Skocz do zawartości

silnik e-max cf 2822


Wenar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

teraz mam zamiar nawinac wiazka 2 drutow to bedzie wiecej zwoi i zobaczymy bo tak nawionole cd roma i sie nie grzeje , mozliwe ze ten drut ktory mam ma o,25 ale sam z emalia ma wiecej a oryginalnu ma o20-025 z emalia


wlasnie wyczytalem ze wina ze smarzy mi sie emalia jest to ze po nawiniecu silnika  poskrecalem ze soba druty ktore tworza przewodu biegnace do polaczenia z regulatorem i to moze powoduje grzanie sie i w koncowym efekcie palenia sie emali na jednej z faz ale zobaczymy teraz nie bede skrecal drutow na ze soba tylko odrazy wpakuje w koszulki termo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja przewinąłem pojedynczym drutem o polu przekroju takim, jak suma 3 istniejących. Drut w podwójnej emalii i nie mam żadnych problemów. 

 

Mirek, jak zmienisz ilość zwoi, to zmienisz kV silnika. Będzie chyba wolniejszy.  

 

S=kV * ilość zwoi

 

S jest stała dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Was panowie,

 

mnie by się nie chciało kombinować, CF2822 kosztuje 35 złotych. Jak coś z nim nie tak, to do kosza, ewentualnie na części (ośka i łożyska).

Swoją drogą mam kilka emaxów 2822 i 2812 i nigdy nie "udało" mi się ich zepsuć. Przyznaję się, że jedynymi częściami jakie do nich posiadam są ośki, bo po krecie bez propsavera murowana wymiana na nową :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert popsuc znaczy spalic przegrzac itp a wywalic szkoda moze sie przewinie i pochodzi chocby na jakims mniejszym modelu , on jest prosty jak konstrukcja cepa to na jaki eczesci sie przyda jak oska wumienoina juz ze 2 razy i lozyska tez pozostaje go tylko uzwoic i tak jak pisalem jak bedzie slabszy pojdzie do lzejszego modelu a nie do kosza. :)


TAK jak piszesz bartek a nie do kosza ja kupilem drut za 11 zlotych chyba 280 metrow

lozyska za pare groszy i osiek mam duzo z rozebranych cd romow  :)  takze tylko palic i przewijac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ok

przewinolem go poniewaz popekaly mi druciki i raz krecil w lewo raz w prawo dotychczas izolacja byla ok

nie zauwazylem zeby gdzies byla farba uszkodzona podczas nawijania drutu, juz przwinolem go ale sprawdze czy dzial za 3 tyg bo nie mam gdzie teraz sprawdzic nawinolem po 8 zwoi bo ten moj drut jest troszke grubszy niz oryginalny jak wczesniej pisalem , oby dzialal bo bede znowu musial go przewijac,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nawijamy poszczególne uzwojenia, to i słowo przewijanie jest jak najbardziej poprawne. Obie formy są poprawne i uzywanne w elektrotechnice. W innych językach uzywa się również słowa przewijanie, a nie przezwajanie. Tak, że nie tylko przewijamy dzieci. Tam jeszcze mniej pasuje to słowo (przez analogię, powinno więc być przepieluszkowywanie). Będziesz starszy to zauważysz.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

e max sie znowu mi spalil po nawinieciu ,teraz chyba nawine wiazka 2 drutow, bo zdaje mi sie ze jest grobszy niz oryginal, moj ma 025mm sam plus emalia moze dlatego sie grzeje gdyz za duzo pradu bierze i emalia sie pali na jednej fazie , nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje nawijam bardzo ostroznie .wie ktos moze jak nawiniety jest e max 2812 ? ile zwoi i jakim gdutem i jak podlaczony jest do reg w trojkat czy gwiazde.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek ja nic innego nie robie tylko czytam, przezwajam  i pale i tak dookola Wojtek :) wydaje mi sie ze mam chyba za groby drut , nawine teraz wiazka 2 drutow i zobaczymy co bedzie sie dzialo ale w domu bo zapomnialem wziac teraz drutu ze soba , pozdrawiam.


dla przyklady powiem ze nawinolem silniczek od CD romu tym samym drutem ,wiazka 2 drutow i polaczylem w trojkat i silnik chodzi bez problemu i nie pali sie emalia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek ja nic innego nie robie tylko czytam, przezwajam  i pale i tak dookola Wojtek :) wydaje mi sie ze mam chyba za groby drut , nawine teraz wiazka 2 drutow i zobaczymy co bedzie sie dzialo ale w domu bo zapomnialem wziac teraz drutu ze soba , pozdrawiam.

dla przyklady powiem ze nawinolem silniczek od CD romu tym samym drutem ,wiazka 2 drutow i polaczylem w trojkat i silnik chodzi bez problemu i nie pali sie emalia.

Albo robisz zwarcie do stojana albo faktycznie znacząco zwiększyłeś kv silnika. Silnik ma więcej czy mniej mocy względem oryginału (zanim się zakopci)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wsiąkałem w szczegóły, ale im grubszy drut tym mniejsza rezystacja / większy prąd i może to jest powód problemów, jeśli się uzwojenia nie przepalą to emalia od temperatury stopi powodując zwarcie zwojów i jeszcze mniejszą rezystację = większy prąd, w końcu się w jakimś momencie spali. Opcje dwie - za gruby drut albo za mało zwojów tego drutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie topi sie emalia na calej dlugosci fazy zaczyna smierdziec juz po wlaczeniu silinka i to bez smigla, i bardzo goracy sie robi ze palcami dotknac nie mozna i zrywa przy starcie , wydaje mi sie ze mocy brakuje  mu w stosunku do oryginalu, teraz po nawinieciu sprawdze czy zeczywiscie nie ma przebicia, a poboru proadu nie mam czym zmiezyc ale moze sasiad mi uzyczy bo jest elektrykiem, wiec tez sprawdze i tym razem nawine wiazka 2 drutow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zaczyna smierdziec juz po wlaczeniu silinka i to bez smigla, i bardzo goracy sie robi ze palcami dotknac nie mozna i zrywa przy starcie , wydaje mi sie ze mocy brakuje  mu w stosunku do oryginalu

Na 100% robisz zwarcie przy nawijaniu. Zwróć uwagę na izolację stojana gdy pozbędziesz się uzwojenia, zapewne jest w którymś miejscu uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn chodzi o te zielona farbe ktora sa pomalowane zeby czy miejsce laczenia stojana tzn tego wienca zebatego z tym walkiem w ktorym znajdujje sie os i lozyska ??

Dokładnie tak. Po przezwojeniu każdego silnika lepiej najpierw sprawdzić symetrię uzwojeń, bo niesprawnym silnikiem można narobić dymu i uszkodzić regulator. Sprawdzisz jednocześnie poprawność nawinięcia, poprawność liczenia zwojów i przebicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.