP jakie posiadam (3 sztuki). Odpowiednia żywica pociągnięta po rancie tłumika skutecznie załatwia sprawę. Jak macie jakiś inny pomysł jak to zrobić chętnie posłucham. Nie mniej takie uszczelnienie wcale nie wygląda jakoś tragicznie. Dla mnie taka operacja uszczelnienia jest konieczna w tych silnikach inaczej cała komora silnika w modelu będzie zapaskudzona olejem. Jutro wrzucę fotkę to najlepiej pokarze co mam na myśli. Mogę prosić o wspomniane zdjęcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Generalnie mają fatalne zaopatrzenie w magazynie na Europę.Brak interesujących mnie serw, zbiorników paliwa, klipsów do świec i samych świec.. EU warehaus jest dosyć nowy w HK. Skoro już kupujesz w EU to policz sobie różnice w cenie i KOSZT PRZESYŁKI (nie czas przesyłki). Bardzo opłaca się zakupy duże wymiarowo i wagowo. Ja pamiętam czasy gdy nie było HK (ale były już inne sklepy i na początku HK też się inaczej nazywał) i nigdy złego słowa o tym sklepie nie powiem. Jak chcemy coś specjalnego to trzeba szukać, a w HK są te same towary co w innych sklepach ale najczęściew dobrych cenach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi