tomasz.smolarek Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2014 No dobrze, pora na podsumowania. Wciąż mam pożyczony ESC, czyli muszę kupić własny. Kupować 22A, 30A czy może 45A? Zmieniać śmigło na mniejsze? Włożyć pakiet o mniejszej wydajności prądowej? Robić dziury dla chłodzenia?
Grzegorz2012 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 To może wurzuć regulator na zewnątzrz kabłuba i będzie na powietzru non stop i będzie mu lepiej. Wpisz ES 2 multilex i zobacz jak jest wycięta mała dziurka z przodu, lub faktycznie wyjmij ESC na zewnątrz i po sprzawie.
PK999 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 No dobrze, pora na podsumowania. Wciąż mam pożyczony ESC, czyli muszę kupić własny. Kupować 22A, 30A czy może 45A? Zmieniać śmigło na mniejsze? Włożyć pakiet o mniejszej wydajności prądowej? Robić dziury dla chłodzenia? Jeśli mogę sobie pozwolić na jeszcze słówko - Jeśli chcesz zachować moc jaką napęd ma teraz to kupuj mocniejszy esc i zgodnie z radami rób wszystko aby było mu chłodno. Zmiana pakietu nie ma sensu, bo wtedy esc odetchnie ale sam pakiet będzie się gotował. Jeśli zmienisz śmigło na sporo mniejsze możesz mieć mniejszy regulator - ale model nie będzie miał już takiego "kopa". 1
tomasz.smolarek Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Znalazłem zdjęcie: http://www.rcgroups.com/forums/attachmentNew.php?attachmentid=4586204 Widzę otwór wlotowy z przodu, lekko pod kątem w dół, oraz otwór wylotowy za skrzydłami, pod silnikiem. Przemyślana konstrukcja, w mojej opinii lepsza niż Pioneer. Popróbuję zrobić podobnie, ale najpierw kupię własnego ESCa.
TeBe Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Ale chyba odbiornika w nosie nie dasz?
tomasz.smolarek Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Ale chyba odbiornika w nosie nie dasz? chodzi mi o ogólną zasadę wentylacji, a nie drobiazgi "rozmieszczeniem" zwane :-)
Grzegorz2012 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Jeżeli nie chesz robić wentylacji w modelu to wyjmij regulator na zewnątrz, masz długie kable więc spoko wystarczą.
tomasz.smolarek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Kolejne doświadczenie z dziś. Pakiet 2200. Latałem łącznie 26 minut. Bateria z fulla rozładowała się do 3,75 V na celę. Kto inżynier, pewnie wyliczy sobie jakie miałem wychylenia drążka throttle. Zapewniam, że minimalne. Sprawdzałem organoleptycznie temperaturę ESCa po 10, 15 i 26 minutach. Cały czas był jednostajnie gorący, powiedzmy na moje oko 60st. Być może po prostu ten model ESC tak ma. Nie chcę jednak ryzykować spalenia go, więc nie latam na wysokich obrotach, a sobie kupię REDOX 45A, chyba taki: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_247_253&products_id=13341
Francka Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Ja latam już rok "Pionierem" na regulatorze 30 A i starcza nie odcina i nie jest za gorący , jest ciepły .Poprzedni 20 A poszedł z dymem. Regulator w kadłubie bez chłodzenia Myślę że ten będzie ok http://www.avifly.pl/regulator-redox-30a-p-1801.html.
Grzegorz2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Pakiet 2200 x 30C więc max wydajności to 66A więc nic dziwnego że regiel się grzeje nawet jak latasz na około 3/4 gazu lub nieco mniej. Tak więc albo w ciemno kup regiel jaki linkowałeś lub można zmieżyć pobór prądu wattmeterem i będzie wszystko jasne. Jak udało by się spotkać wezme urządzonko do pomiaru.
tomasz.smolarek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Pakiet 2200 x 30C więc max wydajności to 66A więc nic dziwnego że regiel się grzeje nawet jak latasz na około 3/4 gazu lub nieco mniej. Tak więc albo w ciemno kup regiel jaki linkowałeś lub można zmieżyć pobór prądu wattmeterem i będzie wszystko jasne. Jak udało by się spotkać wezme urządzonko do pomiaru. Jutro lub pojutrze dostanę bebechy od Mirka z Lublina. Chwilę potem będę zamawiał swoje graty. Do 2 maja powinienem mieć komplecik. Jak pamiętasz, zapraszałem cię, i dalej zapraszam, na wspólne latanie. Możemy się spotkać i pomierzyć co trzeba. Oddam ci też ESCa. A latałem na 1/4 lub mniej gazu. Na minimalnym minimum
Xeo Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 To może panowie jakąś większa ustawka 1-2maja? Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk
tomasz.smolarek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Ja chętnie 2 maja Mogą być Koczargi, o ile mnie ktoś zaprosi, albo będę mógł zapłacić za jeden dzień, albo Wwa, dowolne miejsce. Fajnie się latało na Targówku z Grzegorzem
Xeo Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Założyłem topic pod to zacne wydarzenie http://www.pfmrc.eu/index.php?/topic/45076-Majówkowe-latanie-na-Chudoby :-) Oby tylko pogoda dopisała bo mam do sprawdzenia i oblotu model ESA no i wreszcie chce porządnie polatać Bixlerem (nie po to kupiłem 2 baterie ;-)) Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk
Grzegorz2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Tomek to w-wa ? która godz ?
tomasz.smolarek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 -> http://www.pfmrc.eu/...anie-na-Chudoby Swoją drogą, czy mógłby ktoś skomentować CZAS latania i ZUŻYCIE energii. Przypomnę: 26 minut, rozładowanie do 3,75V na celę dla pakietu 2200. To jest mało/normalnie/dużo jak dla Pioneera?
tomasz.smolarek Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Przed chwilą zamontowałem w moim Pioneerku ESC Dualsky 45A i chwilę polatałem na sporym gazie. Takim na 70-85%. I wiecie co? On się zrobił gorący...! To przestaje być normalne. BTW na tym ESCu silnik pracuje ładniej, jakbym mu olej wymienił ;-)
poharatek Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 A potrzebujesz takiej prędkości i ciągu? Może zamiast kombinować z ESC wystarczy dać mniejsze śmigło np. 5,25/4,75 albo 5,5/4,5?
Luko Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Tomku jaki tam masz silnik upchnięty, że Ci grzeje 45A ESC?
tomasz.smolarek Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Opublikowano 2 Maja 2014 A potrzebujesz takiej prędkości i ciągu? Może zamiast kombinować z ESC wystarczy dać mniejsze śmigło np. 5,25/4,75 albo 5,5/4,5? Tomku jaki tam masz silnik upchnięty, że Ci grzeje 45A ESC? Oba pytania są bardzo dobre. 1. Śmigło kupiłem wg rad z tego forum. Wydaje mi się, że ma ciąg taki jak oryginalne. Zobaczę co będzie jak założę mniejsze 2. Jaki silnik? Oryginał z zestawu RTF. Nie wiem Czy mogą być inne powody, np. zbyt wydajna bateria, złe lutowania, za cienkie przewody...?
Rekomendowane odpowiedzi