Adam D Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 ta metoda dotyczy pakietów 3s. I jest dość..... hm.... :roll: Sam nie wiem.... AD
Adam D Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 I jeszcze link: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=747911 ta metoda nie zasługuje na reklamę ale skoro już wspomniałeś... AD
M@verick Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Opublikowano 23 Lutego 2008 Jednak zdecydowalem, ze kupuje cos takiego ShowTime 3D 90 ARF: http://www.model-fan.com.pl/index.php?p1447,showtime-3d-90-arf Show Time jest modelem akrobacyjnym zdolnym do latania akstremalnej akrobacji 4D. Jego konstrukcja jest celowo przystosowana do jednego celu - wspaniałym lotnym i akrobacyjnym własnościom. Rozpiętośc: 1.676 mm Długośc: 1.734 mm Powierzchnia skrzydła: 58,1 dm2 Waga: 3.600 g Obciążenie powierzchni: 62 g/dm2 Silnik: 10 - 24 ccm 2T / 15 - 24 ccm 4T Funkcje: kierunek, wysokośc, lotki, silnik Serwa: 6 x o wysokim momencie Z tego co pisza ludzie na forach zagranicznych (bo na polskich ciezko sie w tym temacie czegos dowiedziec chyba sie ludziom nie chce opisywac swoich modeli ) to Showtime znacznie bardziej nadaje sie do latania 3D oraz namiastki F3A. M.in. skarza sie, ze Funtana X100 dostaje flatteru usterzenia przy duzych predkosciach. Okazalo sie, tez ze silnik i pakiety z UnitedHobbies.com dobrze sie spisuja do tego modelu (zalecaja latac na 10 lipolkach czyli az 37V): https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idproduct=6414 https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idproduct=5144 Tak wiec za 250 $ w sumie czyli za 600 zl mialbym juz z glowy silnik i pakiet, Dokupie jeszcze pakiet DeWalt A123 za 400 zl i zasilanie mam. A123 wyjdza o jakies 0,5 kg ciezsze. Jesli ta roznica w ciezarze pozwoli na latanie 3D to juz ostatecznie zrezygnuje z lipoli. "I installed this motor into a Showtime 90 with 2 x 5 cell hextronic 4100 batteries from uited hobbies. Only 2 x flights so far I didnt have selection of props at home so I used a n 18 x 8 APC. It is a heavy prop and spools up slowly but hovers at just under half throttle and gave me a flight time of about 8 minutes. The model is quite heavy at 5 kgs and the wing loading is up there. The motor pulls unlimited vertical and punches out of a hover OK. I am very satisfied with this motor." Tak wychodzi obecny bilans zakupow: Showtime 90....................................1130 Odbiornik SPCM graupner..................300 Uklad BEC...........................................150 Lipol 800 x2 do zasilania....................200 5 TowerPro 6-11 kgcm x 30 zl............150 Zasilacz dom 12A do ladowarki..........200 Balancer.............................................200 Skaner czestotliwosci.........................200 Aku A123 DeWalt 36V szt ..................400 Lipol 4000mAh 5S1P 25-35C x 2szt....480 HXT 63-54-A 250Kv ............................140 3 szt smigla........................................150 Ladowarka Pulsar 2............................800 Regulator 90A ....................................300 Inne....................................................300 RAZEM:..........................................5100 zl Chyba juz nic tu nie bede zmienial. Chyba, ze ktos mi cos ostro odradzi.
skazoo Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 ta metoda dotyczy pakietów 3s. I jest dość..... hm.... :roll: Sam nie wiem.... AD Metoda działa na pakiety 4SxP przy włączonym silniku w samochodzie. Jest bardzo drastyczna dlatego proponuję jej użycie tylko przez ludzi umiejących określić parametry ładowania dobierając przewody przyłączeniowe.
