Skocz do zawartości

Chce wejsc w duze elektryki 3D - prosze o porady w zakupie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jednak zdecydowalem, ze kupuje cos takiego ShowTime 3D 90 ARF:

 

showtime-3d-90-arf_1033.jpg

 

http://www.model-fan.com.pl/index.php?p1447,showtime-3d-90-arf

 

Show Time jest modelem akrobacyjnym zdolnym do latania akstremalnej akrobacji 4D. Jego konstrukcja jest celowo przystosowana do jednego celu - wspaniałym lotnym i akrobacyjnym własnościom.

 

Rozpiętośc: 1.676 mm

Długośc: 1.734 mm

Powierzchnia skrzydła: 58,1 dm2

Waga: 3.600 g

Obciążenie powierzchni: 62 g/dm2

Silnik: 10 - 24 ccm 2T / 15 - 24 ccm 4T

Funkcje: kierunek, wysokośc, lotki, silnik

Serwa: 6 x o wysokim momencie

 

Z tego co pisza ludzie na forach zagranicznych (bo na polskich ciezko sie w tym temacie czegos dowiedziec :( chyba sie ludziom nie chce opisywac swoich modeli ) to Showtime znacznie bardziej nadaje sie do latania 3D oraz namiastki F3A. M.in. skarza sie, ze Funtana X100 dostaje flatteru usterzenia przy duzych predkosciach.

 

Okazalo sie, tez ze silnik i pakiety z UnitedHobbies.com dobrze sie spisuja do tego modelu (zalecaja latac na 10 lipolkach czyli az 37V):

 

https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idproduct=6414

 

https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idproduct=5144

 

Tak wiec za 250 $ w sumie czyli za 600 zl mialbym juz z glowy silnik i pakiet, Dokupie jeszcze pakiet DeWalt A123 za 400 zl i zasilanie mam. A123 wyjdza o jakies 0,5 kg ciezsze. Jesli ta roznica w ciezarze pozwoli na latanie 3D to juz ostatecznie zrezygnuje z lipoli.

 

"I installed this motor into a Showtime 90 with 2 x 5 cell hextronic 4100 batteries from uited hobbies. Only 2 x flights so far I didnt have selection of props at home so I used a n 18 x 8 APC. It is a heavy prop and spools up slowly but hovers at just under half throttle and gave me a flight time of about 8 minutes. The model is quite heavy at 5 kgs and the wing loading is up there. The motor pulls unlimited vertical and punches out of a hover OK. I am very satisfied with this motor."

 

Tak wychodzi obecny bilans zakupow:

 

Showtime 90....................................1130

Odbiornik SPCM graupner..................300

Uklad BEC...........................................150

Lipol 800 x2 do zasilania....................200

5 TowerPro 6-11 kgcm x 30 zl............150

Zasilacz dom 12A do ladowarki..........200

Balancer.............................................200

Skaner czestotliwosci.........................200

Aku A123 DeWalt 36V szt ..................400

Lipol 4000mAh 5S1P 25-35C x 2szt....480

HXT 63-54-A 250Kv ............................140

3 szt smigla........................................150

Ladowarka Pulsar 2............................800

Regulator 90A ....................................300

Inne....................................................300

 

RAZEM:..........................................5100 zl

 

 

Chyba juz nic tu nie bede zmienial. Chyba, ze ktos mi cos ostro odradzi.

Opublikowano
ta metoda dotyczy pakietów 3s. I jest dość..... hm.... :roll:

 

Sam nie wiem....

 

 

AD

 

Metoda działa na pakiety 4SxP przy włączonym silniku w samochodzie. Jest bardzo drastyczna dlatego proponuję jej użycie tylko przez ludzi umiejących określić parametry ładowania dobierając przewody przyłączeniowe.

Opublikowano

Na chodzącym silniku i w pełni naładowanym akumulatorze jest u mnie 13,6 V

4*3,65=14,6V. Na dowolnych kablach (nawet z nadprzewodnika) akumulatory pozostaną nienaładowane do końca.

Zgadza się?

Masz wyższe napięcie w samochodzie?

