Skocz do zawartości

silnik e-max cf 2822


Wenar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja tez kupilem drut podwójnie emaliowany i wydaje mi sie ze trudno go uszkodzic nawijajac delikatnie poniewaz oskrobujac konce do lutowania trzeba niezle pociagac nozem zeby oskrobac do drutu, a czym mozna to polakierowac po nawinieciu moze sprobuje  :) , szkoda mi wywalic ten silniczek , ma nowe lizyska i oske nowa, wiec bede tak dlugo go nawijal az wkoncu bedzie chodzil ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez kupilem drut podwójnie emaliowany i wydaje mi sie ze trudno go uszkodzic nawijajac delikatnie 

...

1. Nie nawija się delikatnie. Drut ma być naciągnięty aby później nie wibrował. Nic nie trzeba lakierować.

2. Na ostrym kancie blachy uszkodzić warstwę izolacyjną jest bardzo łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no witam jeszcze nie nawijalem  wiec mozesz sprawdzic Kacper ile jest zwoi i jaki drut masz , Adam ja zawsze nawijam wedlug schematu wiec chyba mam dobrze nawiniety :) ale oswiec mnie moze zle cos zaczynam od nieodpowiedniej kolejnosci zebow, niewiem,


teraz sprobuje nawinac jak pisalem wczesniej tym samym drutem ktorym nawijalem dotychczas lecz wiezka 2 drutow bo chyba jest za gruby mimo ze zakupilem drut 0.25mm podwojnie emaliowany wiec moze w meali jest wiele grobszy, 

cos robie zle i tyle.ale nie poddam sie ,bede przewijal tak dlugo az nawine OK lub sie drut skonczy  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na pewno ostrae krawędzie na izolacji blach stojana (ten zielony lakier).  Nie ma prawa być nawet minimalnie uszkodzony. drut nie musi być w izolacji podwójnej. W tych silnikach nie jest to zbyt istotne. Uzwojenia nawijamy dosyć sciśle i koniecznie nasycamy po nawinięciu lakierem. Może być nitrocellon, dobrze się sprawdza Capon. Lakier zabezpiecza przed drganiami drutów (przecierają się izolacje). Wszystkie silniki powinny być zawsze nasycane (i stojany i wirniki). Uszkodzenia izolacji stojana, odpryski i przetarcia na krawędziach blach muszą być bezwzględnie naprawione. I nie sprawdzi się tu zadna farba, ani lakier (po kilku uruchomieniach i tak będzie zwarcie drutu do masy). Doskonale naprawia się te uszkodzenia białym DISTALEM (nie Rapidem)-posiada on taki menisk, ze dobrze utrzymuje grubość na krawędziach juz po jednokrotnym podmalowaniu.. Oględziny stojana i naprawianie Distalem zalecam robić przy pomocy lupy, w dobrym oświetleniu. W najlepszych, wyczynowych silnikach, zamiast izolacji z zywic, stosuje się izolacje z PAPIERU (dotyczy tych mocniejszych (większych) silników. Chociaż spotykałem też małe. Również w inrunerach blachy należy dobrze izolować (a nawet lepiej)-jeśli ktoś przewijał takie silniki. Jeszcze słowo o wysycaniu uzwojeń. Tanie, chińskie silniki, zamiast impregnatu z lakieru mają zazwyczaj nasycenie żywicą epoksydową. Nie jest to dobre rozwiązanie (utrudnia późniejsze naprawy), a stosowane, bo szybciej i taniej. Spotykałem również silniki suche, bez nasycenia-nie należy z tego brać przykładu, to fucha. Wówczas należy wysycić je samemu. Na marginesie powiem, że najczęstszą wadą większości tanich, chińskich silników, jest różna ilość zwojów na kolejnych zębach. Poznamy te silniki łatwo po przegrzaniu. Zazwyczaj spala się w nich jedna "faza", a nie wszystkie jednocześnie. Jedna, która ma mniej zwojów. Z moich doświadczeń wynika (a przewinąłem już ponad setkę tych silników), ze ma tak ok. 80% motorków. Dlatego w swoich silnikach uzwojenia zrzucam, i nawijam sam, nowym drutem. Jeszcze nigdy, w ciągu wielu lat, nie spalił mi się tak "poprawiony" silnik. Polecam takie rozwiązanie bardziej zaawansowanym modelarzom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nawinięciu sprawdzaj zawsze, czy nie ma zwarcia do masy. Przy pomocy omomierza. Wystarczay jeden przewód miernika dotknąć do jednego z końców połączonych już uzwojeń, a drugi przewód do blach rdzenia. Nie powinno wskazywać małej oporności. Jeśli nie masz myltimetra, radzę zaopatrzyć się w taki przyrząd, bez niego nie ma życia. Najtańszy kupisz już w granicach 10zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

6 stron (na razie) o przewijaniu silnika. Panowie, a może tak lepiej wydać parę zł. i kupić lepszy silnik. Lepszy silnik to zero problemów z grzaniem, uzwojeniem, łożyskami, wyważeniem i wałem. Czyli latamy a nie naprawiamy.