Adam D Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Na chodzącym silniku i w pełni naładowanym akumulatorze jest u mnie 13,6 V 4*3,65=14,6V. Na dowolnych kablach (nawet z nadprzewodnika) akumulatory pozostaną nienaładowane do końca. Zgadza się? Masz wyższe napięcie w samochodzie? pozdrawiam AD
skazoo Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Ciekawa opcja bo w normalnie działającym układzie elektrycznym przy włączonym silniku powinno być >14V. U mnie jest 14,3 do 14,4V więc biorąc pod uwagę napięcie 14,4V/4=3,6V i pakiet naładowany w ten sposób nie wykazuje w locie widocznych różnic w pojemności względem ładowania pulsarem. Przewody przyłączeniowe łącznie ze złączkami do pakietu i żabkami do przypięcia pod akumulator mają ok 50 miliomów. Prąd początkowy ładowania sięga około 40A, potem spada do 16A i potem sukcesywnie maleje do 0A. Jak tylko będę miał możliwość to założę loger na pakiecie i zdejmę przebieg napięcia i prądu w trakcie ładowania. BTW. Przez pewien czas dyskutowałem mailowo z dystrybutorem A123 na Europę, a poprzez nich również z producentem ogniw. Z korespondencji wynikło (zresztą sprawdziło sie to również w praktyce) że obniżenie napięcia końcowego z 3,6V na 3,5V powoduje niedoładowanie na poziomie kilkunastu mA (przy pojemności ~2Ah to niewiele).
Adam D Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 To prawda, końcówka ładowania jest bardzo stroma. Czasem aż mnie to zadziwia. Te cele są generalnie równe. Ale jak pojawi się różnica między celami to aż trudno je zbalansować, bo napięcie na celi błyskawicznie leci powyżej 3,8V i balanser odcina. Jedyna wtedy metoda - ładować małym prądem. Takich napięć w samochodzie nie doświadczyłem. A już na pewno nie pod obciążeniem. Nie naładowałbym 4s. Na zapis z logera piszę się. AD PS sorry za zaśmiecenie wątku PS2 grzeją się przy 40A ładowania?
skazoo Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 Faktycznie ogniwa te mają bardzo szybki wzrost napięcia pod koniec ładowania (dlatego można je tak szybko nabić). Moje ogniwa przed pakietowaniem łączę równolegle i w takiej konfiguracji ładuję do 3,6V i pozostawiam tak zasilone przez pewien czas (godzinka lub dwie). Póki co pakiet ma się dobrze. ad PS. Zasadniczo nie zauważyłem jakiegoś przyrostu temperatury, ale tak jak pisałem postaram się zdjąć charakterystykę to i pewnie da się dorzucić też temperaturkę.
pulo29 Opublikowano 7 Marca 2008 Opublikowano 7 Marca 2008 5 TowerPro 6-11 kgcm x 30 zl............150 Yyyyy no ja bym raczej nie dawałał serw Tower Pro w takim już modelu, ponieważ nie miło by było rozbić taki dość duży samolot przez serwa. Dlaczego tak sądze? ponieważ znajomy miał takie serwa i mówił że mają ogromne luzy na trybach... Mój inny kolega miał też mechanizmy TP (co prawda mikro no ale...) i po locie stwierdził iż są to serwa "jednorazowego użytku", ponieważ po locie podszedł do modelu odłączył pakiet, a mówił że w domu podłączył zasilanie do odbiornika i zima... nie ruszały się w ogóle (nie miał żadnej kraksy w locie). I w ogóle firma TP nie ma zbyt wielu pozytywnych opinii, a przynajmniej ja ich nie słyszałem. Także podsumowując moją wypowiedź wolałbym zpłacić te 100zł więcej za serwo i mieć pewny napęd sterów.
Tomek Opublikowano 7 Marca 2008 Opublikowano 7 Marca 2008 Yyyyy no ja bym raczej nie dawałał serw Tower Pro w takim już modelu, ponieważ nie miło by było rozbić taki dość duży samolot przez serwa. Dlaczego tak sądze? ponieważ znajomy miał takie serwa i mówił że mają ogromne luzy na trybach... Mój inny kolega miał też mechanizmy TP (co prawda mikro no ale...) i po locie stwierdził iż są to serwa "jednorazowego użytku", ponieważ po locie podszedł do modelu odłączył pakiet, a mówił że w domu podłączył zasilanie do odbiornika i zima... nie ruszały się w ogóle (nie miał żadnej kraksy w locie). I w ogóle firma TP nie ma zbyt wielu pozytywnych opinii, a przynajmniej ja ich nie słyszałem. Także podsumowując moją wypowiedź wolałbym zpłacić te 100zł więcej za serwo i mieć pewny napęd sterów. Hm ... Używam osobiście te serwa (micro i standard ) i mam dokładnie odwrotne zdanie , a patrząc na cenę to po prostu rewelacja .