 

 

pozdrawiam

AD

Opublikowano

Ciekawa opcja bo w normalnie działającym układzie elektrycznym przy włączonym silniku powinno być >14V. U mnie jest 14,3 do 14,4V więc biorąc pod uwagę napięcie 14,4V/4=3,6V i pakiet naładowany w ten sposób nie wykazuje w locie widocznych różnic w pojemności względem ładowania pulsarem. Przewody przyłączeniowe łącznie ze złączkami do pakietu i żabkami do przypięcia pod akumulator mają ok 50 miliomów. Prąd początkowy ładowania sięga około 40A, potem spada do 16A i potem sukcesywnie maleje do 0A. Jak tylko będę miał możliwość to założę loger na pakiecie i zdejmę przebieg napięcia i prądu w trakcie ładowania.

 

BTW. Przez pewien czas dyskutowałem mailowo z dystrybutorem A123 na Europę, a poprzez nich również z producentem ogniw. Z korespondencji wynikło (zresztą sprawdziło sie to również w praktyce) że obniżenie napięcia końcowego z 3,6V na 3,5V powoduje niedoładowanie na poziomie kilkunastu mA (przy pojemności ~2Ah to niewiele).

Opublikowano

To prawda, końcówka ładowania jest bardzo stroma. Czasem aż mnie to zadziwia.

Te cele są generalnie równe. Ale jak pojawi się różnica między celami to aż trudno je zbalansować, bo napięcie na celi błyskawicznie leci powyżej 3,8V i balanser odcina.

Jedyna wtedy metoda - ładować małym prądem.

 

Takich napięć w samochodzie nie doświadczyłem. A już na pewno nie pod obciążeniem.

Nie naładowałbym 4s.

Na zapis z logera piszę się.

 

AD

 

PS sorry za zaśmiecenie wątku

 

PS2 grzeją się przy 40A ładowania?

Opublikowano

Faktycznie ogniwa te mają bardzo szybki wzrost napięcia pod koniec ładowania (dlatego można je tak szybko nabić). Moje ogniwa przed pakietowaniem łączę równolegle i w takiej konfiguracji ładuję do 3,6V i pozostawiam tak zasilone przez pewien czas (godzinka lub dwie). Póki co pakiet ma się dobrze.

 

 

ad PS. Zasadniczo nie zauważyłem jakiegoś przyrostu temperatury, ale tak jak pisałem postaram się zdjąć charakterystykę to i pewnie da się dorzucić też temperaturkę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
5 TowerPro 6-11 kgcm x 30 zl............150

Yyyyy no ja bym raczej nie dawałał serw Tower Pro w takim już modelu, ponieważ nie miło by było rozbić taki dość duży samolot przez serwa. Dlaczego tak sądze? ponieważ znajomy miał takie serwa i mówił że mają ogromne luzy na trybach... Mój inny kolega miał też mechanizmy TP (co prawda mikro no ale...) i po locie stwierdził iż są to serwa "jednorazowego użytku", ponieważ po locie podszedł do modelu odłączył pakiet, a mówił że w domu podłączył zasilanie do odbiornika i zima... nie ruszały się w ogóle (nie miał żadnej kraksy w locie). I w ogóle firma TP nie ma zbyt wielu pozytywnych opinii, a przynajmniej ja ich nie słyszałem.

 

Także podsumowując moją wypowiedź wolałbym zpłacić te 100zł więcej za serwo i mieć pewny napęd sterów.

Opublikowano
Yyyyy no ja bym raczej nie dawałał serw Tower Pro w takim już modelu, ponieważ nie miło by było rozbić taki dość duży samolot przez serwa. Dlaczego tak sądze? ponieważ znajomy miał takie serwa i mówił że mają ogromne luzy na trybach... Mój inny kolega miał też mechanizmy TP (co prawda mikro no ale...) i po locie stwierdził iż są to serwa "jednorazowego użytku", ponieważ po locie podszedł do modelu odłączył pakiet, a mówił że w domu podłączył zasilanie do odbiornika i zima... nie ruszały się w ogóle (nie miał żadnej kraksy w locie). I w ogóle firma TP nie ma zbyt wielu pozytywnych opinii, a przynajmniej ja ich nie słyszałem.