 

Wszystkiego najlepszego na swięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

6 stron (na razie) o przewijaniu silnika. Panowie, a może tak lepiej wydać parę zł. i kupić lepszy silnik. Lepszy silnik to zero problemów z grzaniem, uzwojeniem, łożyskami, wyważeniem i wałem. Czyli latamy a nie naprawiamy.

 

Wszystkiego najlepszego na swięta.

Michale, przecież własnie po to jest to forum. Nie każdy wyda 100PLN na lepszy silnik ot, tak. A wiem, że dobrze przewinięte i podrasowane tanie silniki potrafią być lepsze od tych droższych. 

Ja akurat przewijać silników nie umiem, ale potrafię sam zrobić inne rzeczy, które ludzie kupują. I rozumiem ludzi, którzy wolą poświęcić kilka godzin wolnego czasu, niż wydać 100PLN. 

 

Również Wesołych Świąt życzę  :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale, przecież własnie po to jest to forum. Nie każdy wyda 100PLN na lepszy silnik ot, tak. A wiem, że dobrze przewinięte i podrasowane tanie silniki potrafią być lepsze od tych droższych. 

Ja akurat przewijać silników nie umiem, ale potrafię sam zrobić inne rzeczy, które ludzie kupują. I rozumiem ludzi, którzy wolą poświęcić kilka godzin wolnego czasu, niż wydać 100PLN. 

 

Również Wesołych Świąt życzę  :)

 

Tomaszu,

 

fakt, po to jest - zgadzam się z Tobą. W sumie co kto lubi i umie. Ja osobiście nie znam się na elektryce i elektronice, już bardziej jakieś przeróbki mechaniczne.

Chodziło mi o to, że silnik to nie tylko drut, ale i reszta, którą wymieniłem. Trzeba pamiętać, że nawet jak już będzie super "nawuj" to są jeszcze łożyska (ich wymiana też kosztuje), wał, rotor z dobrze lub źle wklejonymi magnesami (lepszej lub gorszej jakości). Mimo stosunkowo prostego urządzenia jest kilka elementów, które mają wpływ na jego osiągi.

Oczywiście znowu patrze przez pryzmat modeli do 3D - czyli więcej wymagających od osprzetu.

 

Wesołych Świąt. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie umiesz, nie lubisz lub się nie znasz, to po co wogóle odzywasz się w tym wątku. Modelarz, wg. "pewnych" kryteriów, to ten, który coś buduje, uczy się, a nie "oblatywacz" zabawek kupionych w sklepie. Chcesz odebrać niektórym radość z budowania?. Do takich wypowiedzi masz inny dział. Też Wesołych.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie umiesz, nie lubisz lub się nie znasz, to po co wogóle odzywasz się w tym wątku. Modelarz, wg. "pewnych" kryteriów, to ten, który coś buduje, uczy się, a nie "oblatywacz" zabawek kupionych w sklepie. Chcesz odebrać niektórym radość z budowania?. Do takich wypowiedzi masz inny dział. Też Wesołych.

Bubu 2,

 

chyba udzielił Ci się stres świąteczny, o którym tyle się mówi. Mam jednak prośbę nie odreagowywuj go na mnie.

 

Odzywam się, bo mam takie prawo, jak każdy inny Forumowicz. Przeczytaj prosze raz jeszcze mój powyższy post - silnik to nie tylko drut.

Nie znasz mnie, więc dość nieelegancko z Twojej strony szufladkować mnie jako oblatywacza zabawek kupionych w sklepie....

Wow, chyba moje 2 wcześniejsze posty nie odebrały nikomu radości budowania, foliowania, lutowania czy przewijania...

 

Spokojnych i wesołych Świąt.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , silniczek nawinąłem wiązką dwóch drucików "0,25" po 12 zwoi na ząb, i kreci sie nawet,  :) nie zrywa , nie grzeje sie nic ani nie pali zadna faza , czyli drut byl za gruby lub nawijalem za malo zwoi na jednej fazie i chyba dlatego spalala sie emalia calkowicie na jednej z faz, postaram sie jeszcze sprawdzic jaki ma ciag teraz. pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.