Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. coz wiecej mowic filmy pokazuja..

 

wrecz blagam o pomoc..

raz dziala jak na filmie pokazane raz nie ma nawet sygnalu wlaczenie..

pomocy...

 

http://youtu.be/DNFZPmSFJWY

sorki za dzwieki w tle po za silnikiem.

i

sorka ze tak machalem telefonem ale mam tylko dwie recemi musialem przesuwac jakos drazek gazu..

Opublikowano

Te kable tak na lipe skręcone może dlatego. Jak je dobrze połączysz i będzie działał (po zlutowaniu kabli silnik+regulator, lub połączeniu ich przez goldy) to poruszaj delikatnie fazami. Jak będzie przerywał to znaczy, że któraś jest uszkodzona (na 90%) i silnik będzie nadawał się tylko do przewinięcia, śmietnika lub jako dawca organów.

Opublikowano

silnik zlaczylem na zakretke i pozniej termokurczem. nic sie nie zmienilo..

czyli do przewiniecia lub dawca

 

dodam ze jak rusza sie kabelkami przy zwojach silnika to tak dziala...

czyli tylko potwierdzilem diagnoze?

Opublikowano

Jak na zakretke ? Skreciles przewody i zgrzales rurka ? To są za duże prądy, żeby się tak bawić .. Chyba, ze źle zrozumiałem :-)

Opublikowano

Nawet jak tak, to bez śmigła prądy są małe.

Zbadaj dokładnie fazy przy silniku, czy nie są przerwane, może być przerwana jedna żyłka w fazie i już będą problemy.

Opublikowano

Obejrzyj dokładnie silniczek przy zwojach czy żaden przewodzik nie jest przerwany. No i trzeba to raczej zalutować, zakrętki w modelarstwie nie przechodzą hehe

Opublikowano

Znam ten problem :) kable które wychodzą z silnika są pokryte emalią, należy ją zdrapać i zalutować np. goldy to samo tyczy się regulatora ;) Problem zniknie :) Chyba że masz uszkodzone uzwojenia na silniku ale to już inna bajka bo trzeba przewijać :)

 

PS. Bez śmigła silnik pobiera bardzo mało prądu ( w stosunku do założonego śmigła) więc nawet na jednym cienkim druciku będzie działał :)

Opublikowano

no to nazwe to improwizacja. kostek elektrycznych sie nie dorobilem.

zawijam przewody w 8 z kurka termokurczliwa i zgrzewam..

tak jak robi sie to w elektryce normalne kable..

 

ps. emalie sciagnalem juz pol roku temu..

 

ps 2

a co z tym lutowaniem?

jak to zrobic?

chociaz nic takiego nie widze...

Opublikowano

Kup złączki goldy np. takie :

 

http://abc-rc.pl/p/1...-akcesoria.html

 

Potrzebujesz 3 komplety.

 

Do kabelków od regulatora przylutuj żeńskie (logicznie te z dziurką), potem je zakryj termokurczką tak by nie mogły się wzajemnie dotknąć i zewrzeć. Do kabelków silnika dolutuj męskie i też termokurczka.

 

Możesz też na sztywno polutować regulator z silnikiem, ale to kłopotliwe w razie wymiany silnika i musisz się najpierw upewnić, że silnik obraca się w prawidłową stronę. Jeśli nie, to zamień miejscami dowolne dwa połączenia regulator - silnik.

 

NIE SKRĘCAJ PRZEWODÓW na sucho bo prędzej czy później zaczną się smażyć, powstanie dodatkowa rezystancja / rozłączy się / lub zapalisz model jak pochodnię - i życzę z całego serca by nie stało się to w locie :)

 

Jak będziesz lutował to tak solidnie, użyj kalafonii i upewnij się, że cyna zaczyna stanowić z przewodem czy złączką jednolitą spoinę. Nie może być tak, że cyna jest tylko "klejem" trzymającym kabelek do złączki.

 

PS: szkoda, że daleko od siebie mieszkamy bo z chęcią bym pomógł i pokazał co i jak.

Opublikowano

ogolnie sie wkurzylem... i od powstania postu nr 1 do teraz zrobilem..

prawie caly kadlub

oba stateczniki.

plus wysokosc.

uzyto balse wszedzie prucz samego stylu skrzydel gdzie listewka 6x6 z B&Q

 

chyba mam depreche przez ten silnik..

post-12990-0-19756300-1393708613_thumb.jpg

post-12990-0-38961300-1393708645_thumb.jpg

post-12990-0-41271400-1393708672_thumb.jpg

post-12990-0-19175800-1393708710_thumb.jpg

post-12990-0-40350900-1393708793_thumb.jpg

Opublikowano

coś nie łączy i tyle ;d czyli kable regulatora i silnika masz połączone bez goldów tylko skręcone/zgrzane ??

tak

 

A wystarczy trochę cyny i deprecha zniknie :D

ja mam ku*** taka nadzieje. ale za to skoncze w miedzy czasie rwd-5

i pewnie z rozpedu toto-3

 

 

i tak chcialem kupic jakis silnik

wlasciwie dwa

o ciagu ok 2-3kg

oraz jakis taki do 1,8kg

 

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=23_76&products_id=15215

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=23_76&products_id=15214

 

czy to moze byc?

no i kurcze lutownice musze sobie sprawic...

Opublikowano

Takie goldy będą OK

 

ps. nie kupuj lutownicy transformatorowej za psie pieniadze bo to ni wuja nie nadaje sie, lepsza bedzie kolbowa za 20 zł niz transformatorowa za 50

Opublikowano

Nie zgodzę się z tym .... kolbowa mniej uniwersalna i trudniejsza dla początkującego. Transformatorowa 100W będzie idealna do grubszych przewodów i złączek.

Opublikowano

może i tak tylko trzeba zwrócić uwagę bo przy taniej transformatorowej jest napisane, że na 10 % czasu pracy przypada 90% przerwy a te 10% czasu to ona się ledwo nagrzewa. (można łatwo spalić)

Opublikowano

tylko ze od silnika ida male stosunkowo cienke przewody.

 

pytanie dot przewodow silnik -regulator

czy moze przedlozyc te przewody?

w poprzednim modelu funbat ktory czolowo z latarnia zakonczyl zywot wywazalem go regulatorem. i mi ciut kabla braklo wiec kleilem kawalek tektury.

 

tak ten silnik spadl z 5m po solo z latarnia.

 

ps. spadl na aswalt.

Opublikowano

W takim razie to co robię z transformatorówką to istny gwałt :) Fakt, czasem trzeba podmuchać, ale ciężko jest ją zajechać, nawet jak już kolba parzy w dłoń.

Opublikowano

Kolba kolbie nie równa. Mam wiekową lutole i jest nie do zajechania, choć ledwo się kupy trzyma.

Kupiłem sobie nówkę na zastępstwo, chyba jakąś chińską i to totalny shit.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.