 

Także podsumowując moją wypowiedź wolałbym zpłacić te 100zł więcej za serwo i mieć pewny napęd sterów.

 

Hm ...

Używam osobiście te serwa (micro i standard ) i mam dokładnie odwrotne zdanie , a patrząc na cenę to po prostu rewelacja .

Opublikowano

Właśnie... może nie to nie tyle o to chodzi że TP robi jakiś lipny sprzęt, ale tu chyba chodzi o to, że nie zawsze im to wszystko wychodzi... hehe

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Miałem bodajże TP3010 czy coś ( te standardowe) w modelach ok 1,6m i w jednym po czterech lotach poszły tryby, a w drugim po 2 lotach to samo. TPMG995 miałem w FF ok 1,5m na kierunku to serwo drgało przy neutrum i w locie prostym samolot mi chodził... Nie wspominając o tym że nie dało się ustawić max wychylenia bo serwo przeskakuje neutrum i max ustawione wychylenie i obija się o inne stery. Jak dla mnie lipa, a szkoda bo gdyby ich serwa dobrze pracowały była by to swietna konkurecja dla droższych firm ( b. dobre parametry) jak np. DA50 a DL50. A do tego modelu można spokojnie zastosować Futabe S3152 (cyfrowe, 6kg przy 6v szybkie) na lotki i na polowki wysokosci, i jakiś Hiteck 5645MG/5625MG ( ~12kg 18s/~10kg 14s) na kierunek. Co do wagi w samych modeli ( Funtana i Showtime) bedzie to ok. 2kg no max 2,5. Moje chińskie leo f3a ( 1,74mx1,77m) miało ważyc ok 4kg do lotu (dane producenta) a zestaw ważył 2,2kg.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Z duzym opoznieniem ale wszedlem w bardziej konkretne rozmiary :) Model Funtana 125 - 175 cm rozpietosci / 4,1kg do lotu z tym wyposazeniem:

 

TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1820w - http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7070

 

Turnigy Super Brain 100A Brushless ESC - http://unitedhobbies.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10944

 

Turnigy 5000mAh 6S 25C Lipo Pack + http://unitedhobbies.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9180

 

SAVOX SERWO SC-1257TG DIGITAL x 4 szt + SC-1258TG DIGITAL na ster kierunku (bardzo szybkie i mocne serwa cyfrowe z tytanową przekładnią i aluminiową obudową.

Przetwornik 12 bitowy.)

 

zasilanie: 6V

moment kg-cm: 10 kg.

prędkość sec/60st.: 0,07 sec

łożyska: 2BB

zębatki: tytan/alu

waga: 52,4 g.

 

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3985

 

Ładowarka - RAYTRONIC C60 Dual Power Balancer - Pelikan

Prąd ładowania (0,1A – 20,0A) (automatyczne ograniczenie do max. 300W/kanał ładowania) - czyli w sumie mamy do dyspozycji w czasie ladowania 2 pakietow az 600W !

 

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p4108

 

Aby bylo smieszniej przy hurtowym zakupie wielu rzeczy dostalem lepsze ceny w do tej pory mega drogiej modelarni.pl niz u konkurencji. Po raz pierwszy kupilem u nich cos taniej :) Jak widac trzeba tylko polowac na okazje.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Tak sobie czytam, czytam... M@werick narzekał, że w PL nie chce się ludziom opisywać swoich modeli, kupił w końcu własny i tyle się dowiedzieliśmy... że kupił :D

Opublikowano

Do czego kolega pije. Chce się pomóc człowiekowi, a tu takie docinki!

Schowaj sobie te komentarze dla siebie.

Zauważyłeś, że odpowiedziałeś na pytanie sprzed trzech lat? Co ciekawe Maverik również od trzech lat się nie logował. Może mu przeszło modelarstwo. Może zagląda na forum tylko jak ma problem. Któż to wie.

Złota łopata Ci się należy za wykopanie tak starego wątku, ale to w humorystycznym sensie. :) Luzu trochę. :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.