pulo29 Opublikowano 7 Marca 2008 Opublikowano 7 Marca 2008 Właśnie... może nie to nie tyle o to chodzi że TP robi jakiś lipny sprzęt, ale tu chyba chodzi o to, że nie zawsze im to wszystko wychodzi... hehe
Pa_Czyz Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Miałem bodajże TP3010 czy coś ( te standardowe) w modelach ok 1,6m i w jednym po czterech lotach poszły tryby, a w drugim po 2 lotach to samo. TPMG995 miałem w FF ok 1,5m na kierunku to serwo drgało przy neutrum i w locie prostym samolot mi chodził... Nie wspominając o tym że nie dało się ustawić max wychylenia bo serwo przeskakuje neutrum i max ustawione wychylenie i obija się o inne stery. Jak dla mnie lipa, a szkoda bo gdyby ich serwa dobrze pracowały była by to swietna konkurecja dla droższych firm ( b. dobre parametry) jak np. DA50 a DL50. A do tego modelu można spokojnie zastosować Futabe S3152 (cyfrowe, 6kg przy 6v szybkie) na lotki i na polowki wysokosci, i jakiś Hiteck 5645MG/5625MG ( ~12kg 18s/~10kg 14s) na kierunek. Co do wagi w samych modeli ( Funtana i Showtime) bedzie to ok. 2kg no max 2,5. Moje chińskie leo f3a ( 1,74mx1,77m) miało ważyc ok 4kg do lotu (dane producenta) a zestaw ważył 2,2kg.
M@verick Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Opublikowano 24 Maja 2010 Z duzym opoznieniem ale wszedlem w bardziej konkretne rozmiary Model Funtana 125 - 175 cm rozpietosci / 4,1kg do lotu z tym wyposazeniem: TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1820w - http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7070 Turnigy Super Brain 100A Brushless ESC - http://unitedhobbies.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10944 Turnigy 5000mAh 6S 25C Lipo Pack + http://unitedhobbies.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9180 SAVOX SERWO SC-1257TG DIGITAL x 4 szt + SC-1258TG DIGITAL na ster kierunku (bardzo szybkie i mocne serwa cyfrowe z tytanową przekładnią i aluminiową obudową. Przetwornik 12 bitowy.) zasilanie: 6V moment kg-cm: 10 kg. prędkość sec/60st.: 0,07 sec łożyska: 2BB zębatki: tytan/alu waga: 52,4 g. http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3985 Ładowarka - RAYTRONIC C60 Dual Power Balancer - Pelikan Prąd ładowania (0,1A – 20,0A) (automatyczne ograniczenie do max. 300W/kanał ładowania) - czyli w sumie mamy do dyspozycji w czasie ladowania 2 pakietow az 600W ! http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p4108 Aby bylo smieszniej przy hurtowym zakupie wielu rzeczy dostalem lepsze ceny w do tej pory mega drogiej modelarni.pl niz u konkurencji. Po raz pierwszy kupilem u nich cos taniej Jak widac trzeba tylko polowac na okazje.
Piotrek_SGM Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 Tak sobie czytam, czytam... M@werick narzekał, że w PL nie chce się ludziom opisywać swoich modeli, kupił w końcu własny i tyle się dowiedzieliśmy... że kupił
f-150 Opublikowano 17 Listopada 2013 Opublikowano 17 Listopada 2013 Tym razem brylantowa łopata dla Koper20
DonMateo Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Kolega sam nie pomoże ale krytykować musi...
robertus Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Do czego kolega pije. Chce się pomóc człowiekowi, a tu takie docinki! Schowaj sobie te komentarze dla siebie. Zauważyłeś, że odpowiedziałeś na pytanie sprzed trzech lat? Co ciekawe Maverik również od trzech lat się nie logował. Może mu przeszło modelarstwo. Może zagląda na forum tylko jak ma problem. Któż to wie.Złota łopata Ci się należy za wykopanie tak starego wątku, ale to w humorystycznym sensie. Luzu trochę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.